DOLLE WEEK - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu DOLLE WEEK - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

DOLLE WEEK

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

03 Augustus 2014 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Zondagavond was er de hele tijd alarm bij het voerproces, s middags had ik het al een keer kunnen oplossen, maar s avonds was het weer aan de gang, balen!!Ik vroeg Peter eens of hij het misschien wist... ja wat hij wist hadden we al een paar keer geprobeert maar dat lukte niet. we kregen hem niet aan de gang en na een dik uur proberen kwam Robert toch maar zelf... overal gekeken en opeens zag hij het ... een kabeltje los bij een voerklep en toen was het probleem opgelost!!
Maandagmorgen moesten we op tijd op een half uur eerder naar de fysio... maar door een verstoorde nachtrust met 2 muggen op de kamer vesliep ik me en was pas om 8 uur wakker.. Oh zegt Peter dan doen we toch niet douchen... Jawel hoor daar hem hij eigenlijk een hekel aan, maar ondanks de weinige tijd toch douchen!! De oefeningen konden we niet allemaal doen en zo waren we toch om 10 uur in Baarlo. Eerst werden mijn nek en schouders goed gemasseerd en toen was Peter aan de beurt. Er werd geoefend aan het wandrek en dat ging supergoed. Kostte wel veel kracht en concentratie maar het ging heel goed. Later wel veel spierpijn!! De schouder werd getapet en Richard vroeg aan Peter wat hij voelde, of het ook iets bracht die tape. Jaaa zei Peter, energie door de arm!! Doorgaan!!
s Middags zaten we lekker buiten, dwz Peter zat en ik was aan het werk, de druiven wat snoeien en de verwelkte bloeien er overal uitknippen. Nee Peter was helemaal KO, s morgens iets teveel gedaan.
s Avonds kwamen Louis en Rie uit Neer op bezoek. Louis heeft ook een CVA gehad en via via wilden zij graag met ons in contact komen om te kijkien of zij ook nog ivooruitgang konden behalen. Tja zoals je van iedereen hoort, bij de reguliere artsen en revalidatie wordt al gauw verteld dat het niet meer komt en nooit meer zal kunnen. Maar ook deze mensen waren op zoek naar vooruitgang en hoopten van ons wat tips te krijgen en ook bij het aanvragen van een PGB. Was een zinvolle avond!!
Dinsdagmorgen kwamen Steef Pierke en Sien wat later en gingen ook op tijd weer naar huis. Maar dat kwam goed uit want ze brachten op tijd mijn vlees en ik wilde nog gaan lopen met Willemien, maar.... erkwamen wat stortbuien over en we besloten om niet te gaan lopen en Willemien gewoon onze voeten kwam pedicuren. Ze had er niet zoveel werk aan deze keer want de voeten zagen er van allebei prima uit!!
Woensdagmorgen kwam John om te zwemmen met Peter en ik was nog even bezig met het vlees. Er moest nogal wat gemarineerd worden voor de bbq en dat is dan toch meer werk. Het zwemmen had redelijk gegaan, het been was wat stroef geweest, ja nog van de oefeningen van maandag, maar de arm en hand worden steeds soepeler.
s Middags kwam Claudi Joep brengen, ja die kwam een nachtje helemaal alleen bij opa en oma op vakantie!! En dat is een groot feest!! Samen gegeten en vooral Joep getettert en na het eten moest Peter nog naar de kapper, oh zegt Joep, Opa ga jij maar even gezellig naar de knipper!! Ik ging met Joep naar de loods en dan wil hij op Opas tractor zitten, die staat helemaal achterin de loods, Ja zegt Joep, nu moet opa de aanhanger aan de kant doen en de tractor eruit rijden... ja samen met Joep dan gaat dat wel!! Prqachtig hoe hij het verwoord en vooral hoe hij alles samen met Peter wil doen. He eindelijk daar was Opa weer terug en maakten we het gezellig in de kamer met limonade en chippies!! Tegen bedtijd wilde Joep in opas bed slapen... tja en opa moest erbij ... tja en Oma... die moest maar ergens anders slapen!!
