MACARONIE......??!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu MACARONIE......??!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

MACARONIE......??!!

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

15 Maart 2015 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Zondagmiddag belde Joep op... Oma het is goed weer, ik moet ploegen en ik heb geen ploeg, mag ik jouw ploeg hebben?? Nou hier schuilt de echte boer in, goed weer en dan moet er geploegd worden. Peter moest er hartelijk om lachen en natuurlijk mocht Joep de ploeg komen halen. Even later kwam Claudi met Meesje gelopen en Johan met Joep in de auto. Peter kwam ook direct naar buiten en ik had het tractortje met de ploeg al buiten gezet. Joep bekeek hem samen met opa, goedgekeurd het was een drieschaartploeg en daar kan hij mee ploegen!! Heerlijk toch!! Eenmaal binnen moest het tractorboek van de bieb bekeken worden en Joep noemt alle tractors bij naam en het is zo heerlijk om te zien hoe Peter hiervan geniet. Meesje was wat ziekjes en daardoor heel rustig, en lag lekker bij mij op schoot.
Maandagmorgen op tijd op, douchen alle oefeningen doen en samen naar de fysio in Baarlo. Ik was eerst aan de beurt en het deed me weer ontzettend goed. Lekker alles los gemasseerd en praten, natuurlijk nog over het gesprek bij de psycholoog en alles wat er speelt. Na een half uur was Peter aan de beurt en het ging al meteen super goed. We besloten om eerst het been te tapen, tja dat was even vreemd voor Peter maar het proberen waard na 7 maanden. De arm werd los gemaakt en zoals altijd werd er veel verteld. Peter vind het nog steeds jammer dat de hand nog niet echt wat doet, maar toch kon hij knijpen met de hand als hij zat en dat ging een paar maanden geleden een stuk minder. Dus vooruitgang. Richard vroeg of we nooit met de macaronie geoefend hadden?? Peter en ik keken heel verbaasd... Macaronie en dan?? Ja een paar kilo ongekookte macaronie in een emmer en dan met de rechterhand erin roeren, dan worden er heel veel zenuwen geprikkeld in de hand. Nee daar hadden wij dus nog nooit van gehoord. Tja zei Richard volgens mij hebben ze in de beginperiode niet echt heel veel bij jullie gedaan...!! Want hoe simpel is deze therapie!! Het lopen ging heel goed, echt goed, maar ik was in gedachten bij het macaronieverhaal en vroeg er nog het een en ander over. Dus toen we klaar waren bij de fysio meteen door naar de aldi en 10 kilo macaronie gekocht voor 8,90 euro en naar huis. Gelijk uitproberen hoe deze therapie werkt, maar met 5 kilo was de emmer al vol en toen moest Peter erin roeren, minstens 5 minuten want dan gaat het brein pas aan het werk. Peter vond het niet echt prettig, het prikkelde en hij werd er moe van, maar .... toch het proberen waard. En dit moet dan een keer of drie per dag. Na het middagslaapje ging ik even naar buiten de plantjes poten en toen ik weer naar binnen kwam zat Peter in zijn stoel met de emmer macaronie voor zich. SUPER!! s Avonds ging ik lopen met Willemien en Annemarie, Peter attendeerde mij erop dat we voor de maandag hadden afgesproken, maar dat was ik vergeten.Tijdens het lopen vertelde ik over de nieuwe therapie. Inderdaad zei Annemarie dat deden we vroeger ook met de kinderen met een beperking en met een bakje over de aangedane delen laten glijden. Oke dat is wel leuk om met de kleinkinderen te doen.
Dinsdagmorgen stond er een afspraak bij de tandarts gepland, maar die werd wegens ziekte van de tandarts afgebeld. Mooi, hadden we tijd over en gingen we toch samen effe naar Panningen, paar boodschapjes en om kwart voor 12 moesten we Pierke bij de Peuterspeelzaal gaan halen, en dan bleef hij bij ons. Pierke zag de emmer met macaroni staan en vroeg wat daar nu mee moest, ja dat is voor Opas handje, oh en hoe moet dat dan... Nou Peters hand in een grote kom en Pierke mocht de macaronie over zijn hand schudden. Nou dat is een leuk spelletje!! En Peter liet het gewoon gebeuren, ja hij voelde heel veel prikkels, de eerste 3 minuten weinig maar dan heel veel!! SUPER!!
s Middags belde Willemien om onze voeten te pedicuren, oh dan wilde ik graag eerst en dan deed Peter monopoly met Pierke en daarna kon ik met mijn vlees beginnen. Terwijl Willemien mijn voeten pedicuurde zaten Peter en Pierke aan de grote keukentafel naast elkaar monoploy te spelen, ik had een grote brok in mijn keel, wat een mooi plaatje en hoe ze het samen oplossen, wat ben ik gelukkig dat Peter weer gewoon alles kan lezen en daardoor dus deze spelletjes kan doen. Vertederend!! Peters voeten waren zo klaar en hij was toch ook wel moe van alle therapie en bezigheden, och dan mocht hij lekker in zijn stoel gaan zitten en ik ging aan de slag met het vlees, waarbij Pierke mij nog een uurtje hielp met het dichtsealen van de zakjes.
Woensdagmorgen was ik nog even bezig met het vlees en Peter moest naar de kapper, heerlijk dat hij dit alleen kan doen, kon mij weer precies vertellen wie er ook waren en ook nog de laatste Grashoekse nieuwtjes wist hij te vertellen. PRACHTIG!! s Middag kwam Claudi met Joep en Mees en nadat we in de keuken koffie hadden gedronken met Hanny, ging Joep naar de kamer, he hier staat een emmer met macaronie... waar is dat nu weer voor. Ik legde uit wat de bedoeling was en toen zei hij tegen Peter... kom maar opa opschieten in de stoel gaan zitten en hopsakee... Oh wat hadden Joep en Mees een plezier en weer na 3 minuten begon het te pikkelen en prikken. SUPER!! s Avonds kwam John nog om met Peter te gaan zwemmen en waar het nu van kwam maar het had supergoed gegaan en vooral de arm/hand. Ja echt heel goed!!
Donderdagmorgen was er een positief mailtje over de renteswapschade, we hadden er al een paar weken niets meer over gehoord, maar nu waren alle papieren bij elkaar en kan het verder gaan. Peter ging zoals iedere donderdag met de taxi naar het afasiecentrum en ik moest nog wat boodschappen doen en na de middag had ik een lang en goed gesprek met Robert, oh de zon begint te schijnen, zoveel positiviteit!! Om 4 uur kwam Peter thuis van het afasiecentrum en hij moest veel vertellen, het afasiecentrum had met foto in een krant gestaan, helaas kan ik het artikel nergens vinden, want s avonds was er nog een mailtje van Brigitta met een link naar het artikel, maar weet nog steeds niet in welk krantje.
Vrijdagmorgen kwam Steef met Pierke en Sien, ja nu gingen we koekjes bakken, maar ik had eigenlijk bedacht dat we poffertjes gingen bakken. Nee eerst koekjes bakken, ja er was nog een klein zakje voor chococakepops te maken. Nou dan gaan we die maar maken, het was maar een klein beetje en aangezien Pierke en Sien er ook nog van snoepte bleef er niet veell meer over, maar uiteindelijk hadden we toch 8 bolletjes bijelkaar. Helaas het bleven in de over geen bolletjes meer en waren het bijna allemaal kruimels geworden, maar wel lekker. Het was prachtig lenteweer en gingen we naar buiten. Opa ook mee zei Sientje en pakte Peters jas en legde die voor hem neer. Opa mee naar buiten!! Tja en wat doet opa dan.... inderdaad opstaan en mee naar buiten. Naar Binky brood brengen, de nieuwe plantjes water geven, de plantjes die Peter van Loes en Mari kreeg met zijn verjaardag bloeien uitbundig in het rekje van Toos en Ad, en het ziet er allemaal zo gezellig uit!!
Later op de middag vroeg ik aan Peter of hij ergens naar toe wilde ja naar wim en Els of naar Ria en Wiel. Nou eerst maar naar Els gebeld, oh dan gaan we daar zaterdag naar toe. Ik had nog maar net opgelegd, belde Ria, ze wilden naar ons komen oke, of komen jullie naar Ijsselsteijn.. nee komen jullie maar naar Grashoek. Oke. Ik had opgelegd zegt Peter, of gaan wij naar Ijsselstein... Nou weer opgebeld en zo gingen we s avonds naar Wiel en Ria, en natuurlijk heel erg gezellig!! We gingen niet te laat naar huis want voor zaterdagmorgen stond er zwemmen op het programma.
Zaterdagmorgen kwam Anneke helpen en we gingen boven eens de grote poets doen. Op Lonnekes kamer staat een grote boekenkast en daar lag nogal wat stof in en op, dus alle boeken eruit en alles opnieuw rangschikken. Nee maar!! Daar vond ik toch het boekje van de Hanomag wat Peter een poos geleden aan het zoeken was!! Ik liep ermee naar beneden.. Peter glunderde van oor tot oor, ja dat boek was ik kwijt. Hij was er helemaal gelukkig mee!! Inmiddels was WIm gearriveerd om met Peter te gaan zwemmen en wij werkten boven goed door, alle ramen gewassen, zo dat kan er weer een poosje tegen. Tegen 12 uur waren Peter en Wim terug van het zwemmen en het had weer supergoed gegaan. Helemaal top!! En s avonds gingen we naar Helden Dorp naar Wim en Els, en wauw het was ouwerwets gezellig, wat hebben we gelachen, zelfs tot tranen toe. Peter kwam soms niet meer bij!! Ja echt een super avond!!De avond vloog om en was het zo laat!!
En vanmorgen waren toch redelijk op tijd op, oefeningen doen en toen kwam er een appje van Steef met een filmpje Oma zijn jullie thuis dan komen wij koffie drinken, mooi want wij wilden net aan de macaronietherapie beginnen dan konden Pierke en Sien dat doen. En ja hoor dat wilden ze wel. De emmer werd bij Peter neergezet en met kleine bakjes schepten en schudden ze de macaronie over de arm. Pierke snapt het precies, Sientje kijkt hoe Pierke het doet en doet het dan precies na, en Peter vind het geweldig en zeker nu het zijn hand prikkelt en stimuleert!! OH wat een heerlijke Week!! SUPER!!


WANNEER JE HET MOEILIJK KRIJGT
EN ALLES JE TEGENZIT TOT HET LIJKT
ALSOF JE HET GEEN MINUUT LANGER MEER KUNT VOLHOUDEN,
GEEF DAN VOORAL NIET OP
WANT DAT IS PRECIES DE PLAATS
EN DE TIJD DAT HET TIJ ZAL KEREN

Veel liefs Marlies

  • 15 Maart 2015 - 20:15

    Hein Oet Wieërt:

    Macoroni voor, macaroni nu en macaroni later dus kan ik alleen maar zeggen macaroni ze deze week en geniet ervan

  • 16 Maart 2015 - 18:18

    Christel:

    Psjoeh zeg, wat weer een week. Wie had gedacht, dat je op je 59ste nog met een bak macaroni zou spelen?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 483
Totaal aantal bezoekers 690562

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: