ORANJE !!!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu ORANJE !!!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

ORANJE !!!!

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

15 Juni 2014 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Zondagmiddag kwam Cllaudi met Joep en Mees, Johan had storingsdienst en was de hele dag op pad. het was drukkend warm, we zaten gezellig bij het zwembad, maar de temperatuur van het water was nog maar22 graden en te koud om erin te gaan, maar met een klein badje en de waterslang vermaakten we ons prima.
Maandag was het tweede Pinsterdag, dus nog een zondag en geen therapieen, het was weer drukkend warm en s middags appte Claudi of we nu bij hun kwamen eten, want Johan was alweer op pad en Joep verveelde zich een beetje... och dan ging Opa Peter Joep alvast halen en dan kon die hier een poosje spelen en dan naar Claudi eten. Och dat gaat zo goed, Peter haalde Joep en ik vertelde dat er kersen aan de boom hingen, ja dat vond Joep toch wel een superleuk spelletje op de ladder kersen plukken met opa en oma, hij zag van alles in de boom hangen, dan waren het druiven, dan waren het appeltjes, want kersen luste Joep niet, totdat hij er eentje proefde.... mmmmhhh die waren lekker, ja die kleine rode appeltjes waren heel lekker!! We gingen samen met Joep frietjes halen en die hebben we lekker opgegeten bij Claudi en Mees in de tuin. Tegen half 8 gingen we naar huis, want het werd heel donker en een noodweer zou over Limburg trekken, thuis op alles voorbereid en het regende en donderde maar het echte noodweer kwam niet in de Grashoek, wel een malse bui regen en wat verkoeling.
Dinsdagmorgen op tijd op, alle oefeningen en de voorbereidingen voor de komst van meneer Bank en grote Meneer Bank. Ton onze boekhouder was er wat eerder en om half 11 kwamen de bankmeneren. Een heftig gesprek volgde, ze deden uiteindelijk niets van de renteverhoging af, daar hadden ze het recht toe(??) om die zo te verhogen, maar het positieve is dat we het nu wel op papier krijgen en de redens waarom dat ze het hier op het bedrijf verhogen en dat die percentages ook weer omlaag kunnen. we weten nu in ieder geval wel waar we aan toe zijn, klein beetje meer zekerheid... s Middags kwam Annemarie even langs, Steef kwam met Pierke en Sien, John belde dat zijn vader op 93 jarige leeftijd was overleden en zodoende het zwemmen niet kon doorgaan, en s avonds samen met Robert de loods opgeruimd terwijl Peter het gras maaide, en toen zag het er allemaal keurig uit..... WAUW!! Ik keek nog even op de site en zag dat er een Els uit Panningen een berichte had geschreven, oh dat deed goed, ja dat doet echt goed, zomaar iemand die de site leest en dan ook nog reageert!! Dank je wel!!
Woensdagmorgen ging Peter alleen naar de fysio in Baarlo, ik ging vlug aan de slag met salades maken en weer het een en ander klaarzetten in de loods. Tegen half 12 was Peter terug, tja het had wel goed gegaan, maar het kon beter.... Carla kwam eitjes brengen en ik moest nog snel even asperges halen voor de soep van donderdag. s Middags kwam Sjraar helpen alles in de loods klaar zetten, stoelen tafels, bbq, een beetje opleuken, het werd steeds mooier in de loods. Om 4 uur waren we hier mee klaar en toen moest ik de aspergessoep maken, de salades afmaken... en om 22.00 uur was alles klaar en genoten Peter en ik nog van een drankje bij het zwembad!!
Donderdag...... op tijd op, broden afbakken, de laatste hand aan de salades ... en laat nu de mensen maar komen. Om half 10 kwam Tineke, mijn rechterhand in de catering, al snel gevolgd door Wiel en Ria, Steef, met Pierke en Sien, en Annemarie, zo mijn staf was compleet en nu de rest... Al gauw kwamen de vrijwilligers en clienten van het afasiecentrum voor hun jaarlijkse uitstapje. Om 11.00 waren er 55 gasten van het afasiecentrum en was het gezellig druk in de loods, onder het genot van een kop koffie met cake deed ik het welkomstwoord en vertelde wat de bedoeling was. Er werden 3 groepen gemaakt, groep 1 ging met Robert mee naar het voerstation en zouden uitleg krijgen over het voer, groep 2 ging met Wiel mee naar de varkens in de groen label stal en groep 3 ging met Peter en Ria mee naar de nieuwe stal en kregen daar uitleg, na 3 kwartier werd er gewisseld en daarna kwamen ze terug in de loods voor een kleine lunch. Terwijl de groepen over het erf zwierven ruimden wij alles op en maakten de loods weer gereed voor de lunch. Annemarie pakte spontaan de iPad en begon alles te filmen. Het was grandioos!!SUPER!! Alles klopte, een uniek iets!!Ja echt SUPER!! Van te voren maakten we ons wel zorgen en Robert vroeg zich af wat hij toch 3 kwartier moest vertelllen.... maar het ging allemaal vanzelf en bijiedere groep kwam Robert tijd te kort, ja ook hij vond het geweldig, ik ging eens kijken hoe Peter het deed, en het ontroerde mij hevig, hoe hioj zijn gasten tekst en uitleg gaf met behulp van Ria, ja dit is eigenlijk helemaal niet te beschrijven wat dit met je doet, gewoon SUPER GAAF!!!
Tegen kwart voor 1 was iedereen weer terug in de loods en was de soep warm, de broden in mandjes gedaan door Tineke en konden de mensen genieten van lekkere aspergessoep door mij gemaakt en heerlijke paprika-tomatensoep gemaakt door Marlie, vrijwilliger van het afasiecentrum. En weer klopte het plaatje helemaal, iederen zat ontspannen te vertellen, vragen te stellen, aan Robert, Wiel, Ria of Peter, ik zag Peter intens genieten en vertellen... Ja dit is Peter, gewoon trots op alles wat we hebben!!SUPER!!! Na de lunch was er nog een ronde op het bedrijf, wij ruimden weer alles op en om half 3 was weer iederen in, om en bij de loods en werd de barbeque aangemaakt, Theo en... boden spontaan aan om het vlees te bakken, en zo zaten overal groepjes mensen te eten, te vertellen, te lachen en vooral te genieten!! Maar wat genoot ik, nee dit had ik in mijn stoutste dromen niet durven hopen, dat alles maar dan ook werkelijk alles op rolletjes liep, wat een dag!! Dus mijn hulpteam.... BEDANKT dat jullie dit mogelijk maakten voor ons en alle clienten van het afasiecentrum. Claudi kwam nog even met Joep en Mees en tegen half 5 was iederen weg en dronken we met het hulpteam nog een glaasje rose en even napraten hoe geweldig het allemaal was geweest.
Ik ruimde nog het een en ander op, Peter viel in slaap....maar tegen 9 uur was hij weer fit en gingen we lekker buiten zitten om samen over deze dag te praten, hij vroeg zich af hoe Robert en Wiel het hadden gedaan, oh heel goed, maar dat kun je op de iPad zien want Annemarie heeft alles gefilmd... oh ja dat wilde hij wel zien.....en toen glunderde hij van oor tot oor, ja dat was magnefiek!! Super filmpjes alles stond erop, oh dat is niet te betalen... zo mooi!!! We keken nog even voetbal en toen naar bed.
Vrijdagmorgen gingen we samen naar de Sligro in Venlo, want de voorraad moest weer aangevuld worden, stokbroden, sauzen, kruidenboter... Op tijd weer terug, want op vrijdag eet Robert altijd met ons mee, en dan moet er een goeie pot eten op tafel staan. We raakten niet uitgepraat over donderdag, weer werden alle filmpjes bekeken, nou er was geen enkel minpuntje te noemen, alles perfect, en Robert had het ook zo leuk gevonden, ja dat is nog eens leuk, mensen uitleggen in Jip en Janneke taal, hoe het er tegenwoordig op een boerderij aan toe gaat.
Om half 7 kwam Wil om met Peter te gaan zwemmen en ik ruimde nog wat op, de was bijwerken en zorgen dat we om 9 uur klaar waren voor DE wedstrijd. Wil en Peter waren om half 9 terug, ze hadden het zwembad voor zich alleen gehad en ondanks de vermoeidheid van Peter had het super gegaan. Nou KLASSE toch en precies om 9 uur zaten Peter en ik klaar voor de tv..... Nou bale onterechte strafschop tegen.... ja ja zal wel weer zo als 4 jaar terug gaan, maar dan op slag van rust.... wat een schitterende GOAL van van Persie!! Nou dat geeft de burger weer moed!! En dan de tweede helft..... ik denk nog steeds dat ik droom... wat een voetbalshow, wat een afstraffing voor die spanjaarden, nou hier raak je niet ov er uitgepraat, zelfs Peter niet!! 5-1 voor Oranje en een hele hele dikke pluim!! SUPER!!
Zaterdagmorgen toch weer op tijd op, want we moeten naar Heusden voor de uitvaart van Johns vader. Als we bijna in Heusden zijn, we zijn ruim op tijd, zegt Peter dat hij eigenlijk moet poepen, nou dan gaan we toch effe ergens een cafetje binnen... maar als we bij de kerk zijn, hoeft hij niet meer. Nou dan niet, hij was thuis ook al geweest, dus zou wel loos alarm zijn. Maar als de dienst een half uur bezig is, zie ik Peter wit wegtrekken, ik vraag wat er is, ja wc.... gelukkig zitten we in de laatste bank en sluipen we de kerk uit op zoek naar een toilet, maar helaas binnen een straal van 200 meter is er niets te bekennen en ik heb de rolstoel niet bij me, ik loop nog wat te zoeken, maar dan roept Peter oei, oei, het gaat mis.... Nou dat is dan pech hebben, en we besluiten om maar naar huis te rijden, gelukkig hebben we een grote handdoek in de auto liggen waar Peter op kan zitten en thuis aangekomen maar gelijk onder de douche en alles schoongemaakt, jammer, maar niks aan te doen!! s Avonds kijken we weer voetbal, en het wordt steeds leuker met die onverwachte uitslagen!!
En vanmorgen weer op tijd op, een kleine bbq klaarmaken, en het ontbijt. Peter is ook op tijd en hij dekt de tafel, vraagt steeds aan mij wat er verder nog op tafel moet en om half 10 komt Steef met Pierke en Sien, even later Claudi, Johan, Joep en Mees, Robert komt binnen en zitten we heerlijk te ontbijten voor vaderdag, heel gezellig, met alles erop en eraan, spek met eieren, vers gebakken broodjes, fruitsalade, alles overheerlijk en relaxed. Ja dit is weer SAMEN GENIETEN, dit is SUPER GENIETEN met hoofdletters!!!

WANNEER ZIJ MAAR VOLDOENDE WORDEN HERHAALD
ZULLEN DE MEEST FANTASTISCH THEORIEEN
OPGEZOGEN WORDEN IN DE ONBEWUSTHEID
EN EENS WERKELIJKHEID WORDEN

Veel liefs Marlies

• 15 Juni 2014 - 17:39

Christel:

Wat een week! Weer een en al drukte en gezelligheid. Zo te zien hebben jullie allemaal genoten. Dat is jullie van harte gegund. En verder......het oranje gevoel wordt intenser, naarmate er gepresteerd wordt. We zien wel hoe het verder gaat. Met jullie gaat het goed. En dat is méér dan een wereldkampioenstitel!

• 15 Juni 2014 - 18:13

Carla:

He Marlies en Peter.

Wat super dat het goed is gegaan met jullie gasten. Je vertelde me dat je het zo spannend vond. Nou kijk!!! Dat hebben jullie maar weer mooi ff gedaan. Knap zoals het allemaal bij jullie kan: de gastvrijheid, de gezelligheid en de ideeën die je altijd hebt om het toch ook nog educatief te maken. Toppie!!!

Doei

• 15 Juni 2014 - 20:09

Loes:

Hallo Marlies en Peter.
    Mooi verhaal,ik zie het gebeuren,gezelligheid ten top. Ja dat zal voor de sportieve Marlies kaasje wezen,
    Oei oei die Hollanders winnen zeker,we zijn trouwens blij thuis te zijn,maar het was ook wel heel lekker even weg.
    groetjes aan alle kinders kroost en vooral aan Peter.je vriendin loes

• 15 Juni 2014 - 23:25

Marianne Hollaar:

Peter en Marlies,

Het was een geweldige dag .
    Alles was heel goed geregeld.
    Fijn dat julllie op deze manier jullie werkzaamheden aan onze konden tonen.
    We hebben heerlijk gegeten en de sfeer was prima.
    Nogmaals dank voor wat je voor ons Afasiecentrum gedaan hebt.

Marianne Hollaar

• 16 Juni 2014 - 10:51

Hein Oet Wieërt:

Eerst even over kleine en grote meneer Bank. Het is toch raar dat dit kan en waarom kunnen wij dat niet bij hun. Zij zijn en waren ook hun risico met wat ze uitgehaald en nog uithalen dus mogen wij hun daar ook op aanspreken is mijn bescheiden mening maar nee die discussie gaan wij niet aan. Erg dat het zo werkt in deze wereld. Verder met de rest

Soms zijn dromen toch waar en geen bedrog. Dat geldt zeker voor Spanje tegen Nederland. Ik geloofde mijn eigen ogen niet en loop nog steeds met mijn hoofd in de wolken. Dit is ongelooflijk maar wel waar en je kan hier uren, dagen en waarschijnlijk nog veel jaren overpraten. Hopelijk vallen wij woensdag niet keihard van onze roze wolk.

Als ik dat stuk lees over het Afasiecentrum dan krijg ik gewoon kippenvel en eerlijk gezegd ook het water in de mond. Ze zijn niks te kort gekomen en ze werden niet alleen culinair maar ook op andere wijze verwend en het was GENIETEN met hoofdletters als ik het goed begrijp. Hier mogen jullie, Peter, Marlies en de rest van de staf trots op zijn en hopelijk blijft dit net zolang in de herinnering als aan die wedstrijd van Oranje op vrijdag de dertiende juni. En welk liedje komt er nu op Radio2. Formidable van Stromae. Wat een toeval

Ik wens jullie weer een pracht week ( ook met het voetbal )

Ik wens

• 18 Juni 2014 - 21:16

Charlotte:

Even snel n berichtje om jullie te laten weten hoe super! ik dit verslag vond om te lezen!
    Ga zo door!
    Xxx

• 19 Juni 2014 - 22:34

Els:

Marlies, graag gedaan!
    Ik ben nog steeds bezig om jullie verslag te lezen.
    Wat een verhalen, zo zie je maar dat er met een beetje goeie wil héél veel mogelijk is!
    En dan alle reisjes en tripjes die jullie afgelopen jaar gemaakt hebben!
    Wij waren in maart trouwens ook een weekend in Bad Bentheim!
    Jouw verslagen zijn zo gewoon, maar daardoor zó bijzonder!!
    Ik wil je vragen of je mij een mailtje wil sturen, ik wil je wat vragen over je buffetten en vlees.
    Ben nu alweer benieuwd naar jullie nieuwe belevenissen en vorderingen.
    Groetjes Els.