Donderdag was Joep al in alle vroegte wakker, ja we gaan naar de kaasboerderij!! We hadden Joep verteld dat we daar heen zouden gaan, en gaan kijken naar heel veel grote kazen!! Maar ja eerst ontbijten en opa alle oefeningen doen en dan kunnen we om half 10 aanrijden. we reden naar Kessen, een stukje langs de Maas, en oeps de kaasboerderij was nog gesloten ivm vakantie. Oh dat is jammer, maar we zullen een achterom gaan kijken, misschien zijn Piet en Maria wel thuis... Ja hoor de deur was open en naar binnen, en Joep zag al vanalles staan. Piet kwam ons tegemoet gelopen en ja natuurlijk konden wij kaas kopen en mocht Joep naar de kazen kijken. Peter was inmiddels ook uitgestapt en zo gingen we samen naar de voorraad kaas kijken. Och die oogjes van Joep!! Zoveel kaas had hij nog nooit gezien. Piet speelde het spelletje mee en als Joep een mutsje opzette dan mocht hij ook een babykaas vasthouden. Nou schitterend!! We hebben genoten!! we dronken nog een kop koffie op het terras en een klein beetje bijgepraat en oeps daar was het toch alweer 12 uur. Naar huis en pannekoeken gebakken, Joep en Peter naar bed voor een middagslaapje, ik snel het een en ander opruimen en om 3 uur Peter en Joep wakker gemaakt, want nu gingen we Pierke ophalen en dan met de kleine mannekes een ijsje eten in Panningen omdat ze allebei geen luier meer aan hebben!! Nou Joep wilde een ijsje uit omas diepvries en het gewoon hier opeten, nee Joep we gaan Pierke halen en dan naar Panningen. Pierke opgehaald en wat wilde die... gaan we naar Opa en Omas zwembad en daar het ijsje opeten.... Nee we gaan naar Panningen, eerst naar de apotheek, pilletjes voor opa halen en dan... Bij de apotheek zei Joep dat hij moest plassen... oei oei.. maar Joep zegt dat heel vaak en als hij de wc zit dan hoeft hij toch nog niet... Dus maar even wachten. Peter zat in de auto te wachten en toen we terugkwamen riep Joep... Opa we hebben heel veel pilletjes voor jou gevonden. Weer allebei inde stoeltjes in de auto gezet en naar het centrum. Achter op de parkeerplaats bij Reijnen, dan hoefde Peter het minst ver te lopen, Pierke eruit, Joep eruit, Peter eruit.. zegt Pierke Oma ik moet plassen.. Oei, want als Pierke zegt dat hij moet plassen, dan moet hij ook!! Tja wat is wijsheid!! 2 jongetjes aan de hand en een opa die niet zo snel gaat... Wacht daar is een hek met een braakliggend terreintje.. daar kan Pierke wel plassen. Ja zegt Joep ik moet ook plassen. Pierke broek omlaag en plassen, beetje helpen, maar ondertussen deed Joep ook de broek omlaag, en roept komt ie!!! En ja hoor daar stond oma met 2 wildplassertjes!! Steef vroeg of ik er geen foto van had geknipt!! Nee hoor ik had mijn handen vol!!! Maar goed Peter was inmiddels doorgelopen en bij het eerste terras zaten Wil en Marian, even een praatje gemaakt en we hadden toevallig een uur eerder afgesproken dat zij vrijdag naar ons zouden komen. Doorgelopen naar ijs en zo, en daar zaten we dan te genieten van heerlijk ijs en 2 praatgrage kleinzoons!! Ja dat is echt SUPER GENIETEN!!! Maar wat wil het toeval..daar kwamen Piet en Maria voorbij, zij wilden ook een ijsje gaan eten en wij nodigden hun uit om bij ons te komen zitten, Joep herkende hen meteen en begon weer over de grote kazen. Tja die had Pierke niet gezien en dat wildehij ook graag.. en zo nodigden Piet en Maria Pierke en Joep nog een keertje uit en dan konden ze ook naar het kaasmaken komen kijken. Ja zo schattig hoe Pierke en Joep hier samen over vertelden. Nog vanalles in Panningen gedaan, op een treintje en autootje gezeten, bij Reijnen in de winkel nog een schap, hark en bezemptje hgekocht en toen naar huis. Ja Joep wilde nog een keer bij opa en Oma eten, Nee zegt Pierke jij was al Joep, dan is nu Pierke aan de beurt... Maar we brachten ze allebei keurig netjes naar huis!! Wat hadden we genoten, maar Peter was helemaal de pijp leeg!! ZO moe!!! Ja DIT IS ECHT GENIETEN!! Leek wel of we een week op vakantie waren geweest!!!
Vrijdag was Peter nog heel moe, maar ondanks dat toch een heleboel gras gemaaid en smiddags ging ik met Robert naar Venray om de nieuwe keukentafel te gaan halen die ik op marktplaats had gekocht. We hebben hem tijdelijk in de loods gezet moet nog van een ander kleurtje worden voorzien en dan nog nieuwe stoelen en dan... is ie klaar!! Zoals afgesproken kwamen Wil en Marian op de koffie en werd er veel bijgepraat. Gezellig. Om half 7 moest Peter gaan zwemmen met John en ik had het druk met bbq voorbereiden... telefoon... Herman en Truus ja we wilden een stukje fietsen en bij jullie kop koffie drinken..oke maar ik moet nog effe het een en ander doen voor mijn bbq en Peter is zwemmen... ja 8 uur... Herman en Truus waren er al toen Peter en John terugkwamen van het zwemmen en Peter keek en keek, oh ja gezellig!! Lekker buiten koffie gedronken en zitten vertellen en om half 10 fietsten ze weer aan.... ja en toen moest ik toch nog een uurtje werken... en had Peter nog van alles te vragen en te zeggen....!! SUPER!!
Zaterdagmorgen op tijd op, mijn bbqs afwerken , Robert kwam vragen of ik voor hun ook nog een bbq wilde maken... natuurlijk... Peter wilde grasmaaien maar hij was zo moe... zo moe.... en het erf zag er zo netjes uit , nadat Peer het deze week helemaal had schoongespoten... en s middags barstte er weer een flinke bui los.... na de bui kwam Robert met Pierke en Sien zijn bbq ophalen, Berthe vlees halen, Claudi met Joep en Mees speklappen halen en John en Willemien de grote bbq ophalen..... tja en toen was Peter echt helemaal KO!! en zo gingen we op zatetrdag al om half elf naar bed... poeh poeh, wat was hij moe... slapen slapen slapen!!
En vanmorgen weer op tijd op, weer een bbq maken, maar we deden ook alle oefeningen en dat ging me toch een potje goed. Peter kon knijpen met zijn rechterhand, oh wat een vooruitgag en in alle vingers zat gevoel, gevoel tot in de vingertoppen!! Oh ik kreeg er gewoon tranen en ondanks de warmte kippenvel van!! YES Spiegeltherapie, YES tape!!Willemien kwam de spullen terugbrengen en Steef kwam met Pierke en Sien..... en tussendoor maakte ik de bbq af die we om half 1 samen naar Meijel brachten. In apirl hadden we hier ook een bbq gebracht en ik wist de weg wel zo ongeveer, midden in zo n nieuwe woonwijk, tja eigenlijk wist ik het niet en tomtom.... oh ja zegt Peter daar moeten we zijn, beetje zo en een beetje zo, zie je dat daar staat de auto van Kuipers Neer daar werkt John ZIe je!! Jawel hoor we waren goed en Peter moest honderduit buurten met John en op de terugweg had hij zoveel te vertellen, zoveel... dat ik gewoon een uur later ben met mijn bericht.... maar dat maakt niks, het was goed, het was een dolle SUPER week en ook weer 5 reacties, ja dank je wel , daar worden we weer vrolijk van... KLASSE!!!

NIET ALLES WAT JE MEEMAAKT HEEFT EEN BETEKENIS
MAAR JE KUNT ER WEL BETEKENIS AAN GEVEN

Veel liefs Marlies

• 03 Augustus 2014 - 19:17

Jan/Thea Dorssers:

Wat weer een week,helaas,een paar keer niet geweest,maar ja wij zijn er nog WEL.
    Wij vergeten jullie NIET.waar je weet wel ,hoe dat gaat.
    Wij zijn ook nog weg gewees
    Heel veel groetjes uit REUVER.

• 04 Augustus 2014 - 10:49

Loes:

Ha liesl, wat een leuke week daar bij jullie,heb zojuist genoten van je verslag,vooral aan de wildplassertjes zal ik nog vaak moeten denken,ik zie het zo voor me,schitterend.
    Hopelijk wordt dit weer zo`n gezellige week met veel vooruitgang voor Peter. Doe iedereen de groetjes en we moeten snel weer afspreken.Loesl aus Dieden

• 04 Augustus 2014 - 11:33

Hallo daar Grashoek,
    Weer zo'n geweldig bericht van jullie week!!
    Wat vind ik het jammer dat ik niet thuis was toen jullie daar met die 2 wildplassertjes bezig waren!!!
    Ik woon daar namelijk vlak bij dat rekje!
    Wat zal het het komende weekend een feest zijn met die kids op de kermis!
    En dan het oefenen van Peter, jammer dat jullie dat als patiënt allemaal zelf hebben moeten uitzoeken!
    Maar het resultaat is er niet minder om, chapeau!!!
    Fijne kermis en groetjes uit Heidelberg.
    Els oeht Kepel.

• 04 Augustus 2014 - 11:33

Hallo daar Grashoek,
    Weer zo'n geweldig bericht van jullie week!!
    Ik woon daar namelijk vlak bij dat rekje!
    Wat zal het het komende weekend een feest zijn met die kids op de kermis!
    Maar het resultaat is er niet minder om, chapeau!!!
    Fijne kermis en groetjes uit Heidelberg.
    Els oeht Kepel.

• 04 Augustus 2014 - 11:39

Els:

Problemen met mijn tablet, daarom bericht 2 maal geplaatst!
    Els

• 04 Augustus 2014 - 14:19

Hein Oet Wieërt:

Hallo daar en ja ook vanaf hier een opmerking over dat wildplassen. Ik vindt dat je geboft hebt dat het er maar twee waren want het hadden er ook zomaar 3 kunnen zijn Hahahahahaha
    ik heb weer genoten van jullie verslag en ik dank je voor de reactie op mijn facebook. heel speciaal en ook heel dubbel deze dag.
    Maak er een fijne week van

• 04 Augustus 2014 - 14:45

Hein Oet Wieërt:

Voor mijn facebook vraag Marlies maar. Misschien dat jullie wel eens willen weten wie Hein oet Wieërt nu is. groet

• 06 Augustus 2014 - 16:40

Christel:

Toch nog even reageren deze week. Soms denk ik dat ík het druk heb. Maar Marlies heeft het vééééél drukker en die vindt ook tijd om weer een heel verhaal op internet te zetten. Dus moet ik ook tijd kunnen vinden om effe te reageren. Maar waarop eigenlijk? Het gaat zoals het gaat. En het is elke week weer genieten met de verhalen over de kleinkinderen. Wat een heerlijk stel.
    Ga vooral door. En geniet.

• 12 Augustus 2014 - 11:26

Niek Van Hoof:

Hoi, wat is het toch leuk om je verslagen te lezen. Ik kijk af en toe en lees er dan een heleboel tegelijk. Ik lach me elke keer weer slap om de reacties van Joep en Pierke. Die twee houden jullie jong!
    Jullie doen het geweldig.