HOOFDDORP - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu HOOFDDORP - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

HOOFDDORP

Door: ,

Blijf op de hoogte en volg Peter

03 April 2016 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Nou eerst maar even een testbericht gestuurd, want ik hoor van veel mensen dat ze problemen hebben om een berichtje te plaatsen, en het bij mij dus ook al een paar keer verkeerd is gegaan, maar vandaag moet het dus gaan lukken ....
Maandag was het nog een beetje zondag, en hoefden we ook niet heel vroeg op, beetje rommelen en toen kwam Coen op de koffie, gezellig zitten praten, maar veel ging toch over het bedrijf en de perikelen met de bank. Na het middagslaapje kwamen Piet en Maria ons ophalen en gingen we wat rondtoeren. Deden Peter en ik vroeger ook vaker en vooral Peter vindt dit heel erg leuk, hij was en is nog steeds nieuwsgierig wat er op den lande gebeurt en waar er nieuwe stallen gebouwd worden. We reden richting Ospel en Piet en Peter keken hun ogen uit terwijl Maria en ik gezellig zaten te kletsen. Bij de Groote Peel in Ospel dronken we koffie, en maakten we nog een praatje met de eigenaar. Hierna ging het richting Maarheeze en Nederweert. Och we wilden ook wel ergens lekker gaan eten en zo kwamen we na wat omzwervingen bij de Stoep in Meijel terecht. Hier was het ook heel druk, maar gelukkig was er nog een tafeltje vrij en konden we er heerlijk eten. Gezellig gepraat en lekker gegeten en waren we rond 8 uur weer thuis. Moe en voldaan.
Dinsdagmorgen moesten we wel weer op tijd op, weer in het ritme komen van de zomertijd en op naar de fysio in Venray. Ik bracht Peter naar binnen en toen reed ik effe naar het ziekenhuis naar dr Pop voor de rijbewijs papieren af te geven. Helaas was er op neurologie niemand aanwezig, maar de juffrouw aan de balie verzekerde mij dat de papieren echt wel bij dr Pop terecht zouden komen...Komende week nog weer even voor nabellen. Weer terug naar de fysio waar Richard al met Peter bezig was en het supergoed ging. Peter was heel alert, en dat na al die drukke dagen, Een mevrouw sprak me aan, ze was er nu een paar maanden en moest altijd met bewondering naar Peter kijken en vond dat hij zoveel vooruit was gegaan. Nou mooi toch!!! Peter lag op de grond en moest selectief de onderarm bewegen, de schouder stil houden en dan de onderarm op en neer. Nou en dat ging toch goed, Richard keek mij aan...WAUW!!! Ik vroeg of het misschien mogelijk was om alleen de binnenkant van de duim te tapen, dit was laatst bij een uitzending over het brein door professor Erik, door de binnenkant van de duim te masseren en te prikkelen is een coma patiente weer gaan lopen. Ik was hier al een paar weken over na aan het denken hoe we dit konden stimuleren. Richard leek het ook wel wat en waarom zouden we het niet met tape proberen, dus aan het einde werd de duim getapet en gaf Richard mij nog een stukje tape mee zodat ik de duim ook kon tapen. Door dit alles waren we wel wat later weg en het thuis haasje repje , de soep warm gemaakt en weer naar school om eerst Sien en even later Pierke en Joep te halen. Lekker veel getetter aan tafel en om 1 uur weer Pierke en Joep naar school gebracht. Samen met Sien bracht ik Peter naar bed, en was het even relaxen met Sien. Spelen met de Barbiepoppen en de tijd vloog om, Pierke en Joep weer uit school gehaald en wilden ze met de lego spelen. Op zolder stond ook nog de meisjeslego en toen we Peter uit bed haalden, moest natuurlijk de meisjeslego van de zolder. Ja dit is zo leuk, na 20 jaar al die spulletjes weer van de zolder en verbazing bij Peter en mij wat we allemaal hebben. Na een poosje met de lego gespeeld te hebben wilden ze toch ook nog knutselen, Pierke haalde van alles uit de kast en samen met Peter maakte hij een heel kunstwerk. Johan was er al op tijd om Joep te halen, maar die vond dit helemaal niks, hij wilde nog langer spelen en toen ging Johan met Robert samen de nieuwe regenton installeren. WAUW dat zag er mooi uit!! Nog een beetje opruimen en plantjes erbij en de zomer kan beginnen.
Woensdagmorgen stond er niets op het programma en ik ging buiten aan de slag en Peter ging eindelijk weer eens zijn RTLZ zender kijken, hij was nu toch echt wel moe van alle drukke dagen. s Middags nog wat buiten geschoffeld en om half 7 kwam John om met Peter te zwemmen. Na het zwemmen werd er hier koffie gedronken, Peter vertelde dat het zwemmen zo goed had gegaan, John had nieuwe andere oefeningen, wel vermoeiend maar hij vond dat het heel goed ging.
Donderdagmorgen ging Peter met de taxi naar het afasiecentrum en Steef kwam even met Sien, natuurlijk vroeg Sien gelijk waar opa was, nou die is met de taxi naar Blerick, oh zei Sien dan komt opa zo weer thuis, doen wij even me legomeisjes spelen.... Uurtje met Sien gespeeld en met Steef gezellig zitten kletsen en toen moest ik toch echt boodschappen gaan doen.
Na de middag had ik eindelijk contact met Claim over de swapschade. De stand van zaken is nu dat de bank van de rechter 13 weken uitstel heeft gekregen voor de Conclusie van Dupliek vanwege de enorme complexiteit...!! Nou nou, moesten wij eens doen .. uitstel vragen van betalen bij de bank. dan krijg je gelijk een hoop boete!! Maar ja volgens Peter D was het niet slim om de rechter nu te pushen, want het ziet er allemaal nog steeds heel gunstig uit voor ons, eigenlijk steeds gunstiger, de bank heeft haar dossiers niet op orde en die krijgen ze binnen 13 weken ook niet op orde, nee die krijgen ze helemaal niet op orde, want ze hebben indertijd geen dossier hierover aangelegd en wij tekenen natuurlijk nu niets meer. Het is gewoon nu een kwestie van geduld...
Om 4 uur kwam Peter terug van het afasiecentrum en natuurlijk had hij weer veel te vertellen, en steeds ben ik nieuwsgierig wat hij heeft gedaan en vooral wat heeft hij geschreven,, en weer waren het een heleboel woorden die hij foutloos geschreven had. Ik ben ze al een poosje aan het bewaren, om over een paar maanden eens echt de vooruitgang te checken. Nu hadden ze ook rekensommen gedaan, best wel complexe sommen en dat vond Peter wel een beetje moeilijk, hier had hij lang over na moeten denken, maar wat hij gedaan had was goed.
s Avonds ging ik nog lopen met Willemien en Annemarie, heerlijk gelopen, je rook de lente!!!
Vrijdagmorgen was het prachtig weer en moesten we eerst even naar Kessel plantjes halen voor Lonneke en Jaap, het was niet druk bij het tuincentrum, en de eenjarige plantjes waren nog niet te koop, nou dat scheelde een hoop tijd en zo waren we ook op tijd weer thuis en kon ik voor de middag nog de koolrabi plantjes in de moestuin planten. s Middags nog lekker buiten gewerkt en om half 4 kwam John alweer om met Peter te gaan zwemmen, en ook nu weer heel goed gegaan. s Avonds alvast alle spullen die mee moesten in de auto gezet en de duim van Peter getapet, ja dat ging goed, Peter wil het ook zo graag... als de duim het weer gaat doen...komt de rest vanzelf. Door de tape voelt hij lichte prikkelingen... dus....
Zaterdagmorgen een beetje op tijd op, de laatste spullen in de auto en op weg naar Hoofddorp, naar Lonneke en Jaaps nieuwe huis. Eerst nog langs het tankstation, tanken en nieuwe koelvloeistof, want het lampje knipperde op het dashboard. Peter vond het onzin, maar ik wilde het toch bijvullen, Robert had mij gewezen hoe dat moest. Tussen Peter en mij ontstond wat wrijving, ja was onzin.. alleen als het regende had je dat nodig... Oeps nu klopte er ergens iets niet... koelvloeistof is toch om de motor te koelen... Ineens viel het kwartje bij Peter... Ja inderdaad koelvloeistof is heel belangrijk, hij dacht dat het de ruitensproeier was.... ja en toen was het een poosje stil, ieder met onze eigen gedachte. Ja dan is het nog wel eens lastig, zijn afasieprobleem!! Maar de reis ging verder en na bijna 2 uur waren we bij afslag Hoofddorp, tomtom aan, neem de afslag... verkeerd.. zo reden we weer de A5 op .. 20 km omrijden waren we weer op hetzelfde punt en nu heel goed opletten en ja hoor 50 meter verder was de afslag Hoofddorp die we moesten hebben, en toen was het vrij makkelijk, en reden we bij Lonneke en Jaap de straat in, eerste plus lekker veel parkeerplaatsen voor de deur, Lonneke kwam al naar buiten en Jaap was nog aan het klussen aan zijn Ziggo, wat niet zo best lukte, Prachtig mooi huis, lekker ruim en voor stadse begrippen een hele grote tuin, na een kop koffie een rondleiding door het huis en gelukkig de leuning bij de trap zat aan de goede kant en zo kon Peter makkelijk naar boven, boven ook alles oke en toen zag Peter het bed.... oh even lekker op bed rusten...
Lonneke, Jaap en ik maakten alles klaar voor de bbq , want de nieuwe Black Boaster moest geprobeerd worden, en toen Peter weer beneden kwam was de houtskool mooi gloeiend en kon het vlees erop. Heerlijk buiten gegeten , ietsje aan de frisse kant, maar heel gezellig en na het eten namen we weer afscheid en reden we terug, goed opletten en de borden volgen, ja dat zijn wij plattelanders niet gewend zoveel autobanen kriskras door elkaar, want de toren van Schiphol hebben we van alle kanten gezien!! Maar nu waren we toch binnen de 2 uur weer thuis, Peter reed alles en ik kon af en toe de oogjes sluiten.... Ja wie had dat gedacht, Peter die een kleine 400 km op een dag rijdt ... dan vergeef ik hem het foutje over de koelvloeistof , want als ik het alleen had moeten rijden.... waren we denk ik gewoon in Haarlem uitgekomen....



WEES NIET BEDROEFD ALS JE IETS MOOIS MISLOOPT
ER WACHT ERGENS ANDER IETS VEEL MOOIERS OP JE


Veel liefs Marlies

  • 03 April 2016 - 15:17

    Peter Nouwen:

    Even testen

  • 04 April 2016 - 11:40

    Ans Lehane:

    Nou Peter en Marlies, alweer een drukke week achter de rug. Door het tapen van de duim zal er ook weer vooruitgang komen. Veel geduld hebben met de bank, maar geduld hebben jullie in overvloed.
    Lonneke en Jaap veel geluk gewensd in jullie nieuwe huis.
    Liefs
    Ans

  • 04 April 2016 - 13:24

    Thea-Jan:

    Het is weer geluk. ik kan weer lezen en verzenden.
    Er is weer vooruit gang.
    hier is het ook druk geweest, en ziek/griep,maar we gaan weer door.
    Het zonnetje komt er weer aan.
    heel veel groetjes uit Reuver.

  • 04 April 2016 - 14:08

    Hein Oet Wieërt:

    Gelukt, geslaagd want deze keer ben ik niet de eerste maar dat is echt toeval. Mijn brein was gisteren een beetje te moe van gebeurtenissen hier. Veel leuke maar ook doordat mijn zwager in het ziekenhuis ligt doordat hij waarschijnlijk een TIA heeft gehad maar het kan ook een CVA en dan dus een herseninfarct, zijn. Dat was nog niet vast te stellen. Dat heeft altijd een behoorlijke impact en zeker als het bekende is.
    Ik wens jullie weer een fijne week

  • 04 April 2016 - 20:36

    Hanny Houben:

    hoi peter en marlies

    lekker druk ,en heerlijk genieten van het voorjaar,kei goed van peter dat hij heen en terug rijdt naar hoofdorp en terug.hebben wij nog moeite mee. super.

    grtjes hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 690529

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: