GRUSS GOTT - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu GRUSS GOTT - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

GRUSS GOTT

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

12 Oktober 2014 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Maandagmorgen ging Peter alleen naar de fysio, ik had het een beetje druk met de voorbereidingen voor mijn verjaardag, maar Peter gaf aan dat hij dit ook heel goed alleen kon. Om half 12 was hij alweer terug en gingen we samen even champignons halen. Bij de fysio had het heel goed gegaan en eigenlijk was hij niet zo moe als anders. Tegen 12 uur appte Lonneke of we ook konden facetimen.... nou wat is dat nu weer??? Er kwamen verschillende appjes hoe het moest en na pakweg 5 minuten hadden we Lonneke en Jaap in beeld. Ja Peter en ik moesten er ook voor gaan zitten en zo konden we hen zien en zij ons. Beetje gek!!Maar toen kwam het grote nieuws Jaap had Lonneke ten huwelijk gevraagd op Bali. Oh kei leuk!! Weer een bruikoft in het verschiet!!
s Middags was het best wel grauw weer, maar Peter ging toch even een rondje om de loods doen, tja want als hij zijn derde dochter naar het altaar moest brengen.....
Dinsdag 7 oktober was het mijn verjaardag, we hoefden niet al te vroeg op want we hadden een appje van de kleinkinderen dat oma met opa om 9.15 uur klaar moesten zitten aan de keukentafel en dan zouden zij voor het ontbijt zorgen en jawel hoor daar kwamen ze aan. Pierke en Joep met roodwit geruitte schortjes, Sientje en Mees met rodewitte bloesjes aan in een optocht met de broodjes, crossaintjes en muziekinstrumenten de keuken binnen... ja en dan smelt oma, wat een schatjes zijn het toch. Samen gegeten en nog wat gespeelt en ondertussen nog het een en ander klaar gemaakt voor het eten.
Na de middag kwam eerst Tinkeke en die had een puzzel bij zich van Haarlem, met toevallig een afbeelding van de molen met restaurant waar we met Lonneke en Jaap gegeten hadden. Kei leuk!! En vanaf half 4 kwam de rest van de visite. Natuurlijk ook weer de kleintjes erbij en had ik Anneke gevraagd om te helpen. Loes en Mari, Fien en Theo, Toos en Ad, Christel, Hanny, Wil en Annemarie, John en Willemien, Steef en Robert, en Claudi en Johan. Het was reuze gezellig en om 18.00 uur had ik een lekker etentje klaar, waar niets van overbleef!! En om half 10 was alles naar huis, kon ik het laatste beetje opruimen en... het koffer gaan inpakken voor onze mini vakantie!!
Woensdagmorgen op tijd opstaan, douchen, nog een klein beetje opruimen, nog een klein hapje eten en dan...
om 14.00 rijden we richting Kessel om Piet en Maria op te halen en begint onze vakantie!!! Het is druilerig weer, maar och dat mag de pret niet drukken we hebben er superveel zin in!! Piet had nog even op internet gekeken naar de file informatie en als het een beetje tegen zat kregen we er veel voor de kiezen. En jawel hoor de ene na de andere baustelle met langzaam rijdend verkeer. Peter begon met rijden en na 2 uur een korte pauze, kopje koffie en nam Piet het over, maar het schiet nog steeds niet op en zo zijn we pas om 20.30 uur bij ons overnachtingshotel in Gaildorf. Maar een echt ouderwets gezellig familiehotel, ja Loes je kent ze nog wel van onze vakanties, we krijgen een overheerlijke maaltijd voor gezet, ja lekker smullen, grote pot bier erbij en heel gezellig zitten kletsen, over oud leerlingen en leraren van het Blariacumcollege. Ja en dan moeten we de laatste hindernis van de dag nemen, we moeten naar de eerste etage, maar het hotel heeft geen lift en de trap geen leuning aan de linkerkant.... geen probleem zegt Peter dat kan ik toch!! Ik voorop dan Peter met stok en Piet erachter, en ja hoor het lukt!! Peter valt al gauw in slaap, en ik lig nog een poosje te mijmeren over vroeger... en er komen zoveel leuke herinneringen boven...
Als ik donderdagmorgen wakker wordt schijnt de zon al vrolijk door het raam en als ik het balkon op loop, snuif ik een heerlijke berglucht op, wauw wat een uitzicht en wat een heerlijke frisse lucht. Ik help Peter met wassen en aankleden en dan moet het weer naar beneden. De trap heeft wel een leuning aan de rechterkant en nu kan Peter voorwaarts de trap aflopen, en dfat gaat heel goed!! Na een heerlijk duits ontbijt vertrekken we naar Marktoberdorf. Nu gaat de reis heel voorspoedig, we maken nog een kleine pauze en om half 2 rijden we Marktoberdorf binnen, waar neef Gustaaf woont. Onderweg hadden we hem gebeld dat we voor lagen op het schema en eerst bij hun een kop koffie kwamen drinken.We werden allerhartelijkst ontvangen door Gustaaf en Sigrun, koffie met limburgse vlaai, en heel veel vertellen. Neef Gustaaf vraagt al meer dan 10 jaar wanneer zijn nichtje nu eens eindelijk naar de Allgauer alpen komt, en nu was het dan eindelijk zover. We waren er!!! Tegen 4 uur gingen we naar het hotel zodat Peter en Maria even konden rusten en Piet en ik het stadje verkenden, waar we eventueel s avonds nog wat konden drinken, want in het hotel, wat overigens supergroot was, was geen drol te beleven, alles was gesloten!! Het stadje was ook niet zo groot, maar we vonden wel een paar leuke terrasjes en kroegjes.
Om 18.30 uur waren we weer bij Gustaaf en Sigrun uitgenodigd voor het avondeten en was het heel gezellig, natuurlijk wilden Peter en Piet veel weten over de Fendt fabrieken waar Gustaaf gewerkt had, maar ook werd er veel over de familie verteld en het leven in de Allgau. Om 21.00 uur namen we afscheid en gingen we terug naar het hotel, tja in het hotel was dus niets te beleven en liepen we nog even met de rolstoel de stad in.... tja en toen vonden we ons "kroegje"waar we het nog heel gezellig hadden.
Vrijdagmorgen werden we na het ontbijt opgehaald door Gustaaf om naar de Fendt fabrieken te gaan, we gingen met onze auto want bij de Fendt was het allemaal noal groot en zou het voor Peter te ver lopen zijn. Nou en toen hebben we tractors gezien... wauw kleine Joep zou helemaal verrukt geworden zijn.. oh zoveel en zo groot!! Er stond een hele grote maishakselaar, waar Peter, Piet en Gustaaf op gingen en toen leken het mini mannetjes, we keken een film over het ontstaan van de Fendt tractors en natuurlijk moest er ook wat gekocht worden in de shop. Nog wat buiten gekeken en helemaal onder indruk gingen we naar Gustaafs schoonzoon, die een garage/werkstat had voor tractors, maar nu van het merk Valtra, hier waren we maar kort want de schoonzoon was op reparatie. Hiierna gingen we met Sigrun erbij wat eten en daarna naar de Hopfersee. Het was prachtig weer, 26 graden en zo liepen we langs de Hopfersee, terrasje pakken, de ogen uitkijken en heel veel plezier. Peter en Maria werden toch wel wat moe en besloten wij om te terug te gaan en maakten we de afspraak dat we s avonds bij Gustaaf weer zouden eten. Peter en Maria gingen rusten en het was nog zo'n mooi weer dat Piet en ik bij ons kroegje op het teras gingen zitten en een heel fijn diepgaand gesprek hadden. Om 7 uur haalden we Peter en Maria weer op en ging Peter ipv met de lift via de trap naar beneden , ja effe blijven oefenen!!
Bij Gustaaf moesten we nog eten en fotos kijken, en heel veel praten, en natuurlijk pakten we ons laatste drankje bij ons kroegje... Ja we waren toch wel heel moe...
Zaterdag morgen weer eerst genieten van ons heerlijke ontbijtbuffet, en met de chef overleg gepleegd waar Peter zou kunnen douchen, de douche op de kamer was te klein, nee dat was geen optie, en iedere morgen op bed wassen ook niet, maar er was een sauna in het hotel en wellicht was daar een douche, ja die was er en alles gelijkvloers.. oke dan zouden we er s middags kunnen douchen.... maaar we zouden ook in de sauna kunnen gaan.... voor het eerst sinds 6 1/2 jaar.. zouden we in de sauna kunnen gaan.... oeoeoeo wat een aantrekkelijk idee... het zou kunnen....
Maar eerst gingen we Gustaaf ophalen en naar de boerderij van Wolfgang, een kleine biologisch boerderij in de alpen!! Ja een echte kleine boerderij maar zo rustgevend, zo mooi en lieflijk, je zou er helemaal kunnen ontstressen, hele lieve koeien met grote klingelbellen om, lieve kalfjes, allemaal lief en schattig. Peter ging overal mee in de stal en dat was niet allemaal verhard en gelijk, maar alles lukte. Na een uurtje gingen we verder naar zoon Jan , en daar bleven we ook maar eventjes, want we moesten Sigrun ophalen om naar Fussen te gaan om daar een wandeling te gaan maken door het Wald en om een meer. Jammer dat het wat miezerde, maar het rook er zo lekker en het was er zo mooi, schitterend. We aten er nog wat en toen weer terug naar het hotel om de nieuwe stap te nemen DE SAUNA!! Het was een kleine sauna, die we voor ons alleen hadden. Eerst douchen en op blote voeten liep Peter naar e suanacabine. YES gelukt. Peter en Maria zaten onderin en Piet en ik boven. Oh wat zat ik te genieten SAMEN in de sauna!! Wat weer een overwinning!! En Peter vond het heerlijk, er was een klein balkon bij , maar eerst 2 treden omhoog en dan weer naar beneden om op het balkon te komen en dat lukte!! En zo zaten we buiten in de avondzon op het balkon. SUPER SUPER!! De tweede ronde deden we het turks stoombad, maar dat vond Peter niet aangenaam, dus na een paar minuten er weer uit, ik hield het ook niet zo lang cval want het was behoorlijk heet, dus ook eruit. We zaten lekker te doezelen en te kletsen, zo relaxed!! GENIETEN met hoofdletters WAUW!!WAT EEN OVERWINNING!! Na het saunagebeuren gingen we nog even de stad in om een hapje te eten en een laatste drankje en naar bed want vanmorgen was het op tijd opstaan, ontbijten, koffers inpakken, nog even bij Gustaaf en Sigrun langs om afscheid te nemen en toen weer naar huis. Peter reed een flink stuk en het ging allemaal voorspoedig, een oponthoud van 3 kwartier file en om half 7 waren we weer in Kessel, nog even naar Harms huis gekeken en bij Piet en Maria friet gegeten en tja toen was het afscheid nemen... wat een heerlijke super minivakantie hebben we gehad, alles zo relaxed, alles zo gewoon, gewoon heel bijzonder. SUPER!! GRUSS GOTT!!

NIETS IS ZO BEMOEDIGEND
ALS JE DOEL TE KENNEN
DAT PROBEREN TE REALISEREN
EN JE ERIN TE VERLIEZEN

MAAR......
IK KAN ALLES WAT IK WIL!!

Veel liefs Marlies

• 13 Oktober 2014 - 09:58

Truus Verhoijsen:

Wat weer een leuk verslag, eerst nog hartelijk gefeliciteerd met jouw verjaardag een beetje laat maar wel gemeend. Jullie maken veel mee zeg! Facetime, een schitterende verjaardag en dan nog zo'n mooie vakantie. Geniet ervan!
    Enne is Peter aan het lezen in zijn bieb boeken?

Groetjes
    uit Beringe

• 13 Oktober 2014 - 11:02

Loes:

Super wat een leuke week,en dan die minivakantie,zo gezellig .
    Ik zie het zo voor me en jullie hotel had dus :Eine ruhige Lage"Maar wel een sauna,heerlijk alweer een stap vooruit.Zo`n weekje is zo belangrijk om bij te tanken.
    WE moeten gauw samen iets verzinnen,want ik krijg zo wel erg veel zin.
    Marloes en Peter fijne week en groetjes aan allemaal .

• 13 Oktober 2014 - 14:38

Els:

Wat weer een week zeg!!!
    Marlies jij van harte proficiat met je verjaardag en jullie samen natuurlijk met de verloving van
    Lonneke!!
    Super dat jullie daarna zo'n leuke vakantie hebben gehad.
    Vooral zo door gaan!!
    Groetjes Els.

• 14 Oktober 2014 - 09:47

Hein Oet Wieërt:

Wat een heerlijke week weer zeg. Eerst het nieuws van Lonneke en Jaap- een dikke proficiat - dan jouw verjaardag, Marlies - ook nog een felicitatie waard - en dan nog een lekkere minivakantie met heel veel leuke momenten zoals te lezen valt. Prachtig hoor. De Fendt fabrieken bezoeken dat wil toch elke boer of boerenzoon hoor. Ik ben niet gewoon jaloers maar stik jaloers!! Overdrijven mag hahahaha.
    Even nog over de sauna. Ik heb er toentertijd mijn neuroloog naar gevraagd en die heeft geen literatuur kunnen vinden en dus zei hij tegen mij dat ik het gewoon mocht proberen en goed naar mijn lichaam moest luisteren en bij de eerste negatieve signalen moest stoppen. En tot heden kan ik zeggen dat ik er nog steeds van geniet. Trouwens het stoombad is ook niet mijn ding maar dat was voorheen ook zo.
    Fijne week

• 15 Oktober 2014 - 13:40

Christel:

Het lijkt wel een "verlaat" verjaardagscadeautje. Maar wel een heel leuk!

• 16 Oktober 2014 - 16:54

Hanny:

hoi peter en marlies

wat heerlijk,lijkt zeker wel alsof je een hele week weg bent geweest ,geweldig,en van de sauna ,helemaal super,weer iets erbij wat jullie samen kunnen doen.

grtjes huub en hanny