JULI 2016 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu JULI 2016 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

JULI 2016

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

17 Juli 2016 | Nederland, Grashoek

Hallo Lieve mensen


Zondagavond moesten we nog naar de verjaardag van Hanny, het ging allemaal net, Peter was wel heel moe van alle drukte die dag, maar hij ging toch mee. We zaten heel gezellig bij het zwembad en hij had veel leuke mensen bij zich zitten, ik amuseerde mij ook goed en zo waren we toch nog een paar uurtjes op de verjaardag. Wel hadden we de voetbalfinale half gemist, maar ja zoveel nobels was het niet en Peter keek niet eens de verlenging uit.
Maandagmorgen stond er niets op het programma en deden we wel samen veel oefeningen, onder andere de nieuwe oefening met de “rubber band”. Ik weet niet precies hoe dit ding heet maar is een elastische band van een meter en dan aan elkaar geknoopt en dan had iemand die band vast en dan moet Peter er met de rechterhand aan trekken om kracht op te bouwen in zijn rechterhand, en dat gaat dus goed. Na het middagslaapje waren we veel buiten bezig, Peter grasmaaien en ik in de tuin.
Dinsdagmorgen moesten we al op tijd bij de fysio in Venray zijn, ik had ook een afspraak en sinds twee weken gaat het heel goed met mijn nek en schouders en is dit voorlopig de laatste keer. Het is wel altijd ook fijn praten voor mij en een rustmoment terwijl Peter wacht en met andere clienten praat. Na mij was het Peters beurt en het lopen ging al meteen heel goed, ook hier hadden we thuis de afgelopen week veel op geoefend, de druk op het rechterbeen verhogen zodat de knie niet naar achteren klapt, en het resultaat mocht er zijn. De grondoefeningen werden gedaan en met open mond zat ik te kijken. Wauw wat goed!! De pols bewoog mee op en neer, heel geconcentreerd was Peter bezig en dit is toch zo mooi om te zien!! De duim kon hij selectief bewegen, de wijsvinger lukte ook af en toe en toen alleen de pols, prachtig ging dat SUPER!!!
Tegen 11 uur waren we weer thuis, snel eten klaarmaken en nog allerlei telefoontjes en mailtjes afgewerkt en toen moesten we Joep alweer uit school halen, gezellig samen gegeten en Joep wilde nog even een spelletje met opa doen in de kamer terwijl ik alles opruimde en klaar zette voor het vlees. We brachten Joep weer naar school en toen door naar Deurne het vlees ophalen, daar waren ze druk met de verbouwing en uitbreiding van de winkelruimte en waren wij zo klaar met het vlees inladen. Op de terugweg kwamen we langs het huis van Anneke en wat zagen we daar… L1 was opnames aan het maken voor het programma Ongerwaeg. Kei leuk, want Peter kijkt dit altijd en nu was het dus bij ons in de buurt. Anneke kwam helpen met het vlees en moest het ook gelijk vertellen dat L1 bij hun was. Anneke en ik werkten het vlees aan de kant en ik haalde Joep weer uit school en toen was Peter ook weer present om samen met Joep spelletjes te doen en nu is Joep ook zover dat hij woordjes wil schrijven en Peter moet dat dan voor doen. Maar ik moest toch even komen helpen, want ze kwamen er samen niet uit hoe het woord Hanomag geschreven moest worden. Ja dat is Peters tractor die hier in de loods staat en waar Joep helemaal gek op is. Peter had het wel 5 keer opgeschreven, maar iedere keer kwamen ze tot de conclusie dat het niet goed was. De volgorde van de letters klopte niet. Ik schreef het voor en toen was het OH ja…. Zo schrijf je het. Ja dit is soms nog wel eens lastig, maar samen komen we er toch iedere keer weer uit.
Woensdagmorgen kwam Wim om met peter te gaan zwemmen op de Schatberg, en ondanks dat het er druk was geweest vanwege de vakanties, was het toch heel goed gegaan. Ook weer de kracht in de hand/arm wat heel erg vooruit gaat, en dat vindt Peter zelf ook!! KLASSE!! S Middags ging Peter nog een poosje grasmaaien en om half 7 ging ik lopen met Willemien en Annemarie. Lekker gelopen en koffie gedronken en toen we weer hier op het erf kwamen stond er een voer vrachtwagen geparkeerd. Ik liep naar binnen en vroeg aan Peter of die wagen al gelost had. J hoo, was een vracht Corami en hij had de chauffeur gewezen waar hij die moest lossen. Oh ben je dan mee gelopen naar silo 11 in het bijproductenhok?? Ja zei Peter ik ben met de chauffeur mee gelopen en heb hem alles gewezen, ja en toen mocht de chauffeur niet meer verder rijden en heb ik gezegd dat het goed was dat hij hier op het erf zijn nachtrust hield. Nou super toch dat hij dit gedaan heeft!!
Donderdagmorgen ging Peter met de taxi naar het afasiecentrum, de laatste keer voor de vakantie en ook nog maar een halve dag. Ik ging snel boodschappen doen, want Peter kwam om 1 uur al weer terug en lunchten we samen. Peter moest veel vertellen tijdens het eten, ja hij vond het fijn bij het afasiecentrum, mar nog fijner dat hij er nu 8 weken niet naar toe hoefde, heerlijk ik heb vakantie en nu kunnen we op de donderdag andere dingen gaan doen!! Grappig, vroeger vond hij het maar niks dat er mensen waren die meer als 2 weken vakantie hadden… wat moest je toch doen al die tijd. Nee gewoon altijd werken dat was het beste….En nu vindt hij het dus SUPER dat hij 8 weken vakantie heeft, want zo voelt dat voor hem, het afasiecentrum is een intensieve werkdag voor hem.
Na het middagslaapje gingen we naar Roberts 33 ste verjaardag. Niet druk maar wel heel gezellig en we konden de hele middag buiten zitten. Tussendoor liep ik even naar binnen om de tour te kijken, ja een doldwaze gekke rit, en s avonds keken we er nog een paar keer na, en vrijdagmorgen hoorden we het vreselijke nieuws pas uit Nice. Wat is er toch gaande in de wereld, het lijkt wel of er steeds meer gestoorde mensen rondlopen. Peter ging voor de televisie zitten om het allemaal te volgen, maar om 10.30 uur moesten we naar Panningen naar de opticien. Peter klaagt al een poosje over zijn ogen, autorijden dat gaat goed, s morgens maar ook s avonds, maar het lezen gaat wat minder zegt hij. Ja als hij langer als een uur !!!! de krant leest worden zijn ogen moe. Nou als ik langer als een uur de intensief de krant lees wordt ik ook moe, en sinds een half jaar hebben we ook het financieel dagblad en daar leest Peter graag en veel in. Dit nieuws wil hij lezen en begrijpen dus dat kost energie. Bij Leurs waren we zo aan de beurt en zijn ogen werden goed getest. Nu zat er een Prisma in zijn ogen wat wil zeggen dat er een beet je (verborgen) scheel zien optreed en door er nu een prisma glas in te zetten wordt dit euvel verholpen en hoeft hij zijn ogen ook minder in te spannen om het allemaal goed te kunnen lezen. Hoeft dan ook maar een glas in de bril te worden vervangen en dat corrrigeert beide ogen tot een geheel.
S Middags werd er nog gezwommen met Wil en dat was ook weer heel goed gegaan. Ik was druk met de voorbereidingen voor een bbq en tussendoor af en toe de tijdrit in de Tour gekeken. Ja toch wel blij dat Tom Dumoulin gewonnen heeft, maar alles werd overschaduwd door de gebeurtenissen in Nice en s avonds kwam er nog de mislukte staatsgreep in Turkije bij…
Zaterdagmorgen was weer een vrije morgen, ik was druk met de bbq en alle andere voorbereidingen en Peter ging gras maaien, ja hij is weer bij met alles en dan gaat het ook allemaal wat gemakkelijker. Na het middagslaapje werden Pierke en Sien gebracht , die kwamen een nachtje logeren. Pierke wilde graag de puzzels maken en zo gingen we de zolder op, ja daar lagen er nog heel veel Ik begon aan een puzzel van 500 stukjes met Pierke en Sien had een kleinere samen met Peter, we waren zo ijverig dat we amper tijd hadden om te eten, ja oma moest pannenkoeken bakken, waar we toch lekker van smulden en na het eten wilde Sien boekjes lezen. Zij zou Opa wel voorlezen, maar ik hoorde Peter lezen….. WAUW Peter wat ben je vooruit gegaan… zo van een meter afstand las hij Sien voor , ik ken de boekjes van dribbel uit mijn hoofd en weet precies wat er komt en toen Peter deze boekjes zo 2 jaar geleden aan Pierke “voorlas” maakte hij daar zijn eigen tekst van en nu….. SUPER hij las precies wat er stond en ook de namen, Dribbel, Leentje, Steven, oh echt heel erg goed. Lonneke en Jaap kwamen even de slaapspullen brengen en gingen naar het feest van Steef en Robert, allebei dit jaar 3 x 11 geworden. We puzzelden nog wat met de kinderen en toen was het bedtijd, terwijl ik de kinderen naar bed bracht, ruimde Peter alles op en gingen wij ook op tijd naar bed…… maar Sientje werd wakker, uit bed gevallen, Pierke werd wakker, gedroomd… Lonneke en Jaap kwamen thuis, teveel gedronken… Pierke werd wakker..gedroomd. Sien werd wakker had van alles gehoord…. Tja… en zo sliep oma maar heel weinig, en Peter … och die had wel wat gehoord, maar toch goed geslapen… En om 8 uur vanmorgen was weer alles present en wilde Pierke en Sien weer boekjes lezen en puzzelen, Jaap en Lonneke waren ook op tijd op en het feestje was wel heel erg gezellig geweest, maar ietsje teveel wijn op…. Samen ontbeten en gezellig zitten kletsen en nog de oefeningen met de rubber band gedaan, ja dat was leuk, Pierke de band vasthouden en kijken of opa hem met de rechterhand kon omtrekken, ja dat kon opa, en even later Sien ook maar die giebelde zo hard, prachtig om te zien en hoe mooi Peter reageert op de kinderen, daar voor doet hij alles !! Om 12 uur kwamen Steef en Robert Pierke en Sien ophalen, of er nog lekkere zondagse soep was… ja en kunnen we dan gelijk ook een broodje mee eten…. Tuurlijk, dus ook weer heel gezellig allemaal en lekker genoten. KLASSE!!!


