HERFST 2015 - Reisverslag uit Zieuwent, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu HERFST 2015 - Reisverslag uit Zieuwent, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

HERFST 2015

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

18 Oktober 2015 | Nederland, Zieuwent

Hallo lieve mensen,

Oei wat was het koud en nat deze week!!! Maar van binnen was het heerlijk warm!!!
Maandagmorgen gingen we samen naar de fysio in Baarlo, ik wist niet zeker of ik ook ingepland stond, helaas er was voor mij geen afspraak gemaakt. Peter wilde graag weer de schouder ingetapet hebben en dat werd dan ook eerst gedaan. De arm en hand waren al goed los en werden na het tapet verschillende oefeningen met de arm gedaan, ja dat ging heel goed. Na deze oefeningen werd er naar de grote zaal gelopen en dat ging supergoed, oefeningen aan het wandrek en weer werd er gelopen. WAUW!! Ik werd nog gebeld door de boekhouder maar kon het gelukkig kort houden. s Middags moest ik naar de kapper en Peter deed zijn middagslaapje, om vervolgens na het slaapje nog een poosje gras te maaaien, ja het was al kouder maar nog geen regen en die was wel voorspeld. Ik maakte een grote ketel erwtensoep en nog het een en ander uitzoeken en voorbereiden voor het gesprek met DE BANK!! Ja want die hadden een afspraak gemaakt voor vrijdag... tja en wat moest ik daarvan denken, na 16 maanden intense stilte wilden ze nu even komen praten... zal beslist geen koffieleutgesprek worden.... dus toch maar een en ander uitzoeken en nakijken.
Dinsdagmorgen appte Claudi al vroeg, Joep was ziek en of die de hele dag dan bij ons kon zijn, ja moesten wel vlees halen, maar wellicht konden we hem dan meenemen. Op tijd op gestaan want om kwart voor 8 werd Joep al gebracht, beetje snotterig en veel hoesten, maar evengoed spelen en spelletjes doen. Misschien kon hij s middags toch wel naar school, hij wilde wel effe naar buiten, maar oef wat was het koud!!! Te koud en snel weer naar binnen, en smiddags wilde Joep toch echt niet naar school, dus met opa en oma mee naar Deurne vlees halen, dit was natuurlijk ook leuker, maar al op de heenweg viel Joep in slaap en hij sliep totdat we weer thuis waren. Peter ging naar boven voor zijn middagslaapje en Joep nestelde zich met een deken in opas stoel. en om 4 uur waren opa en Joep allebei weer fit om te knutselen, wat hadden ze een plezier met de pot behangplaksel, en hoe simpel het allemaal ook klinkt, maar Peter maakt hier zulke sprongen voorwaarts!! Hij moet dit ook allemaal opnieuw weer leren, maar dat gaat echt heel super en snel!! Om half 6 werd Joep opgehaald door Johan en kon ik aan mijn vlees beginnen, snel doorgewerkt want ik wilde ook wel een beetje voetbal kijken... maar tjonge jonge wat een afgang weer... een zomer zonder oranje voetbal.
Woensdagmorgen nog een beetje druk met vlees, Carla kwam en die verbaasde zich erover dat er nog steeds geen trouwfotos van Lonneke en Jaap op de site stonden... ja die heb ik nog niet op de iPad staan en ik weet niet hoe ik ze van telefoon op de site moet krijgen, maar wellicht dat Lonneke dat vandaag gaat doen... De telefoon ging en Chrisyel belde.. ja 40 jaar vriendinnen en dat gaan we vieren, wilde we eerst alleen een hapje gaan eten... nee we gaan er samen een paar dagen met onze mannen tussenuit!! Oh hoe leuk is dit!! Maar we gaan eerst bij Peter en Christel eten en dan alles bepraten. S Avonds praatte ik er met Annemarie over, ja heel bijzonder al 40 jaar vriendin en nog NOOIT samen gegeten!! nee dat was er in onze jonge jaren niet bij, samen lunchen... nee dat deden we nooit.. nee we waren of bij haar thuis of bij ons thuis, maar nooit een terrasje of een etentje. Later waren er de kinderen in dezelfde leeftijd en hadden we geen tijd om te gaan lunchen of uit eten, en nu zijn onze kinderen allemaal het huis uit, bij ons zijn er al de kleinkinderen, maar nu gaan we er tijd voor maken om samen een paar daagjes weg te gaan. SUPER!!
Wil ging s avonds met Peter zwemmen en Annemarie en ik lopen, tja we hadden heel veel te bepraten, en met name de bankzaken, want Annemarie kwam het gesprek notuleren, maar moest dan ook wel van het een en ander op de hoogte zijn. Na afloop dronken we met zijn vieren koffie op de Schatberg en toen naar huis waar Steef bezig was de boekhouding bij te werken.
Donderdagmorgen ging Peter met de taxi naar het afasiecentrum en ik moest nog wat boodschappen doen in Panningen.Peter had nog wat blouses nodig met lange mouwen, want die waren vorige winter al bijna allemaal versleten en nu het zo koud geworden was moesten er hoognodig wat neiuwe bij. Maar ook dat ging supersnel en zo was ik op tijd weer thuis, effe wat gegeten en toen kwam Steef met Sien, effe wat gespeeld met haar en toen in bed gelegd, zodat ik ook met Steef en Robert op kantoor kon zitten om de technische boekhouding te bekijken, nou dat was een heel stuk beter als een jaar geleden, maar Robert was nog geen 100% tevreden. Dus ja wat de bank ervan zou vinden... Om kwart over 3 ging ik Pierke uit school halen en hadden we even tijd voor spelletjes te doen en wachten totdat Peter thuiskwam, ja en die mocht gelijk gaan kleuren, Pierke en Sien hadden geen medelijden met hem, nee opa moest ook kleuren!! We bespraken met Peter nog de technische cijfers en die was heel tevreden. Ja eigenl;ijk waren ze nog nooit zo goed geweest dus een dikke pluim voor Robert!
Tijdens het eten vertelde Peter over het afasiecentrum, ja het was er druk geweest, veel nieuwe en het vierde blok was er weer yoga geweest en nu had hij ook de schoenen uitgedaan en alles met de anderen meegedaan!! Kei goed!! Enne vroeg hij aan mij, En jij, wat heb jij gedaan vandaag? WAUW Peter, je stelt dus echt een volledige vraag aan mij WAUW wat goed zeg!! Nou en toen vertelde ik wat ik allemaal gedaan had.
Vrijdagmorgen was ik best wel een beetje zenuwachtig want s middags om 14,30 uur zou Meneer Bank komen, tje en ik had alles wat ik kon voorbereiden al gedaan, ja en waar het gesprek nu precies over zou gaan.... Peter maakte zich geen zorgen Nee hoor alles zag er piekfijn uit, en we hadden steeds onze rente en aflossing betaald, dus volgens hem konden ze ons niets maken, maar we horen de laatste steeds zoveel enge verhalen uit de grote boze bankenwereld en dat ze je zomaar een financiering kunnen opzeggen of zoals 16 maanden geleden de renteopslag met 1,5 % verhogen... je weet het tegenwoordig niet meer!! Niets is meer zeker!!
Ietsje over 2 kwam Annemarie en tegen half 3 kwam meneer Bank, Peter as er in de beginne niet bij, hij wilde toch eerst even rusten. Robert kwam naar binnen en kon het gesprek beginnen. Bank vroeg hoe het allemaal was gegaan de afgelopen tijd en hij prees ons dat we ondanks de lage varkensprijzen toch steeds aan al onze verplichtingen hadden kunnen voldoen. Ik was nog steeds een beetje sceptisch... was het stilte voor de storm of was het allemaal welgemeend, argwanend of ze ons er misschien op een of andere manier inluizen of dat het toch allemaal oprecht is... Annemarie notuleerde alles en dat vond meneer Bank ook wel prettig. Want ik vroeg hem om het verslag van juni 2014, maar dat was er niet...????... Maar alles werd door genomen en er werd een nieuwewaardebepaling gemaakt van het bedrijf, dat moest iedere 3 jaar gebeuren, tja en wat moet je daarvan denken, we kregen dit pas vorig jaar te horen dat ze die maakte en naar onze mening klopte er roen niets van en waren ze een aantal belangrijke zaken vergeten en daarop werd toen de 1,5 % renteverhoging toegepast.... Inmiddels was het half 4 geworden en kwam Peter zoals afgesproken zelf naar beneden en kwam ook deelnemen aan het gesprek. Peter had nog veel parate kennis en tegen 5 uur waren we eruit. Volgens meneer Bank zag het er allemaal keurig uit en de waardebepaling zelfs een stuk beter als in 2012 en zouden we in hetzelfde rentetarief blijven. Er werd heel even nog gesproken over de Swapschade en ik vertelde dat we het een en ander uit aan het zoeken waren en dat we in die 16 maanden dus echt niet stil hadden gezeten, meneer Bank zei hier niet zoveel op... Om half 6 was ik erg opgelucht... poefff.. en Peter ook, ja het was een positief gesprek geweest.
Claudi en Johan kwamen nog even met Joep en Mees pizzas brengen die Johan van een klant had gekregen en om half 7 kwam Wim om met Peter te gaan zwemmen. Mijn hoofd tolde nog en ik appte met Robert dat het zo positief was geweest allemaal. Na het zwemmen werd er hier koffie gedronken en prees Wim Peter over hoe goed het bij het zwemmen had gegaan, Wim had dingen in de hand gevoeld die hij nog niet eerder had gevoeld, ja en dat moest Peter toch ook bekennen, ja eigenlijk best wel heel goed, Peter schreef het toe aan de oefeningen die hij nu iedere morgen op bed doet... Het bliepte en piepte de hele tijd op mijn telefoon en toen Wim weg was keek ik... 74 appjes ongelezen op onze familieapp, dus dat maar eens even allemaal bijlezen...
Zaterdagmorgen kwam Anneke om te helpen en Peter had een beetje een vrije morgen, Robert kwam binnen voor de koffie en toen moest er natuurlijk veel nagepraat worden over de bank, daar hadden we vrijdagmiddag nog geen gelegenheid voor gehad, ja zou het waar zijn in plaats van kanniewaarzijn..... Tegen 12 uur kwam Lonneke even aan voordat zij met vriendinnen ging lunchen en hebben we even gezellig zitten kletsen en tegen 4 kwam Lonneke weer koffiedrinken en zaten we weer gezellig te klatsen en om 6 kwamen Wil en Annemarie en gingen we met hun uit eten. Peter had bedacht dat we in Grientsveen bij de Morgenstond gingen eten. Toen we er binnen kwamen zaten er een paar mensen ,maar na een half uur was het hele restaurant bezet. Super lekker gegeten en heel gezellig en fijn zitten praten, een superavond!!
Weer veel lieve berichtjes op de site, Hein weer volop present.
Ja en zo was het een koude natte week, maar van binnen straalde er weer zoveel blijdschap en warmte.... SUPER!!

IK MAG DAN NIET DAAR ZIJN WAARNAAR IK OP WEG WAS
IK BEN WEL WAAR IK WILDE ZIJN

Veel liefs Marlies

• 18 Oktober 2015 - 18:26

Lonn:

Ja.. Zoals in het bericht al beloofd hier wat foto's van de bruiloft!

Veel liefs van jaap & Lonn Veth :)

• 19 Oktober 2015 - 07:31

Hein Oet Wieërt:

Daar is hij dan al op de maandagmorgen vandaag. Inderdaad back ik business dus ondanks allerlei drukte maar dit lezen en vooral neet VERGEATE om te reageren want anders blijkt fam Nouwen op de Lorbaan zich zorgen te maken. Trouwens het is zo lief van jullie. Ik wordt er gewoon verlegen van maar dat komt wel goed. Zoals altijd heb ik genoten van dit nieuwe reisverslag maar ik mis wat in het bankverhaal. Als het zo goed is waarom wordt die rente dan niet verlaagd. Onze rente die wij krijgen wordt ook steeds verlaagd dus dat zouden ze ook MOETEN doen met het rentepercentage van het geld dat ze uitlenen. Daar moet ik zelfs ook eens vragen over gaan stellen maar ja ze moeten wel winst blijven maken en het moet ook steeds meer winst zijn. gewoon boeven die banken. Dat was, is en blijft maar ik wens jullie ondanks mijn verontwaardiging over die banken weer een fijne week en hopelijk is het wat warmer ook deze weekPS straks even koekeloeren naar de foto`s

• 19 Oktober 2015 - 12:18

Christel.:

Het enige dat echt telt, is DE WARMTE VAN BINNEN.