ZOMER...... eindelijk!!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu ZOMER...... eindelijk!!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

ZOMER...... eindelijk!!!

Blijf op de hoogte en volg Peter

24 Augustus 2016 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Ja een beetje later als jullie gewend zijn, maar is precies tussen 2 zondagen in en kan ik dus een weekje overslaan… hihi heb ik ook een beetje vakantie!!
Vorige week dinsdag moesten we naar de fysio in Venray, weer van Maljer en het ging hartstikke goed, wel later op de morgen , maar het was er heel rustig en Maljer deed andere oefeningen als Richard, hij daagde Peter uit om tot het gaatje te gaan. Buikspieroefeningen, bruggetje maken , ja Peter kon het allemaal. Al met al waren we pas na 1 uur thuis, snel een klein hapje eten en Peter een klein middagdutje want we hadden om 4 uur bij de Kermis afgesproken, ondertussen keek ik effe olympische spelen, waar de handballers op Nederland 1 waren, de volleyballers op Nederland 2 en dan ook nog open water zwemmen, oh wat was het allemaal spannend, en zo kwamen we ietsje later bij de Kermis aan. Pierke, Joep, Sien en Mees waren er al, en oma moest gelijk mee in de rups, oke dat durf ik wel, toen naar de botsautos, maar uh dat vind ik niet zo leuk… toen naar de touwtje trek, naar de snoepkraam, oh het was allemaal heel gezellig en tegen 6 uur gingen we bij Leanzo op het terras frietjes eten. Michel draaide al wat muziek en de kinderen hadden de grootste lol, maar tegen 8 uur was Peter toch wel moe en gingen we naar huis, heel erg leuk dat we dit weer allemaal mochten meemaken!!! Ja dat was weer genieten!!
Woensdagmorgen stond er zwemmen met Wim op het programma, het was al prachtig weer en Steef appte hoe laat hier het zwembad open was, vanaf 2 uur dus… Het zwemmen had heel goed gegaan en weer dat meer gevoel in de arm, heel positief, alles was een beetje later, mar ach we hadden toch ook al een beetje vakantie… we waren net klaar met eten, riep Peter oh kijk eens wie daar is, maar ik zag niets, Ja ja zei Peter dat is Hein, Hein oet Wiiert!! En ja hoor daar was onze Hein op de fiets en kwam even hier een kop koffie doen, nog een stukje kermisvlaai erbij en effe gezellig zitten kletsen. SUPER!!! Peter ging nog zijn middagdutje doen en ik ruimde snel alles op en bij het zwembad alles klaarzetten, en toen kwamen Steef, Pierke en Sien, Nancy met Ves en Dik en later ook nog Johan, Claudi Joep en Mees, en was het allemaal weer heel erg gezellig en genieten , en s avonds ging ik nog lopen met Willemien, maar eigenlijk was het er te warm voor en maakten we een iets kleiner rondje , en zaten Peter en ik later de hele avond buiten op et terras. Een heel fijn gesprek samen gehad. WAUW!!
Donderdagmorgen deed ik alleen de boodschappen, kon Peter op zijn gemak alle oefeningen doen en toen ik terug was ging hij grasmaaien. Willemien belde over de Weber bbq, ja wij moesten toch de zwarte meenemen en niet de groene die bij ons stond, oh maar die ging Peter wel even omruilen, en s middags moest ik nog wat salades maken en vlees vacumeren voor een bbq vrijdag , tja en toen was de stok van Peter kapot, dus nog maar even naar Panningen naar de zorgwinkel en een nieuwe stok gekocht, nou dat mag wel na 8 jaar!! En toen…. Toen kon ik eindelijk de koffers gaan pakken voor onze minivakantie….
Vrijdagmorgen op tijd op, Peter douchen, mensen kwamen de bbq spullen ophalen, alles opgeruimd, Peter reed de auto voor, ik laadde alles in en even na 10.00 uur vertrokken we richting Drenthe, kwartiertje later appte Claudi dat ook zij onderweg waren, af en toe was er een beetje file en tegen 12 uur besloten we om toch een kleine pauze te houden, Peter moest ook naar het toilet, en het ging allemaal prima. Al gauw waren Claudi, Johan Joep en Mees ook op de afgesproken parkeerplaats en lunchten we samen op een bankje in de buitenlucht, oh wat deed me dit denken aan onze vakanties vroeger,,, weet je nog Loes , ….. wat we dan al een lol hadden… als we maar van huis waren, alleen moesten we toen altijd goed bij elkaar blijven, konden we niet even appen welk km paaltje we waren!!! Na een klein uurtje reden we weer verder en waren we om kwart over twee op de Hof van Saksen, vlak bij Assen. Het zag er allemaal prachtig uit, mooie grote boerderijen met huisjes erin. Onze achterkant lag aan een veldje en al gauw genoeg hadden Joep en Mees 2 vriendjes, , Thijs en Sven, en wij dus ook contact met de ouders. Nadat de koffers en spullen allemaal in het huisje waren gezet en Peter even ging rusten boven, gelukkig een trap met 2 leuningen, gingen wij naar het meer, met een heel mooi zandstrand erbij, kastelen bouwen met Joep en Mees , oh dit is echt kaasje voor mij, kliederen met zand en water, hoe vaak ging ik vroeger niet met de kinderen naar de Schatberg, hele middagen op het zandstrand, en maar sjouwen met water en kliederen, oh heerlijke ouwe tijd!!! Joep en Mees wilde ook nog op de glijbanen, ja het kon allemaal, na een poosje liep Johan terug naar het huisje, de bbq vast aanmaken en Peter wakker maken en toen wij terugkwamen was Peter al beneden, ja hij had zelf de sokken en de schoenen aangedaan, tja en de trap naar beneden dat was een peuleschilletje…. Lekker buiten gebarbecued , flesje bier erbij, Joep en Mees nog even in bad gedaan, verhaaltje verteld van Hompeltje en Pompeltje, een heerlijke avond, niet te laat naar bed, en heerlijk geslapen, de hele nacht door tot s morgens half 8 … nou dat is voor mij een eeuwigheid geleden, zolang aan een stuk slapen. Claudi ging broodjes halen, ik hielp Peter, Johan bakte spek met eieren en zo zaten we al op tijd buiten te ontbijten.. oh wie doet je wat, dit is intens genieten!!! Na het ontbijt gingen we samen naar de binnen speeltuin kijken en we keken onze ogen uit, wat een mooie speeltuin en wat was er veel te doen voor de jeugd. 24 trampolines op een rij, een bouw academie, een mode academie, knutselen, klimmen, bouwen, je kon het zo gek niet bedenken of het was er!! We gingen weer terug naar het huisje voor de lunch en na de middag gingen we Johan en ik naar het hutten bouwen kijken, Thijs het buurjiongetje wilde ook mee , en gingen we ook nog even naar het strand, toen we terugkwamen hadden Peter en Claudi het middagslaapje uit en dronken we buiten koffie, alles weer klaargemaakt om te bbqen , en even handbal en volleybal kijken, jammetr allebei verloren, maar toch een hele prestatie, 4de op de OS en na het eten liepen we allemaal samen een grote ronde langs het meer en over het park. Weer heerlijk geslapen , alleen was het wat minder weer en konden we niet buiten ontbijten en gingen we naar het overdekte zwembad, Peter ging wel mee maar wilde niet in het water en ik ging met Joep en Mees in de wild waterbaan , maar zo wild was deze niet, maar precies goed voor Joep en Mees. Na een poosje wilde Peter er weer uit en ging hij wat lezen in de hal, en toen ik weer terugkwam attendeerde hij mij erop dat ik kaarten moest kopen en versturen, oh ja dat is leuk, maar toen ik de postzegels kocht verschoot ik toch wel even, tjonge wat zijn die dingen duur geworden zeg!! En toen belde Steef met niet zo’n leuke mededeling, Ton was overleden, niet geheel onverwachts, maar toch Ton kwam vroeger altijd bij ons de varkens laden en we hadden hier nog steeds contact mee, de crematie was maandag al… ja ga je er voor naar huis… nee dus, maar het bleef wel bij ons.
Omdat het s middags regende gingen we weer naar de binnen speeltuin, buurvrouw ging ook mee en het was heel gezellig, later kwam buurman ook met Sven, en ik haalde Peter op, zo en die kwam eventjes voorwaarts de trap afgelopen, ik was stomverbaasd WAUW wat goed!! En weer keken we onze ogen uit bij de binnenspeeltuin , Joep en Mees hadden een kleur…. Oh en wat hadden ze een plezier. Joep kwam even bij Peter staan en vroeg of opa het leuk vond dat hij in de rolstoel zat… Oef… een brok in mijn keel, wat zou Peter hier op antwoorden…. Nee zei Peter met een trillende stem,dat vind ik helemaal niet leuk… maar ja … niets aan te doen… Ja, zegt Joep, maar met de rolstoel kun je wel gewoon met ons mee, want zover lopen kun je niet en wij doen je wel duwen en ik kan dan bij jou op schoot zitten!! Zo dat was even slikken!! En Peter lachte weer, ja zo kan ik fijn bij jullie zijn !!! s Avonds gingen we eten in het plaatsje Grollo lekker ouwerwets restaurant, het leek wel een beetje op … bei die MUtti!! En zo was het alweer de laatste avond…. Onze minivakantie bijna voorbij…
Maandagmorgen regende het echt, ja bijna de hele dag regen, dus maar weer naar de binnenspeeltuin, s middags wat shoppen op het park en s avonds hadden we eindelijk kunnen reserveren in het buffetrestaurant, nou wat een sjiek, lekker buffet, heerlijk gegeten en na het eten was het afscheid nemen, snif snif wij moesten weer naar huis, we namen afscheid en dank je wel voor deze heerlijke dagen, Claudi, Johan, Joep en Mees, bleven nog een paar dagen, en Peter begon te rijden, we hadden niet specifiek afgesproken of we zouden stoppen of dat ik ook een stukje zou rijden, maar Peter reed en reed, bijna 2 ½ uur aan het stuk en zo waren we om half 11 weer thuis, daar was alles netjes en goed, gelukkig, , en dat maakt dan het vakantiegevoel compleet, als thuis op de boerderij ook alles goed is gegaan, en dan kunnen we nu gaan genieten van het warme zomerweer thuis op de boerderij, lekker zwembad, lekker buiten zitten, wat grasmaaien en wat aan rommelen… SAMEN GENIETEN van de zomer!!!

ALLES KOMT TOT ONS
WAT VOOR ONS BESTEMD IS
WANNEER WE DE MOGELIJKHEID CREEREN
OM HET TE ONTVANGEN

Veel liefs Marlies

• 25 Augustus 2016 - 12:00

Hein Oet Wieërt:

Pfff Marlies nu weet ik wat ik gehoord heb. Peter en jij aan het rommelen. hahahaha maar daar is het toch veel te heet voor?
    Wat een heerlijk verslag en het is te warm om verder te reageren maar het is meer weer voor POELEKE POELEKE PLOENSEN maar Grashoek is mij nu te ver op de fiets anders kan er nog een vrijbuiter bij hahahahaha Ik wens jullie heel veel ploensplezier deze week

Nogmaals dank voor de koffie en de vlaai. Het was weer leuk om jullie even te zien.

• 28 Augustus 2016 - 14:38

Christel :

Och Marliesje, als jij niet schrijft op zondag zijn WIJ van slag.
    Gelukkig kunnen we nu lezen, dat alles goed is met jullie. Wat heet goed.......jullie hebben genoten in ons eigen kikkerlandje. En nu kun je ook nog lekker genieten van het zomerweer in je eigen omgeving. Wat jeetje, was is (was) het heet. Maar een zwembad doet wonderen, nietwaar?
    We gaan voor nog een paar weken zomerweer. Het hoeft niet boven de 30 graden, maar lekker zunke en lekker temperatuurtje, daar tekenen we voor.
    Tot volgende week dan maar hè.

• 28 Augustus 2016 - 14:49

Hanny:

hoi Peter en Marlies

fijn dat jullie een fijne vakantie hebben gehad,hebben jullie ook wel verdient,bij ons zit het er ook weer op.was geweldig ,maar heel vermoeiend,het was ook zo warm daar,en je doet heel veel.geniet nog van onze mooie zomer.

grtjes Hanny

• 30 Augustus 2016 - 13:16

Loes:

Hallo Luitjes.
    Ik lees nu het verslag pas,wist niet dat het tussen de post zat.wat een leuk weekje daar en idd dat stoppen op de autoweg,met broodjes,koffie en de capri-sunzakjes zullen me altijd bijblijven.Maar je merkt wel dat het niet aan de verre reizen ligt,hier is het ook heerlijk in Nederland,alleen dat weer he,maar dat was dus bij jullie ,boffen.Leuk om te lezen en voor jullie om op terug te kijken.Maak er weer een fijne en gezellige week van,het weer speelt in ieder geval goed mee.groetjes Loes