WATERPRET!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu WATERPRET!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

WATERPRET!!

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

14 Juni 2015 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Zondagmiddag moesten we eerst nog een barbecue wegbrengen naar Lottum en daarna gingen we naar de opening van het dorpsplein. Ja wat moesten we ons daarbij voorstellen... ik vroeg aan Peter of de rolstoel mee moest?? Nee die hoefde niet mee, hij liep wel... en we zouden toch niet lang blijven... even kijken maar...Voordat we op het plein waren moesten we al een stukje lopen, maar bij het eerste tentje was Robert al met het Varkensgilde, we zagen allemaal bekende Grashoekse mensen en het was er nog druk, hoewel het eigenlijk al afgelopen was. Al snel zag ik Steef met Sien, en zij vertelde dat ik beslist even in de kerk moest gaan kijken waar Annemarie exposeerde met haar beelden. Samen met Sien liep ik naar de kerk en Steef zou met Peter verder lopen. In de kerk zag ik ook allemaal bekende en Rob gaf mij een rondleiding. Toen we weer bij de uitgang kwamen zag ik dat Steef met Peter ook helemaal gelopen was. Ja zegt Peter ik heb gepraat met Jac!! Oh leuk al meer dan 10 jaar niet meer mee gesproken. Peter was er van onder de indruk, maar was er wel moe van geworden... Dus gingen we maar eens kijken of we welllicht ergens konden zitten.. ja hoor vlakbij de biertent konden we een stoel voor Peter bemachtigen en kon hij even zitten. Mart kwam aangelopen met een biertje en om een praatje maken, Truus en Louis kwamen bij ons staan , Sjefke kwam erbij en al gauw was het reuze gezellig. We genoten, wat heerlijk zo n dorpsfestijn!! Net een ouwerwetse kermis, maar dan nog leuker!! Claudi was er met Joep en Mees en uiteindelijk gingen we pas om half 9 naar huis nadat we bij Claudi hadden gegeten. SUPER!!
Maandagmorgen stond er niets op het programma en het was een stuk frisser als zondag, maar Peter ging toch grasmaaien met de jas aan en s middags ook nog een poosje, maar we raakten niet uitgepraat over al die mensen die we zondag gezien hadden. Vaak hoor ik mensen zeggen dat ze niet meer tegen de drukte kunnen, maar daar heeft Peter gelukkig geen last van, vaak wil hij ergens liever niet naar toe, maar als hij er dan eenmaal is, vindt hij het reuzegezellig en is hij blij dat hij er ook bij was.
Dinsdagmorgen op tijd op en naar de fysio in Venray, het lopen ging supergoed en de grondoefeningen ook. Ja dit biedt weer heel veel perspectief. En natuurlijk is hij na 3 kwartier intensief bezig zijn moe, maar dat maakt niet uit er wordt nog steeds vooruitgang geboekt!! We deden nog even een boodschap in Venray en Peter bleef wachten in de auto, toen ik terugkwam vertelde hij dat hij een bekende had gezien, ja een bekende... deze man kwam zo n 35 jaar geleden als voorlichter op ons bedrijf... Peter had hem gelijk herkend en aangesproken. Nou helemaal Super toch!! En hoe hij mij dat dan uitlegt wie het was...
Woensdagmorgen had Peter om 10 uur een afspraak bij de kapper en wij hadden hier de boekhouder om de jaarcijfers van 2014 te bespreken. Nou die waren dus niet goed!! Maar dat wisten we al. Veel pech gehad met de biggen, griep en groeistagnaties en daar bovenp nog belabberde prijzen. Nou daar hebben we eigenlijk geen boekhouder voor nodig om dat resultaat te bespreken, maar ja dat moet wel. Tegen 11 uur was Peter weer terug en kwam er ook bij zitten.. tja en hoe nu verder.... Nou helemaal leeg was ik om 12 uur... poeffff!! Tijdens het eten praatte we er nog verder met Robert over, maar ja er was geen pasklare oplossing, als de conclusie dat het nu met andere biggen stukken beter gaat in de stallen en dat de prijzen vanaf januari al 20 cent per kg zijn gestegen... Na het eten liep Robert naar achteren en ik hoorde hem bellen, en even later kwam hij weer naar binnen... ja heel positief!! Kan ik nu effe nog niet meer over zeggen, maar er gloort ligt aan de horizon!! En even later werden de neiuwe prijzen bekend voor deze week plus 5 cent!! YEP!!
Om half 4 hadden we een afspraak bij John Pannekoek de podoloog, controle van de nieuwe zooltjes. Hij moest een paar rondjes lopen en de vooruitgang vanaf februari was enorm!! De voorwaartse beweging en het afwikkelen zijn veel vooruitgegaan. Maar hier wordt door Richard ook heel veel aandacht aan besteedt. SUPER!! En s avonds stond er nog zwemmen op het programma met John en ik ging lopen met Willemien en Annemarie. Lekker het hoofd leeggemaakt en na afloop op het terras koffie gedronken. In bed vertelde Peter dat hij s morgens nog naar het Medegeruik was geweest, kijken naar de mais, of die goed groeide en gespoten was voor het onkruid.
Donderdagmorgen kwam Steef effe met Sien een kop koffie drinken en nog napraten over de jaarcijfers en de nieuwe ontwikkelingen. Peter ging met de taxi naar het afasiecentrum en ik moest naar de Sligro boodschappen doen. Druk druk!! Maar alles gelukt. s Middsags rol ik het zeil eens van het zwembad, de watertemperatuur is 25 graden en het water is helder, maar wel nog veel blad op de grond en de kanten een beetje groen. Dus maar eens een appje rondgestuurd of er vrijdag vrijwillgers waren om het bad verder schoon te maken. Om 4 uur kwam Peter terug van het afasiecentrum en moest hij veel vertellen, en een beetje verdrietig dat Henk alweer een nieuw CVA had gehad, maar verder was het wel leuk en leerzaam geweest.
Vrijdagmorgen is het stralend weer, na alle oefeningen en het hele ochtendritueel gaan Peter en ik op pad om asperges te kopen zodat we een heerlijke maaltijd hebben, asperges, nieuwe aardappeltjes en beenham, lekker smullen met Robert. Om 1 uur kwam Claudi met Joep en Mees en een zelfgemaakte aardbeienvlaai, Peter en Mees gaan een middagslaapje doen en Claudi, Joep en ik gaan het zwembad schoonmaken. Het water is heerlijk van temperatuur, 26 graden, we schieten goed op en om half 4 gaan we Peter wakker maken.. Steef komt met Pierke en Sien en zo gaat het in optocht naar boven en wordt Mees ook wakker. Pierke en Sien kunnen niiet wachten om in het zwembad te springen opa opa opstaan we gaan zwemmen...
Ik ga maar met Pierke, Joep en Sien alvast naar het zwembad, effe later gevolgd door Steef met de koffie, Claudi met Mees en de vlaai en Opa Peter als laatste. En oh wat hebben we een pret... Pierke springt zo in het water, kopje onder , het maakt hem niet uit, Sien staat er als een dame langs te commanderen... oma vangen.. Joep is een beetje huiverig en wil aan het handje... en Mees die gaat in zijn eentje een beetje verder op de kant liggen en laat zich er langzaam in glijden... Erin eruit... duiken. Ik duik erin en dan is Mees oma kwijt hij snapt er niets van dat ik aan de andere kant van het bad weer boven kom... Peter zit zeer te genieten.. oh wat vindt hij dit geweldig, ja dit is zo SUPERGAAF!! Tussendoor drinken we koffie en eten we vlaai en later zitten we allemaal op een deken op het gras een ijsje te eten SUPER!! Om 6 uur dreigt er onweer en maak ik snel het zwembad weer dicht, jammer, maar Peter was het water toch te koud en hij gaat om half 7 met Wil zwemmen op de Schatberg, daar was het helemaal niet druk geweest en tegen 8 uur komt Annemarie gelopen en zitten we lekker lang buiten op het terras bij het zwembad.
Zaterdagmorgen heb ik het druk met bbq en alles klaarmaken want s avonds komt Lonneke slapen met Jaap, Lea en Jitske. s Middags een bbq wegbrengen naar Meijel en als we terugkomen zitten we nog een uurtje bij het zwembad, we gaan toch maar op tijd naar bed, want we weten niet precies hoe laat ze komen , ze zijn namelijk naar PInkpop . Om 1.15 uur horen we ze thuiskomen, ik sta nog even op maar ze zijn allevier helemaal op en willen het liefst gelijk naar bed.
Vanmorgen was ik als eerste op, Peter vond dat ik toch wel een lekker ontbijtje klaar moest maken en dat deed ik ook en om half 10 kwam de rest boven water, heel gezellig ontbeten, veel vertellen ,Steef kwam nog effe met Pierke en Sien, nog even lekker buiten, oh dan is het leven goed, ja dat is GENIETEN!!! En tijdens het eten hadden Peter en ik weer heel veel te vertellen , en dat ging SUPERGOED!! WAUW PETER WAT GA JE VOORUIT!!

GROTE DINGEN
ONTSTAAN NIET DOOR KRACHT
MAAR DOOR VOLHARDING

Veel liefs Marlies

• 15 Juni 2015 - 10:44

Jan-Thea :

Wat weer een week ,en dan gaan we weer door.
    Heel veel groetjes van uit de Reuver,Jan-Thea.

• 15 Juni 2015 - 14:07

Hein Oet Wieërt:

Ik dacht vrijdag al wat hoor ik toch. De ene na de andere plons en dat gespletter gekletter maar dat was dus op de Grashoek. Leuk dat er zo geplonst kan worden door en met de familie. helaas is het daar waarschijnlijk deze week te slecht voor dus hoop ik dat er in bad en of douche maar flink geplonst wordt. Fijne week weer

• 15 Juni 2015 - 16:02

Loes :

wat een leuke week,daar in Grashoek. ja dat zwembad helemaal geweldig en met de hele familie zwemmen ,niks kan spannender voor die kleintjes denk ik en Oma en Opa maar genieten.
    Super dat Peter zo goed vooruit gaat,merk ik ook steeds als ik hem na een tijdje weer ontmoet,
    Hopelijk wordt dit weer zo`n weekje met een gouden randje.
    Groetjes aan allemaal ook van Marius

• 16 Juni 2015 - 13:32

Christel:

Zo...terug van vakantie en dan eerst ff de stories lezen van de familie Nouwen. Het blijft elke week weer een verrassing wat er weer allemaal gebeurd is. We blijven jullie volgen. Straks wordt het zwembad nog te klein met al die kinderen en kleinkinderen. Lekker plonsen met z'n allen. Heerlijk genieten dus.

• 17 Juni 2015 - 08:25

Hanny Houben:

hoi peter en marlies

wat een heerlijk weer he,en dan is het zwembad heerlijk.je hoeft dan echt niet ergens anders heen om af te koelen.hopelijk krijgen we veel van deze dagen ,dan hebben wij dat ook.geniet ervan.

grtjes hanny

• 21 Juni 2015 - 20:21

Marlies:

Hallo allemaal
    Vandaag geen nieuw bericht, zijn effe een paar daagjes genieten.

Veel liefs Peter en Marlies