ZESTIG RODE ROZEN - Reisverslag uit Hamminkeln, Duitsland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu ZESTIG RODE ROZEN - Reisverslag uit Hamminkeln, Duitsland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

ZESTIG RODE ROZEN

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

28 Februari 2016 | Duitsland, Hamminkeln

Hallo lieve mensen

Had ik dus mijn hele reisverslag klaar kan ik weer opnieuw beginnen...
Zondagmiddag gingen we bij Claudi frietjes eten, Op een gegeven moment zegt Joep tegen mij, Oma waarom heb jij grijze haren, Nou zei ik Oma is al wat ouder. Oh zegt Joep, mama is ook al ouder en die heeft nog geen grijze haren!! Nou verschil moet er zijn.
Maandagmorgen moeste we op tijd op voor de fysio in Baarlo. Eerst werd de hand getapet en de hand/arm waren heel soepel , het lopen ging weer heel goed en ook werden er nieuwe oefeningen gedaan die Peter thuis in zijn stoel kan doen . De handen op de knieen leggen en dan de voeten op en neer bewegen. Het duurde heel even voordat Peter het door had, maar toen lukte het goed. Op terugweg nog even wat boodschappen gedaan en toen naar huis. Na het middagslaapje had Peter een afspraak bij de kapper en toen hij terugkwam had hij weer veel te vertellen, Anke had gelijk gevraagd naar de Swap en hier had Peter dus veel over moeten vertellen.
Dinsdagmorgen stond er niets op het programma en ik moest nog wat telefoontjes doen. Onder andere ook gebeld met Claim over de swap, en zoals we al dachten had de bank uitstel gevraagd voor de conclusie van dulpiek en hebben ze 4 weken uitstel gekregen. Peter D raadde mij ook aan om de bank weer een mailtje te sturen waarom dat we nog steeds niet hadden gehoord op ons verzoek van de kredietklasse van ons bedrijf, dus ook nog maar een mailtje naar de bank gestuurd en als antwoord kregen we hierop dat ze as maandag een bericht zouden sturen. Nou ben benieuwd!!! Om 12 uur moesten we Joep uit school halen en aten we samen. Joep had een reuze honger en in no time had hij zijn bordje leeg en was er nog tijd over om een spelletje te doen. Om 1 uur brachten we Joep weer naar school en reden Peter en ik door naar Deurne het vlees ophalen, thuis alles in de koelkasten gezet en ging Peter naar boven voor zijn middagslaapje. Ik ruimde het en ander op en toen was het alweer tijd om Joep uit school te halen. We deden samen een spelletje en toen begon ik aan het vlees. Peter vindt het ook leuk om met Joep alleen te zijn en ik hoorde ze lachen. joep was Peter aan het leren hoe hij zijn rechterhand moest gebruiken, maar helaas dat lukte nog niet zo goed. JAMMER!! Ik werkte door aan mijn vlees en s avonds kwamen de mensen nog vlees ophalen en Peter kwam steeds kijken en ook even een praatje maken. Maar om 8 uur was ik toch echt klaar met alles en ik kon ik ook even uitrusten.
Woensdagmorgen begon ik al op tijd aan de voorbereidingen voor het buffet en Peter deed op zijn dooie gemakkie de oefeningen, het zwemmen stond immers voor s avonds ingepland. Tot onze grote verbazing stond Wim ineens in de keuken , ja hij stond voor deze woensdag ingepland , dus maar gauw de tas gepakt en naar de Schatberg. In deze periode waren er nogal wat veranderingen geweest en ik wist echt niet meer wanneer iemand aan de beurt was, maar het is toch knap van Wil, John en Wim dat er 2x keer per week iemand is om met Peter te gaan zwemmen. Petje af voor de heren!! Gauw soep uit de diepvries gehaald en om 12 uur toen Wim en Peter terugkwamen was de soep warm. het zwemmen had heel goed gegaan, en Peter had zelf met Wim geregeld dat er zaterdag niet gezwommen wordt, want uhhh vrijdag een feestje en dan wordt het een beetje laat...
s Middags was ik nog druk met de voorbereidingen en s avonds nog effe lekker gelopen met Willemien en Annemarie op de Schatberg, we praatten veel over Meike en gelukkig gaat het nu weer goed met haar.
Donderdagmorgen zag ik het effe niet meer zitten. Robert kwam binnen met het nieuws dat slachterij Hilckman er mee stopte, nu leveren wij wel geen varkens aan deze slachterij, maar voor de prijsontwikkeling is het niet goed, en zullen de prijzen nog wel ver gaan zakken. Peter ging met de taxi naar het afasiecentrum en ik moest nog een heleboel boodschappen doen, in veel winkels moest ik zijn en ook nog de rozen ophalen in Meijel, maar wonderwel was ik al voor 12 uur weer thuis. Alles opgeruimd en de rozen in de vaas gezet, maar nog steeds had ik het niet goed zitten, en ik moest nog zoveel doen en het schoot niet op, BALE!! Om 4 uur kwam Peter thuis van het afasiecentrum en vol trots liet hij mij zijn papier zien. WAUW Peter heb jij dat allemaal geschreven, ja hij had er wel een uur overgedaan, maar heel erg goed!!! De rozen die in de vaas stonden te pronken vond hij ook heel erg mooi. En toen moest ik nog een hoop doen en nog eten koken voor s avonds... en opeens was er een appje van Meike zo mooi , zo lief en toen kreeg ik zomaar vleugeltjes, nog effe met de stofzuiger door het huis, groenten snijden voor de salades, vlees klaarmaken, och het ging allemaal als vanzelf, spullen uit de keet halen alles klaarzetten, ik werkte nog een hele poos door, maar langzaamaan kreeg ik toch een geluksgevoel over mij heen.
En dan is het vrijdag 26 februari 2016. Peter wordt 60 jaar!! Heel dubbel , want Peter heeft altijd gezegd dat hij geen 60 jaar wordt omdat zijn vader maar 59 jaar is geworden, twintig jaar geleden lachten we erom, och we hadden nog zo n lange tijd te gaan en in april 2008 dachten we even dat Peter gelijk zou krijgen, maar gelukkig vandaag vieren we zijn 60ste verjaardag!! Het andere dubbele is dat zijn arbeidsongeschiktheidsuitkering stopt!! Ja dat hebben we in de jaren 80 zo afgesloten en na het CVA was er niets mee aan te veranderen. Toen we het afsloten dachten we toch zeker met 60 jaar te stoppen en het bedrijf te verkopen en van ons pensioen te gaan genieten. Helaas de tijden zijn verandert!!
Maar vandaag is het tijd voor een feestje en kwam Annemarie s morgens helpen met het visbuffet en maakte ik de salades af, het vlees in de shaving dishes, de toetjes in kommen en om 12 uur waren we flink opgeschoten en lunchten we samen met Robert en ging Peter na het eten naar boven voor zijn middagslaapje. Om 15.00 uur kwamen Claudi en Johan met Joep en Mees, en Joep en Mees keken mij met open mond aan, wat heeft oma aan!! Ja oma had een jurk aan!! En ze wreven over mijn benen, wat was dat pantys!! Nou ze vonden het maar gek. En even later kwamen Steef, Pierke en Sien en werd n no time het huis nog even versierd, slingers ballonnen en toen was het tijd om Peter uit bed te halen en samen kleedde we hem aan en gingen we naar beneden voor de koffie en vlaai. Lonneke appte dat ze in de file stonden en dat ze er wat later waren en mocht Peter alvast zijn cadeau open maken. WAUW een prachtige foto van ons gezin gemaakt op de bruiloft van Lonneke en Jaap. Oh wat een mooie grote foto. SCHITTEREND!!
We zaten even gezellig in de keuken en het zag er allemaal zo gezellig uit, hangtafels met mooie tafelrokken erom heen, bloemen slingers. Prachtig. En om 17.00 uur kwamen de andere gasten, overal stonden en zaten mensen, Tineke en Anneke verzorgden alles, zodat ik ook bij gasten kon staan en Peter ging ook overal bij staan, om kwart voor 6 waren Lonneke en Jaap ook gearriveerd en om 18.00 uur was het buffet warm en konden we eten. Peter liep voorop, ja hij wilde nu ook wel eens zien wat we allemaal klaar hadden gemaakt. En ik moet zeggen het zag er allemaal schitterend uit. Peter ging in de kamer zitten met zijn bord, en al gauw kwamen er gasten bij hem zitten, het was al direct heel gezellig , iedereen kletste met iedereen. Mensen die elkaar kenden, aar niet hadden verwacht dat ze zich hier zouden treffen. De kinderen amuseerden zich ook uitstekend en op een gegeven moment lag Hein op grond en Mees ging er bovenop zitten hop hop paardje, SUPER!! En even later pakte Mees de bezem en ging ijverig aan het poetsen, midden tussen de mensen door. Nadat iedereen wel 2x langs het buffet was geweest ruimden Tineke en Anneke alles op en werd het dessert buffet neergezet. En nu ging Peter weer als eerste langs, mmmh smullen hemelse modder, annanasbavoir, witte mousse, tiramisu en heel veel vlaai!! Peter ging nu met zijn bordje in de keuken zitten waar hij gezellig met Ria en Loes zat te kletsen, OH SUPER!! Pierke en Sien werden opgehaald en Joep en Mees naar huis gebracht, zodat de papas en de mamas ook wat langer konden blijven. Peter ging weer in de kamer zitten en zo zat hij gezellig met zijn zusjes te kletsen,. Bier en wijn vloeiden rijkelijk en het was beregezellig. Ja hiervan droomde ik dat het zo zou worden, maar het overtrof al mijn dromen, de werkelijkheid was nog veel mooier!!! En vooral de uitdrukking op Peters gezicht Het was ECHT Peter, hij genoot met volle teugen, de lach op zijn gezicht SUPER!! Och het was allemaal super, genieten van de eerste tot de laatste minuut en Peter werd niet moe, niks hoor. Tegen half 1 was bijna iedereen weg en stonden we in de keuken met Erik en Maureen, Steef en Robert en Lonneke, Jaap was al naar bed, en werd de visschotel nog eens op de tafel gezet en weer stond Peter erbij, nee hoor hij ging echt nog niet naar bed. Lonneke en ik ruimden nog een beetje op en toen ging Peter in de stoel bij het raam in de keuken zitten... en begon te vertellen ja hij had het een super feest gevonden, ja weet je nog 20 jaar geleden toen ik 40 werd.... ik begon al te lachen want ik had het er al met Wiel over gehad.... Ja zei Peter toen zat ik hier ook samen met Wiel, allebei ladderzat, en oh wat hadden we toen een plezier, maar de volgende dag... poehhh wat een kater had ik toen!! Ja toen had hij een echte kater!! Inmiddels was het bijna 2 uur geworden en vond ik het welletjes en samen liepen we naar de prachtige foto, ja wat zijn we SUPER TROTS op ons gezin. WAUW wat een prachtige dochters, heerlijke schoonzonen en mooie lieve kleinkinderen hebben wij. SUPER!!
Zaterdagmorgen werden we wakker van een heerlijke vers gebakken broodjes geur.. Lonneke en Jaap hadden samen het ontbijt verzorgt, wat een luxe beneden komen en aanschuiven voor het ontbijt!! Natuurlijk moest er weer veel gepraat worden en na het ontbijt gingen Jaap en Lonneke weer naar huis, en ruimde ik in mijn eentje zingend alles op, och het was zon prachtige dag geweest, dan kun je alles weer aan. Coen belde nog even en moest vooral vertellen dat Peter zo ongelooflijk veel vooruit was gegaan, bijna niet te geloven, maar hij was in doen en laten weer bijna de oude!! SUPER!!
En vanmorgen kwamen Pierke, Sien en Robert ontbijten, oh zei Sien is Opa al wakker, Ja opa is al weer present om spelletjes te gaan doen. En was het een gezellige morgen, Claudi appte of het goed was als zij frietjes kwamen eten, of dat opa misschien een beetje brak was... Nee hoor zei Peter , maar eerst even slapen en Marlies moet bericht schrijven, nou en dat deed ik en was om 15.30 uur klaar, maar helaas... bericht foetsie, opnieuw begonnen .. stukje geplaatst oke dat lukte, maar ja toen kwamen Joep en Mees en moest het even wachten, dus om 19.00 uur weer verdere geschreven afgemaakt en toen kon ik het niet geplaatst krijgen weer weg. Verdorie weer opnieuw begonnen en met kleine stukjes op de site gezet, en hopelijk staat het er nu helemaal op, want van dit bericht kan ik nog weken GENIETEN!!

DE GELUKKIGSTE MENSEN

Hein Oet Wieërt:

Bijna !!

• 28 Februari 2016 - 21:55

Peter Nouwen:

gelukkig het hele verslag staat erop

• 28 Februari 2016 - 22:19

Ria En Wiel:

Ja hoor Marlies en hoe wat een verhaal, zeker na zo,n verjaardag Leuk gezellig en een geweldig buffet .
    Peter was jarig en genoot ervan met zo,n vrouw moeder en mantelzorgster .Samen veel gelukkigen jar
    en gewenst

• 28 Februari 2016 - 23:09

Toos.:

hallo luitjes. Ja het was supergezellig.Wij hebben van alles genoten zowel van de gezelligheid, met allemaal leuke mensen en natuurlijk het overheerlijke buffet, petje af.En dan het kado ja daar zou ik ook apetrots op zijn.
    En voor morgen, wat betreft de bank, ze moeten nu over de brug komen met het grote geld.
    Marlies en Peter zal het dan eindelijk gaan gebeuren!!!
    Wij gaan ervoor. Wij gaan duimen. Groetjes.

• 29 Februari 2016 - 00:00

Ans Lehane:

Hallo Peter en Marlies,

Peter nog van harte gefeliciteerd met je 60ste verjaardag. Wat een groot feest heb je weer georganiseerd Marlies. Ik sta steeds versteld over al die energie die jij hebt, petje af.
    Die Peter boft met zijn vrouw. Het is natuurlijk allemaal de moeite waard, want het feest was een groot succes.
    Hopenlijk morgen goed nieuws, ik zal voor jullie duimen.

• 29 Februari 2016 - 08:49

Tineke:

Hoi Peter en Marlies, wat een GEWELDIG feest, met al die lieve mensen om jullie heen kon het ook niet anders . Iedereen heeft genoten .
    Gr Tineke

• 29 Februari 2016 - 09:17

Babette:

Hallo Peter en Lies,

Wat leuk om te lezen. Mam vond het ook een superfeest zei ze.

Dikke kus

• 29 Februari 2016 - 10:44

Hein Oet Wieërt:

Ja waar zal ik deze keer mee beginnen maar ik begin met bijna. Waarom ik dat gisteren heb geschreven weet ik niet zeker meer maar volgens mij was het voor Christel en bedoelde ik er mee dat ze mij bijna voor was hahahahaha maar het kan ook zijn dat ik bedoelde dat het verslag bijna af was maar nog lang niet helemaal.
    Wat weer een week maar wat een prachtige dag deze 26 FEBRUARI 2016. Overweldigend en ook zeer emotioneel maar ook erg druk voor mijn brein. Het waren toch erg veel indrukken en ook emoties die nog niet allemaal op hun plaats zijn gevallen. Peter en Marlies, wat hebben jullie een pracht dochters, schoonzonen en kleinkinderen en ze zijn in het echt nog veel leuker dan ik uit de reisverslagen haal. WAT EEN PRACHTIGE MENSEN. Trouwens de rest van jullie FAMILIE en VRIENDENGROEP zijn ook GEWELDIG. Wat een warme, hartelijke mensen allemaal en ik helaas lang niet met iedereen kunnen praten en dat spijt mij zeer. Ik heb met volle teugen genoten hoewel het soms ook erg druk was voor mijn brein en ik soms ook de weg kwijt weg in mijn hoofd. Deze middag en avond is en blijft een van mijn pareltjes in mijn herinneringen en ik zal Peter altijd dankbaar zijn voor de uitnodiging. Ut waas moei, moei, zo moei
    Ondanks alles ben ik zaterdag toch naar Hilversum getreind en ook dat is een zeer bijzondere reis geworden doordat ik een mede NAH -ster heb ontmoet en later op de terugreis een pater van de orde van de Salvatorianen. Dit waren ook erg speciale ontmoetingen dus hier is nog veel om te laten bezinken.
    Ik wens jullie een pracht week en nogmaals dank voor de goede en ook heerlijke zorgen. Een zeer dankbaar Leivers Menke mêr noe in woenendj in Wieërt.

DANK, DANK, DANK

• 29 Februari 2016 - 14:40

Loes:

Hallo Marlies en Peter.

Wat een week oei oei,maar ook ,wat een feest .Supergezellig ja een echte speciale verjaardag.
    Zo voelde het .En wat een leuke mensen allemaal.
    Ja nu weet ik ook wie er aan het berichtje Hein Oet Wieert ,vastzit en jawel ik sta ook nu ,onder hem bij de berichtjes,daar hebben we zo om gelachen.
    en dan die jarige Peter,ik heb daar zo gezellig en ook interessant met die jarige job zitten kletsen,helemaal vergeten dat hij iets gemankeerd[heeft],
    Jammer dat we altijd best vroeg wegmoeten,maar ja die rotafstand naar hier,en dan de hond,je snapt het wel.
    Nou het was echt tof,enne Joep had gelijk,je zag er prachtig uit Marlies.
    Groetjes aan allemaal

• 29 Februari 2016 - 22:16

Jan-Thea Dorssers:

Peter proficiat met je 60e verjaardag

• 01 Maart 2016 - 10:29

Jennie:

Hallo Peter en Marlies,
    Mooie verhalen weer. Peter, nog hartelijk gefeliciteerd met je zestigste !
    Sterkte met de hindernissen, geniet vooral van de fijne dingen (dat lukt jullie heel aardig afgaand op de wekelijkse berichten).
    Groetjes !

• 01 Maart 2016 - 12:28

Christel:

Een late reactie van mijn kant. Waarschijnlijk te moe geweestna het feest. :) Maar inderdaad was Hein me ruim voor. En nog vele anderen ook. Het leukste aan zo'n feest is, dat je iedereen ziet genieten; van klein tot groot. Inderdaad een prachtige foto van jullie gezin. Wij hebben er vol bewondering naar gekeken. Nu kijken we uit naar een weekendje Duitsland.

• 01 Maart 2016 - 16:28

Wil En Marian:

Hallo Peter en Marlies,

Als bij Marlies de wangen rood kleuren en de ogen glinsteren, dan geniet ze .........!

Ook wij hebben genoten van het mooie, gezellige feest en leuke mensen ontmoet.
    Het buffet was heerlijk en de drankjes lekker.
    Peter en Marlies nogmaals hartelijk dank voor jullie gastvrijheid!

Groetjes, Wil en Marian.