CARNAVAL 2016 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu CARNAVAL 2016 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

CARNAVAL 2016

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

08 Februari 2016 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Ja na twee weken als een achtbaan hebben beleefd zijn we nu in het rustige vaarwater van de varnaval beland!!!
Zondagmiddag was het een beetje prut met de site en hadden veel mensen problemen met het openen en plaatsen van een berichtje. Maar ook ikzelf had de grootste moeite met het plaatsen van het bericht. Maar gelukkig is het uiteindelijk toch allemaal goed gekomen en begonnen we maandagmorgen met rustig aan doen.... douchen alle oefeningen en ging Peter weer op de hometrainer, want om nu buiten te lopen... wat een trut weer was het. s Middags moest ik al het een en ander klaarmaken voor de carnaval, en bleef er een zowaar beetje tijd over voor een slaapje en eens even alles te laten bezinken.
Dinsdagmorgen op tijd op en naar de fysio in Venray, Richard haalt Peter dan op in de wachtruimte en wordt er eerst gelopen door de lange gangen, nou en dat ging me toch een portje goed, Richard werd helemaal enthousiast!!WAUW, zo goed had Peter nog nooit gelopen zon prachtig ritme en mooie passen en armbewegingen. Het gaat allemaal langzaam, maar nog steeds verbeteringen!!SUPER!! De grondoefeningen in het midden van het zaaltje gingen ook al heel goed, je moet wat geduld hebben en veel herhalen, maar dan heb je ook wat!! Na de fysio weer snel naar huis, want om 12 uur moesten we Pierke, Joep en Sien ophalen uit school, de soep was al warm en konden we gelijk beginnen met eten, veel tijd was er niet over en natuurlijk moest Sientje nog even poepen en Pierke rende naar buiten en viel.... oma kwam even een paar handen te kort, maar precies op tijd waren we weer bij school en brachten we Pierke en Joep naar binnen en gingen we met Sien het vlees ophalen in Deurne, een extra dagje vlees ivm de carnaval, in de stromende regen weer naar huis en ging toch nog even naar boven voor een kort slaapje en al gauw moesten Sien en ik de jongens weer uit school halen. Peter werd weer wakker gemaakt met een heleboel kabaal en toen was er even tijd voor een spelletje en knutselwerk. De kinderen werden op tijd al weer opgehaald en ik begon snel aan het vlees, na een poosje kwam ik weer in de kamer en toen had Peter werkelijk alles opgeruimd, nou super, heel netjes. Ik complimenteerde hem.. oh was maar 5 minuten werk geweest, stelde niet zo heel veel voor. om 8 uur was ik zo goed als klaar met het vlees en kon ik even mijn beentjes laten rusten.
Woensdagmorgen kwam Wim om met Peter te gaan zwemmen en ik moest nog een beetje vlees verwerken , maar het schoot allemaal lekker op. Het zwemmen had heel goed gegaan, er waren maar 3 andere zwemmers geweest, dus weinig afleiding en dat werkt toch ietsje beter. s Middags kwamen er nog wat mensen vlees ophalen en met enkele dronken we ook koffie en zowaar het regende niet meer en kon ik s avonds nog lekker gaan lopen met Willemien, heerlijk uitgewaaid en bijgepraat.
Donderdagmorgen ging Peter met de taxi naar het afasiecentrum en ik moest snel boodschappen gaan doen, want om 12 uur zou ik Joep uit school halen, Steef appte of ik mee ging koffie drinken, maar dat zat er niet in, nieuw plannetje bedacht,,, ik ging Pierke en Joep uit school halen en dan samen bij Steef gaan lunchen. jep jep... het regende weer pijpestelen dus met de auto naar school en heerlijk gezellig bij Steef geluncht, Sien vond het maar niks dat opa er niet bij was, en snapte ook niet waarom opa naar het afasiecentrum moest, nou daar leert opa beter praten en zeker zo belangrijk is dan omas vrije dag!!! Na het eten bracht ik Pierke en Joep weer naar school en snel naar huis, want mijn vrije dag bestond uit.... zuur vlees maken en gehakt balletjes in tomatensaus voor de carnaval. Om 4 uur kwam Peter weer terug en was ik bijna klaar met mijn 10 kilo balletjes en 5 kilo zuur vlees. Nog een paar vervelende telefoontjes afgewerkt, maar helaas dit hoort er nog effe bij!! Af en toe werd Peter ook heel boos, ja vroeger was het allemaal anders, toen deed hij dit soort zaken afhandelen en ging het voor de crisis allemaal net iets makkelijker!!
Vrijdagmorgen weer een grote ketel poulet met champignons gemaakt en kwam Haary G zure zult halen. Harry heeft 15 jaar geleden een CVA gehad en was nu al een paar keer bij ons geweest, maar steeds was er geen tijd voor een praatje, maar nu ging Peter aan de keukentafel zitten en Harry ging erbij zitten en zo zaten ze samen wel een uur te praten, over vroeger en allemaal grashoekse mensen. Maar wij moesten nog even naar Meijel bloemen halen en dat lukte nog net voor de middag. En eindelijk werd het een beetje droog. Claudi belde of we mee gingen kijken naar de kinderoptocht van de basisschool, nou Peter wilde liever gaan slapen, maar ik was zover bij gewerkt dat ik wel een uurtje kon gaan kijken, alles gauw opgeruimd, Peter naar bed en ik naar Claudi om samen met haar en Mees naar het dorp te lopen. Toen ik bijna bij Claudi was, kreeg ik nog weer een telefoontje, tja en toch nog maar een afspraak voor later op de middag, maar eerst naar de kinderoptocht. Ik was verbaasd hoe mooi dit was en wat een uitstraling bij deze kinderen. Prachtig om te zien en zo was het een heel gezellig uurtje, effe heerlijk genieten!!! Weer naar huis en Peter wakker gemaakt effe alles verteld en dat Math nog langs zou komen en die kwam om half 4 en bij een kop koffie werd alles nog eens doorgepraat en nu hopelijk naar tevredenheid opgelost zodat we met een goed gevoel aan de carnaval kunnen beginnen. En s avonds stond er nog zwemmen met Wim op het programma, had Peter zichzelf geregeld, want uh... zaterdag was een beetje drukke dag.. en nog verjaardag... En zo werd er dus op de vrijdagavond gezwommen, bijna weer het hele bad voor zich alleen en had het weer heel goed gegaan.
Zaterdag konden we dus een beetje rustig aan beginnen, maar er moest nog soep gemaakt worden, 20 liter tomaten paprika soep en nog het een en ander opruimen, maar om 11 uur waren we toch zover dat we de tv aan konden zetten en de Zoepkoel konden kijken, heerlijk allemaal limburgse carnavalsliedjes in Venlo.Maar toen er een minder nummer kwam ging Peter maar eens even buiten de beentjes strekken, en kijken hoe Robert de sloot had geveegd met de minigraver. Om 12 uur kwam Lonneke en aten we samen wat en s middags moesten we naar Steefs verjaardag die een klein beetje werd gevierd, maar wel heel gezellig.
Zondagmorgen begon al op tijd... om 7 uur ging het alarm, voeralaram, dus Robert geappt en die kwam het oplossen, nog even terug in bed, maar om 8 uur toch opgestaan, want er was nog veel werk aan de winkel, om 9.00 uur had ik het ontbijt klaar en kwam zoals ieder jaar Rudy ontbijten, Lonneke stond ook op en al gauw kwam ook Robert in de keuken voor een kop koffie, heel gezellig ziiten kletsen en toen alles klaarzetten voor de tradionele lunch van de Stuntelaars, de vriendegroep van Steef en Claudi.maar omdat ze dit jaar ook weer allemaal meeliepen in de optocht en er nog groepsfotos gemaakt moesten worden kwamen ze al om 11 uur. Een traditie die 17 jaar geleden is ontstaan, toen ze hier de wagen bouwden en ze beslist karboet wilde eten. Nou dan kom zondagmorgen maar om 12 uur..... en dit is uitgegroeid tot iets heel erg moois en waardevols, 3 lange tafels in de kamer, 18 volwassenen en 6 kinderen deze keer, allemaal uitgedost in carnavalskledij. Eerst allemaal soep en dan karboet, spek met eieren, krentenbrood, broodjes,kluntesmik ,warm vlees met champignons, zuur vlees, gehaktballetjes, koude schotel en allemaal vertellen, en vertellen... ZOE MOEI!! Peter hielp mee zoveel als hij kon, hij heeft wat op en neer gelopen, tafels dekken, alles van de keuken naar de kamer sjouwen.. SUPER!! Met een klein beetje aandacht voor Steefs 3 x 11 werd iedereen nog geschminkt in de keuken en om half 2 was alles weer gevlogen. Lonneke en ik ruimden op en voor het eerst sinds 2008 gingen we weer naar de optocht kijken!! Maar het waaide nogal en zodoende bleef Peter in de auto zitten, die we op toplocatie hadden kunnen parkeren. Lonneke en ik gingen langs de kant staan, het was prachtig!! En oh wat ging er weer een geluksgevoel door mij heen... Pierke, Joep, Sien en Mees, ze liepen allemaal mee in de optocht, ja dat is SUPER GENIETEN, was ik vroeger al trots dat onze kinderen meeliepen, nu zijn het de kleinkinderen, ONZE kleinkinderen die meelopen, SUPER!!!
Peter had ook alles heel goed kunnen zien en vond het ook geweldig dat die kleintjes echt liepen!! Na afloop weer naar huis, koffie maken en kwam Renee nog even op de koffie en werden Pierke en Sien gebracht om bij ons te slapen, nou die konden op tijd naar bed,,, helemaal ko, maar dat waren wij ook en zo gingen wij ook op tijd naar bed. En vanmorgen was het weer heel gezellig, ontbijten met Lonneke, Pierke en Sien, later nog gezellig een spelletje HUISJE, BOOMPJE , BEESTJE... en om 12 uur was iedereen naar huis en werd het effe rustig in Huize Nouwen...


GENEET VAN UT LEAVE
ZOLANG AS ZE KINS
MAAK SPAS EN PLEZIER
DU LEEFS TOCH MAAR INS
WANT STRAKS AS UT TE LAAT IS
DAN HEBS ZE SPIET DERVAN
GENEET VAN UT LEEVE
ZOLANG AS ZE KINS


Veel liefs Marlies!!

  • 08 Februari 2016 - 17:13

    Christel:

    Noem dat maar géén roller coaster. Jeetje, wat een heleboel. Soms vraag ik me af, of er in jouw dag meer dan 24 uur zitten. Kun jij toveren? Heerlijk genieten van de kinderen, vooral van de kleinkinderen en van de vriendengroep. Steef, gefeliciteerd met je verjaardag.

  • 11 Februari 2016 - 11:51

    Hein Oet Wieërt:

    Alaaf of kan ik beter zeggen al aaf en weer veurbiej dea vasteloavundj. Wat een hoog confetti gehalte en niet alleen met de kleuren rooëd, geal en greun maar ook met al die andere kleuren. Het is wel echt een roetsjbaan als je dat allemaal leest. Sorry voor mijn late reactie maar ondanks dat ik maar weinig vasteloavundj heb gevierd weinig tijd en energie gehad doordat ik 4 dagen met een hond mocht wandelen en dat zelfs in de stromende regen. Dat vergt dan toch wel erg veel energie maar ik heb er van genoten ondanks dat ik er eerst 3 kilometer voor moest fietsen en het soms echt wel pijpenstelen regende zoals maandagmorgen om 6 uur. Ik wens jullie nog een fijne week en geniet extra van het zonnetje dat nu weer heerlijk schijnt

  • 14 Februari 2016 - 16:58

    Hannyb Houben:

    hoi,Peter en Marlies

    wat fijn dat Peter ook mee kan kijken naar de optocht .nog even en hij kan hem zelf meelopen.geniet van de kleinkinderen,en Peter ga zo door.petje af voor jullie.

    grtjes hanny houben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 364
Totaal aantal bezoekers 690528

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: