REGEN, REGEN EN HEEL VEEL NATTIGHEID - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu REGEN, REGEN EN HEEL VEEL NATTIGHEID - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

REGEN, REGEN EN HEEL VEEL NATTIGHEID

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

05 Juni 2016 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Maandagmorgen stond er niets op het programma, we hadden best wel iets buiten willen doen, maar het regende en regende maar. Nu hadden we wel alle rust en tijd om extra handoefeningen te doen en Peter wilde ook wel weer eens de spiegeltherapie doen, dat hadden we al heel lang niet meer gedaan. En dat ging dus heel goed, samen praatte we over hoe het ging en wat hij voelde, ja dat was beduidend meer als pakweg een half jaar geleden, ook ging nu de duim mee op en neer. SUPER. S Middags regende het nog steeds en we besloten om samen naar de kaasboerderij te gaan om kaas te halen. Effe gezellig koffie gedronken in Kessel bij Piet en Maria, maar ook hier stond alles blank en was het een en al nattigheid wat we zagen.
Dinsdagmorgen moesten we op tijd op voor de fysio in Venray, en ondanks dat Peter last had van zijn rechter enkel gingen de oefeningen heel goed. Als Richard een nieuwe oefening toevoegt duurt het even bij Peter voordat hij het begrijpt, maar dan gaat het super goed, het probleem is nog steeds, rechter voet, linker voet, je ziet Peter denken, moet ik de arm of het been of de voet bewegen, maar als hij het dan een of twee keer heeft gedaan zit het in zijn hoofd en gaat het heel goed.
Om 12 uur gingen we Joep uit school halen en was het weer heel gezellig tussen de middag, Joep weer naar school gebracht en door gereden naar Deurne voor het vlees. Vlees in de koeling, Peter naar bed en toen was het al weer tijd om Joep uit school te halen, koud was het niet maar de regen viel af en toe met bakken uit de hemel. Ik begon alvast aan het vlees en Peter speelde met Joep met de tractors en heel veel knutselen en om 6 uur kwam Claudi Joep halen en om half 8 was ik ook klaar met alles.
Woensdagmorgen kwam Steef een poosje met Sien en Sien vond het heel gezellig dat opa thuis was en niet naar het zwemmen, we dronken samen koffie en Peter en Sien maakten een puzzel. Peter wilde toch ook wel eventjes grasmaaien, nu was het een klein beetje droog. En s avonds stond er nog zwemmen met Wil op het programma. Ik had een vrije avond…. Willemien en Annemarie waren toevallig allebei een paar dagen weg zodat we niet konden lopen. Dat was toch wel een beetje gek, ik alleen thuis in de avonduren, dat komt bijna nooit meer voor. Tegen 8 uur waren Peter en Wil weer terug en ondanks alles had het zwemmen goed gegaan. We dronken samen koffie en Peter vond het maar niks dat Wil alleen thuis was. Ja zegt Peter Wil morgen hier eten, wij eten dan toch om 6 uur warm. Natuurlijk nam Wil de uitnodiging aan, en ik vond het zo bijzonder dat Peter Wil uitnodigde omdat hij anders alleen moest eten, dat ik ook volmondig ja knikte!! Afgesproken dus!! Maar oh wat regende het, stortbuien en voordat we naar bed gingen keek ik nog even in de kelder, nee daar was nog geen water ingelopen……
Donderdagmorgen was ik op tijd op, effe douchen en na het douchen keek ik in de kelder….iek wat ik daar zag… heel veel water, maar er zat ook nog een vies luchtje aan, ik was nog op de blote voeten en tot de enkels stond ik in het vieze water. Wel 35 emmers water schepte ik uit de kelder.. en oh dan is het balen, want dan is er niemand om mij te helpen, dan mis ik mijn maatje van vroeger.. en natuurlijk kon ik wel wachten totdat Robert binnen was, maar ja die had het ook al zo druk , och ja als een kip zonder kop en verder niet zeuren de kelder droog gemaakt , nog een keer voeten wassen en toen was het tijd om Peter uit bed te halen, ja de hoogste tijd want om kwart voor 10 moest hij helemaal klaar zijn voor de taxi naar het afasiecentrum. Robert kwam binnen voor koffie , en hij vertelde dat er overal water stond en dat onze moestuin ook helemaal blank stond. S Morgens had een chauffeur gevraagd wat we teelde….ANDRIJVIE… De andijvie stond inderdaad helemaal in het water. Ik keek nog eens in de kelder , het drupte nog steeds maar nu liep het water in de wasmand, mooi systeem wat Peter ooit bedacht heeft, via een gootje met een touwtje eraan drupt het water in de wasmand, maar ja s nachts was er zoveel water gekomen dat het dus over de wasmand heen liep. De boodschappen in Panningen gedaan en na de middag kwam Steef met Sien om de boekhouding te doen. Nu was het broeierig warm buiten en Sien wilde naar buiten, samen liepen we naar de moestuin, waar nog heel veel water stond, Sien had de laarsjes aan en ik deed ook de laarzen aan. Zo nu een mooi geultje gemaakt en daar stroomde het water weg, Sien vond het prachtig kliederen met de modder, maar Andrijvie was weer andijvie geworden!! Om kwart over 3 ging Steef alweer naar huis en ik bereidde het eten voor en vond ook nog even tijd om samen met Peter het tennissen te kijken, prachtig van Kiki Bertens, Klokslag 6 uur was Wil er, ik had heerlijke asperges met beenham gekookt en Wil had een lekkere fles wijn bij zich, en zo hadden we een heel deftig lekker etentje op een donderdag!! Maar ook heel gezellig zitten praten , maar na 2 uur had Peter de pijp helemaal leeg en sliep hij de rest van de avond.
Vrijdagmorgen kwam Robert binnen met de technische resultaten van de eerste 4 maanden van dit jaar en die waren supergoed. Peter bekeek alles heel tevreden, ja echt heel goed, dat was toch wel erg lang geleden dat we 4 maanden zo goed gedraaid hadden. En dan zijn de prijzen ook nog eens 25 cent gestegen in 8 weken… nou nou het begint weer ergens op te lijken!! Het was ook droog buiten en Peter ging een poosje gras maaien, dat was wel nodig want het was erg lang geworden. Om 1 uur bracht Claudi Mees om hier te laten slapen, want zij moest weer met Joep naar de tandarts. In de Efteling in de bobbaan was er een stukje van Joeps kies afgebroken , ze was er al mee naar de tandarts geweest, maar nu moest ze naar een speciale tandarts in Weert. Gelukkig slaapt Mees heel goed s middags, zodat ik de halve finale van het tennis kon kijken en ondertussen de strijk was doen. Jammer dat Kiki verloor en om half 4 haalde ik Peter en Mees weer uit bed en kwam Claudi al gauw met Joep, nou deze tandarts deed er niets aan, want het zag er allemaal goed uit, en hij had nergens last van. Robert kwam vragen of ik hem even kon helpen met een pomp vervangen, hij had eventjes 4 handen nodig en zo stond ik als een echte boerin in de voerkelder een pomp vast te houden en gelukkig lukte het allemaal en klopte Robert en ik elkaar op de schouder, dat hadden wij saampjes toch maar mooi geflikt en hoefde er niet een speciaal duur bedrijf te komen!! Ik moest ook nog een bbq voorbereiden en om half 7 kwam Wim om met Peter te gaan zwemmen, Peter gaf aan dat hij toch wel veel last had van zijn enkel en door het weer ook wel moe was, en zo waren ze wat eerder terug als anders en hadden ze een beetje rustig aan gedaan.
Zaterdag moest ik extra vroeg op want om 9 uur moest de bbq al helemaal klaar zijn, salades afmaken, stokbroden afbakken en om half 9 had ik alles klaar en ging ik Peter uit bed halen en ontbijten we samen. John en Willemien kwamen de bbq ophalen en even later kwam Robert binnen voor koffie, die was nog maar net weer weg, kwam Ger voor bbq vlees en een kop koffie en zo stond om 11.00 uur nog de ontbijttafel gedekt… Ger vond vooral dat de sprak van Peter zo vooruit was gegaan, ja de rest ook maar vooral het praten, helemaal super!!! Peter ging toch nog weer effe grasmaaien en na de middag moesten we nog bbq vlees wegbrengen , het was prachtig weer en toen we terugkwamen wilde Peter misschien toch nog wel even grasmaaien…. Ja eh wat wordt het ineens donker… nou een hoosbui… daar viel weer effe 20 mm regen, en dat bij die 80 mm van woensdag en de rest van de week, nat nat nat!!! Steef en Robert kwamen Pierke en Sien brengen, die kwamen een nachtje logeren en met hun gingen we naar de Mc Donalds!! Het eten bij de Mac vinden wij niet zo, maar de gezelligheid en de snoetjes van de kinderen, en oh wat waren er veel opa’s en oma’s met de kleinkinderen!! Na een uurtje waren we klaar en Pierke en Sien ieder met een speeltje gingen we naar huis, Peter bedacht dat we wel een stukje om konden rijden en door de binnenweg achter de McDonalds ….. Nou nou , wat was die weg lang en wat een water, kuilen en modder, omdraaien kon niet meer , de auto zag er uit, maar Peter als erg goede chauffeur kwam niet vast te zitten, maar eh voor geen herhaling vatbaar!!! Thuis speelden we nog wat met Pierke en Sien, Sien deed nog de kriebel oefeningen met Peter , met een speciaal apparaatje over de arm en de hand gaan en dat geeft prikkels in de vingers, en lekker meisjes knuffel dingen bij opa. en gingen we op tijd naar bed, en vanmorgen om half 8 stonden Pierke en Sien bij ons aan bed, boekjes lezen en nog wat tutten en toen lekker samen ontbeten en nog gepuzzeld , ja een drukke natte week is er weer om , maar ook weer van heel veel dingen genoten en och nu schijnt de zon weer, en misschien blijft het wel de hele dag droog!! En kunnen we binnenkort weer zwemmen in ons eigen zwembad…..i

POSITIEVE ENERGIE
KAN DE SLECHTSTE TIJD VAN JE LEVEN
VERANDEREN IN DE BESTE

Veel liefs Marlies

• 05 Juni 2016 - 21:16

Hein Oet Wieërt:

Waar blijft die Christel toch? Ben ik mij nu weer de eerste maar och wat maakt dat ook uit. Als er maar gereageerd wordt.
    Inderdaad kwam er wel veel regen soms en dat op heel korte tijd maar ik hen vroeger geleerd dat al het goede van boven komt. Het is ook zo dat er zonder regen ook weer niks groeit. Hopelijk is het voor de mais ook niet te nat. het is wel een voordeel dit weer want het is uitermate groeizaam. Hopelijk blijven de hoosbuien nu een tijdje weg. Ik wens jullie een fijne week

• 08 Juni 2016 - 07:24

Christel:

Hahaha, die Hein. Krijg ik met gelijke munt terugbetaald. Hahaha.
    En inderdaad, wat een regen. Dat is van dat prutweer, waar je al heel snel genoeg van hebt. Gelukkig zijn de vooruitzichten wat gunstiger. Echte zomer is het nog niet. Maar dat kan nog komen.
    Vreselijk als je op je nuchtere maag, een volle kelder leeg moet gaan scheppen. Maar zoals altijd, zet jij daar je schouders onder en klaart dat klusje.
    Gelukkig komt vrolijke Joep geregeld (en ook Pierke, Sien en Mees), en dan straalt alles weer. Net als de echte zon. POSITIEVE ENERGIE ja.