NA REGEN KOMT...ZONNESCHIJN!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu NA REGEN KOMT...ZONNESCHIJN!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

NA REGEN KOMT...ZONNESCHIJN!!

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

23 Augustus 2015 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Zondagmiddag regende het nog steeds.. al 24 uur regen, maar Piet en Maria kwamen op visite en gingen we onze vakantie naar Denemarken verder bespreken, oh heerlijke voorpret ja dat is alvast voorgenieten!!
Maandagmorgen op tijd op, douchen oefeningen doen, maar die schoten er deels bij in. Dirk was er en Robert kwam ook nog even langs en om 10 uur moesten we naar de fysio in Venray, Richard had vakantie en Joost nam het deze keer over. En dat ging goed, dat ging heel goed temeer omdat Joost ook niet afgeleid werd door andere clienten en GEEN telefoontjes kreeg. Want dat is in Baarlo vaak het geval, het ene telefoontje na het andere en dan schiet de aandacht voor Peter er vaak bij in. Moe en voldaan gingen we weer naar huis en het regende nog steeds, de ruitenwisser was kapot en dat was wel een beetje lastig, dus besloten we om smiddags maar even langs de garage te rijden en het euvel melden. En zo gingen we om 4 uur weer op pad en het regende nog steeds. Naar Beringe naar de garage en het probleem gemeld... want het is al de vierde keer in 2 jaar tijd dat de ruitenwisser kapot is en wat blijkt nu hebben ze er steeds de verkeerde opgezet, effe alles nagemeten en nu de goeie erop. He dat rijdt een stuk makkelijker en nu naar de kledingwinkel, kleren voor Peter voor de bruiloft... en jawel hoor binnen een half uur geslaagd, nu nog een paar nieuwe schoenen en dan dan kan het feest gaan beginnen.En weer wat afvinken op het to do lijstje!! En s avonds eigenlijk de neiging om de verwarming aan te zetten.. maar toch maar niet gedaan!!
Dinsdag werd het eindelijk een beetje droog, maar was het nog heel fris buiten en ging Peter uit zichzelf op de hometrainer. Na het eten haalden we samen het vlees op in Deurne en gingen Anneke en ik aan de slag terwijl Peter zijn middagdutje deed. We schoten flink op en om half 6 was alles aan de kant, wat eten en toen kwamen Claudi en Johan nog even met Joep en Mees, effe gezellig zitten kletsen en natuurlijk met de tractors spelen en Joep krijgt nu ook volop aandacht om te kleuren, ja ja hij gaat ook bijna naar school. Peter vindt dit heel belangrijk, hij zegt het bijna iedere dag... nog een paar dagen en dan gaan er al 2 naar school!!
Er kwamen nog wat mensen vlees ophalen en natuurlijk moest er nog bijgebuurt worden.
Woensdagmorgen stond er zwemmen met John op het programma, weer heel goed gegaan, de hand wordt steeds losser maar de kracht lijkt op het moment wat minder, binnenkort de macaronitherapie weer opstarten, maar krijgen we op dit moment effe niet ingepland, doordat we een heleboel andere oefeningen aan het doen zijn en veel buiten bezig zijn. s Avonds ging ik nog lekker lopen met Willemien, oh heerlijke Schatberg!!
Donderdagmorgen wilden we eigenlijk samen boodschappen gaan doen, maar Steef appte dat ze nog even een kop koffie kwam doen en zodoende bleef Peter thuis en deed ik alleen de boodschappen. Toen ik terugkwam was er nog niemand, maar vetelde Peter dat hij de hele tijd buiten gelopen had, naar de loods naar het bijproduktenhok en van alles bekeken had. Tegen 11 uur kwam Claudi met Joep en Mees en effe later Steef met Pierke en Sien, we zaten heerlijk buiten de genieten... het leek wel vakantie!!Het zonnetje scheen lekker, ijsje erbij, tja wat wil je nog meer!!
Na het middagslaapje waren Peter en ik weer lekker buiten bezig, wat schoffelen, grasmaaien, buiten koffie drinken en s avonds kwamen Coen en Marly op visite. Het is grappig wat Peter allemaal onthoud en wat hij vraagt, zo vroeg hij aan Marly wanneer het babietje oma kwam... ja zegt Marly vandaag is ze uitgerekend.. dus spannend... bijna ben ik oma. Met dit soort dingen is Peter heel erg bezig en dat onthoudt hij exact!!
Vrijdagmorgen kwam Robert nog even met Pierke en Sien spullen ophalen en gedag zeggen voor hun vakantie. Ik was druk met bbq maken en ook nog een grote ketel goulashsoep. Maar toch nog effe tijd om wat met Pierke en Sien te doen en toen zij net weg waren kwam Willemien om de voeten te pedicuren... oh ja dat hadden we ook nog afgesproken. Het is gewoon onvoorstelbaar hoe mooi Peters voeten eruit zien. Ten opzichte van een jaar geleden en al die jaren ervoor... ontstoken tenen, alles kapot... maar nu na 7 jaar ziet alles er piekfijn uit, geen drukplekken, geen ontstekingen, niets van dat alles en gewone schoenen aan.SUPER!!! Willemien was dan ook zo klaar en Peter verklaarde doordat alles beter ging hij beter liep en meer ging lopen en dat is goed voor de doorbloeding en zo is de cirkel rond!!
s Middag appte Claudi of het zwembad geopend was... natuurlijk ... watertemperatuur 27 graden.. dus zwemmen maar. We zaten heerlijk buiten bij het zwembad, Joep en Mees in het zwembad, wij ook af en toe, Joep en Mees speelden met de stofzuiger slang, daar zat water in en als Johan of ik dan erin bliezen spoot het water bij Joep of Mees in het gezicht en dan schaterden ze het uit. Oh dit is SUPER genieten, dit is echt helemaal het einde!!We besloten om samen hier frietjes te eten en het vakantiegevoel lekker vast te houden. Terwijl Claudi en ik voor het eten zorgde ruimde Johan buiten op en Peter ging met Joep en Mees rondjes rijden op de grasmaaier...s Avonds moest ik nog wel effe aan het werk, maar och dat maakte niets uit , terwijl ik in de keuken bezig was hoorde ik Peter zingen in de kamer, ik kreeg er een grote brok van in de keel, hij was een muziekprogramma aan het kijken en ik hoorde hem genieten.. ja dat doet een mens goed!!
Zaterdagmorgen kwam Wim om te zwemmen met Peter, ik was nog druk met bbq, toen Meike belde, ze had een probleem... ze zat op de slaapkamer ingesloten, er was niemand thuis of ik misschien even kon komen om de deur open te maken, ze had haar mobiel beneden liggen en via de huistelefoon kende ze ons nummer nog... dus effe er naar toe, deur open maken en klaar. Peter en Wim kwamen terug van het zwemmen en ook nu had het weer heel goed gegaan en hadden ze bijna het hele bad voor zich alleen gehad. s Middags nog een bbq weggebracht naar Broekhuizenvorst en een beetje de toeristische route gereden. Ja dat geeft zo n heerlijk gevoel en vanmorgen stond er niets op het programma... Dirk kwam binnen om koffie te drinken en hebben we heel gezellig zitten kletsen poef poef veel informatie voor Peter, maar toch ging hij nog grasmaaien, ik werkte ook nog effe buiten en toen ging ik de soep warm maken, op de radio was Roed Roed Roed zien de roeze... Peter kwam binnen... Hij keek ne aan .....over 3 weken danse.... ROED ROED ROED zien de ROEZE... oeoeoeo.. een grote brok in de keel ... Ons nummer.... over 3 weken zullen we dansen!!!

HET ZAL JE VERBAZEN
HOE VER JE KUNT GAAN
VANAF HET PUNT WAARVAN JE DACHT
DAT HET HET EINDE WAS

Veel liefs Marlies

• 24 Augustus 2015 - 14:22

Christel:

Verhip zeg, de tijd vliegt echt! Over 3 weken alweer feest. Dan trouwt de laatste dochter. Hopelijk is het dan net zo'n lekker weer als afgelopen zaterdag. Heerlijk zonnig, maar niet te heet.
    Stil zitten is ook niks voor jullie. Dus maar goed, dat je zo veel te doen hebt. (hahaha). Heerlijk weer om te lezen hoe de kleinkinderen zich amuseren bij opa en oma. En vice versa natuurlijk. Houd de zomer nog even vast alsjeblieft. Dan genieten wij er ook nog even van.

• 24 Augustus 2015 - 19:21

Hein Oet Wieërt:

Wat weer heerlijk om te lezen. Een en al positiviteit volgens mij want ja die regen konden wij ook goed gebruiken. maak er weer een fijne week van

• 25 Augustus 2015 - 09:32

Hanny:

hoi peter en marlies

gaat goed bij l
    jllie, fijn om te horen.wij zijn ook weer terrug van vakantie.was weer heel gezellig bij fam.vanvalenberg. en jullie krijgen de hartelijke grtjes van hun.ruud ,de oudste zoon gaat ook trouwen ,dus daar zijn ze druk mee.

heel veel grtjes van on huub en hanny