BRONS met een GOUDEN rand!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu BRONS met een GOUDEN rand!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

BRONS met een GOUDEN rand!!

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

13 Juli 2014 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

en er volgde nog een spetterende week!!
Maandagmorgen na het douchen, ontbijten, oefeningen doen gingen we samen naar de fysio in Baarlo. Peter vroeg zich af waarom dat ik mee ging, hij kon toch ook wel alleen... en ik hoefde immers niet perse mee. Ik vertelde hem dat ik er altijd een enorme opkikker van krijg en dat het mijn sjotje positieve energie is en dat ik er enorm veel van leer en dan de hele week weer met hem kan oefenen. Oh ja.... want jij hebt hiervoor niet gestudeert...!!! Het lopen ging supergoed en Richard kon goed merken dat we nu het afwikkelen aan het oefenen zijn thuis. We lopen dan langs andere mensen die op apparaten aan het trainen zijn, maar als Peter langs komt kijken ze met bewonderende blikken naar hem, en moedigen hem aan. Het klijkt soms wel of hij de vierdaagse aan het lopen is. Ja en dat is mijn sjotje energie!! Nu moest hij leren stampen, dwz de voet hoog optillen en met een plof neerkomen, en ook dat ging heel goed. Het been werd getapet, Peter gaf aan dat het de vorige week te strak zat en deed Richard het wat minder strak.
Terwijl Peter zijn middagslaapje deed pootte ik de preiplantjesen om 4 uur stelde ik voor om even naar de Grashoek te gaan, even bij Steef langs gaan. We zagen al van verre dat Steef met Pierke en Sien op het speelvelde was. De auto geparkeerd en naar het speelveldje gelopen. Sien zat in de schommel en kraaide van plezier toen ze ons zag en Pierke kwam enthousiast naar ons toe gerennen. Sien moest uit de schommel getild worden en aan het handje snelde ze naar Opa toe. Gezellig een uurtje zitten spelen, kijken en kletsen en toen weer naar huis. Och maar geen grasmaaien meer, dat doen we morgen wel...
Dinsdagmorgen regent het, het regent en het regent. Steef komt met Pierke en Sien en het is binnen blijven geblazen, dan maar spelletjes doen en ik moest nog een bbq maken, nou niet zo gezellig met al die regen, maar ook daar vonden we een oplossing voor en om 6 uur brachten Peter en ik de grote partypan met het vlees en de salades naar Grubbenvorst en konden de mensen binnen het bbqvlees in de partypan bereiden, en dat was ook heel lekker geweest.
Woensdagmorgen regende het nog steeds, regen regen, het water kwam weer op de badkamer en nu keek Robert er eens goed naar, en werd ook dit probleem opgelost, het water kwam binnen via de ventilator die door de dakpannen naar buiiten gaat, en nu heeft Robert er een stuk tussen uit gehaald en komt de ventilator gewoon op de hooizolder uit en het dak is goed dicht gelegd. En geen water meer op de badkamer!!!
Op ons gemakkie doen we alle oefeningen, de spiegeltherapie, waar we nu merken dat het gevoel in de vingers steeds verder komt, we zijn er heel geconcentreerd mee bezig, want oh wat willen we dit allebei graag, de vingers weer echt laten bewegen en we zijn er allebei van overtuigd dat dit gaat komen!!
Tegen 5 uur kwam Claudi even met Joep en Mees, Joep moest effe opa zien... Peter zat in de kamer in de stoel en Joep riep in de keuken... Opa waar ben je, ben je slapen??? Peter riep vanuit de kamer..Hallo Joep!! Hehe, zei Joep , Opa is wakker, spelen met de tractors....!! En zo werd er een uurtje met Joep en Mees gespeeld. Om half 7 moest Peter Wil ophalen en gingen ze samen naar de Schatberg om te zwemmen en na het zwemmen kwamen ze hier koffiedrinken. Het zwemmen had goed gegaan en nu de gezonde spanning voor de westrijd Nederland-Argentinie... We waren er klaar voor!! Na 90 minuten 0-0, shit weer verlenging... Peter was zo moe.... hij ging naar bed... Ik bleef kijken.. en oh wat jammer... wat jammer eruit na strafschoppen. Bale, maar evengoed heel goed gepresteerd!! Nu nog de troostfinale!!
Donderdagmorgen kwam Anneke helpen en nadat Peter en ik alle oefeningen hadden gedaan gingen we samen met Anneke naar de Sligro in Venlo. Peter nam de Boerderij mee om te lezen in de auto en Anneke en ik deden de boodschappen. Ja dat is toch wel handig een hulpje erbij, want het zijn nogal wat boodschappen die we moesten halen en thuis ook weer alles opbergen. Mooi en s middags was het eindelijk droog en konden we buiten wat gaan doen, grasmaaien opruimen , boontjes plukken. we waren lekker bezig en s avonds ging ik nog lopen met Willemien, we konden nog net buiten een kop koffie drinken roen de donkere wolken weer kwamen en er een hevig onweer losbarstte. Peter en ik zaten in de kamer toen de stroom gedeeltelijk uitviel... oei en nu... oh geen p[robleem, Peter liep naar de meterkast in de gang en zette de stroom er weer op. Op het bedrijf was de stroom ook gedeeltelijk uitgevallen en kwam Robert die mj de nieuwe schakelaar wees en hoe ik de stroom er weer kon opzetten. OKe weer wat geleerd!! We gingen op tijd naar bed, maar het rommelde en rommelde maar, best wel beangstigend.. en in een keer een knal. Oef dat is niet goed. Opgestaan en inderdaad weer stroomuitval, maar nu kon ik het zelf, stroom er weer op gezet en toch maar een uurtje gewacht, tja het leek allemaal rustiog, maar toen ik smorgens beneden kwam was de stroom er toch weer vanaf gegaan. Maar gelukkig geen gevolgen op het bedrijf en binnen.
Het is vrijdag onze oppasdag en om halft 9 brengt Steef Pierke en Sien, we doen gezellig een sdpelletje en Peter doet alle oefeningen onder het toeziend oog van Pierke, terwijl Sien er bovenuit tettert. Om half 10 komt Claudi Joep nog brengen en kan het feest beginnen. Nu worden er "wilde"spelletjes gedaan, en een plezier dat ze hebben. Na een uurtje wordt Sien in bed gelegd en gaan we met Pierke en Joep naar buiten, we moeten nog piepertjes uitdoen en samen plukken we nog een paar boontjes, ja die vinden ze lekker, die moeten we s middags eten. Samen schillen we de piepertjes en om 12 uur wordt Sien uit bedje gehaald , Robert is er niet vandaag en zijn Peter en ik alleen met de 3 kleintjes. Joep wil perse naast opa zitten en Pierke en Sien zitten langs mij. Heel erg gezellig, het tettert en verteld, en eindelijk hebben ze allemaal wat op hun bord, piepertjes, booontjes en worst, en dan smullen maar. Joep wil zelf zijn piepertjes snijden en prakken, maar Peter wil hem helpen, en daar krijgt opa een koekje van eigen deeg..... Als Joep zegt ... Opa nou doe eens rustig, rustig opa, Joepie kan het zelf!! Nou Peter en ik schieten toch in de lach, Schitterend!! Dit is weer echt GENIETEN, ja genieten met hoofdletters, maar dat was de hele maaltijd, want ze hadden allemaal het bordje leeg, en de een riep nog harder als de ander, mhhh lekker, lekker wordtje van oma, lekkere piepertjes uit de tuin, lekkere boontjes mmmmhh!! Na het eten kwam Claudi Joep weer ophalen en ging Peter zijn middagslaapje doen, tja hij was er echt moe van geworden en om 4 uur stond er nog zwemmen op het prgramma!! Vandaag was het Wims beurt, yja en dat is altijd erg intensief.... Om half 6 kwam Steef Pierke en Sien weer ophalen en was Peter ook weer thuis van het zwemmen, poeh poeh, hij was echt moe... en na de boterhammen, ging ik ook even op de bank liggen.... oeps was toch ook voor mij vermoeiend, na een gebroken nacht en een hele dag kindertjes.... we werden pas na 9 uur weer wakker... oh oh en we hadden nog naar Hannys verjaardag gewild.... nou dat dan maar niet vandaag, helaas!!Effe de accu opladen...
Zaterdagmorgen rustig aan opgestaan, ontbijten, koffiedrinken met Erik , nog wat klusjes en dan..... we gaan het proberen, een borreluurtje in Veere.. eens kijken of dat allemaal gaat lukken, Tessa van Christel trouwt met Dimitri, ze houden geen receptie, maar wij wilden hun toch graag feliciteren en nu vonden ze het wel leuk als wij "gewoon"even om 4 uur kwamen borrelen. Tja dat leek ons ook wel leuk!!
Om 1 uur reden we aan, jammer dat het de hele tijd miezelde, maar anders had ik gedacht dat we echt op vakantie in Zeeland gingen, Peter reed en af en toe doezelde ik nog wat weg. Peter wist de weg eigenlijk goed, maar tomtom stond voor de zekerheid ook aan. We waren ruim op tijd, geen files, en zo konden we in Goes nog een kop koffie drinken en waren we om 4 uur in de haven van Veere om te borrelen. Tja wat een verrassing, we waren dus echt gekomen, en het voelde zo goed. Het was zo leuk, gezellig en wat een mooi bruidspaar!! Echt super!!Ik kletse gezellig met Jac en Gertie en Peter met Christels moedder die we ook al een hele tijd niet meer hadden gezien. SUPER!! Maar tegen 6 uur namen we weer afscheid en vervolgden we onze expeditie naar Hulst waar Willy en Marina wonen, Willy is een studiegenoot van Peter, we hadden wel van te voren gebeld en ze waren thuis. Door de 6 km lange tunnel naar Terneuzen, en och nu was het nog 20 km..... maar de brug was gestrmd... en geen omleidingsroute aangegeven.. oef dat is vervelend en zeker als tomtom steeds zegt Keer om Keer om en je tot 3x toe voor de open brug staat!! Maar gelukkig had ik nog een oude kaart in de auto liggen en reden we via Sas van Gendt naar Hulst, we wilden nog wat eten onderweg, maar kwamen niet tegen waar we een broodje of zo konden kopen... nou dan maar een paar Sultana koekjes.... en om 7 uur draaiden Peter voor het eerst na 6 jaar weer zelf het erf bij Willy en Marina op, hij had er een brok van in zijn keel, en ook dat hij de weg in Hulst nog precies wist!! We werden zeer hartelijk ontvangen en er werd gelijk gevraagd of we al gegeten hadden... nou nee... een paar koekjes.... Nou komt dat even goed uit, er waren heerlijk broodjes met gehaktballetjes, krentenbrood en als toetje overheerlijke progresstaart!! Mmmh smullen!!! Lekker bijgekletst en om kwart voor 10 namen we weer afscheid, ja Peter reed weer... richting Antwerpen, de radio aan voor het voetballen, en oh na 2 minuten al een penalty voor Nederland... YES.. maar de radio begon te kraken en de ontvangst was niet zo goed.. maar de reis ging supergoed na bijna 500 km, waren we om half 12 weer thuis en konden we het einde van Brazilie Nederland kijken. 3-0 SCHITTEREND wat een prestatie we hebben Brons met een gouden randje!! Maar voor ons was dit een gouden dag, we hebben genoten van alles, dat wij dit samen kunnen, dat we dit samen mochten meemaken!!SUPER SUPER!!

HET LEVEN IS VOL KANSEN
VOOR HET WAARMAKEN VAN JE DROMEN
EN VOOR HET VERVULLEN
VAN DE DIEPSTE VERLANGENS VAN JE ZIEL

Veel liefs Marlies

• 14 Juli 2014 - 12:29

Hein Oet Wieërt:

Jammer dat het geen goud met een bronzen rand was maar dit is desondanks een fantastische prestatie van onze mannen. Had ik echt niet verwacht. Nu weer genieten van de Tour de France.
    Wat een week. Veel regen maar ook veel geluksmomenten en trouwens die regen was ook wel nodig hoewel er veel mensen misschien anders overdenken. Het is wel jammer als je dit weer hebt als je vakantie hebt.
    Ik wens jullie weer een fijne week

• 14 Juli 2014 - 12:56

Ans Lehane:

Hallo Peter en Marlies,

Marlies, waar haal je de inspiratie en de tijd elke week vandaan om zo'n lang verslag te schrijven. Ik kijk er elke week naar uit en lees het met plezier.

Zo leuk te lezen dat jullie samen gezellige uitstapjes maken. Helemaal naar Zeeland en dan op dezelfde dag weer terug. Dat is een lange reis. Fijn dat Peter rijdt en Marlies relaxed genoeg is een dutje te doen. Wie had dat een paar jaren geleden verwacht, dat jullie dit nu gewoon doen.
    Ik hoor wel niks meer over Peter's fiets? Staat die nog op stal?

Het is genieten met en van de kleinkinderen. Zo grappig hoe Joep precies na doet wat opa tegen hem zegt. Ze kunnen zo leuk uit de hoek komen.

Marlies, vergeet niet af en toe een beetje de rem erop te zetten!

Geniet van de zomer.

Liefs aan allen

Ans

• 15 Juli 2014 - 20:04

Geertje:

Lieve Peter en Marlies,
    Dank voor jullie verhalen iedere week. Ik lees ze niet altijd, maar wel regelmatig. En ik krijg er altijd energie van. Zeker als er zo veel positiefs gebeurt, maar ook als er eens dingen tegenzitten en jullie daar dan tóch weer het goede van proberen te zien. Of er in ieder geval het beste van maken. Geweldig!
    Een hartelijke groet,
    Geertje

• 16 Juli 2014 - 20:16

Nelly V. Mullekom :

Hallo Marlies & Peter,

Wat een kanjers en doorzetters. Prachtig als ik deze vorderingen allemaal lees. Heerlijk dat Peter zelf overal naar toe kan rijden, samen genietend...... Prachtig!!!
    Met de spiegeltherapie nog bezig, super dat het al wat effect opbrengt, lekker doorgangen en het geduld zal zeker na verloop van tijd beloond worden. SUCCES!!!!!!!
    Grappig... kleine kinderen worden groot... leuk om te lezen hoe zij reageren........ Het zal inderdaad een feest zijn als ze allemaal bij opa & oma zijn.
    Marlies & Peter ga zo door en petje af voor jullie positieviteit........ Blijf er voor gaan...doei!!!

Veel lieve groetjes Jan & Nelly

• 21 Juli 2014 - 06:18

Hanny:

hoi Peter en Marlies

wat een geweldige week weer,en dat je niet op mijn verjaardag kon komen ,dat is te begrijpen.maar de koffie staat altijd klaar ,daar hoef ik niet jarig voor te zijn,en heerlijk voor jullie dat er nog steeds lichtpuntjes zij .geniet ervan ,want jullie doen dat toch zelf .klasse

grtjes Huub en Hanny