EINDELIJK...... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu EINDELIJK...... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

EINDELIJK......

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

10 Januari 2016 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Maandagmorgen op tijd op douchen, ontbijten en toen kwam Steef al, oepsie geen rekening mee gehouden maar Siien was naar de Peuterspeelzaal, dus maakte het niet zoveel uit, maar Steef vroeg of ik er rekening mee had gehouden dat de kinderen dinsdags kwamen, nee, want ik had vlees.... de oppasdagen voor het nieuwe jaar waren een week verwisseld omdat 2015 53 weken had en er twee oneven weken achter elkaar waren.... oepsie... Had ik de fysio ook voor 2 maanden doorgepland, was ik eens een keertje op tijd... Dus bij de fysio maar eerst alles omzetten en dat lukte gelukkig goed, het slachten naar de andere week verzetten, ja ook gelukt.... poef poef maar alles weer oke.
Bij de fysio was ik niet ingepland maar Richard vroeg of ik het nodig had... ja dus. Hij behandelde mij eerst en Peter ietsje korter en zo was alles om 11.oo uur weer geregeld. s Middags had ok nog een afspraak bij de kapper en ruimden Peter en ik samen de kerstboom op. Druk telefoonverkeer allemaal bestellingen, maar om 6 uur was toch alles klaar en was er weer plaats in de kamer.
Dinsdagmorgen waren er weer veel telefoontjes, gezellig en zakelijk. Peter D van de swap belde en nu zou het toch woensdag eindelijk gaan gebeuren... nou laten we dan toch maar eerst woensdag afwachten, want het is al zo vaak op het laatste moment niet doorgegaan... Om 12 uur moesten we Joep uit school halen en hij smulde van de soep en de wortelenstamppot en na het eten brachten we hem weer naar school en reden we samen door naar Deurne om het vlees op te halen, snel alles in de koelkasten gezet en Peter ging toch even naar boven voor zijn middagsslaapje. Joep weer uit school gehaald en samen koffie gedronken en toen ging Peter met Joep spelen en kon ik aan mijn vlees beginnen, Anneke kwam nog helpen, Joep werd door Claudi opgehaald en Mees was het er niet mee eens dat hij niet bij opa en oma mocht spelen.. nou dan mocht hij woensdagmorgen een poosje komen. Om 8 uur was al het vlees aan de kant en konden we van de avondrust gaan genieten.
Woensdagmorgen kwam Wim om met Peter te gaan zwemmen en ik had al op tijd de ketel aan gezet om balkenbrij te maken, Claudi bracht Mees en ondertussen was er al een portie vlees gaar om door de vlessmolen te draaien, ja dat vond Mees wel heel erg interessant, op een stoeltje erbij staan en aan de swingel draaien en dan kwam het vlees als hele kleine worstjes er aan de andere kant weer uit. Peter en Wim kwamen terug van het zwemmen en dat had heel goed gegaan, Wim had een nieuwe oefening gedaan en dat lukte ook goed, de rechterhand ook mee laten zwemmen en bewegen in het water. De hand was ook heel soepel geweest.
Na het eten maakten we de balkenbrij verder af, ruim 30 kilo balkenbrij maakte we. We hadden teveel vlees en ruim voldoende bloed, dus besloten Robert en ik dat we 2 ketels maakten, de balkenbrij was nog niet helemaal afgekoeld toen er al mensen kwamen om hem te kopen....En toen kwam om 6 uur het verlossende mailtje dat de renteswapzaak nu EINDELIJK echt naar de rechtbank was gegaan. Bijna een jaar zijn we hier mee bezig geweest en nu was het dus eindelijk gebeurt. Nu is onze naam ook bekend bij de bank en is het de komende 6-8 weken heel spannend wat de rechter gaat beslissen!!! Oh ik kreeg er gewoon vleugeltjes van want s avonds gingen we ook nog lopen op de schatberg en natuurlijk was het belangrijkste thema de renteswap, ja Willemien en Annemarie hebben mij al een heel jaar over de swap horen praten en zal het nu dan eindelijk rechtgetrokken worden en zullen wij in het gelijk gesteld worden???? SPANNEND!!!
Donderdagmorgen moesten we weer op tijd op want nu moesten we naar het ziekenhuis in Venray waar Peter het ECG kreeg voor zijn epiletie onderzoek. We moesten ons om 10.30 uur melden en dan zou het onderzoek ongeveer een uur in beslag nemen. Ondertussen ging ik in Venray de boodschappen doen en belde ik met Marleen, ja we wilden graag naar Blixembosch en ja daar konden we donderdagavond naar toe. Tegen half 12 was ik terug bij het ziekenhuis en hoefde ik niet lang meer te wachten. Er werd een afspraak gemaakt dat dr. Pop ons telefonisch de volgende week de uitslag zou dooor bellen. we liepen samen naar de uitgang en daar kwamen we Tjeu nog tegen, even een praatje gemaakt en wer verder, want ondertussen was het toch bijna half 1 geworden, thuis gegeten, nog een grote ketel erwtensoep gemaakt en na het middagslaapje besloten we toch om s avonds naar Eindhoven te rijden. Peter was wel moe van het onderzoek maar hij wilde toch ook heel graag naar Peter van Mill. Het regende pijpestelen, maar Peter reed heel goed. Gek is dat, dan is hij niet moe, ik word moe van het autorijden maar Peter dus niet, het lijkt wel of hij hier energie van krijgt!! We praatte niet heel veel onderweg, maar toen we bijna bij Blixembosch waren was er bij Peter veel herkenning..... pffff De auto geparkeerd en naar binnen, broer Peter lag op zijn kamer en hij was heel blij ons te zien, even heel emotioneel en nadat hij in de rolstoel was gezet gingen we in het restaurant zitten om koffie te drinken. Ik herkende niemand van de verpleegkundige, maar broer Peter vertelde dat hij fysio had van Titia en dat die ons nog wel kende... mar eh daar hadden wij niet zon goeiie herinneringen aan.... Er kwam nog iemand op bezoek en Pter zei gelijk dat hij hem ergens van kende... nou ik niet of toch misschien en effe later bleek dat deze Jac in een ver verleden bij ons hout had gehakt samen met broer Peter.. ja heel lang geleden.. ,maar frappant dat Peter deze mensen dan nog heel goed herkent!! Tegen half 9 besloten we om weer te gaan, Peter liep alvast naar de grote hal en broer Peter vroeg of ik nog mee ging naar zijn kamer en of ik hem op bed wilde leggen, dat kon ik toch wel, ik ben toch ervaringsdeskundige!! Ja maar het is toch weer een beetje anders, maar met gezond verstand en logica lukte het goed en nam ik afscheid van hem en dat hij nu al in een week week heel veel vooruit is gegaan . SUPER!! Op de terugweg praatte Peter en ik heel veel, erg onder de indruk van wat we gezien hebben en hoe een lichaam toch fascinerend in elkaar zit.
Vrijdagmorgen had Peter de pijp helemaal leeg en hij wilde alleen maar rusten, ja donderdag had toch wel veel van hem gevergd!!Het epileptisch onderzoek met 21 plakkertjes op zijn hoofd en s avonds nog naar Eindhoven, Ik deed mijn gewone werk en Math de voervoorlichter kwam nog, tja... achterstallige rekening... tja als de swap positief wordt beoordeeld zijn deze problemen ook allemaal opgelost!!! Maar goede afspraken gemaakt en wij zijn niet de enige... Maar achter de wolken schijn t de zon want vrijdagavond waren de beursprijzen van de varkens 4 centen omhoog en dat is veel voor de eerste week van januari!! s Middags kwamen Pierke en Sien nog even hout brengen en moest Sien natuurlijk even plassen ennnn... een snoepje, ja snoepje voor Sien en snoepje voor Pierke.
s Avonds was het receptie van de prins en daar hadden we eigenlijk wel naar toe gewild... maar uhhh effe te moe... en achteraf hoorden we dat het enorm druk was geweest en dat we meer als een half uur in de rij hadden moeten staan...
Zaterdagmorgen weer op tijd op, we waren net klaar met het ontbijt toen Erik al kwam, even de beste wensen brengen, Wim kwam om met Peter te zwemmen en ik praatte nog een poosje met Erik, en toen snel aan het werk, opruimen soep warm maken en daar waren Peter en Wim alweer, het zwemmen had super gegaan en dat vond Peter zelf ook, ja 2x per week zwemmen is echt een must!! Om 5 uur lwamen Pierke en Sien , en samen met STeef aten we lasagna en Pierke en Sien bleven hier slapen want Steef en Robert moesten naar het PM liedjesfestival. Na het eten gingen we in de kamer zitten, kleuren plakken schrijven, Pierke schrijft al heel veel woordjes, heeft hij zichzelf aangeleerd, maar het meest verbaasde mij de woorden die Peter allemaal opschreef, WAUW wat was dat SUPER en zo netjes en snel.... oh dat geeft de burgeer weer moed!! EINDELIJK!!! Om 8 uur brqacht ik Pierke en Sien naar bed en binnen een kwartier sliepen ze allebei als roosjes. En met af en toe een keertje wakker zijn sliepen ze toe kwart voor 9 vanmorgen, das een mooie tijd op zondagmorgen. Samen ontbijten en daarna aan de keukentafel weer knutselen en de kerstkaarten opruimen en daar figuurtjes uitknippen en weer nieuwe kaartjes maken... ja dat is leuk!! Dat is SUPER genieten.
En zo is er weer een week voorbij, een week met 7 reacties op de site, dank je wel allemaal, dat geeft een goed gevoel, Peter moet dan ook altijd even de reacties lezen , en dan hebben we weer stof om over te praten, maar uhhh.... stil wordt het hier geloof ik nooit....

INTUITIE IS EEN SPIRITUELE EIGENSCHAP
ZE VERKLAART DE WEG NIET
MAAR WIJST HAAR EENVOUDIG AAN

Veel liefs Marlies

• 10 Januari 2016 - 20:12

Hein Oet Wieërt:

Wat weer een verslag. Druk, druk en nog drukker. En is de kerboet nu opeens balkenbrij geworden of is dat voor de anderstalige hier. Ik dacht direct bij het lezen daar moet ik toch een opmerking over maken. Misschien dat ik toch ook maar eens kerboet, karboet of toch maar gewoon balkenbrij kom halen. Lijkt mij heerlijk. En over dat swapgedoe stond een heel stuk in de krant maar dat zullen jullie wel weten. Ik wens jullie weer een fijne week

• 11 Januari 2016 - 11:26

Loes :

Zo dat was weer een weekje he.Sjonge wat een energie,knap hoor,iedere keer weer vooruitgang.
    Het zwemmen is idd zo belangrijk want na 3 maanden niet te hebben gezwommen ,hebben we het nu weer opgepakt,en weg is dat akelijke gevoel in mijn[ ooit gebroken ]been.
    Wat toevallig dat je broer op dezelfde kamer ligt als Peter destijds.Zal best emotioneel zijn voor jullie,
    Komt hij daar mooi zelf aangereden met de auto,hebben jullie niet de neiging om ,lekker puh,te zeggen..
    Peter en Marlies,maak er weer een mooie week van,iedereen de groetjes ook van Marius.

• 11 Januari 2016 - 12:23

Christel:

Een nieuw jaar, nieuwe kansen. Het ziet er allemaal heel positief uit. Hopelijk blijft dat heel lang. En komt er hopelijk ook eindelijk een einde aan het swapgedoe. Wij duimen voor jullie, dat het voor jullie heel positief uitvalt. Tot gauw.

• 11 Januari 2016 - 15:25

Thea-Jan:

Weer een nieuw jaar super daar gaan we weer.
    Wat weer een week,laat het maar draaien, super.
    We gaan weer samen verder, die neem wil.
    Weer heel veel groetjes uit Reuver.

• 13 Januari 2016 - 10:22

Hanny Houben:

hoi Peter en Marlies

wat een drukke week weer ,maar wel goed .succes met de swap,en dat het voor jullie de goede kant uitgaat.

heel veel grtjes van huub en hanny