FEBRUARI 2016 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu FEBRUARI 2016 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

FEBRUARI 2016

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

14 Februari 2016 | Nederland, Grashoek

Halllo lieve mensen

Maandagmorgen waren Pierke en Sien en Lonneke hier en nadat we verhaaltjes in bed hadden gelezen en Peter ook een stukje van Mickey Mouse had voorgelezen kropen Pieke en Sien bij Lonneke in bed en besloten we om toch te douchen. Sien kwam kijken hoe Peter gedouchet werd en vroeg zich af waarom opa op een stoeltje zat tijdens het douchen, ja opa kan nog steeds niet zo goed staan en is wel zo makkelijk dat hij kan zitten en oma doet hem dan helpen. Na het ontbijy werden er nog spelletjes gedaan en om 12 uur was iederen vertrokken en konden wij eten en ik mijn bericht schrijven. Het stormde en regende pijpenstelen, en daardoor de kelder weer vol water stond... balen. Om half 4 kwamen Claudi en Johan, met Joep en Mees nog even, zij waren ondanks het slechte weer toch even naar de optocht in Panningen wezen kijken, Joep speelde samen met Peter met de noppers en werden er varnavalswagens van gebouwd, maar om 5 uur moest ik toch ook even douchen en peter helpen met zijn carnavalsoutfit, want om 7 uur moesten we bij de Schatberg zijn voor het etentje met de buurt. Dat doen we al jaren op carnavalsmaandag en een paar jaar zijn wij niet meegeweest maar vorig zijn we er weer mee begonnen en dat was goed bevallen en zodoende gingen we dit jaar weer mee. En het was me toch gezellig en lekker!!! We waren met 24 nuurtgenoten en hadden eten in buffetvorm. Ik ging bewust niet naast Peter zitten, maar hij kwam niets te kort, anderen namen mijn taak over en dat bevalt prima. Er werd toch ook af en toe serieus gepraat en dan ging het met name over de renteswaps en over de dubieuze rol van de banken. Na het eten zaten we nog een poosje aan de bar en dat was ook al reuzegezellig en zo waren we pas om 12 uur thuis.
Dinsdagmorgen deden we een beetje rustig aan, maar het regende en regende en steeds moest ik weer emmers water uit de kelder halen, ja dat is echt balen, maar niets aan te doen. Na het middagslaapje trokken we weer de carnavalskleren aan en in de stromende regen gingen we naar Leanzo voor de kindermiddag. Het was niet overbvol en Claudi appte dat ze er al waren en een barkruk voor Peter hadden geregeld, we waren nog niet aan de tafel of er stond al een pot bier klaar van de Stuntelaars. Er kwam een Clown die van alles met ballonnen deed en Mees stond er met zijn neus bovenop op het podium. Gezellig staan te kletsen, Joeske was er nog en kwam ook even bij ons staan en Pierke, Joep, Sien en Mees amuseerden zich kostelijk. Af en toe kwamen ze bij ons staan en om 6 uur was het sloes. We gingen bij ons frietjes eten en na het eten bleven Joep en Mees bij ons, terwijl Johan en Claudi naar de afsluiting gingen. Joep en Mees konden op tijd naar bed, want die hadden zich de hele middag gegeven en waren doodmoe, dus een klein verhaaltje en toen ik beneden kwam was ook Peter in slaap gevallen.... Om 5 uur s morgens hoorden we wat... Mees was aan het zingen.... Oh dennennboom oh dennenboom... dan was het weer stil en even later zie ginds kont de stoomboot.... weer stil weerz ingen weer stil tot half 8 en toen namen we Mees bij ons in bed, Ik stond op en was op de badkamer hoorde ik Peter en Mees weer zingen.. oh dennenboom, maar uit de andere kamer kwam ook gezang... roed geel en grun is de kleur van vastelaovend... Dat was Joep. Wat een vrolijke boel op de vroege morgen!!! Samen ontbeten en nu moesten de tractors in de keuken en ook de tractorboeken. Johan kwam Joep en Mees halen, beetje later als gepland, want zij hadden zich verslapen!! Zo nu kon den de carnavalsspullen allemaal opgeruimd worden, maar Theo M kwam nog even binnen en zo was het 12 uur en was Peter net klaar met al zijn oefeningen. Het zwemmen was afgezegd, want John en Willemien moesten naar Schiphol om Juul op te halen, na 10 maanden australie en we kregen het zwemmen er niet tussen gepland.. nou dan slaan we dat toch ook een keertje over!! s Middags maar eens even met de stofzuiger door het huis, want overal lagen veertjes in alle kleuren en slingers en ballonnen, maar om 6 uur zag het er toch een beetje netjes uit, en deden we s avonds niet heel veel meer.
Donderdagmorgen weer een beetje in het normale ritme proberen te komen en ging Peter met de taxi naar het afasiecentrum en praatte ik eerst een poosje met Robert, ja je wordt er niet vrolijk, de benarde situatie in de varkenshouderij, de veel te lage prijzen en alle regelwtgeving, maar ja toch maar weer proberen er het beste van te maken. Ik had een afspraak bij de kapper en dat was wel weer even gezellig, daarna snel de boodschappen doen en smiddags weer een poosje op kantoor. Steef, Pierke en Sien kwamen nog even en Sien vraagt dan gelijk waar is opa, ja opa is met de taxi naar het afasiecentrum,.... wat doet hij daar, opa leert er meer praten . Oh met de taxi ja met de taxi. Oh . Maar daar was opa al weer thuis en samen dronken we koffie en even vertellen. Tijdens het eten moest Peter zijn paiertjes laten zien, ja hij had alle oefeningen zelf gemaakt, had hij wel een uur over gedaan en was heel vermoeiend, maar hij had het tovh maar allemaal opgeschreven. WAUW!! Maar hij had ook nog yoga gehad en nu was hij moe en na het eten ging hij dan ook lekker in zijn stoel zitten. Ik ging naar boven, want mijn broek was een beetje kapot... nou zou ik dan toch maar eens proberen of ik de nieuwe naaimachine van sinterklaas kon installeren.... en ja hoor.. ook dit lukte, want dat is een van mijn minpunten.. een nieuw apparaat in gebruik nemen, de handleiding lezen en kijken waar alles voor dient, nee dat is echt niet mijn ding, maar ja nu moest het er toch maar van komen en dat lukte en dat vind ik datn heel goed van mij!!
Vrijdagmorgen was het eindelijk een beetje beter weer, he dan oogt alles veel vriendelijker, regen maakt alles zo triest en als de zon schijnt.... Peter ging op de hometrainer en verder was het toch weer verelende telefoontjes afwerken, ja hier krijg je een punthoofd van.
Na het eten kwam Steef om de boekhouding bij te werken en waren Pierke en Sien bij mij, natuurlijk was het eerste wat Sien vroeg Waar is Opa, slapen of met de taxi. Nu was opa aan het slapen, maar al gauw mocht SIen opa wakker gaan maken, en oh dit is zo n leuk spelletje want meestal heeft Peter ons dan al gehoord en gaat hij onder het dekbed liggen en doet hij alsof hij slaapt, en dan sluipt Sien naar hem toe, ja en dan... is het lachen gieren brullen, en dan mag Sien helpen met de sokken aan doen en de schoenen strikken en kriebelen over het rechter been...
We spelen nog een spelletjes, Kikker tikkertje en toen kwam Claudi nog met Joep en Mees, ja ja een groot feest... maar af en toe ook een beetje te... want boven op de tafel dansen... Als iedereen wer naar huis is moeten Peter en ik nog veel praten, en dan met een telefoontje lijkt er toch weer wat zon door de donkere wolken te breken en praten Peter en ik bijna de hele avond, een heel goed gesprek en eindelijk kan ik weer een goed slapen.
Zaterdagmorgen een beetje op tijd op, want nu staat er wel zwemmen op het programma met John. Anneke en iik beginnen te poetsen, ramen wasssen gordijnen wasssen, heel ijverig, maar er komen toch nog veel telefoontjes en schiet ik niet echt op, maar gelukkig kan Anneke wel doorwerken. Het zwemmen had supergoed gegaan, heel goede en veel zwemslagen, maar ook de armbewegingen warem heel mooi geweest. Na de middag kwam Sien nog effe, Steef moest werken en Robert moest nog een klein uurtje naar de varkens en zodoende was Sien weer bij ons, opa wakker maken en Sien had het spel van de kikkers al klaargezet, en parmantig zat ze te wachten totdat Peter naar beneden kwam.. Opa jij mag eerst gooien... opa opschieten, en dan riep Peter wat terug op de gang en dan riep Sien weer wat en dan natuurlijk weer lachen, spelletje ghedaan en toen kwam Coen nog langs, Robert nam Sien weer mee naar huis en wij hadden een lang gesprek met Coen, ja een heel goed gesprek, wel vermoeiend voor Peter want het was veel nadenken en nieuwe dingen, maar heel goed, ja dat was vroeger al zo en nu nog steeds.En s avonds praten Peter en ik er weer over, maar oh wat ging dit allemaal makkelijk en goed, WAUW Peter wat is je spraak wer veel vooruit gegaan. SUPER!!!

ALS DE NOOD HET HOOGST IS....
IS DE REDDING NABIJ

Veel liefs Marlies

• 14 Februari 2016 - 20:16

Hein Oet Wieërt:

Ring, ring telefoon hèhè ring, ring alweer ja alweer Pfffff klaar Ring ring daar gaat de telefoon weer. Zo krijg je toch niks geregeld zou ik denken maar als ik dan lees wat er nog allemaal meer gebeurd. Wow het is mij een drukte daar. Maak er weer een fijne week van