Nieuwe ronde Nieuwe kansen!!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Nieuwe ronde Nieuwe kansen!!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Nieuwe ronde Nieuwe kansen!!!

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

27 April 2014 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Vorige week zaterdag was toch wel een heel bijzondere dag... je bent verdrietig om wat er 6 jaar geleden gebeurde en alles beleef je opnieuw, verdriet, boosheid, maar ook blijdschap. Blijdschap om de tweede kans die we kregen, blijdschap om de wedergeboorte!! En die koesteren we, dat vieren we, en met beide handen hebben we alle mogelijkheden aangegrepen!!En wat leefden jullie weer allemaal met ons mee, dank je wel voor alle reacties!! Dat deed ons heel erg goed . Zaterdagavond waren Pierke en Sien een nachtje hier en dat was zondagmorgen erg gezellig. Heerlijk ontbijten met de kleintjes en er met volle teugen van genieten. Na het ontbijt kwam Steef ze ophalen en maakten wij ons klaar om naar Middelaar te gaan waar met samen met de familie van Mill het paasfeest vierden. Ondanks dat we niet compleet waren, was het erg gezellig en dankzij het stralende weer konden we heerlijk buiten zitten en weer genieten van al het lekkers!!
Maandag was het nog een zondag, maar door alle drukte van de week ervoor, met mijn slachten, paasmanden maken en wegbrengen naar de Neerkant was er nogal wat buitenwerk blijven liggen en zo waren we de maaandagmorgen lekker buiten bezig. Na het middagslaapje van Peter gingen we naar Claudi en Johan, zij waren er zondag niet bij in Middelaar en nu moesten we met Joep en Mees nog paaseieren zoeken. Joep stond al te dansen op de stoep, hehe eindelijk waren opa en oma er en konden de eitjes worden gezocht. Maar er was nog iets bij Joep, hij keek maar naar opas benen en toen we binnen waren zei hij terwijl hij nog eens Peters benen bestudeerde, nee opa niet maar ein bein!! Opa haet twiee bein!!Wij moesten er vreseliojk om lachen!! Wat een kinderlogica!! Dus mag Peter niet meer zeggen dat hij maar Ein Bein heeft!! Nadat we heerlijk gegourmet hadden en nog wat met Joep en Mees gespeelt gingen we naar huis. Tja.. Peter was toch wel een beetje moe van al die zondagen!!
Dinsdagmorgen op tijd op, douchen en moesten we naar Venray, waar uit voorzorg nog een keer de moedervlek behandelt werd. Ik wist niet precies op welke afdeling we moesten zijn en of het ver lopen was, vandaar dat we ruim van te voren in het ziekenhuis waren en eerst een kop koffie gingen drinken. Terwijl ik de koffie ging halen liep Peter alvast naar de zitruimte. Hier zat een ouder echtpaar wat vriendelijk naar Peter knikte en toen ik met de koffie kwam, zeiden ze mij ook vriendelijk goededag. Ik vroeg of Peter deze mensen kende, Nee hij kende ze niet en ik ook niet., Toen de mensen klaar waren kwamen ze naar ons tafeltje en vroegen aan Peter of hij therapie had hier in het ziekenhuis. Ja antwoordde Peter. Dit klopte niet helemaal maar ik had geen zin om hem te verbeteren en het uit te leggen. Oh zei de mevrouw, doe maar goed je best ik heb het al wel vaker gezien, ik ken veel mensen net als jij. Oh zei Peter maar bij mij al 6 jaar geleden. Oh zei de mevrouw, maar dan komt er niets meer!! Dan zijn er geen verbeteringen meer mogelijk!! Nou daar ging Peter eens rechtop zitten en legde het de mevrouw eens uit wat er nog allemaal verbetert is!! En ik rij sinds 3 jaar weer auto en ik loop weer op gewone schoen en nu mijn hand nog!! De mevrouw viel bijna om en stamelde JIJ rijdt weer auto en ze keek mij aan zo van dat liegt hij!! Nee hoor zei ik hij rijdt weer auto een gewone automaat auto en we zijn samen naar Frankrijk geweest en naar Noord Duitsland, och we rijden overal naar toe!! Vol ongeloof keek de mevrouw ons beide nog eens aan en stamelde Nou dan wens ik jullie nog heel veel succes met alles , ik geloof dat jullie dan echte doorzetters zijn!! Inmiddels hadden wij ook de koffie op en liepen naar afdeling 31, zo die was lekker dichtbij. We moesten even wachten en toen kwam er een aardige verpleegster Peter ophalen. Ik vroeg of ik mee moest.. Nee dat hoefde ze kwamen er samen well uit. Peter liet zijn stok staan, de verpleegkundige ood haar arm aan en samen liepen ze naar de behandelruimte, een beetje beduusd bleef ik achter, och hij regelt het ook maa, zo kan het dus ook!! 2o minuten later kwam Peter er alweer aan, weer aan de arm van die aardige verpleegster, praatjes genoeg. Er werd nog wat uitleg gegeven, maar eigenlijk was het hetzelfde als de vorige keer en over 2 weken terug op controle en de hechtingen eruit. De rest van de dag niet heel veel meer gedaan.
Woensdag naar de fysio in Baarlo en dat ging weer een potje goed!! WAUW!! Ja echt super!!Tijdens de oefeningen wordt er over van alles en nog wat gepraat en wij vertelden het verhaal van die mevrouw van dinsdag. Peter wilde nu weer de arm getapet hebben en dat deed Richard dan ook. Na afloop liep Peter naar de auto en ik moest nog even het lege kopje wegzetten. Wauw zei Richard Wat is Peter goed aan het worden!! Echt super alle bewegingen veel gemakkelijker en dan het praten!! En de grapjes die hij maakt!! ECHT SUPER!! Mooi niet waar dat het afgelopen is met de vooruitgang. Nee superveel vooruitgang met ALLES!!! Na de fysio nog even bij het tuincentrum plantjes gehaald voor de tuin en de moestuin en toen naar huis. Steef was er al met Pierke en Sien, ja alles is anders deze week, maar dat maakt niks uit. Als Peter en Sien in bed liggen gaan Pierke en ik de plantjes poten. De slaa-plantjes waarop Pierke antwoord Oma zijn dat plantjes die slapen?? Moeten die boven naar bed....??? Nou dat was natuurlijk lachen en uitleg gegeven aan Pierke dat uit een klein slaa-plantje een grote krop sla groeit. De hele middag verder buiten geweest, en later kwam Claudi ook nog even met Joep en Mees op de fiets en s avonds ging ik lopen met Annemarie, terwijl Peter lekker in zijn stoel bleef liggen/zitten!! De wond op zijn rug deed toch wel een beetje pitsen.
Donderdag wassen op bed, gaat wel maar is niet zo handig, want officieel mag er twee weken niet gedoucht worden, dus een beetje behelpen. Om kwart voor 10 gaat Peter met de taxi naar het afasiecentrum en is het voor hem een bekende taxichauffeur, maar die kijkt een beetje vreemd op van de tape op de arm, ik geef een korte uitleg en de rest vertelt Peter tijdens de rit. Ik moet naar de tanarts en boodschappen doen. Een korte behandeling en dan hebben we het over Peter. De tandartsassistente is namelijk een oude jeugdvlam van Peter en zij informeert iedere keer hoe het met Peter gaat. De tandarts zelf sprak weer zijn bewondering uit over hoe wij het doen. Mijn complimenten wat U allemaal met Uw man al heeft bereikt!! Nou met zo n compliment kan je dag toch niet meer stuk en dan maakt het niet uit dat je in een tandartsstoel ligt!!
Tegen 4 uur is Peter terug uit Blerick en drinken we samen koffie. Theo komt binnen en verteld dat hij de mollenvallen heeft gezet, en schuift gezellig bij ons aan tafel, wel een uur wordt er gepraat en dan zegt Theo, Goh Peter wat ben je toch veel vooruitgegaan, oh als ik denk aan die eerste keren in Blixembosch, ja en nee en dat was het!! Oh wat kunne we nu toch fijn samen praten!! Oke dat compliment steken we ook weer lekker in onze broekzak en ons zelfvertrouwen groeit nog meer!! Tijdens het eten belt Wil of hij de caravan kan komen halen. Ik kijk even in de loods en zie dat de grasmaaier ervpor staat. Oh maar zet Peter wel even aan de kant, dus gelijk na het eten loopt Peter naar de loods om de grasmaaier aan de kant te zetten. Wil komt er al aan en Peter blijft gezellig op de grasmaaier zitten, er wordt naar de gehuurde tractor gekeken en naar de grote RUS, en Peter praat en praat, oh SUPER!! En s avonds wordt er nog volop tv gekeken en als we naar bed gaan zegt Peter, zo de eerste keer in 6 jaar dat ik de hele dag niet heb geslapen!!Wat goed van mezelf, nee helemaal niet geslapen!! En vervolgens valt hij binnen 5 minuten in slaap en snurkt als een kanon!!
Vrijdagmorgen hebben we op tijd de slaap uit en zijn ook vroeg op, we willen naar de Sligro en naar Kessel. Maar als Peter de oefeningen nog aan het doen is komt Johan de loonwerker binnen om een kop koffie te drinken, ja en dat is prayen en oude herinneringen ophalen, nou dan maar een half uurtje later naar Venlo. Ik sjees door de Sligro, snel alle spullen zodat we voor de middag nog naar de kaasboerderij van Piet en Maria kunnen. een kaasmandje bestellen en yoghurt en kaas voor onszelf. Als we aankomen zien we dat er een mooie overkapping aan het huis gezet wordt, tja en moet Peter toch ook even de auto uit en kijken, en dan is er zo weer een half uur om, het mandje besteld en afgesproken dat Peter het komende woensdagmorgen komt ophalen. Thuis aangekomen nog snel eten gekookt en samen met Robert gegeten. Maar ook weer veel vertellen!! s Middags nog een poosje buiten gewerkt en toen lekker niks meer.
Zaterdagmorgen weer lekker douchen, want dat wassen op bed schiet niet zo heel veel op.De wond mooi afgeplakt met plastic en tape en dan voorzichtig douchen zodat het verband niet nat wordt en dat ging goed. Zo lekker fris kunnen we gaan genieten van de eerste Koningsdag, maar na een half uur heeft Peter het wel gezien, ik ga gras maaien, en lekker naar buiten, Theo komt nog en vertelt dat hij de tweede mol ook al gevangen heeft. Nou mooi resultaat, 2 mollen in 3 dagen!! s Middags geeft Peter aan dat hij graag naar Ton in Tegelen wil en ik moet bellen, nou dat ging zaterdagavond niet maar zondagavond wel, he eindelijk zegt Peter gaan we morgen naar Ton, ja super!!
En vanmorgen was Erik er en waren we ook al vroeg wakker, lekker veel kletsen tijdens het ontbijt en ik moest nog een bbq klaarmaken, tja en Peter eerst alle oefeningen doen, effe tv kijken en daar kwam hij naar de spaalkamer, ik ga op de hometrainer, is goed voor mij!! Nou daar had ik nu eens helemaal niets van gezegd, was echt eigen initiatief!KLASSE PETER!!SUPERMAN!!


TIJDENS NIETS DOEN OF IN DROMEN
WELT SOMS WEER OP WAT VERZONKEN WAS!!!

Veel liefs Marlies

  • 27 April 2014 - 16:06

    Christel:

    Nou zeg. Uit dit verhaal straalt slechts optimisme en vreugde. Er is niks aan toe te voegen. Blijf genieten van elkaar, het mooie weer, de kids, de kleinkinderen enzovoorts. En vergeet niet te fietsen!

  • 28 April 2014 - 10:46

    Jan -jan :

    Wat weer super bij jullie,ga maar door wij gaan neem,!
    Heel veel groetjes van uit Reuver.

  • 28 April 2014 - 17:24

    Hein Oet Wieërt:

    Toen het praten communiceren werd is het seiveren begonnen. Dat was mijn gedachte na het lezen van het verslag. Heerlijk dat dat praten zo goed gaat want dat is toch wel erg belangrijk en als er dan nog wat humor bijzit dan is alles vaak nog een beter mooier. Maak er weer een prachtige week van

  • 28 April 2014 - 21:25

    Charlotte:

    Wat een mooi positief verhaal weer! Krijg je zelf toch ook goeie zin van!
    x

  • 28 April 2014 - 23:18

    Claudi:

    We kopen voor opa een 'superman' pakje. Maar dan wel met n stok anders klopt de logica van Joep niet meer!

  • 03 Mei 2014 - 10:02

    Hanny:

    hoi peter en marlies

    wat heerlijk om elke keer jullie verhaal te lezen,en nog steeds gaat het vooruit.en dat je iemand met de mond vol tanden achter kunt laten.geweldig gewoon

    grtjes huub en hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 690423

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: