GRASHOEKSE KERMIS - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu GRASHOEKSE KERMIS - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

GRASHOEKSE KERMIS

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

10 Augustus 2015 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Ja ja het is letterlijk en figuurlijk kermis in Grashoek, poeh poeh wat een energievretende week ligt er weer achter ons...
Maandagmorgen bracht Johan Joep en Mees en effe later kwam Steef met Pierke en Sien. Voor Peter stond er geen therapie op het programma maar de kleintjes geven zoveel positieve energie in het praten en het bezig zijn. Eerst werd er een poosje binnen gespeeld met de tractors en de duplo en tegen 11 uur gingen we naar buiten. Peter had de pijp al bijna leeg, maar Mees en Sien riepen om het hardts Opa opa mee naar buiten. Nadat ze allemaal geplast hadden, ja kleine Sien is ook al zindelijk, gingen we dan toch naar buiten, Sien en Mees gaven Peter de stok in de handen en hij moest mee. Buiten ging het rechtstraaks naar de loods en in no time zaten ze op de tractortjes en de skelter, maar Mees zag dat Peter er aan kwam en riep O-pa maaien en zoef naar de grasmaaier, Sien liet haar tractortjes staan en stond samen met Mees bij de maaier te wachten op Peter. Peter klom erop en hoppakee daar zaten Sien en Mees ook erop. Maar ja met 2 kindjes op de maaier en rijden... dat was niet zo'n slim idee dus ieder om de beurt. Sien eerst een paar rondjes over het erf en toen Mees en ook Pierke Joep moesten een paar rondjes rijden. Ik weet niet wie er het meeste plezier heeft, maar alles glundert van oor tot oor!! PRACHTIG om te zien!! Steef nam Pierke en Sien voor het eten mee naar huis en Johan kwam om hier te etem samen met Joep en Mees, om vervolgens na het eten naar huis te gaan en kon Peter zijn middagslaapje gaan doen en ik...... poe poe.. er was een mailtje over de swapschade gekomen, tja en wat moest ik daar nu weer mee... proberen weer meer informatie te krijgen, maar een van de twee partijen vertelt niet de waarheid, maar hoe kom ik daar nu achter wie wel de waarheid vertelt???? Erg lastig, wat opgezocht op internet, nog maar eens een mail gestuurd en piekeren en nadenken.Nee kon er effe geen parkeerplaats voor vinden. In de mail werd ook het schadebedrag vermeld, de teveel betaalde rente over al die jaren, nou en dan gaat het over een groot bedrag, een heel groot bedrag!! Ja en daar mag je dan ook wel een paar dagen over nadenken toch...
Dinsdagmorgen gingen we samen naar de fysio in Venray, en dat ging weer super goed. Het lopen de grondoefeningen, echt heel erg goed, maar dat merk ik ook aan alles, alles is veel soepeler. s Middags moesten we vlees ophalen in Deurne, en werd er gebeld op de mobiel... oef iemand over de swapschade... nee nu effe niet.. eerst het vlees aan de kant werken. De voicemail was ingesproken dat deze Peter s avonds nog een keer zou terugbellen.. Het vlees aan de kant gewerkt, het meeste wer gelijk opgehaald of als bestelling in de diepvries gedaan en zo was ik om 5 uur helemaal klaar. Mooi afgewerkt!! Na het eten belde Peter D op, hij is van de nieuwe partij in de swapschade, bel een half uur gebeld en toen weer eens alles op een rijtje gezet. Inmiddels was er ook een mail binnengekomen, deze was al voor het gesprek verstuurd door een compagnon van Peter D... en om 22.00 uur had ik alles klip en klaar op een rijtje staan en zei tegen Peter , zo nu drinken we er eentje op en gaan met de nieuwe partij Claimparticipants verder om onze schade terug te krijgen, zij zijn namelijk verder in de procedure en gaan voor het individu. Onder het genot van een heerlijk glas Rose praatte Peter en ik hier nog een hele poos over en voor het eerst in 3 weken jeb ik heerlijk geslapen. Wellicht een goede parkeerplaats gevonden...
Lekker uitgerust werden we woensdagmorgen wakker en moest er nog het een en ander afgewerkt worden, toen de advocaat belde, hij wilde ons verhaal ook wel horen en was redelijk onder de indruk over de wijze waarop de bank ons in 2007-2008 een renteswap heeft aangesmeerd, buiten proporties!! Maar ja toen waren we redelijk leek op dat gebied en het accountskantoor wat we toen hadden bemoeide zich hier niet mee, och en je had nog vertrouwen in je bank accountant... Maar door al de jaren heen en Peters grote interesse in de finaciele wereld, hij kijkt iedere dag het econimisch nieuws, hij houdt alle aandelen bij en alles wat er mee te maken heeft. Hij kijkt dit bij RTL Z nieuws en het fijne voor hem hiervan is dat het een paar keer herhaald wordt, zodat hij alles goed kan volgen. Hier praten we dan vaak samen over of hij roept mij als er iets belangrijks is. En hierdoor is onze kennis op dit gebied enorm vooruit gegaan!! Het gesprek met de advocaat porbeerde Peter dan ook helemaal te volgen en moest ik een paar aanvullingen geven.
s Middags de knop om en alles in het zwembad.... Steef kwam met Pierke en Sien, Claudi met Joep en Mees en Linda met kleine Seb. Oh heerlijk genieten, 5 van die kleine kindertjes in het grote zwembad, ja dit is super genieten, Peter vond het water wel te koud en genoot vanaf de kant, hoe ze er allemaal insprongen. SUPER!!
s Avonds ging ik nog lopen met Willemien en Annemaire en kon ik lekker alles van me af praten en swap-kermis effe goed afsluiten!!
Donderdagmorgen kwam Wim om met peter te zwemmen en ik moest effe boodschappen doen. Het zwemmen had weer heel goed gegaan en tijden de soep praatte we hier met Wim over, dat Peter een paar uur na het zwemmen heel veel prikkelingen heeft in de rechterkant, ja heel positief maar wel vervelend, wwarschijnlijk worden nieuwe aansturingen gemaakt in het brein en dat veroorzaakt de prikkelingen. Wim adviseerde om de oefeningen die ze in het zwembad doen om die dan later in de middag ook op het droge te doen, een soort cooling dowm, en dan kijken of de pijn wat minder wordt.
s Middags na het slaapje gingen we naar de verjaardag van Joep, ja ons kleine manneke is al 4 geworden!! Het was behoorlijk warm, maar onder het afdak zaten we toch in de schaduw en was het best wel vol te houden. Het was druk en beregezellig, Lonneke was op en neer gekomen vanuit Haarlem, en later was er lekkere bbq!! Er waren wel 12 kleine kinderen die zich kostelijk amuseerden in de grote tuin met water en Joeps cadeautjes. We zaten zo lekker en waren dan ook pas om 9 uur thuis, maar toen waren we allebei wel heel erg moe... dus op tijd naar bed!!
Vrijdagmorgen moest ik nog een keer met de advocaat bellen, nog wat gegevens uitwisselen en het plan van aanpak besproken, maar was wel weer een goed verhelderend gesprek. Na het eten kwamen Pierke en Sien en om 4 uur kwam Claudi met Joep en Mees om te zwemmen en na het avondeten kwam John om met Peter te zwemmen en dat had ook weer super gegaan. Door alle drukte liep ik een beetje achter en moest s avonds nog aan het werk voor de weekendbbq, maar uiteindelijk had ik toch alles gedaan wat ik moest doen!!En toen ik op de mail keek was er een mailtje uit Denemarken van Peters oud klasgenoot... Jippiediejee.... we gaan eind september naar Denemarken!!!
Zaterdagmorgen moest ik de bbq afwerken en Peter ging fotoalbums kijken van toen Lonneke klein was, heel leuk, maar ook behoorlijk emotioneel. Na het eten kwam Lonneke vanuit Haarlem om hier kermis te komen vieren, lekker buiten op het terras bij het zwembad koffie gedronken en veel zitten vertellen, heel gezellig. Om 6 uur kwamen Pierke en Sien om hier een nachtje te slapen, zodat papa en mama naar de kermis konden gaan. Samen pannenkoeken gegeten, spelletjes gedaan , chipjes gegeten en toen samen in het grote bed. Lonneke ging naar de kermis en Peter en ik op tjd naar bed... en s nachts om 4 uur stonden er 2 kindjes bij ons aan het bed... oeps dat was wel een beetje te vroeg om op te staan, dus weer terug in het eigen grote bed, ja dat vond Sien wel gezellig zo, maar uiteindelijk vielen ze toch weer in slaap en was het helf 8 toen ze ons wakker maakten, Samen met Lonneke ontbeten en gezellig zitten kletsen met Steef en toen moesten Lonneke en ik effe snel aan het werk voor onze eigen kermis bbq, helaas belde Loes nog af , maar uiteindelijk waren we toch op tijd klaar en kwamen Joost en Manu met Liene om half 4, al gauw gevolgd door Claudi Johan Joep en Mees, en zaten we heel gezellig bij het zwembad, Liene en Joep vonden het geweldig alleen in het grote zwembad en tegen half 6 kwamen Steef, Robert, Pierke en Sien en maakten we de bbq aan, heerlijk zitten kletsen en genieten, ja genoten van de kindertjes, genoten van alles, nog geen Kermis gezien en toch dat heerlijke kermis gevoel hebben, maar die kermis die gaan we morgen nog zien en dan is het ook weer genieten!!

BEGIN MET HET NODIGE
DOE DAARNA HET MOGELIJKE
EN DAN INEENS
DOE JE ZOMAAR HET ONMOGELIJKE

Veel liefs Marlies

• 10 Augustus 2015 - 16:00

Truus Verhoijsen:

Hallo Marlies en Peter,

Weer een leuk zomers verhaal van jullie. In september naar Denemarken wat een mooi vooruit zicht. Jullie hebben al veel kleinkinderen maar zoals je zegt dat geeft energie ze houden je jong.
    Ons hebben ze ook een swap willen verkopen maar we hebben het toen niet gedaan. Als ik jullie verhaal lees hebben we er goed aan gedaan maar ze beloofden je gouden bergen en het was heel verleidelijk om het wel te doen.
    Geniet nog van de het mooie zomerweer en tot het volgende verhaal.

Groetjes
    uit Beringe

• 10 Augustus 2015 - 20:17

Loes:

Hallo Peter en Marlies.
    Heerlijk op mijn gemakje de week van jullie doorgelezen,ben ik er toch een beetje bijgeweest.
    Wat een gedoe met die swapschade,ik snap er eigenlijk niks van maar begrijp wel dat jullie behoorlijk beduveld zijn geworden .
    Hopelijk komt er snel duidelijkheid ,en hebben jullie nog heerlijke kermisdagen met de kleintjes.
    Groetjes en tot gauw,deze week
    loes

• 11 Augustus 2015 - 08:37

Hein Oet Wieërt:

Poeh, poeh, je zou er moe van worden of misschien ben ik het al nu na het lezen omdat ik niet weet hoe ik verder wil reageren. Ik wens jullie nog een fijne week.

• 11 Augustus 2015 - 16:10

Christel:

Inderdaad weer een hele kermis! :)
    Gelukkig staan jullie er niet alleen voor. We gaan er van uit, dat je nu wel goede deskundigen om je heen hebt. Uiteraard weet je dat altijd pas achteraf. Maar we moeten vertrouwen houden in de goodwill van de medemens.
    En daarnaast zijn er zeker de genietmomenten met de kleinkinderen. Blijft prachtig om te lezen. Zo genieten wij ook een beetje van Pierke, Joep, Sien en Mees.