HET MAAKT NIET UIT HOE LANGZAAM JE VOORUIT KOMT
ZOLANG JE MAAR NIET STOPT


Veel liefs Marlies

  • 17 Juli 2016 - 20:15

    Hein Oet Wieërt:

    Inderdaad is het een rare, heel rare wereld aan het worden want nu is het weer prijs in de VS. Niet teveel aandenken en gewoon genieten van dit reisverslag maar weer. Dat is weer zo mooi en ontroerend en ik kan de beelden bijna zien zoals jij het weer hebt opgeschreven. Ik wens Peter een fijne vakantie maar hij mag niet te lui worden. Misschien een idee om de fiets nog eens te proberen ( als hij zich verveeld ) Ik wens jullie een fijne week en geniet van de Tour. De Nederlanders maar vooral de Limburgers doen het prachtig en dan is het toch nog net iets mooiers Fijne week en hou het koel !!

  • 19 Juli 2016 - 17:26

    Christel:

    Wat moet je doen met deze hitte? Jullie liggen waarschijnlijk in het zwembad met de hele familie. Lekker gezellig. Wat zullen jullie weer genieten. Dit vakantiegevoel is jullie gegund. Áls het weer goed is, moet je daar ten volle van genieten. Een geweldige aanwinst, die kleinkinderen. Niks beter voor de stimulatie. Ga zo door. En geniet van de "lange vakantie". Voor je het weet is die voorbij.

  • 23 Juli 2016 - 23:33

    Jennie :

    Hallo Peter en Marlies, ik wens jullie een hele fijne zomer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 417
Totaal aantal bezoekers 690396

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: