NOVEMBER - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu NOVEMBER - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

NOVEMBER

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

15 November 2015 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Maandagmorgen een beetje op tijd op, douchen, alle oefeningen doen en naar de fysio in Baarlo. Eindelijk had ik ook weer eens een agspraak kunnen pkannen en dat was wel erg nodig. Dus werden eerst mijn schouders en nek lekker gemasseerd en natuurlijk een goed gesprek. Ik kan eigenlijk niet zeggen wat het meeste effect heeft, het gesprek of de massage.... Na mij was het Peters beurt en die wilde weer graag de schouder getapet hebben, want hiervan krijgt hij een steeds rechtere houding en dat is iets wat Peter vroeger al heel belangrijk vond, rechtop lopen en rechtop zitten!! Na het tapen werd er naar de grote zaal gegaan en oefeningen aan het wandrek, voor het wandrek staan steun aannemen op rechts en dan de linkervoet op het wandrek zetten, Dat steun aannemen op rechts is nog steeds heel lastig voor Peter, maar lukt steeds beter, Hij heeft dan nog steeds het gevoel dat hij omkiepert, dat is niet zo maar het gevoel is er. Het lopen ging weer supergoed, door steeds de oefeningen aan bv het wandrek te herhalen worden nu de passen steeds groter en nu doet hij bijna automatisch de de linkervoet flink voorbij de rechtervoet zetten ipv bijschuiven en dat resulteert in een beter looptempo en mooiere passen. Na 50 minuten was hij er klaar mee en gingen we naar huis, waar we s middags niet al teveel meer deden.
Dinsdagmorgen stond er niet veel op het programma en maakte Peter uit zichzelf een ommetje om de loods en naar de maiskuil, als ik hem dan over het erf zie lopen, ben ik toch wel heel trots op hem, wat een verschil met een aantal jaren geleden..!!! Om 12 uur haalden we Joep uit school en was er weer veel te vertellen, mooi samenspel en na het eten zetten Joep alvast de knutselspullen klaar want als hij uit school kwam moest er geknutselt worden. We brachten Joep weer samen naar school en reden gelijk door naar Deurne om het vlees op te halen, ondeerweg hebben we dan altijd veel te vertellen en thuis aangekomen zetten ik gauw alles in de koeling, Peter naar bed, effe wat opruimen en toen was het alweer tijd om Joep uit school te halen. We maakten Peter wakker en toen moest er geknutseld worden, ik had op zolder nog een doos met allerlei Sinterklaas knutselspullen gevonden en dat von Joep wel hoogstinteressant en zo maakten we een pietenmuts en een boot met schoorsteen, ja dat was wel heel erg leuk. En Peter vond het ook heel boeiend maar gaf Joep meer technische aanwijzigingen. Om 5 uur kwam Anneke helpen en knutelde Joep en Peter nog even en kwam Johan Joep ophalen. Tegen 7 uur hadden Anneke en ik alles aan de kant gewerkt en had ik toch nog een beetje een vrije avond.
Woensdagmorgen kwam Wim om met Peter te gaan zwemmen, ik moest nog een beetje vlees verwerken en kwam Steef zomaar even met Sien op de fiets, Sien was hoogstverbaasd dat Opa er niet was, en een tikkeltje gepikeerd dat opa zwemmen was, zwemmen op de Schatberg... ja dat wilde Sien ook wel. Tegen 12 uur waren Peter en WIm terug, het was heel rustig geweest in het zwembad en had het weer heel goed gegaan. Peter vroeg wat ik had gedaan en ik vertelde dat Sien was geweest, Waarom? Ja zomaar, nou dat vond hij toch wel jammer dat hij niet thuis was geweest.. Sien is echt zijn kleine meisje!! s Avonds ging ik lopen met Willemien en Annemarie en tijdens het lopen vertelde Annemarie dat ze op Nu.nl wat had gelezen over de opslagverhogingen en dat ABN dat verloren had en nu de teveel betaalde rente terugbetalen moest .. Oh dit is interessant!! Dus toen ik thuis kwam ging ik gelijk het artikel opzoeken en vertelde het Peter. Gaat weliswaar over consumenten hyphotheken, maar na 2 jaar vechten van de aktiegroep stopdebanken beslist nu de rechter dat de bank onrechtmatig gehandeld heeft. Eindelijk gerechtigheid tegen de grote jongens!! Geeft vertrouwen voor onze zaak die binnenkort gaat dienen. En een zeer positief gevoel!!!
Donderdagmorgen ging Peter met de taxi naar het afasiecentrum en ik ging naar Panningen waar ik met Steef en Sientje afgesproken had om wat Sint inkopen te doen, gezellig gewinkeld en om half 1 was ik weer thuis, alles opgeruind een poosje op kantoor gezeten en toen kwam Peter alweer thuis. Meestal kijk ik als eerste in zijn tas en daar zitten dan blaadjes in wat hij zoal gedaan heeft, maar ik had al een poosje niet meer echt gekeken en nu viel mijn oog op een blaadje en ik vroeg of hij dat allemaal geschreven had. Jaaa was zijn antwooord heel verbaasd. Nou Petje af!! Zo netjes en bijna alles goed, ik kan het eigenlijk maar amper geloven dat hij dat allemaal geschreven heeft.. WAUW wat een vooruitgang dan. Ik vroeg of hij ook alles goed kon lezen en in een rap tempo las hij alles wat er stond. Ik kreeg een grote brok in mijn keel en dacht terug aan de eerste jaren.... pffff wat hebben we geoefend en wat was het soms frustrerend.. zo moeizaam alle kleine woordjes, makkeliojke woordjes als ik en op en in , de het een, hij kon het niet, en nu.... vrijwel moeiteloos een hele bladzijde vol makkkelijk en moeilijke woorden SUPER!!
Na het eten moesten we nog naar de verjaardag van Willemien, daar was het druk, maar gelukkig kan Peter hier ook goed tegen en knoopt gewoon met degene die naast hem zit een gesprek aan. Heel goed!!
Vrijdagmorgen op tijd op, want... we gingen shoppen in Weert ons jaarlijkse Sinterklaas shoppen. We waren op tijd in Weert want later op de dag was er storm en regen voorspeld, dus gewoon op tijd beginnen. Ik had keurig mijn lijstjes gemaakt en zo gingen we van de ene winkel naar de andere. En om half 12 hadden we al bijna alles bij elkaar, nog even naar e munt waar we voor Johan nog iets moesten, Claudi had een foto geappt, tja en het was een winkeltje in de Munt, nou 3 x op en neer gelopen, niet gevonden, dan maar eens een winkel van sinkel naar binnen en zie, Peter en ik glunderde allebei, want daar stond het.. nog eentje hadden ze er, dus gelijk inpakken en wegwezen en naar het Bruine paard voor de lunch. Jammer dat Hein niet kon komen, maar Peter en ik hebben heerlijk geluncjt en heel gezellig zitten praten, en toen zei Peter we zijn nog niet in de boekenwinkel geweest... oh ja daar moeten we nog naar toe....ja want hij wilde een landkaart van Polen... is inieder geval dichterbij als Rusland... Dus na de lunch liepen(!!!!) we samen naar de boekenwinkel en in de winkel liep Peter gelijk naar het rek met landkaarten, yes gevonden.. en hij liep er zelf mee naar de kassa.. maar ik mocht betalen... Nou we hadden bijna alles gevonden wat op ons briefje stond, op 2 dingen na, dus die moesten via internet. Op terugweg realiseerde ik mij dat het bijna als vanouds ging, wat hadden we gezellig SAMEN gewinkeld, wat hadden we een goed gesprek gehad bij het Bruine Paard, waar we al 15 jaar ieder jaar lunchen tijdens de Sintinkopen.SUPER!!
s Avonds keken we een beetje voetbal en een beetje Nieuwsuur, ik wilde het slot van Wales Nederland graag zien, nou dat mocht maar we switchten soms naar nieuwsuur... er was iets in Frankrijk gebeurd, in Parijs... Het voetballen was afgelopen en toen snapten we er niets meer van, buiten stormde en regende het en de beelden uit Parijs van de aanslagen waren al net zo luguber en angstaanjagend. Tot bijna 1 uur hebben we gekeken en er in bed nog over gepraat, wat een enge wereld!!
ZAterdagmorgen op tijd weer op, Wim kwam om met Peter te zwemmen en ondanks het bedrukte gevoel over Frankrijk gingen Anneke en ik toch de keuken in Sinterklaasstemming brengen. Ja dat ziet er weer gezellig uit en om 12 uur waren Peter en Wim weer terug , de soep werd in de keuken gegeten maar de rest deden we in de kamer, de traditie van de inticht wilden we zien, maar er was zoveel nieuws nog uit Parijs dat we steeds op en neer flipperden, ja we moeten nu het SInterklaas journaal gaan volgen want anders kunnen we niet met Pierke en Joep mee praten... Want om 4 uur werden Pierke en Sien gebracht, en moest er natuurlijk weer geknutseld worden, we kwamen tijd te kort, puzzelen spelletje, eten , badderen, chipies eten...... schoentje zetten...en Peter deed met alles aktief mee. Maar eindelijk was het toch rustig en konden Peter en ik van de avond genieten, maar alles ging over Parijs... en toen begon Sien hard te huilen, waarschijnlijjk iets gedroomd, tj a ze wilde eigenlijk niet meer naar bed, dus mocht ze even in ons bed, ik moest nog even naar beneden om de deuren te sluiten en de lampen uit te doen... Sien begon weer te huilen en Peter liep de trap op naar boven en telkens zei hij, stil maar stil maar opa komt ... Zo lief!! Na een paar minuten wilde SIen dan toch wel in haar eigen bedje, en lagen wij er ook op tijd in...
En vanmorgen was er toch een Zwarte Piet geweest en had een paar cadeautjes bij de kachel gelegd, oh die oogjes van Pierke en Sien, zo lief zo schattig en voor Opa en Oma was er ook een cadeautje.. placemats en glazen van de kaboutertjes Hompeltje en Pompeltje!! En zo zaten we heerlijk te ontbijten met Pierke en Sien en hadden we amper tijd om aan te kleden... het was weer heerlijk genieten ondanks de elllende in Parijs en de storm buiten!!

TEGENSPOED
SCHUDT TALENTEN WAKKER
DIE BIJ VOORSPOED NOOIT ZOUDEN ONTWAKEN

Veel liefs Marlies

• 15 November 2015 - 16:54

Hein Oet Wieërt:

Ha Peter en Marlies, kijk nu wat er gebeurd is omdat ik er niet was want dan was het zeker anders verlopen. Zo zie je maar ieder nadeel heb ook zijn voordeel ! Het was maar goed ook dat ik andere zaken had want ik heb een dag of 3 flinke hoofdpijn gehad en gelukkig is dat vandaag over. Het is waarschijnlijk een reactie op 3 dagen feest in America. Ik wens jullie weer een fijne week ondanks deze steeds raarder wordende wereld lijkt het wel

• 15 November 2015 - 22:32

Christel:

Onwezenlijk, luguber.....er zijn geen woorden voor het leed in Parijs. In wat voor wereld leven we? Gelukkig is de wereld nog vol met kinderen, die kunnen genieten van onschuldige, fantastische dingen, zoals Knutselen en Sinterklaas mét ZWARTE pieten. Vooral focussen op deze leuke dingen. Want gelukkig zijn er daar veel meer van dan van alle ellende.

• 16 November 2015 - 17:33

Thea-Jan Dorssers:

Marlies bedankt voor het berichtje thuis party.
    Hier even druk,en voor jullie heel veel groetjes van uit de Reuver.

• 25 November 2015 - 10:41

Hanny Houben:

hoi peter en marlies

ja daar in Parijs is gewoon afschuwelijk .ga ik voorlopig niet naar toe.en wat leuk om sinterklaas te vieren met je kleinkinderen,dat is zo leuk.blijf genieten.

grtjes Hanny