Oktober 2014 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Oktober 2014 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Oktober 2014

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

05 Oktober 2014 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Maandagmorgen gingen we samen naar de fysio in Baarlo. Gelukkig had Richard mij ook ingepland, want mijn nek en schouders waren niet helemaal soepel en nu maakte Richard ze lekker. We hadden de dweilstok meegenomen en Peter demonstreerde welke oefeningen we er thuis mee deden. Richard vond het helemaal super en dat met zo'n eenvouding attribuut. Ook gaf Richard nog wat aanwijzingen wat we nog meer konden doen om met name het polsgewricht en de rechterarm te activeren. En ondanks de smetplekken ging het lopen heel goed. Tijdens het lopen heeft Peter er weinig last van. Maandagmiddag ging Peter toch ook maar weer grasmaaien, want ieder voordeel heeft zijn nadeel en door het goede weer groeit het gras nog steeds!!
Dinsdagmorgen kwam Steef met Pierke en Sien en gingen we samen met de kleintjes naar de champignonboer, ik moest nog voor iemand warm vlees maken en had een paar kilo champignons nodig. Peter vindt dit ook wel gezellig en speelt dan de ervaren taxichauffeur. Na het eten ging Steef weer naar huis en belde ik nogmaals de huisarts op, wat de doen met de smet/schimmelplekken, nog 2 weken doorsmeren en dan moet er duidelijk verbetering zijn. Ze brachten mijn vlees op tijd zodat ik daar ook weer redelijk op tijd mee klaar was. Natuurlijk wilde Peter wel wat vlees naar Claudi brengen en had hij Joep en Mees nog een nachtzoentje gegeven.
Woensdagmorgen weer geen zwemmen, nadat een paar dagen de smetplekken minder waren geworden was het nu weer erger en op advies van de huisarts niet zwemmen. Tja hier word ik af en toe een beetje moedeloos van.... de ene dag beterder en nu weer minder, maqar ja ook hier zullen we doorheen moeten, maar Peter wilde wel helpen en bracht vlees naar de Grashoek en toen ik Peter om 4 uur ophaalde zag het er weer een heel stuk beter uit, gelukkig, de voet weer wat roser en ook minder vocht kwam eruit. Dus ging Peter lekker grasmaaien.. tja en hoe zou de voet er dan om 6 uur uit zien... Yes weer beterder!! s Avonds ging ik lopen met Willemien en Annemarie en toen ik terugkwam was het weer een verrassing... want iedere avond krijgt Peter effe de kriebels... de gloeiende 5 minuten noem ik dat en dan jeukt de voet zo erg dat hij het liefst alle kapot krabt en dan kunnen we weer vooraan beginnen!! Maar nu had hij nergens last van gehad en zag het er allemaal goed uit. Poeffff!! Maar wel gaf hij aan dat hij donderdag alleen weer s morgens naar het afsiecentrum ging, want als de voet de hele dag in de schoen zit wordt hij heel vochtig en dan kriebelt en jeukt het het de hele tijd. Maar hij ervaart het nog steeds als heel positief hij voelt allerlei trillingen door het hele been en dat heeft hij 6 jaar niet gevoeld.. dus POSITIEF!!
Donderdagmorgen ging hij met de taxi naar Blerick en ik moest boodschappen doen, effe heel veel winkels gesjopt en om goed 1 uur was Peter weer thuis. Ja leuk bij het afasiecentrum en nu was Henk er ook weer, ja hij was naar Sicilie op vakantie geweest. WAUW wat weer een vooruitgang in het praten!!! En toen ik s middags de post uit de brievenbus haalde was de uitslag van het borstonderzoek er al. Gelukkig een goede uitslag, ja want is toch ook weer iedere keer heel spannend!! En ook was er bericht van de gemeente dat de parkeerkaart voor 5 jaar verlengt wordt. Oke kunnen we die ook weer ophalen bij de gemeente.
Vrijdagmorgen op tijd op want na een lange tijd was het weer eens eeen echte oppasdag voor Pierke en Sien. We moesten niets en konden van alles... dus werd er eerst gespeeld en Sientje is nu een echt meisje, spelen met de poppen, het keukentje en de babyborn verzorgen en flesje geven. Is zo leuk om te zien hoe nu de kleinkinderen spelen met het speelgoed van onze kindeeren!! Peter wilde hier nooit iets van weg doen, we hebben toch plek zat om het te bewaren en het is werkelijk ontroerend om te zien hoe ze er nu mee spelen en hoe wij er dan ook van genieten. Maar om 11 uur besloten we om toch maar even naar de gemeente te gaan en de parkeerkaart op te halen samen met Pierke en Sien. Bij de gemeente waren we zo aan de beurt en ging het allemaal snel en zo waren we op tijd terug om te eten. Om half 5 kwamen Annie en Frans Pierke en Sien ophalen en na nog even gepraat te hebben, besloten Peter en ik toch maar om weer naar Panningen te gaan en nieuwe schoenen voor hem te halen. De schoenen bleven namelijk vochtig van binnen en zelfs met de fohn kreeg ik ze niet meer droog. Dus samen naar de Bruyn en daar hadden ze dezelfde schoenen op voorrraad, en waren we hier ook zo klaar en s avonds nog even naar Piet en Maria om de komende vakantie te bespreken, ja want we gaan er binnenkort weer een paar daagjes tussenuit!!! Natuurlijk hadden we al veel voorpret en was het heel gezellig en toch ook wel wat later geworden als gepland...
Zaterdagmorgen weer geen zwemmen en na het douchen alle oefeningen en de hele reutemeteut ging Peter samen met Anneke naar de bloemist om alvast de rozen voor mijn verjaardag te halen. Ja dat had hij zelf bedacht. Hij ging zaterdagmorgen als er toch nog geen zwemmen was samen met Anneke de rozen halen. Nou hartstikke leuk toch en Anneke doet dit ook allemaal!! Om 12 uur waren ze terug en was Claudi er met Joep en Mees. Samen lasagna gegeten en Joep en Mees bij ons in bed en Claudi naar huis. Om half 4 waren ze allemaal weer wakker en moest er naar de loods gegaan worden. Peter wilde nog wat grasmaaien en Joep l;iep met het kleine maaiertje er acjter aan. Mees zette ik op een gegeven moment in de wandelwagen, ook al uit onze tijd, en dat vindt hij heel leuk. Want Mees is zo'n snelle en snort er steeds tussenuit. Maar we moesten wel bij opa zijn grasmaaien gaan kijken... ja dat doe je met kleine jongetjes. Op een gegeven moment wilde Joep toch weer bij Opa op de maaier en dan moest Opa ook echt grasmaaien. Vraag me niet hoe, maar Joep bleef stilletjes op Peters schoot zitten en zo kon Peter evengoed grasmaaien. En oh wat was Peter trots!! Hij kuste Joep een paar keer op zijn krullebol en ze glunderde allebei van oor tot oor!! WAUW!! Wat een prachtig gezicht ik bekeek het met een grote brok in de keel, het kost wat moeite, maar dan heb je ook wat!!! SUPER!!
Nog pannekoekjes gegeten, ja en toen plakten Joep en Mees van alle kanten, dus maar in de wasbak van het aanrecht , sinds 6 jaar hebben we geen bad meer, en dat mis ik dan toch wel eens.. eerst werd Mees gewassen en in de gootsteen gezet, oeps handdoek vergeten, maar weer kwam Peter helpen en speelde met Mees zodat die mooi bleef zitten en ik de spullen kon pakken. Zo Mees klaar en bij Peter op schoot in de kamer en was het Joeps beurt, en toen die klaar was ook bij Peter op schoot ern Bob de Bouwer kijken, chipsjes erbij en om 8 uur naar bed. Zo dat ging gemakkelijk.... maar helaas de nacht sliepen ze niet zo best.. Joep kwam wel 6 x uit bed, hij moest plassen, effe opa een kusje geven en allerlei andere smoesjes, en Mees was ook een paar keer wakker en die kan dan zijn fiepie niet meer vinden... en zo waren we vanmorgen al om 8 uur aan het ontbijt, Peter en ik een beetje brak... maar Joep en Mees weer vol energie.. maar Claudi kwam ze al weer op tijd halen en die was nog maar net weg, kwam Steef met Pierke en Sien even een bakkie doen... weer spelletjes en weer gezellig....maar toen hadden we allebei de pijp leeg..... het is vooral genieten met de kleintjes, ja echt super genieten, maar ook wel een beetje vermoeiend, dus na het eten even een kort slaapje gedaan en met Lonneke geappt, die momenteel op Java zit, en gaan wij verder genieten van de zondagsrust....

IK HEB AL ZO VAAK OP EEN KRUISPUNT GESTAAN
EN BEN ZONDER TE KIEZEN
OP DE STROOM MEEGEGAAN

Veel liefs Marlies

• 05 Oktober 2014 - 19:48

Ria En Wiel:

Hallo Marlies en Peter

Wat een mooi verslag weer en fijn m te horen van de voet en been dat er tintelingen in zit.
    Wel jammer dat er steeds de smetplekken zijn ,Heel alert van Peter om alvast de rozen te halen, en die vaste dingen zelf doet. Succes en voor 7 okt. alvast Proficiat en een mooie verjaardag gewenst,
    Komen snel op visite altijd gezellig, en als je in de buurt bent zijn jullie ook welkom op de koffie.

• 05 Oktober 2014 - 20:27

Ha Marlies en Peter,

Beej deze wille weej dich, Marlies, alves eine hiele fijne verjeurdaag winse.

• 05 Oktober 2014 - 20:34

Marlies:

Um de ein of angere rejè, geit d'r met 't maile vanalles mis.

• 06 Oktober 2014 - 17:45

Jan Dorssrers :

Wat fijn in de grashoek ,Positief,super ga maar lekker door.
    En weer fijn uit kijken voor de vacantie .
    Laat maar gaan!
    Heel veel groetjes van de anderen kant van de maas

• 06 Oktober 2014 - 19:15

Marlies:

Ha Marlies en Peter, ich probeer ut nag eine kier um och eine sjoëne vakantie te winse. Haopelik lök det nog waal. Vuuel plezeer! En nag ein symbolisch

• 06 Oktober 2014 - 20:33

Hein Oet Wieërt:

Wat weer een heerlijke week en weer veels moois in het vooruitzicht. Alvast een felicitatie voor jou, dame. Geniet ervan en elke daag ein bitje 4e dus neet allein de 7de !!

• 07 Oktober 2014 - 13:29

Christel:

Nou, nou zeg, het kan niet op bij en met opa en oma. Leuk hoor, zo'n schare kleinkinderen. Wie weet wat de toekomst nog brengen zal?

• 07 Oktober 2014 - 14:58

Niek Verhagen:

Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een SUPER dag van!