September 2015 - Reisverslag uit Zieuwent, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu September 2015 - Reisverslag uit Zieuwent, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

September 2015

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

27 September 2015 | Nederland, Zieuwent

Hallo lieve mensen,

Zo we zijn er weer eens gewoon op de zondagmiddag, de vakantie voorbij en ook de ergste drukte...
Maandagmorgen een beetje op tijd op, het gewone leven begint weer, alhoewel.... ik moest best wel veel doen nog en een beetje inhalen van wat was blijven liggen. Steef kwam om de boekhouding te doen en ik mocht op Sien passen. Er was wat mis gegaan met de planning van de fysio, want eigenlijk hadden we de fysio voor dinsdags gepland, maar nu was die toch op maandag, maar Peter vond dat hij best wel alleen naar de fysio kon. En zo geschiedde... Terwijl Peter naar de fysio ging bakte ik een cake met Sien en zorgde voor de was en het eten, en toen Steef weg was met Sien moest ik nog effe het een en ander uitzoeken op kantoor. Om kwart voor 12 was Peter terug van de fysio en hij vond dat het heel goed had gegaan, ja was hij zelf heel erg tevreden!! Snel wat eten, want om 13.00 uur hadden we een afspraak met Peter D van de Swapschade. Peter wilde er wel even bij blijven en als het minder interessant werd zou hij gaan rusten. Sylvia kwam om mij bij te staan, en het werd een zeer boeiend verhaal!! Er was mij gevraagd of ik ook mee wilde werken aan een intervieuw en of er een filmpje gemaakt mocht worden van het bedrijfl en dat ik dan ons verhaal zou vertellen. Tegen 2 uur kwamen Petra en Tijs die het filmpje zouden maken. Peter vond het allemaal wel heel interessant en toen we de stal in gingen om er te filmen liep hij voorop en vertelde trots honderduit!! Samen waren we SUPER trots op ons bedrijf en hoe we het samen met Robert en Steef tot nu toe gerund hebben. Ik was toch ook best wel een beetje zenuwachtig, want ja een filmpje maken ... dat had ik eerder nog niet gedaan, het intervieuw werd uiteindelijk buiten gedaan, tussen de stallen in. Ik moest vertellen hoe we met het bedrijf gestart waren en hoe het kwam dat we in 2008 een renteswap hadden afgesloten en dat moest dan in 1,5 minuut.... nou ja... dat ging mij dus niet echt lukken, maar na 3 keer opnieuw was er toch een filmpje van 2 minuten en dat was goed. Tegen 4 uur waren we weer in de keuken en ik vroeg of Peter wilde gaan rusten... nee hoor geen tijd!! Het was allemaal te boeiend, er was namelijk s morgens bekend geworden dat ING een soortgelijk renteswap geval als bij ons had verloren, dus dat geeft de burger ook weer moed en ziet het er hier allemaal wat rooskleuriger uit!!! Sylvia had ook nog veel mooie informatie hoe het in het verleden bij DE bamk werkte.... Al met al zeer positief. Maar wat vooral voor mij heel positief was dat Peter zo aktief bij alles betrokken was en meedacht en mee praatte.
Pas om half 6 was iedereen weer weg en praatte Peter en ik nog na over alles.Tja en s avonds was het kaarsje op....
Dinsdagmorgen was er een beetje een vrije morgen doordat de fysio dus naar maandag was verzet, effe vanalles in huis gedaan en om kwart voor 12 moesten we Sien uit de Peuterspeelzaal halen en om 12 uur Pierke en Joep uit school, Peter ging mee en wachtte in de auto, heerlijk om te zien hoe gek de kinderen dan met Peter zijn want in de auto moesten ze alle drie opa al een kusje geven, en natuurlijk een heel getetter in de auto.. ik had lekkere tomatensoep met ballen gemaakt en daar smulden ze allemaal van, maar we hadden de tijd tussen de middag ook hard nodig. Peter ging rusten en ik bracht Pierke en Joep weer naar school en toen Sien naar bed. Annemarie kwam even op de koffie en wilde het hele verhaal van de Swap horen, maar om 3 uur Sien weer uit bed, Pierke en Joep uit school halen en toen was het even tijd om spelletjes te doen en te kleuren en om half 6 kwam Anneke om samen met mij het vlees aan de kant te werken. De kinderen werden opgehaald en konden we effe lekker door werken.
Woensdagmorgen belde Steef, hun auto was kapot en of ze onze auto mocht lenen, tuurlijk, wiij hoefden toch niet weg en hier kwamen de mensen hun vlees ophalen, Claudi bracht Mees efkes en we dronken koffie met Els en even later met Ge. En toen was de morgen ook weer om.
s Middags kwam Wil om met Peter te gaan zwemmen en dat had supergoed gegaan, maar dat had ik ook al verschillende morgens gemerkt in bed, als ik Peters hand pakte was die heel erg soepel en zat er bijna geen verkramping in, ik moest zelfs soms kijken of ik wel zijn rechterhand had gepakt, zo losjes was die. En dat was met het zwemmen ook te merken geweest, tja... de vakantie was er goed voor geweest!!
Donderdagmorgen een beetje op tijd op, het hele ochtendritueel en ging Peter weer de hele dag naar het afasiecentrum.Ja hij moest geld meenemen om een boek te kopen, het boekje van Linda, geschreven door haar vader over het ongeluk en de tijd erna. Ik moest naar de Sligro en nog andere boodschappen doen, ja want voor het weekend was er ook nog een bbq besteld... s middags nog wat op kantoor gezeten en ook daar lijkt de lucht weer helder te worden... Om kwart over 4 was Peter thuis van het afasiecentrum en had hij veel te vertellen. Ja hij had het boekje gekocht en binnenkort gaat hij dat ook lezen. En het vierde blok was er geen yoga geweest maar een soort bewegingslessen. Ze hadden allemaal de schoenen uit moeten doen, ja en Peter had ook de schoenen uit gedaan en dat had goed gegaan, ja het was weer heel leuk geweest.
En s avonds ging ik nog lopen met Annemarie, lekker door de frisse lucht en pas op het einde regen, maar lekker het hoofd leeggemaakt en nieuwe energie opgedaan.
Vrijdagmorgen was ik druk met de voorbereidingen van de bbq en was Dirk hier, want het zusje van Robert ging trouwen. Het liep niet helemaal volgens planning , maar door wat dingen weg te strepen lukte het toch. Peter ging nog wat grasmaaien , Claudi kwam met Joep en Mees eten en s avonds moesten we naar de receptie van Dorrie en Roel bij Leanzo. Effe gezellig bij Oma van Loon gezeten en met nog wat mensen zitten kletsen en om half 9 naar huis met Pierke en Sien die een nachtje kwamen logeren. Nog even televisie gekeken en toen waren Pierke en Sien jelemaal ko, naar bed gebracht en toen begon Peter te niezen, te hoesten en te snotteren. Tegen 8 uur zaterdagmorgen waren Pierke en Sien wakker en voelde Peter zich helemaal niet lekker... oei dan het zwemmen maar afbellen. Steef en Robert kwamen Pierke en Sien halen, en zaten we effe buiten, maar Peter bleef binnen, hij voelde zich echt niet lekker, nou dan maar kalm aan. s Middags lang op bed gelegen en maar hoesten en snotteren, zodat we s avonds ook niets meer deden en op tijd naar bed gingen.
En vanmorgen ging het alweer een stuk beter met hem, ik moest nog een bbq afwerken en Peter ging toch maar een uurtje grasmaaien en om half 2 de bbq mee wegbrengen en daarna ging Peter rusten en begon ik aan mijn bericht... maar ja dat werd even onderbroken, Wil en Marian kwamen op visite effe gezellig zitten kletsen , en nu heb ik zowaar toch het bericht klaar op de zondagmiddag..... en sluiten we de week of met een grote glimlach.


SOMS IS JE BLIJDSCHAP
DE OORZAAK VAN JE GLIMLACH
MAAR SOMS KAN JE GLIMLACH
DE OORZAAK VAN JE BLIJDSCHAP ZIJN


Veel liefs Marlies

  • 28 September 2015 - 13:21

    Jan-Thea Dorssers:

    Wat weer een week.
    Van hier uit heel veel groetjes uit Reuver.

  • 28 September 2015 - 13:53

    Hein Oet Wieërt:

    Gelukkig dat er staat de ergste drukte want het is als je dit leest nog druk genoeg geweest afgelopen week. Soms wel heerlijk druk met het kleine grut en het "gewone" werk wat toch weer allemaal doorgaat. verder ben ik benieuwd naar het vervolg van de Swapschade maar dat zal nog wel een tijd aanslepen. Ik wens het jullie en ik ga nog wat kermis vieren t/m as woensdag dwz veel kijken en praten. Fijne week

  • 01 Oktober 2015 - 16:58

    Christel:

    Zo, zo, naast schrijfster, nu ook filmster! Het moet niet gekker worden daar in de Grashoek.
    Wij blijven duimen voor jullie, dat uiteindelijk alles goed komt. Peter op zijn "oude dag" toch nog een snotneus? Gaat wel weer over. Lastig op het moment, maar niet echt ernstig. Niet teveel kussen om besmetting te voorkomen. Hahaha........

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Zieuwent

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 487
Totaal aantal bezoekers 690337

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: