WARME (V)UURTJES - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu WARME (V)UURTJES - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

WARME (V)UURTJES

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

24 Juli 2016 | Nederland, Grashoek

.Hallo lieve mensen,


Maandagmorgen konden we een beetje rustig aan doen, Steef kwam om de boekhouding te doen met Susanne, ik moest ook nog op een paar puntjes helpen en toen stond Peter al klaar met de auto om naar de fysio te gaan, hij vindt het maar gek dat ik iedere keer meega, hij kan het toch ook wel alleen. En weer legde ik hem het nut van het meegaan uit…. Ik eer hier heel veel van en zo kunnen we samen thuis de oefeningen doen. Nou hij vond dat ik dat zo ook wel wist….. Nou niet dus, ik leer van Richard hoe we samen een bepaalde oefening kunnen doen en hoe of ik Peter kan corrigeren.
Bij de fysio werden eerst de hand en de pols los gemaakt , Peter kon precies aangeven wat en waar hij iets voelt en dat is heel knap. Toen moest Peter gaan staan, beetje in spreidstand en Richard stond rechts langs hem, de rechterarm gestrekt en toen kon hij de arm en pols zelf bewegen, even later ging Richard voor hem staan en toen moest hij de rechterarm op en neer bewegen, eerst ging dat lastig, maar toen begon Peter met zijn linkerhand en effe later ging het heel mooi synchroon, de beide armen op en neer!! Richard en ik waren sprakeloos!! Het was net of er een spiegel tussen stond zo mooi op en neer. Hierna werd er gelopen en dat ging ook al supergoed!! KLASSE!!!
Na de middag kwam Anneke helpen het zwembad schoonmaken en Peter ging grasmaaien, ja nu ligt het er weer allemaal netjes bij. S Avonds had ik nog een Mylene avond bij Mieke. Tja dat is maar 1 kilometer van hier.. de fiets uit de loods gehaald, ja die moest eerst opgepompt worden… en ik geloof dat het de eerste keer was dit jaar dat ik op de fiets ergens naar toe ging. En vroeger fietsten we overal naar toe… maar ja wat niet is kan nog komen. Bij Mieke was het heel gezellig en leuk zitten kletsen met Danielle
Dinsdagmorgen schijnt de zon al in alle vroegte, ja het is prachtig weer, we zijn een poosje samen buiten bezig en om 12 uur halen we Sien, Pieke en Joep uit school, we eten samen maar eigenlijk willen ze nu al in het zwembad, maar om 1 uur moeten Pierke en Joep weer naar school, Peter deed zijn middagslaapje en samen met Sien en Anneke spuiten we de tegels rondom het zwembad schoon en om kwart over drie ging ik met Sien weer de kinderen uit school halen. Ze hadden geen tijd om wat te drinken of te eten, de zwembroeken aan en in het water, inmiddels was Peter ook opgestaan en zat gezellig bij het zwembad erbij. Het plonsde en plonsde tot 6 uur bleven ze in het water, maar heel even een ijsje gegeten en de rest in het water, Johan kwam met Mees en die wilde ook gelijk in het water, dus bleef Joep er ook nog in. Johan haalde thuis het eten en samen aten we hier, heerlijk genoten.
Woensdag was het nog warmer, zeg maar gerust het was HEET!! Ik moest een hoop spiezen maken voor Jong Nederland, maar binnen met de gordijnen dicht was het nog wel vol te houden en s middags kwamen Steef met Pierke en Sien, Claudi met Joep en Mees en Petra met Pim en Ciel weer zwemmen, de grote parasol op het gras en het was weer heerlijk. Wil kwam om met Peter te gaan zwemmen. Ze gingen toch maar liever op de Schatberg zwemmen, want met al die kleintjes in het water zou Peter te veel afgeleid worden. Maar op de Schatberg was het ook erg druk geweest dus…hadden ze net zo goed hier kunnen zwemmen. En s avonds kwamen er nog 11 dames van de volleybalclub hier bootcampen. Dat doen ze in de zomerperiode in de Heldense bossen maar daar was het nu te warm voor en Steef vroeg of ze dat misschien hier mochten doen . Peter vond dit wel heel interessant 11 dames in het zwembad, hij dacht dat ze een beetje kwamen poedelen, maar er werd hard gewerkt door de dames, rennen op het gras en dan in het water springen door het water “rennen”en weer uit klimmen en dan weer een rondje, allerlei oefeningen werden er gedaan… Peter werd al moe van het kijken. Maar heel erg gewaardeerd door de dames dat ze gebruik konden maken van het zwembad, ja en wij vinden dat heel erg leuk!!
Donderdagmorgen gingen e samen naar Panningen boodschappen doen, we reden door het bos en op de Sevenumse dijk zei Peter kijk achter ons die auto. Ik keek in de spiegel, ja ik zag een auto… Ja zegt hij dat is Coen. Hoezo slechte ogen, hij ziet wat dat betreft alles en herkent ook alles!! Oh maar als dat Coen is gaat zo de telefoon en ja hoor een paar minuten later belde Coen, gaan jullie naar Panningen, komen jullie koffie drinken? Oke maar eerst alle boodschappen doen. Naar de apotheek, de supermarkt, naar Reijnen, de groenteboer, maar alles ging vlotjes en zo zaten we om 11,00 bij Coen aan de koffie. Heel bijzonder en fijn gepraat. We hadden niet zo heel veel tijd want thuis wachtte ook nog een heleboel werk en s middags kwamen ze weer zwemmen. Ook weer super genieten en tussendoor even de tour kijken. S Avonds ging ik nog lopen met Willemien en Annemarie. Eigenlijk was het nog te warm, maar we liepen gewoon een versnelling langzamer. Toen we hier weer terug op het erf waren zag ik rook… vuur,,, nee oh Robert heeft de brandhoop aangestoken. Ik ging naar binnen en daar stond een grote bos zonnebloemen, kei mooi. Ik vroeg aan Peter van wie die waren, die vrouwke met 2 kindjes eentje 3 maanden. Oh van Petra, ik las het kaartje en zag dat het inderdaad van Petra was als dank je wel voor de leuke zwemuurtjes!! LEUK!! Vervolgens vroeg ik aan Peter of Robert hier was geweest. Nee die was niet geweest. Maar wie heeft dan het vuur aangemaakt??? Ja ik zei hij. Nou ik werd toch boos, maar kon eigenlijk niet begrijpen hoe hij het vuur aangekregen had… Nou gewoon, zei hij, met een aansteker en de lange lucifers. Maar Peter je gaat toch niet alleen de brandhoop aansteken Jawel want nu was het windstil en die hoop lag er al zo lang. En dat is dan zijn onrust, hij had al weken tegen die hoop aangekeken en nu was het droog en windstil dus moest het uur erin. Hij snapte ook echt niet dat ik er boos over was. Mijn boosheid en ongerustheid kon ik ook echt niet met hem delen. Hij had het goed gedaan vond hij zelf. Ik was behoorlijk ongerust want stel dat het s nachts ging waaien en de wind zich draaide… tot 2 uur ben ik maar opgebleven en steeds naar het vuur gekeken, en ik moet eerlijk zeggen het was wel een heel mooi vuurtje, op buienradar gekeken of er meer wind zou komen en maar dat was niet zo. Dus toen uiteindelijk toch maar naar bed en een paar uurtjes geslapen.
Vrijdagmorgen meteen gaan kijken , gelukkig regende het een beetje dus was ik er verder gerust op. Robert werd ook een beetje boos op Peter, maar hij bleef erbij dat hij het goed had gedaan en zag er absoluut geen gevaar in. Dus de volgende keer als ik wegga ook de aanstekers en lucifers goed verstoppen!!! Peter ging maar weer grasmaaien en ik was druk met bbq maken, s middags ook nog en toen was er eindelijk even tijd om de tour te kijken, shit Dumoulin gevallen en even later Mollema ook nog… jammer.
Om half 7 kwam Wim om met peter te gaan zwemmen op de Schatberg en kwamen Johan en Claudi met de kindjes, de lampjes in de speelkamer gingen niet meer aan en waarschijnlijk weer de transformator stuk, Johan had storingsdienst en waren ze weer snel naar huis. Peter en Wim kwamen terug va n het zwemmen en dat had heel goed gegaan. Het was niet zo heel druk geweest en Wim vond dat de arm hand weer heel soepel waren, we dronken samen buiten koffie en later bleven Peter en ik nog een hele poos buiten zitten, ja dat is echt genieten van onze tuin en hoe mooi alles is.
Zaterdagmorgen moest ik nog een bbq afmaken en na alle oefeningen ging Peter nog een poosje grasmaaien. Ja bijna was hij met alles bij, en nu groeit het gras niet meer zo hard dus volgende week echt vakantie… Om 5 uur brachten we samen de bbq weg naar Overloon, en dat is dan weer gek, vorig jaar waren we hier ook, maar dan kan Peter Overloon niet onthouden, maar zegt hij Oploo, klein plaatsje daar in de buurt, maar we waren op zo’n 500 meter van de plaats van bestemming en dan herkent hij alles en heel veel details van vorig jaar. Op de terugweg vroeg ik of we ergens een hapje zouden eten, leuk op een terrasje… nee daar was hij te moe voor. Claudi belde nog.. Johan was al de hele dag op storingsdienst en nu ging zij met de jongens naar de Mac Drive, oh wij zijn zo thuis, ook wat van de Mac, ja dat is wel eens lekker en zo zaten we even later met Joep en Mees aan de Mac Donalds. Claudi bleef niet lang want Joep was zo moe, net als opa!! En s avonds zaten we weer lekker bij het zwembad te genieten, het was nog steeds warm, maar in het schemerdonker wist Peter ondanks zijn vermoeidheid zoveel te vertellen, over de vakanties over zijn stage in Denemarken , over onze laatste vakantie in Denemarken met Piet en Maria, ja zijn goeie ouwe studententijd!! Ja super, ondanks alles en soms tegenslagen, af en toe vreemd gedrag, wat hebben we veel gewonnen de laatste jaren, hoe fijn is het om samen te kunnen praten , en samen te genieten, en hoe vaak hij heeft gezegd over de mooie zonnebloemen, ja dat Petra die zomaar kwam brengen, hij vond ze wel 100 gulden waard!! SUPER!!



DE MEESTE OBSTAKELSOP ONZE WEG NAAR GELUK
WERPEN WE ZELF OP
OMDAT WE BANG ZIJN DAAR TE KOMEN
WAARVAN WE GEDROOMD HEBBEN


Veel liefs Marlies

  • 24 Juli 2016 - 16:26

    Hein Oet Wieërt:

    het is mij een vurig, zonnig en dus ook weekverslag geworden zo te lezen. Tsja Marlies, die onrust herken ik ook maar al te goed. Het is een heel raar fenomeen kan ik je zeggen en als het eenmaal in mijn hoofd zit dan wordt het alleen maar erger. Ik heb er ondertussen wel een oplossing voor bedacht namelijk om iets uit te stellen bv met 1 uur, 1 dag en soms ook langer. Dat werkt voor mij heel goed maar het heeft mij jaren gekost om zo ver te komen en om uitstellen te accepteren. Meestal gaat dat goed maar soms niet en dan raak ik helemaal van slag. Kijk maar of jullie er iets aan hebben.
    Ik wens jullie een fijne (plons)week al is het alleen maar voor het jonge grut

  • 24 Juli 2016 - 20:21

    Christel:

    Echt spetterweer, afgelopen week. En genieten natuurlijk. Van het zwembad en voor Peter natuurlijk al die bootcampdames in bikini. Wow.
    En wat een vooruitgang weer bij de fysio. Beide armen tegelijk omhoog. Super. Binnenkort kunnen we samen juichen met beide armen in de lucht. :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 690456

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: