NOG BIJNA NIETS ZO KLEIN - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu NOG BIJNA NIETS ZO KLEIN - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

NOG BIJNA NIETS ZO KLEIN

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

26 Juni 2016 | Nederland, Grashoek


Hallo lieve mensen,

Eigenlijk was mijn bericht vorige week niet helemaal compleet, dus gaan we even terug naar Vaderdag . Steef, Robert, Pierke en Sien waren er al en toen kwamen Claudi, Johan, Joep en Mees binnen. Meesje had een plat cadeautje bij zich en opa mocht dat open maken. Ik zag dat er een foto inzat, maar zag er in een blik 4 figuurtjes opstaan, oh leuk dacht ik een foto van de 4 kleinkinderen… maar er zaten allemaal rose en blauwe muisjes opgeplakt, ja en toen werd het duidelijk….We worden weer opa en oma, Joep en Mees krijgen een broertje of zusje!! WAUW wat een supergaaf nieuws!! En grote brok emotie bij Peter en mij!! Helemaal te gek!! Natuurlijk ging het gesprek daarna helemaal over babytjes en Joep wilde liever een zusje, want nog een broertje erbij dat zijn tractors afpikt, nee dan maar liever een zusje!! We moesten het grote nieuws nog wel een paar dagen voor ons houden en nu mag het dus op de site!!
Maandagmorgen moesten we naar de fysio in Baarlo en oh dat ging ook al supergoed, het lopen ging goed en toen deed Richard oefeningen met de arm en hand. Richard en Peter zaten samen op een bankje en de hand was helemaal los. Peter kon de duim bewegen, maar ook schudden met de hand, zomaar opeens ging dat, want Richard keek mij met grote ogen aan… zie je dat Marlies wat hij doet!! Ja en wat ik dat zag, oh helemaal super. Peter was er zelf beduusd van. En even later deden ze de oefeningen aan der Kaiser, dat is een apparaat met elastiek en beugels en Peter moest met zijn rechterhand aan het elastiek trekken en hopsakee dat ging ook al heel goed, ja het was een super goede fysio. Op de terugweg was Peter er zeer van onder de indruk, ja kijk eens na 8 jaar wat ik nog allemaal bijleer, nooit opgeven dus!!
S Middags moest ik naar de kapper en was het wel heel moeilijk om mijn mond te houden over het nieuwe babytje, want ja op een dorp is toch dat iedereen iedereen kent, maar gelukkig ging dat goed en de rest van de dag regende het, ja weer heel veel regen!!
Dinsdagmorgen ging Peter op de hometrainer, want het regende nog steeds, bah bah en om 12 uur moesten we Pierke, Joep en Sien uit school halen, en was het reuze gezellig met het eten, hele verhalen over kindjes en om 1 uur brachten we Pierke en Joep weer naar school, Peter ging even rusten en ik speelde met Sien. Willemien kwam nog even langs een mooi boeket bloemen brengen als dank je wel voor het verzorgen van de barbecue en om 3 uur haalden we Pierke en Joep weer uit school en was Peter ook weer present. Pierke en Joep wilde een wit blaadje want ze gingen schooltje spelen en zij waren de juffies…Nee zij waren de meesters en Sien was een juffie!! En Peter en ik waren de kindjes. Pierke kwam vragen oma kun jij dit blokje optillen? Ja dan krijg je een j op het blaadje. En kun je op een been staan, ja dan krijg je weer een j en zo vroegen ze ook van alles aan Peter. Totdat Pierke met een paar boeken aankwam, oma kun je die optillen en dan zo omhoog doen. Ja dat kan ik. Opa kun jij die boeken optillen. Nee zij Peter dat kan ik niet. Jawel zei ik dat kan opa wel, en ik hielp een beetje zodat Peter ze ook met de rechterhand vast had. Alle drie stonden ze voor de stoel van Peter, JAAA OPA en nu omhoog met die boeken!! En Peter deed het!! 10 keer opa, en samen telden ze tot 10 en moedigden hem aan. Een grote brok in mijn keel, de tranen prikten… kippenvel WAUW wat was dit een mooi moment. Het enthousiasme van de kinderen, de inspanning bij Peter om hen niet teleur te stellen.. en het lukte en alle drie klapten ze in hun handjes. En opa kreeg wel 3x de j van JA gelukt!! Oh lieve mensen wat is dit gaaf, wat zijn die kleintjes super therapeuten, ongelooflijk!!! En ze gingen maar door want nu hadden ze toch echt wel een superleuk spelletje bedacht en Peter…. Die was helemaal ko toen ze weer weg waren, maar wat een goed gevoel hield hij eraan over. SUPER!!
Woensdagmorgen stond er niets op het programma, het was eindelijk eens droog en de zon scheen, dus gingen we voor de middag al naar buiten, Peter grasmaaien en ik in de moestuin, nou daar kan het allemaal net… nog niet echt iets vernield door de vele regen. Na de middag deed ik ook nog het een en ander buiten en om half 4 kwam John om met Peter te gaan zwemmen . Robert en ik zaten nog even aan de koffie en zaten in spanning af te wachten wat de varkensprijzen zouden doen, want slachterij Vion had op maandag geen prijs bekend gemaakt, tja en dan weet e het maar nooit, wat er gaat gebeuren, maar inmiddels wisten we dat de twee andere slachterijen plus 8 cent hadden gedaan en daar ineens werd de Vion prijs bekend plus… 9 cent . Zo dat is ongekend veel, ja het gaat eindelijk de goede kant op… peter en John kwamen terug van het zwemmen en dat had ook al heel goed gegaan, John was er een beetje verbaasd over zo goed!! En Peter op zijn beurt heel verrast door de prijsverhoging van Vion. En s avonds ging ik nog lekker lopen met Willemien en Annemarie, we hadden elkaar weer heel veel te vertellen, lekker gelopen en nog een kop koffie gedronken en naar huis om voetballen te kijken. Peters favorieten liggen eruit en daar treur ik niets om.
Donderdagmorgen gingen we samen naar Venlo voor het uitstapje van het afasiecentrum, maar het was wel gek weer, broeierig warm , bah!! We moesten naar het Limburgs Museum, auto geparkeerd parkeergeld betaald, wat maar voor max 2 uur ging en toen naar het museum lopen. Over de kasseien, lekker voor mensen in de rolstoel, een lift met een talud naar beneden over de kasseien, dus namen wij de trappen, die Peter wel goed kon lopen, maar eigenlijk was hij al helemaal moe voor we het museum binnen waren, dus ging ik de rolstoel maar uit de auto halen voor de terugweg. In het museum moest het hele gezelschap zich weer naar een verdieping lager verplaatsen, om vervolgens naar buiten te gaan naar de eik in het Julianapark om de wensen in te gaan hangen, via de nooduitgang zouden we naar buiten gaan… helaas die ging niet open dus moest er met de rolstoelen over het gras gelopen worden, nou en dat gras was behoorlijk drassig van al die regen… Het ophangen van de wensen in de boom was wel heel leuk en toen weer terug naar het museum voor de lunch… nou ik was helemaal gaar… Tijdens de lunch heel gezellig met Wiel en Wilma zitten kletsen en ook nog met andere partners, ja dat was wel heel fijn. Maar om half 2 hadden wij het wel gezien, we hadden ons ook niet voor het middagprogramma aangemeld en gingen Peter en ik naar huis, nog even de groentebestelling opgehaald en thuis aangekomen ging Peter rusten. Om half 4 kwamen Steef, met Pierke en Sien en Claudi met Joep en Mees om te zwemmen, en dat was heerlijk!!Het water was 27 graden, en de kinderen plonsten en plonsten . Oh wat hadden we allemaal een plezier. De bootjes in het water, de duikbrillen op , wat een rijkdom is dit!! Nadat we samen alles weer hadden opgeruimd ging Steef met de kinderen naar huis, en Claudi had all inclusieve geboekt… en na het eten ging ook zij naar huis. Het was verschrikkelijk benauwd en het begon al links en rechts te onweren en toen kwamen Coen en Marly op de fiets, of ze even mochten schuilen… natuurlijk!! Heel gezellig, maar het regende en onweerde en het deed toch lelijk…. Beangstigend. Coen en Marly konden echt niet op de fiets naar huis en om 12 uur hebben wij ze maar met de auto naar huis gebracht en was ik blij dat wij weer heelhuids thuis waren. De kelder was weer volgelopen, dus weer aan het werk en eenmaal in bed kon ik niet slapen van het onweer en de regen.
Vrijdagmorgen stond het hele erf vol water en de moestuin stond blank de bloembakken lagen op de grond en ik moest nog boodschappen doen, maar gelukkig had Anneke vrij van school en die kwam helpen. En om 12 uur scheen de zon en was alles weer op schema en concludeerden we dat we er hier nog goed vanaf waren gekomen. En s middags was het weer zwemweer en kwamen ze allemaal weer zwemmen en ook Petra met de kinderen, ik had nog geen tijd om een kop koffie te drinken, nee oma moest in het water, maar dat vind ik wel heel erg leuk, Meesje durfde er ook in te springen maar wel moest ik hem met 2 handjes vasthouden, want anders dan ging hij helemaal onder in de water en dan werden zijn krulletjes nat!! Weer alles samen opgeruimd en nu bleef er niemand eten en ik moest nog het een en ander voorbereiden voor de bbq.
Zaterdagmorgen kwam Wil om met Peter te zwemmen en ik was druk met de bbq, maar toen Peter en Wil terugkwamen lag ik helemaal op schema en kwam Annemarie ook nog even gelopen. Peter was wel heel moe, maar het was de beste zwemles geweest tot nu toe. Ongelooflijk hoe goed het allemaal was gegaan en dat vond Peter zelf ook. Hij vond dat hij dan s middags wel wat langer mocht rusten… nou dat was wel goed, ik was nog met van alles bezig en ook nog even tijd voor het voetbal, na het eten maakte ik me klaar voor de laatste wedstrijd van de zaterdag en toen kwamen Peter en Christel zomaar onverwacht aan, en dat was gezellig, ja heel erg gezellig en zo werd het toch weer een beetje laat… Maar gezelligheid kent geen tijd!!!



NOG BIJNA NIETS ZO KLEIN
EN HELEMAAL ONWETEND
MAAR OH ZO GROOTS EN FIJN
WAT JIJ NU AL VOOR ONS BETEKEND


Veel liefs Marlies

  • 26 Juni 2016 - 15:05

    Marlies:

    Hallo Peter en Marlies,
    Wat een leuk nieuws zeg, weer een kleinkindje op komst. Proficiat voor jullie maar natuurlijk ook voor Claudi en Johan. En wat fijn dat Peter nog steeds vorderingen maakt. Net wat jij zegt, geef nooit op! Ik wens jullie een hele mooie en hopelijk eens een droge week.
    Heel veel groetjes van ös oet Tegelen

  • 26 Juni 2016 - 15:11

    Lonneke:

    Wat een goeie vooruitgang weer van pap en wat jammer van de regen! Hier in Hoofddorp moeten we de planten nog steeds water geven, wat een verschil kan er toch zijn in zo'n klein landje!

    Jaa en natuurlijk superleuk dat er weer een kleintje bij komt!

    Liefs tante Lonn

  • 26 Juni 2016 - 19:06

    Hein Oet Wieërt:

    Wat weer een heerlijk verslag. Wat een mooie momenten en weer wat moois in het verschiet met een nieuw kleinkind op komst. Van Harte voor allen. Het is wel bijzonder nat dit jaar maar anderzijds ook nog geluk dat wij die enorme hagelstenenbui niet over ons heen hebben gekregen. Ik wens jullie een fijne week weer en veel plezier met het voetbal en met het begin van de Tour

  • 26 Juni 2016 - 19:37

    Thea - Jan:

    Proficiat allemaal ,wat leuk nieuws een kleinkind er bij ,super laat het zonnetjes naar schijnen.
    En ook Peter en Marlies super voor jullie ,samen sterk en we gaan maar lekker door, samen .
    Heel veel groetjes uit Reuver.


  • 28 Juni 2016 - 12:59

    Christel:

    Met nog een kleintje op komst, kan de therapie van Peter voorlopig nog even doorgaan. En wie weet, wat dat manneke nog allemaal zal bijleren. Wordt het een meester of een juf? Over een aantal maanden weten we het allemaal. Claudi en Johan, gefeliciteerd. Maak er wat moois van Claudi. Meisje of jongen, maakt niet uit. Als hij/zij maar niet van tractors houdt. Maar ja, met twee broers, die daar helemaal bezeten van zijn, is de aanstekelijkheid natuurlijk wel aanwezig.

  • 28 Juni 2016 - 21:17

    Hanny Houben:

    Hoi Peter en Marlies

    zeker een geweldig nieuws,wat staat Peter nog allemaal te wachten ,nou moet hij voor 5 kinderen oefeningen doen pffff zal hij dan wel zeggen.met het weer mogen we nog niet klagen, als ik dat zo allemaal hoor wat voor schade de andere mensen hebben ,de collega

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 690448

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: