VAKANTIE.......... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu VAKANTIE.......... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

VAKANTIE..........

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

06 September 2015 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Zo eindelijk vakantie..... Jippie, en dan gaan we eerst een beetje uitrusten en dan ons voorbereiden op de bruiloft en daarna een paar daagjes naar Denemarken!!!
Maandagmorgen gingen we samen naar de fysio in Baarlo, Richard was terug van vakantie en eerst werden mijn nek en schouders lekker gemasserd en daarna was het Peters beurt. Richard tapete de schouder van Peter, het doel hiervan is om rechter te lopen en de houding te corrigeren. De arm en hand werden losgemaakt en daarna de oefeningen voor het lopen en dat ging supergoed.
s Middags moest ik toch weer wat telefoontjes plegen over het pgb. We hadden de formulieren van het CZ gekregen om een nieuwe/verlenging van het pgb aan te vragen. Maar ja daar moet toch echt voor gestudeert hebben om die formulieren te begrijpen. Maar ze moeten ook door een deskundige, wijkverpleegkundige, worden ingevuld, maar ja nu moet er een wijkverpleegkundige gezocht worden. Maar eens bellen met het WMO loket van de gemeente, want in de media wordt steeds gesuggereerd dat zij je moeten helpen... dus het WMO loket van de gemeente gebeld. Uitleg gedaan,, nee hoor verkeerd, de gemeente was er alleen voor het stukje begeleiding, niet voor de persoonlijke verzorgeng. Oke dat stukje vegeleiding moet ook nog worden verlengd middels een keukentafel gesprek en in de media wordt gezegd dat de gemeentes dit voor 1 oktober rond moeten hebben. Oh zegt de juffrouw, maar het is nog geen 1 oktober, als we voor 1 november geeen contact met U hebben opgenomen moet U nog maar eens bellen.... Oke maar hoe kom ik nou bij een wijkverpleegkundige die het stukje persoonlijke verzorging regelt. Nou belt U maar met de huisarts, met de praktijkondersteuner. Oke. Huisarts gebeld, situatie uitgelegd. Nee hoor daar doen wij niets aan , dan moet U bij de zorggroep zijn. Gelukkig konden ze me wel een telefoonnummer geven en toen dat maar gebeld. Nou ik was aan het goede adres, maar ze hadden het momenteel wel heel erg druk, voor 1 oktober ging dat niet lukken, maar wellicht toch wel ergens voor 1 november....!! Nou laten we dat dan maar hopen!!!Ik voorspel weer een grote chaos!! We dronken buiten koffie en Peter vroeg maar steeds hoe het met Joep was gegaan, want die had zijn eerste schooldag, en hij was zo nieuwsgierig. Gelukkig appte Claudi dat het heel goed had gegaan en in het kringgesprek had Joep gevraagd waarvoor die oranjekabeltjes aan het plafond waren, ja die gingen naar de diaprojector, maar waarom die dan toch oranje waren......
Dinsdagmorgen stond er niets speciaals op het programma, allerlei klusjes gedaan en toen de dierenarts kwam ging Peter erbij zitten op kantoor een hele poos allerlei klappers door zitten bladeren, ja dat kon hij nu allemaal heel goed lezen en begrijpen. Na de middag moesten we vlees ophalen in Deurne en was ik druk met het vlees, er kwamen weer nieuwe mensen vlees ophalen en dat vond Peter reuze interessant! Annemarie kwam gefietsen tussen de buien door en had een prachtig voorstel voor de overnachtingen in Haarlem... ja nu moesten wij ons hotel nog annuleren, maar dat ging niet zomaar, maar uiteindelijk na 3 dagen op en neer bellen toch gelukt en waar we nu zitten is alles veel relaxter!!Oh we hebben er zin in!! Maar nog effe keihard doorwereken en vroege, late en dagdienst draaien!!
Woensdag morgen kwam Wim om met Peter te zwemmen, ik had het nog druk met vlees en bbq voorbereidingen, Steef kwam de boekhouding doen, alleen want Pierke was naar school en SIen naar de peuterspeelzaal. Het zwemmen had weer heel goed gegaan, de pijnprikkels worden weer minder en de bewegingen beter en woensdagavond nog een Mylene party bij Mieke. Effe naar toe geweest want er kwamen nog mensen vlees ophalen. Maar toch weer alles gelukt.
Donderdagmorgen gingen we samen naar Panningen, de broek van Peter was vermaakt en nu paste hij precies, ja mooi een gewone broek voor de bruiloft, de boodschappen gedaan, de bestellingen opgehaald en weer naar huis, want Lonneke kwam lunchen, nadat ze nog een kee de trouwjurk was wezen passen en die was ook helemaal goed, ja ja zo langzaam aan kunnen we alles afronden. Na de lunch ging Lonneke weer naar huis en Peter deed zijn middagdutje, ik moest nog een paar telefoontjes doen, en aan de bbq beginnen... maar Tineke kwam met kleinzoon Sep op de koffie en toen die weg waren kwam Math, de voervoorlichter binnen, nou daar nog een heel gesprek mee gehad en dat gaf een heel positief gevoel, het ziet er allemaal goed uit. Math was iedere keer heel verbaasd dat Peter zo goed mee deed in het gesprek, steeds weer kwam hij hier op terug. WAUW Peter ik sta helemaal versteld, hoeveel woorden er in een halfjaar bij zijn gekomen, onvoorstelbaar!! En toen moest ik ook nog koken en eigenlijk zou ik nog gaan lopen... maar uh... dat hebben we maar afgezegd want dat ging niet lukken. Ja en dan s avonds de zeperd van het Nederlands elftal, wat een flutwedstrijd...
Vrijdagmorgen had ik het superdruk, Peter moest zichzelf maar amuseren, hij ging eens een rondje om de loods lopen en weer op kantoor zitten van alles uitzoeken, ja ineens heeft hij hier heel veel belangstelling voor, leuk.
Laat in de middag kwam Anneke nog helpen en na het eten kwam Wil om met Peter te gaan zwemmen en ook nu was het weer goed gegaan, de drukte op de Schatberg is nu echt voorbij en er waren maar een paar mensen in het zwembad geweest, ideaal, het zwemmen op zich gaat steeds beter, pakweg een kleine 50 slagen achter elkaar!!SUPER!!Pas tegen 11 uur was ik klaar met alles wat er gedaan kon worden, beetje moe maar och het is bijna vakantie...
Zaterdagmorgen moest ik op tijd op, stokbrodenafbakken, saldades afmaken en om 11 uur kwamen ze de eerste bbq ophalen, effe later de tweede en de rest stond in de koelkast. Omkleden en naar de familiedag van de familie Nouwen waar we precies op tijd voor de lunch waren. Johan en Claudi hadden goed gezorgd omdat er nogal wat regen voorspeld was had Johan de grote tent opgezet tegen het overdekte terras aan, en zo konden we allemaal lekker zitten of hangen, en de kinderen hadden heel veel ruimte om te spelen, Ja supergezellig, Roos, Door, Maik en Vera, Yvonne en Frank, Niel en Desiree, Stefan en Ilona, Steef en Robert, Lonneke, Claudi en Johan, en dan Kim, Iris, Pierke, Joep, Anne, Minke en Timme, Boaz, Sien, Mees en de nieuwste aanwinst Reza. Ja een heel elftal hebben we al!!De kleintjes speelden en speelden , tussen de buien door in de zanbak en het speelhuis en als het regende in de tent.Een paar kleintjes deden nog een middagdutje, ik vroeg of Peter ook even op de bank wilde rusten, nee hoor, dat hoefde vandaag niet, het ging supergoed, ik zag hem ook steeds mee doen in de gesprekken en hij had veel plezier om wat de kinderen deden. Ja hij genoot ervan!! Om 5 ging ik de bbq ophalen en smulden we hiervan, ja de kleintjes eten ook al van alles en was bijna alles op. Ik moest nog een keer naar huis en een bbq wegbrengen maar Peter bleef bij de familie, en daarna nog alles mee opgeruimd en Peter zat nog steeds te genieten.. ja vorig jaar wilde hij toen naar huis, was hij verdrietig omdat hij niet kan helpen, maar nu vond hij alles oke en zat alleen maar te genieten. Maar om 9 uur gingen wij dan toch ook naar huis... als laatste... ja en toen was het kaarsje toch op.... nog effe tv gekeken en wat na zitten praten, Wat hebben we genoten van deze dag, ondanks de kou en regenbuien, het was SUPER!!

GEDULD,
DOORZETTINGSVERMOGEN
EN LIEFDE
ZIJN EEN ONOVERTREFBARE COMBINATIE TOT SUCCES

Veel liefs Marlies

• 06 September 2015 - 21:56

Jan-Thea Dorssers:

Wat weer een week,maar ja nu rust.
    Wij wensen jullie een fijne feest toe ,en voor jullie alle proficiat ,en lekker genieten,en ook in Denemarken fijne vacantie toe, heel veel groetjes.
    Uit Reuver .

• 07 September 2015 - 11:49

Ans Lehane:

Wat een drukke week weer. Nu genieten van de welverdiende vakantie.
    Langs deze weg wil ik Lonneke en Jaap heel veel geluk wensen en natuurlijk een geweldige bruiloft voor jullie allemaal met heel veel zonneschijn.
    Wat zal Peter trots zijn als hij zijn laatste dochter "weggeeft". Het is geweldig dat hij nu zo goed kan lopen.
    Hele fijne dag en hele fijne vakantie. Geniet er van.

Groetjes
    Ans

• 08 September 2015 - 12:07

Christel:

Hè, hè, weer een echt Marlies-verslag. Druk, druk, druk. Zó kennen we jou toch het beste. Niet dat de rust je niet gegund is hoor. Maar nu lekker een bruiloft en een welverdiende vakantie. Geniet van beide met volle teugen. Wij wachten vol smart op de verslagen!

• 08 September 2015 - 20:10

Hein Oet Wieërt:

Je zou er moe van worden van wat er weer allemaal gebeurd is maar och dat is beter dan stil op een stoel zitten of op de bank hangen. Fijne bruiloft en geniet van de vakantie

• 08 September 2015 - 23:04

Marlies:

Hallo Peter en Marlies, het gaat maar door bij jullie hè? Rennen, vliegen, vallen, opstaan en weer doorgaan! Maar daar blijven jullie jong bij. Wat een energie. Maar van zulke mooie vooruitzichten krijgt een mens vleugels. Wij wensen jullie een prachtige bruiloft van Lonneke en Jaap. En een fijne vacantie in Denemarken.
    Heel veel groetjes van Bert en Marlies

• 11 September 2015 - 16:47

Hanny Houben:

hoi peter en marlies

wat hebben jullie het toch druk,maar nu lekker vakantie.ga er maar lekker van genieten ,en soeciaal van de bruiloft. heel veel plezier.

grtjes hanny

• 13 September 2015 - 19:31

Niek Van Hoof:

Ik ben weer even helemaal bij met het lezen van de verslagen. Als ik Facebook mag geloven zijn Lonneke en Jaap inmiddels getrouwd. We verwachten hier een uitgebreid verslag van! De foto's waren echt schattig. Wat zal je trots zijn(geweest).