Oktober 2015 - Reisverslag uit Zieuwent, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Oktober 2015 - Reisverslag uit Zieuwent, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Oktober 2015

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

04 Oktober 2015 | Nederland, Zieuwent

Hallo lieve mensen

ja en ongemerkt is het al oktober geworden, de zomer voorbij, maar we kunnen nog van een heerlijke nazomer genieten...
Maandagmorgen een beetje op tijd op, douchen alle oefeningen doen en samen naar de fysio in Baarlo. Eindelijk had ik ook weer een afspraak en dat was zo zoetjesaan toch wel nodig, beetje onderhoud ... Heerlijk alles losgemasseerd en een goed gesprek. daarna was het Peters beurt en hij wilde toch weer de schouder getapet hebben. Na het tapen werden de arm en hand losgemaakt en oefeningen gedaan, En dat ging supergoed!! Peter moest de hand op Richards knie leggen en deze dan met zijn rechterhand wegduwen en dan selectief met de arm hand, zonder het bovenlijf te bewegen. WAUW dat ging heel goed, we praten er samen over en dat dit een hele vooruitgang is,selectief iets aan de rechterkant bewegen.Maar het gaat met hele kleine stapjes vooruit en steeds weer blijven oefenen ook thuis. Hierna werd er gelopen en ik stond echt perplex te kijken hoe mooi de passen gingen, mooi afwikkelen met de rechtervoet, je zag amper verschil tussen links en rechts!!
s Middags brachten ze de bbq spullen terug en had ik nog een uurtje werk om alles schoon te maken en opruimen, ja voorlopig de laatste dit seizoen!! Na het slaapje ging Peter toch nog maar even grasmaaien, want dat is het nadeel vanhet mooie wer... het gras blijft groeien. Maar s avonds was hij toch wel heel moe en het hoesten snotteren begon weer...
Dinsdagmorgen waren we een beetje vrij en moest ik vanalles nakijken en om 12uur moesten we Joep uit school halen, Lekker soep gegeten en Joep had heel veel te vertellen, hele gesprekken over maiskneuzen, hoe dat gaat en welke mais nu rijp is en welke dus het eerst gekneusd zal worden, super hoe Peter en Joep hier samen over praten.l en na het eten brachten we Joep samen weer naar school en reden door naar Deurne om het vlees te halen, dit duurde allemaal wat langer als gepland, dus snel weer naar huis, Peter naar bed en kon ik al gauw Joep weer uit school halen. Waar Joep eerst alleen maar met tractors wilde spelen is hij nu helemaal verzot op kleure, tekenen en knutselen, dus toen Peter weer beneden was moesten ze samen knutselen en kleuren. Ik begon alvast een beetje aan het vlees en om half 6 kwam Johan Joep halen en kon ik verder met het vlees. Anneke kwam nog even helpen en om 9 uur was alles aan de kant.
Woensdagmorgen kwamen mensen vlees ophalen en ook Johan de oud dierenarts, en natuurlijk moest er veel gepraat worden. Maar er waren ook nieuwe klanten en toen kwam Peter er ook steeds bij staan om mee te praten, heel aktief ondanks het gesnotter.
s Middags kwam Wil om met Peter te zwemmen, tja toch maar proberen, ze waren eerder terug als normaal, de oefeningen hadden allemaal prima gegaan maar na ruim een half uur was de energie opgeweest en waren ze gestopt. Ik denk dat het de naweeen zijn van de bruiloft en de vakantie in Denemarken!!
Donderdagmorgen had ik al om half 10 een afspraak bij de tandarts, hier had ik in het weekend veel last van gehad en nu maar kijken wat het was. Peter was nog alleen thuis toen de taxi kwam maar hij had keurig de deuren gesloten en de taxi was op tijd geweest. Bij de tandarts bleek dat mijn kies toch niet meer te redden was en moest er een afspraal bij de kaakchirurg gemaakt worden om hem eruit te laten halen. Nog de boodschappen gedaan in Panningen en had ik zowaar nog wat tijd over... ja voor het eerst sinds april geen bbq staan of andere verplichtingen voor het weekend... Naar huis en eten klaargemaakt want Peter zou al tegen 1 uur weer naar huis komen, want om nu een hele dag naar het afasiecentrum te gaan... Het was wel iets later, de taxi was op tijd geweest maar veel files onderweg, we wilden net gaan eten toen Cllaudi even aankwam met Mees. Mees vond het helemaal geweldig dat Opa thuis was, maar er kwam ook net een vrachtwagen met houtkrullen en die werden met een heftruck voor de stal gezet... Mees stond helemaal in trance te kijken.. Ja dat was gaaf een grote vrachtwagen bij opa en oma op het erf en dan ook nog een heftruck erbij.
Na het middagslaapje wilde Peter toch nog even naar buiten, een half uurtje grasmaaien en even op de frisse lucht. Om half 7 ging ik lopen met Annemarie en we waren nog maar net bezog toen Coen belde, ze wilde een kop koffie komen drinken... tja wat doen we hier mee?? We spraken af dat ik het eerst met Peter zou overleggen als ik thuis was. Ik wist niet precies hoe hij eraan toe was, want toen ik weg ging was hij heel moe.
Net na 8 uur was ik weer thuis en vertelde dat Coen had gebeld, nee niet weg gaan nog zei Peter. Nee Coen en Marly willen hier koffie komen drinken. Ohhh ja dat is goed. Dus belde ik Coen dat het goed was en dan moesten we het maar niet te laat maken... Tja en waar Peter dan de energie vandaan tovert weet ik niet, maar hij praatte en praatte maar, oh wat had heel veel te vertellen en te vragen. En dan vroeg ik af en toe, ben je niet moe... Nee hij was niet moe!! Ja en toen was het toch zomaar weer laat.... en vrijdagmorgen konden we een klein beetje uitslapen...
Vrijdagmorgen stond er echt helemaal niets verplicht op het rooster, ik was lekker met allerlei klusjes bezig en Peter ging een poosje op kantoor zitten van alles uitzoeken en opruimen en na de middag waren we fijn buiten bezig, schoffelen, harken, vegen grasmaaien, oh wat ziet het er allemaal mooi uit, maar tegen de avond voelde Peter zich helemaal niet lekker, weer een heleboel snotteren en hoesten en een beetje hoofdpijn.. ja ik moest Wim maar afbellen voor het zwemmen op zaterdag, want als hij s morgens ging zwemmen was al zijn energie op en konden we s avonds niet naar Herm en Joze.... Normaal gesproken vind ik dat de therapie voor gaat, maar ja wat was wijsheid met dat gesnotter en hoofdpijn, dus Wim afgebeld en s avonds op tijd naar bed.
Zatermorgen was Peter toch wel weer een beetje fitter, maar ja eerst ontbijten ... en toen kwam Eric even op de koffie.. Peter vond het prima want nu had hij lekker alle tijd... maar het liep gewoon van het een naar het ander want Eric was nog niet weg toen Claudi met Joep en Mees kwam en die wilden beslist met opa spelen, Joep knutselen en Mees met de tractors, samen met Claudi , Joep en Mees gegeten en toen Peter naar bed en de rest naar huis, nog het een en ander opgeruimd en de halve finale van het EK dames volleybal gekeken. Steef en Robert kwamen nog even met Pierke en Sien, oh en het is zo schattig hoe Sientje Peter vastpakt en knuffelt, zo echt van wat heb ik je allang niet meer gezien... Een heerlijke pot volleybal gekeken wat zelfs Peter heel erg boeiend vond en ja met 3 0 gewonnen en dan vandaag de finale tegen....ja uitgerekend Rusland!!! Dus die wil Peter heel beslist ook zien!!
En s avonds gingen we naar Herm en Joze, nee hoor Peter was fit genoeg, hij had zich een beetje gespaard... Omdat er een rotonde was afgesloten moesten we een hele omweg maken en door de binnenwegen naar Panningen, en het valt gewoon op wat Peter dan nog allemaal ziet in het donker, oh kijk hier hebben ze de mais al gekneusd en hier ook. Bij Herm en Joze was het heel gezellig, veel zitten vertellen enne Peter was weer niet moe, en ook Herm viel de alertheid van Peter op, veel vooruitgang in de spraak!! En toen was het ook zomaar weer laat... maar vanmorgen konden we echt uitslapen... wel tot half 10 in bed gelegen, nou dat is echt een uitzondering, lekker ontbijt klaargemaakt, Robert kwam nog even koffiedrinken en de tafel was nog niet afgeruimd toen Coen kwam, zoals donderdag beloofd kwam hij tijdschriften Boerderij brengen, heeft Peter weer wat leesvoer, en zo zaten we om half 1 nog aan de ontbijttafel... maar wat maakt het uit, het was wederom boeiend en interessant!!


OP ZOEK NAAR HET ENE
VINDEN WE VAAK HET ANDERE


Veel liefs Marlies

  • 07 Oktober 2015 - 15:40

    Jan-Thea Dorssers:

    Wat weer fijn om te lezen,vooruitgang super .
    Marlies 7 oktober is de dag die ik mag vergeten Marlies proficiat van uit de Reuver van Jan-Thea hiep-hiep-hoera voor Marlies wij wensen je een fijne verjaardag toe samen met Peter en de kinderen en kleinkinderen.
    Heel veel groetjes

  • 08 Oktober 2015 - 14:00

    Hanny Houben:

    hoi peter en marlies

    wat een drukke week weer ,maar bij jullie is altijd wel volk,gezellig toch.je verjardag was heel gezelig.en nu nog gaan eten met z'n viertjes ,dan zijn we weer bij.

    grtjes hanny

  • 12 Oktober 2015 - 12:27

    Hein Oet Wieërt:

    Pfffff wat druk denk ik maar ja die energie dat begrijp ik wel hoor. Ik kan mij ook enorm opladen voor iets en ben niet kapot te krijgen maar meestal als het voorbij is dan boem, boem, boem komt die man en dan is het opeens helemaal op en dan duurt het meestal enkele dagen voordat ik bekomen ben. Fijne week en ik ben benieuwd wat die heeft gebracht maar het zal wel iets met roed, roed zien de roeze zeeën!! maar dat is voor straks

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zieuwent

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 419
Totaal aantal bezoekers 690376

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: