Van het een komt het ander..... - Reisverslag uit Zieuwent, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Van het een komt het ander..... - Reisverslag uit Zieuwent, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Van het een komt het ander.....

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

25 Oktober 2015 | Nederland, Zieuwent

Hallo lieve mensen,

Maandagmorgen op tijd op douchen, ontbijten en toen kwam Steef al met Sien, want om 9 uur kwam Susanne om het derde kwartaal af te sluiten.
Sien is nu echt van de spelletjes en nu ook moest er rummikub junior gedaan worden. Opmerkelijk hoeveel Peter hier iedere keer in vooruit gaat!! En er zichtbaar plezier in heeft dat hij ook dit "simpele"begint te snappen en hij Sien aanwijzingen kan geven. Heel goed!! Het derde kwartaal gaf eindelijk eens positieve cijfers te zien, maar ieder voordeel heeft zijn nadeel en zo moeten we nu een flink bedrag aan BTW betalen. Tegen 11 uur gingen Steef en Sien weer naar huis en moest ik het CZ bellen, want er was een brief gekomen van het CZ dat de indicatie van het PGB verliep per 31 12 2015??!!! Tja wat was er nu weer aan de hand, hadden we niet een week eerder bericht gehad dat de indicatie opnieuw was verleent tot 31-12-2020??? Dus maar even bellen. Nee hoor niets aan de hand de ene afdeling werkte sneller als de andere en zo kon het gebeuren dat er een week nadat de afgifte was verleent, het bij de andere afdeling nog niet bekend was en er een herinnering werd verstuurt dat de indicatie verliep. Maar nu was het allemaal goed geregistreerd en hoefden we niets te doen tot 2020. Grrrrr!!
s Middags deden we niet zo heel veel meer, beetje lezen, beetje tv kijken, totdat ik erachter kwam dt de iPad op hol was geslagen, emails waren niet binnengekomen, even later weer wel, maar kon ik ze niet openen, tja en wie moet ik dan vragen... dan maar op de bedrijfscomputer de mails lezen, maar helaas die kon ik weer niet voor Peter uitprinten... grrrr..
Dinsdagmorgen weer op tijd op en samen naar de fysio in Venray, Richard had een beetje een vaag verhaal over de vootgang van de fysio waar hij al helemaal niet achter stond. Naar indicatie van de revalidatiearts heeft Peter recht op 1 uur fysio per week, de zorgverzekeraar vergoed dit ook, nou niets aan de hand zou je zeggen, maar wat hebben de hoge heren van de fysio praktijk nu voor commentaar..... een client na 7 jaar CVA met een uur fysio in de week kost hun bonuspunten als hij niet genoeg volgens de norm vooruit gaat!! En wilden de fysio terugdraaien naar een half uur per week of per 2 weken. Nou vraag ik je!! Tellen dan alleen de dollartekens en niet de minder snelle vooruitgang van een client!!! Ze zouden er trots op moeten zijn hoeveel Peter vooruit is gegaan en dat als visitekaartje moeten afgeven. Kijk eens wat Peter dankzij ons bereikt heeft. De andere clienten in hun praktijk staan vaak te klappen hoeveel Peter vooruit gaat!! Richard stond helemaal achter ons , en deelde dus echt niet de mening van de hoge heren!! Maar na de intermezzo werd er met de fysio begonnen, eerst lopen, arm losmaken en de grondoefeningen, al 4 weken waren we bezig met het oefening van de tenen bewegen en zie hier.... Peter kon selectief de voet en de tenen bewegen... ik stond met tranen in de ogen te kijken en Richard keek me aan en zei Dit is toch het ultieme bewijs!!! Beetje beduusd gingen we huiswaarts, Peter een beetje angstig of ze nu de fysio echt gingen verminderen... ik hevig onder de indruk van het gepresteerde!! Het zal nog wel een staartje krijgen!!!
Om 12 uur moesten we eerst Sien halen en toen Pierke en Joep, op weg naar school hadden we gezien dat de buren aan het maiskneuzen waren en natuurlijk reed Peter er op de terugweg langs, oh wat een gekwetter in de auto en Peter maar vertellen.. Tijdens het eten moest er natuurlijk ook veel verteld worden en toen zei Robert dat hij s middags met de minigraver een kuil moest graven, dus als Pierke en Joep weer uit school waren mochten ze komen kijken hoe Robert dat deed.
Peter bracht de kinderen weer mee naar school en Sientje en Peter gingen naar boven voor hun middagslaapje en ik kon even alles opruimen en laten bezinken wat er die morgen was gezegd. Om kwart over 3 ging ik met Sien Pierke en Joep weer ophalen en dronken we eerst koffie in de keuken. Peter was ook weer uit bed gehaald door SIen en toen allemaal de jasjes, overalls en bodywarmers aan, tractortjes uit de loods en naar de stal waar Robert met de minigraver bezig was, een grote hoop zand lag er al en Robert kiepte in de bakjes van de trctortjes zand zodat die ook konden helpen. Peter en ik stonden erbij te kijken, oh wat hadden ze een plezier!! Na dik een uur gingen we weer naar binnen, helemaal lekker fris en vooral heel vuil!! En tegen 6 uur was het weer rustig in huize Nouwen, Peter helemaal KO en ik bijna helemaal!!
Woensdagmorgen stond Wim gepland om te zwemmen, Peter zat al lang klaar, maar er kwam geen Wim. Dan maar even bellen, nee Wim was naar een oefening, waarschijnlijk helemaal vergeten, nou dan maar op de hometrainer, toch iets bewegen, maar dat leverde wel een beetje spierpijn op . s Middags knutselde ik wat met de iPad en oeps... zomaar ineens deed alles het weer!! Tegen 5 uur belde Wim, hel;emaal vergeten, maar hij kon er om half 7 zijn om met Peter te gaan zwemmen, dus dat werd gedaan, terwijl Annemarie en ik gingen lopen. Tijdens het lopen vertelde ik Annemaire het verhaal van de fysio...UTKANNIEWAARZIJN!! Ja... dus toch, maar ik hoop wel dat het een vergissing is en s avonds belde Wil er ook nog over op.
Donderdagmorgen ging Peter met de taxi naar het afsiecentrum en ik had een afspraak bij de tandarts, er bleek nog een klein los stukje kies te zitten op de plek waar de kaakchirurg de kies had getrokken en dat veroorzaakte een vreemd en pijnlijk gevoel, de assistente trok het er met een klein tangetje zo uit en weg was het gekke gevoel. Daarna moet ik nog boodschappen doen, maar het was trefpunt voor bekenden, en zo schoot het dus niet echt op, maar ach het is toch ook eigenlijk mijn vrije dag en dan mag ik best wel af en toe een praatje maken!!
s Middags moest ik nog op kantoor vanalles doen en tegen half 5 kwam Peter thuis, he verdorie zei hij, volgende week geen vakantie!! Peter dacht dat er op het afasiecentrum ook vakantie was omdat Pierke en Joep herfstvakantie hebben dacht hij dat hij ook vakantie had... nee hoor gewoon afasiecentrum!! Tijdens het eten moest hij weer veel vertellen over het afasiecentrum en dat hij er toch heel veel leert, hij had nog een poosje met Geertje gepraat en ja het is toch heel belangrijk en hij leert er veel.
Vrijdagmorgen appte Claudi al vroeg, of Joep en Mees mochten komen zodat zij alleen boodschappen kon doe, Meesje was ietsje met het verkeerde beentje uit bed gestapt!! Nou dan maar naar buiten met de mannekes, eikels rapen en in de kar van de tractor doen, maar dat zinde Mees ook niet helemaal, dan maar met de tractor rondlopen en toen kwam Steef met Pierke en Joep, ik stond even te buurten met Mireille, wiens man door een ongeluk hersenletsel heeft overgehouden, ik heb haar via facebook leren kennen en toevallig liep er nu via via een paard van hun in onze wei. Maar met 4 kinderen erbij kun je niet echt praten, maar wellicht komt er nog een andere keer. We gingen naar binnen om de Sinterklaasverlanglijstjes te maken en was het heel gezellig aan de grote keukentafel, maar Mees zinde het nog steeds niet goed en hij ging bij Opa in de stoel liggen met zijn fiepie. En toen kwam Robert vertellen dat hij met de minigraver wat ging doen... en roef daar stond Mees al bij de deur, laarsjes aan en achter Robert aan, nou een wereld van verschil!! Met een brede grijns stond hij bij Robert op de minigraver en verroerde geen vin, bang dat Robert hem er dan af zou zetten!!! Wij stonden allemaal buiten te kijken en Peter vond het prachtig hoe ze er alle 4 bij stonden te genieten!! Ja plaats zat zegt hij dan, plaats zat, want Pierke croste met de grote skelter over het erf en de rest op de tractortjes!!
s Middags moest ik nog even naar Meijel en Peter ging grasmaaien, en toen ik terugkwam was hij nog bezig, maar het werd wel al frisjes.Ik liep naar binnen en keek nog even in de mail. Zo een bericht van meneer Bank!! Oeps nieuwe waardebepaling..... ZO dat waren mooie cijfers, daar kunnen we wat mee, dat geeft de burger weer wat meer vertrouwen!!! De hele avond moesten Peter en ik erover praten, tja wat moet je ervan denken, anderhalf jaar geleden was het allemaal even belabbert en werden we door de bank als zeer slecht beschreven en klopte het van alle kanten niet, maar ja je zit gemangeld bij de bank, en nu ... hebben ze nu wat goed te maken en klopte die cijfers toen niet, en zijn het nu de ware cijfers... ik weet het niet echt, maar deze cijfers geven wel vertrouwen dat alles goed komt en met de claim die er ligt ook !!!
ZAterdagmorgen kwam Wim om te zwemmen en nu was hij heel op tijd, lachend kwam hij binnen, en was Peter nog niet helemaal klaar... Na het zwemmen was Peter helemaal op, maar weer vond Wim dat het heel goed had gegaan en dat er weer o zo veel aktie in de hand zat.
s Middags kwam Claudi een poosje hier naaien en mocht ik helpen een broek maken voor Joep, oh heerlijk bezig geweest, ja dat deed ik vroeger heel veel, alles naaide ik voor de kinderen. En om 5 uur maakten we ons klaar om naar Peter en Christel te gaan, we hadden er echt zin in. De tafel was al gedekt en samen hadden ze heerlijk voor ons gekookt, Het werd een supergezellige avond, heeeel veeeel praten, en nog niet klaar met praten.... maar dat halen we in maart wel in als we samen een dagen tussenuit gaan. Heerlijk vooruitzicht, waar we naar toe gaan maakt niet uit, als we maar kunnen slapen eten en .... vertellen...Peter stond op om naar de Wc te gaan en hij gaf aan dat er bijzonder veel trillingen in zijn rechterarm en been zaten, ja veel meer als anders en ook feller..... ja ja weer een goed positief teken!! Tegen 12 uur stapten we toch maar op... en hadden we vannacht een uurtje extra om te slapen. En zo was het een week van vanalles wat, genieten, effe balen en weer heel veel GENIETEN!!!

SUCCES
IS VOORNAMELIJK EEN KWESTIE VAN VOLHOUDEN
WAAR ANDEREN HET AL HEBBEN OPGEGEVEN

Veel liefs Marlies

• 26 Oktober 2015 - 10:00

Truus Verhoijsen:

Weer een leuk verslag fijn dat Peter zo vooruit gaat. Wat vervelend van de fysio maar volhouden. Cijfertjes en resultaten daar draait het tegenwoordig om maar de mens erachter mogen ze niet vergeten.
    Nog even BTW doen net als bij jullie en dan genieten van het mooie weer.
    Groetjes
    uit Beringe

• 26 Oktober 2015 - 12:33

Christel:

Ja, ja, weer heel veel bijgepraat. Nog steeds veel te vertellen. Dat zal wel nooit veranderen. Wat goed is, blijft. Dus na ruim 40 jaar vriendschap in 2016 samen een paar dagen weg. WAT EEN VOORUITZICHT. Ik kijk er naar uit.

• 27 Oktober 2015 - 20:49

Joost Van Mill:

Nog efkens en hij hangt weer aan de balken tijdens een jubileums trouwfeest.
    nog harstikke bedankt voor het lieve verjaardags kaartje aan Liene, wordt erg gewaardeerd.

• 28 Oktober 2015 - 11:43

Hein Oet Wieërt:

Eerst en vooral een sorry voor mijn late reactie maar door wat Rowwen Hèze, feestje en ook het mooie weer viel mij net pas bij het afwassen in dat ik jullie reisverslag nog niet had gelezen, Geweun VERGEATE !!
    Wat weer een verslag maar vooral wat een gedoe en dus stress. Snappen die ziektekostenverzekeringsmaatschappijen nu echt niet dat ze op zo`n manier meer mensen ziek maken dan gezond. Ook dat van de fysio is om van je stoel te vallen en ja dan zal ik ook maar eens gaan vragen. Want ik ben ook al sinds 2008 daar maar wel maar voor een halfuurtje per week. En dan meneer bank Pffff ja maar zoals we hebben kunnen horen flessen die de zaak overal gezien het onderzoek door de FBI ivm witwaspraktijken. Succes met al dit gedoe maar een mens kan hier echt niet beter van worden.
    Gelukkig zijn er ook nog mooie dingen zoals de kleinkinderen. Ik wens jullie nog een fijne voortzetting van deze al bijna half voorbijzijnde week

• 28 Oktober 2015 - 21:07

Piet En Maria:

Hoi Peter en Marlies

Wat weer een prachtig verhaal Marlies,
    Niet te geloven, dat ze Peter willen korten op de therapie-uren, tjonge tjonge.
    Maar geweldig dat het met jullie bedrijf weer beter gaat. dat geeft de burger weer moed.
    En dan de verslagen van de kids, wat een rijkdom, als ze zich zo bij opa en oma kunnen uitleven op de boerderij.
    We wensen jullie veel succes voor komende week en heel veel plezier met de kleinkinderen in hun eerste herfstvakantie!!!