HAARLEM - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu HAARLEM - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

HAARLEM

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

12 April 2015 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Maandag was het tweede paasdag en eigenlijk een beetje zondag, maar toch moest ik vanalles doen, maar eerst s morgens douchen en toch de tijd nemen om alle oefeningen samen te doen. Het worden er steeds meer maar zolang we er vooruitgang mee boeken, blijven we het met veel enthousiasme doen. Het geheugen van Peter is opperbest, want wat ik vorige week nog vergeten was te vertellen dat we zaterdagavond op Piets verjaardag ook naast de moeder van Maria zaten en Peter maar steeds zei, die vrouw kenne ik, ja maar waarvan??? Er werd over vanalles gepraat en op een gegeven moment bleek dat de moeder ook naar de fysio in Baarlo was geweest en Peter dus met haar gepraat had!!!
En dan waren er jullie leuke verhaaltjes. SUPER, want wat hadden we een gespreksstof!! Jammer Marlies H, we hebben de uitzending op Omroep Venlo nog steeds niet kunnen bekijken, want ik kan het niet op de iPad terugkijken, laatst is er namelijk een reportage gemaakt op het afasiecentrum en uitgezonden bij Omroep Venlo. En Peter schijnt hier goed en leuk in beeld te zijn geweest. Ook was Peter erg blij met het verhaaltje van Ans uit Ierland en al 5 kleine kinderen,Grappig hoe hij dat vertaald, en het ezelsbruggetje bij Ans is nu, 5 kleine kinderen, ja heel leuk!! Maar zoals ik al zei alle verhaaltjes waren leuk en informatief!!Dank je wel allemaal!!
Dinsdagmorgen moesten we op tijd op en om 10.00 uur in Venray bij de fysio zijn, Richard is op dinsdag altijd in Venray en we hadden al vaker gezegd dat we daar eens een keer wilde kijken en nu kwam het net zo uit. Wederom een mooie praktijk, maar op dinsdagmorgen heel rustig en nadat de arm goed los was gemaakt, begon Richard met het grondoefeningen programma. Noui dat hadden we al lang niet meer gedaan. Eerst moest Peter op de knieen gaan zitten en dan langzaam op de billen en dan gaan liggen. Er werd geoefend met het draaien van de romp, de handen in de bidgreep en dan beiden armen in de kucht op en neer bewegen en de romp in tegengestelde richting. Nou voor Peter heel vermoeiend, maar het ging wel supergoed!!In de lange gang werden de loopoefeningen gedaan, maar na 50 minuten was het kaarsje op...
En smiddags stond er nog zwemmen met John op het programma, niet zo heel slim van mij om dat op een dag te plannen, maar ja woensdag ging niet. Terwijl Peter en John gingen zwemmen ging ik lopen met Willemien op de Schatberg, het was heerlijk weer en toen we bijna bij het eindpunt waren zagen we dat Peter en John ook al naar de auto liepen, ja ze waren iets eerder gestopt en Peter hoefde ook geen koffie meer... KO.. geen kind meer aan s avonds. Ik moest nog het een en ander doen en .... het koffer inpakken!!
Woensdagmorgen weer op tijd op en na alle oefeningen, reed Peter de auto voor, koffer erin en op naar Huub en Hanny, waar we om kwart voor 10 onze reis naar Haarlem startte. Peter reed en het ging allemaal voorspoedig en bij Breukelen wilden we koffie drinken. Hier was de weg helemaal verandert en stond het niet goed aangeven, Peter raakte een beetje in paniek en geirriteerd, omdat hij het niet helemaal goed deed. Jamaar zeiden wij, dat zou ons ook zo gebeuren, wij weten het hier ook niet precies!! Je merkt dan aan Peter dat hij dit heel vervelend vindt, dat het hem niet meteen goed lukte en een extra rondje op de minirotonde moest doen. Maar ach, we kwamen er en de koffie was heerlijk!!Huub reed het laatste stuk naar Haarlem, waar we al snel het hotel vonden en ook al de koffers op de kamers mochten zetten om vervolgens naar de overkant te lopen voor de High Tea. We moesten een drukke weg oversteken, maar gelukkig stopte de autos zodat ook Peter veilig kon oversteken. De High Tea werd al snel geserveert en voor Peter was er een kop koffie, want thee... daar gruwelt hij van. Heel gezellig wel 2 uur zitten kletsen en toen terug naar het hotel waar Peter even op bed kon gaan liggen en een dutje doen, terwijl Huub, Hanny en ik de stad ingingen. Lonneke belde waar we waren en een paar minuten later voegde zij zich bij ons en liiet ons een stukje van haar stad zien. Om half 6 Peter weer opgehaald en liepen we in een klein half uurtje naar Lonneke en Jaap waar we een indisch buffetje hadden. Ook weer heel gezellig en tegen 10 uur liepen we weer richting hotel, Peter wilde eigenlijk gelijk naar bed, maar wij hadden gezien dat er een Wiskey bar was in het hotel, oh dan wou hij toch wel even kijken. Nou en daar was het dus heel gezellig en werd het een beetje laat....
Heerlijk geslapen na de wiskey en cocktail en om 9 uur zaten we alweer aan het ontbijt. Alles heerlijk en gezellig. Na het ontbijt koffer weer inpakken en moest ik de rondleiding door de stad doen. We deden een stuk van de hofjesroute wat heel mooi was en natuurlijk schoten we verschillende winkeltjes in. Bij het hotel hadden we nog een gratis kop koffie met iets lekkers en toen we dat ophadden gingen we naar Heemsteds, naar Landgoed Groenendaal waar Lonneke en Jaap in september de bruiloft hebben. Prachtige locatie, goed bereikbaar, vriendelijk personeel en we zaten heeerlijk in de zon op het terras aan de luxe cappuchino!! Het laatste stuk van ons tweedaags reisje ging naar Vianen. Huub reed en zo kon Peter mooi rondkijken, het ging allemaal voorspoedig tot Nieuwegein, waar we in de file stonden, gelukkig niet te lang, want Vianen gingen we eraf om bij de Ponthoeve van Gert en Nonnie een pannenkoek te gaan eten. We zaten heel gezellig op het boventerras met uitkijk op Vianen. De pannenkoeken waren overheerlijk en Gert kwam vragen of we bij hun in de kamer nog een kop koffie kwamen drinken. En ook weer supergezellig, de files waren allemaal weg en waren we om half 9 weer thuis. SUPER gezellige dagen gehad!!!
Vrijdagmorgen weer op tijd op, want de kleintjes komen!! Claudi bracht Mees al om 9 uur, zij moest met Joep naar de oogarts, en even later kwam Steef met Pierke en Sien. Het was prachtig weer en natuurlijk moest er buiten gespeeld worden. De tractors uit de loods en moest ik Sien en Mees duwen, hun beentjes zijn nog net te kort voor de trappertjes, maar willen toch pers op de tractor, dus oma duwen!! Claudi kwam Mees weer halen en nu mocht Joep blijven eten en spelen. Tijdens het eten een heel gekwetter met 3 kleintkes aan tafel en na het eten gingen Peter en Sien een middagslaapje doen. Pierke en Joep speelden buiten en gingen we met de tractors takken uit de tuin halen. Oh wat hadden ze een plezier!! Maar op een gegeven moment zegt Pierke tegen mij, Oma als jij nu eens die takken opraapt... Enne wat ga jij dan doen... Och Oma dan ga ik even binnen kleuren!! Na het middagslaapje en koffie zou ik Joep naar huis brengen, maar Joep wilde graag nog langer met Pierke spelen, nou dan brengen we Pierke toch ook naar Claudi, maar daar was Sientje het niet mee eens en mocht zij ook mee om met Mees te spelen. Toen ik terugkwam van Claudi liep Peter al naar de loods... Ja het is prachtig weer en dan moet er gras gemaaid worden. Eens kijken of hij ook goed start na de winterslaap..... brrr brr brrr... ja hoor hij deed het. Alles werkte perfect!! Ik deed allerlei werkjes buiten, och dat voelt zo goed samen buiten bezig zijn!! Dik 2 uur heeft Peter op de grasmaaier gezeten en nog lang niet klaar!! Maar voor vandaag was het wel welletjes en mochten we s avonds lekker niets doen.
Zaterdagmorgen kwam Wim om met Peter te gaan zwemmen en het had supergoed gegaan. De arm wordt steeds beter en de oefeningen die we dinsdag bij de fysio deden komen bij het zwemmen ook weer terug, heel goed, de handen in de bidgreep en dan de handen gelijk in de lucht, de liinkerhand neemt dan vanzelf de rechter mee en dan eens.... ja eens moet dat vanzelf met rechts gaan.
s Avonds laat kwam Lonneke nog hier slapen, want Meesje is vandaag 2 jaar geworden en daar moeten we zondag naar toe.
Vanmorgen gezellig ontbijten met Lonneke, veel vertellen over Haarlem en wat we nog allemaal gezien en gedaan hadden. Leuk!! Na het ontbijt ging Lonneke naar Mees verjaardag en wij deden alle oefeningen. WAUW, dat ging SUPER, de macaroni maakt de hand zo soepel en warm, een hele goed bloeddoorstroming. SUPER!!

DE GELUKKIGSTE MENSEN
HEBBEN NIET HET BESTE VAN ALLES
MAAR ZIJ MAKEN VAN ALLES HET BESTE

Veel liefs Marlies

• 12 April 2015 - 15:30

Marianne Hollaar:

Weer heel wat beleefd.
    Je hebt donderdag denk ik heel wat te vertellen Peter.

Marlies, kom jij naar de Open Lunch donderdag?
    Je kunt soep, een broodje kaas en ham bestellen.
    Dan zorgen wij dat dat voor je klaar staat.

• 12 April 2015 - 19:57

Els:

Hallo, wat weer een week zeg!
    Marlies, ik ben een boek uit de bieb aan het lezen wat volgens mij ook wat voor jou is.
    Titel is : In één klap, schrijfster is Lindsay Pelt.
    Ik hoor het wel als jij het ook gelezen hebt!
    Maar weer een gezellige week voor jullie allemaal!
    Groetjes Els.

• 12 April 2015 - 20:26

Dorssers :

Groetjes uit Reuver.

• 13 April 2015 - 08:18

Hein Oet Wieërt:

gewoon bijzonder of bijzonder gewoon weer dit verslag. Wat weer een genieten van al wat het leven brengt en al bracht. Het is nu echt lente want de eerste blaadjes zijn hier aan de kastanjeboom verschenen dus ga ik het kort houden en lekker op het balkon in de zon met een kop koffie en een boek. Oh ja en met NPO radio5 op die de week van de jaren 70 hebben. Wat een nostalgie en wat een pracht muziek. Ik wens jullie een fijne week.

't leave is moei, moei, moei, 't leave is moei, moei zo moei

• 13 April 2015 - 10:35

Truus Verhoijsen:

Weer een leuk verslag. Wat goed dat Peter gewoon overal naar toe rijdt. Nou Peter troost je wij waren gisteren, op weg naar kom in kas in 't Ven de weg een beetje kwijt. John heeft we drie rondjes moeten maken over de rotonde en die lag in Venlo. Dat is toch een thuiswedstrijd zou je zeggen.

High tea is ook niets voor hem maar de lekker hapjes die erbij horen natuurlijk wel.
    Haarlem is een mooie stad we zijn er toevallig in december nog geweest. We waren er nog nooit geweest wel reizen door Europa maken maar in het eigen land de mooie plekjes nog nooit gezien.

• 13 April 2015 - 12:53

Loes :

Hallo daar zijn we weer.
    leuk verslag,heb wel drie weken gemist,maar niets stond stil bij jullie dat lees ik wel.
    Supergezellig die dagen in Haarlem,doe iedereen de groetjes ook van Marius.

• 13 April 2015 - 14:21

Christel:

Marlies, toen ik je verhaal las en kwam bij het stuk dat Peter helemaal KO was op dinsdag, dacht ik: dit moet je met hem doen als hij weer over Rusland begint. (foei van mij om dit te denken, hè).
    Verder maar weer. De lente is nu echt goed aanwezig. Over een paar dagen is het even zomer. Dus lekker naar buiten. En Mees, nog gefeliciteerd. (ook papa en mama natuurlijk). De tijd vliegt.

• 13 April 2015 - 17:25

Hanny:

hoi peter en marlies

wij hebben het ook erg gezellig gehad met jullie, zeker voor herhaling vatbaar.geniet van het lekkere weer, daar krijg je extra energie van.

grtjes huub en hanny