Spannende week - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Spannende week - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Spannende week

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

23 Februari 2014 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Zondagmiddag was het prachtig weer en kwamen Claudi Johan Joep en Mees gelopen naar ons. Joep kwam het laatste stukje aangerennnen en toen hij binnen kwam en Opa zag riep hij heel blij , hehe daar is Opa, opa niet moe, opa niet slapen, opa spelen!! En er werd gespeelt met de ballonnen en Mees kroop vrolijk door de kamer en ging overal staan, jaja Meesje wordt snel!! Peter en ik gingen samen met Joep frietjes halen in Koningslusten na het eten bracht Peter ze naar huis, terwijl ik alles opruimde.
Maandagmorgen gingen we samen naar de fysio in Baarlo, eerst was ik aan de beurt en tijdens de behandeling had ik een heel fijn gesprek met Richard over alles wat er de vorige week was gebeurt, ja brengt toch veel spanning met zich mee en vooral hoe krijg ik alles ingepland en dat toch weer alles loopt zoals het lopen moet!! Na mij is het het Peters beurt en gaat het weer supergoed. Peter moet grotere passen maken en tijdens het lopen een beetje door de knieen zakken en dan kan hij inderdaad een betere grotere pas maken. De nieuwe opdracht is om thuis een beetje door te zakken tijdens het lopen. s Middags komt Annemarie even op de koffie en praten we over de moedervlek van Peter en de spanning!! Om 4 uur heeft Peter een afspraak bij Anke de kapster en dat gaat nu helemaal goed alleen. Hij maakt zelf een nieuwe afspraak en ik hoef er niets aan te doen. s Avonds ga ik nog lekker een dik uur lopen met Willemien en Annemarie, we krijgen het anders deze week niet ingepland en lekker fris en het hoofd leeggemaakt kom ik weer thuis.
Dinsdagmorgen komt Steef met Pierke en Sien, brengt gelukkig wat afleiding, voor allebei, Pierke speelt en speelt, spelletjes metopa, memorie, stapelwoord het maakt niet zoveel uit als er maar lettertjes bij zitten!! Na het eten gaat Steef weer naar huis en Peter doet een kort middagslaapje en om 3 uur rijden we naar Venray. Peter zit nergens mee, hij heeft tenslotte nergens last van en maakt zich ook totaal geen zorgen, och dat laat hij wel aan mij over. We zijn ruimschoots op tijd bij het ziekenhuis en misschien kan ik dan wel schaatsen kijken.... het is tenslotte de 10 km mannen. We drinken een kop koffie en er staat een televisie, maar geen schaatsen.. nee ze kunnen de zenders niet verzetten.. Om 16.15 uur lopen we naar de afdeling dermatologie, waar we om 16.40 uur een afspraak hebben. Ik meld ons aan en we moeten plaats nemen in de wachtkamer.. tja hoelang.... maar na 5 minuten wordt Peter al geroepen. Nee ik mag niet mee. Oke ik geef even instructie wat Peter niet kan en wat wel. Oh maar dan mag ik wel even mee lopen en helpen met uitkleden en op het bed leggen en dan moet ik in de wachtkamer wachten. Om wat te doen te hebben ga ik maar proberen om het schaatsen via de telefoon te volgen, maar helaas dat lukt me niet, wel zie ik dat Bergsma een hele goede tijd heeft gereden.. na een kwartier komt de dermatoloog alweer naar mij toe en vraagt of het goed is dat hij mij de informatie geeft. Ja dat is prima. De moedervlek lijkt een melanoom te zijn, en dat is niet zo best, maar het goede nieuws is dat ze gelukkig alles hebben kunnen wegnemen. Ik vraag wat nu het vervolgtraject is. Het wordt onderzocht en de uitslag ervan krijgen we ov er 2 weken. maar de belangrijkste stap was vandaag. Oh dan ben ik blij dat dat voor het grootste gedeelte gelukt is. Nee corrigeert de dermatoloog mij, we hebben alles kunnen wegnemen en dat is heel belangrijk!! Als we verdere vragen hebben mogen we altijd bellen, Peter mag 2 weken niet zwemmen en niet douchen en dan moeten we carnavalsdinsdag op controle en halen ze de hechtingen eruit en horen we dan verder. Ik ga naar het kamertje waar ze Peter geholpen hebben en er zijn nog 2 alleraardigste verpleegkundigen, Peter ligt op zijn buik en op zijn rug zit een grote pleister. De 2 verpleegkundigen willen helpen met het opstaan van Peter, oh zegt Peter dat kunnen wij wel alleen en inderdaad in no time zit Peter rechtop. We praten nog even en eigenlijk is het wel gezellig, in het kort wordt veteltt waar we vandaan zijn gekomen na het CVA en dat we helemaal bij nul zijn begonnen, tja en dan kunnen we nu toch wel heel erg veel!!! De terugweg rijdt ik, want door de plaatselijke verdoving mag Peter even niet autorijden. En zo zijn we om kwart voor 6 weer thuis. Peter heeft nergens last van. Om 6 uur kijken we samen het schaatsen, ja 1,2 en 3, maar geen Sven op het hoogste treetje!! Christel belt nog en ze komen mijn vlees brengen waar ik de rest van de avond zoet mee ben. Met naar bed gaan is het een beetje lastig, want nu kan Peter niet op zijn rug liggen, en duurt het even voor hij een goede houding in bed vindt.
Woensdagmorgen ben ik op tijd wakker, we hebben allebei goed geslapen en Peter kan wat langer blijven liggen, er is geen zwemmen. Ik was hem op bed en dan ga ik snel verder met mijn vlees. Om half 11 komt Joep een paar uurtjes spelen, en oh wat is hij blij, Opa is thuis en hoeft niks!! Ja ieder nadeel heeft zijn voordeel!!!! Ze spelen samen met van alles en nog wat en Joep blijft ook nog eten, lekker macaronie en in no time heeft hij zijn bordje leeg. Joepie is klaar, nu ijsje!! En wie moet dat ijsje dan voor jou pakken?? Hij kijkt naar mij en roept enthousiast.. Opi moet Oepi ijsje pakken!!! Oke zegt Peter en samen lopen ze naar de diepvries in de speelkamer, het gaat Joep niet snel genoeg en hij roept naar Peter , kom maar Opi rennen, kijk zo rennen en Joep doet het voor, maar helaas... Peter kan nog niet rennen, maar ijsjes uit de diepvries halen gaat wel goed!!En komt Joep met 2 ijsjes terug.. eentje voor Oepie en eentje voor Opi!! Claudi komt met Mees en na het eten gaan ze samen naar huis. Ik heb het druk, want moet ook nog voor donderdag een buffet maken...
Donderdagmorgen gaat Peter met taxi naar het afasiecentrum, het gaat heel goed met zijn rug en hij heeft nergens last van dus laten we zijn afasdiedag gewoon doorgaan, en ik ga eerst naar Panningen boodschappen doen en daarna mijn buffet verder afmaken, om 4 uur is Peter terug van het afasiecentrum , en dan kijk ik altijd eerst in zijn tas en kijk ik wat voor oefeningen ze hebben gedaan. Ja ze hadden met landkaarten gewerkt en hij wist alle landen. Ze moesten gerechten aan landen koppelen, zoals friet bij belgie, pizza bij Italie, hutspot nij Nederland. Ik stelde nog wat vragen en hij beantwoorde ze zo gemakkelijk. Ja echt supergoed!! De spraak gaat enorm vooruit.
Om half 6 reden we richting Broekhuizen om het buffet weg te brengen en natuurlijk ging Peter mee, ja hij kon weer gewoon rijden en hij was ook niet moe. Op de terugweg haalden we chinees in Sevenum, doen we bijna nooit chinees halen, maar door alle drukte had ik geen tijd om voor onszelf te koken en het voelde ook een beetje als een cadeautje, zomaar chinees halen!! En dat smaakte toch lekker!! We genoten allebei!!
Vrijdagmorgen weer op tijd op, want nu was het onze oppasdag, maar eerst weer wassen op bed en och dat gaat eigenlijk ook wel goed!! Steef bracht Pierke en Sien en al gauw was het heel gezellig aan de keukentafel. Vraag en antwoord spelletjes gedaan en liedjes zingen, maar als Opa de oefeningen moet doen kunnen wij beter in de kamer gaan zitten want anders... komt er niets van terecht!! Om half 11 Sientje naar bed gebracht en samen met Pierke koekjes en vlaaitjes gebakken, en daarna samen met Opa de koekjes versieren.. en oh wat hebben ze dan een plezier!!! S Middags weer spelletjes gedaan, en oh wat valt het mij op hoe gemakkelijk Peter nu memorie, lotto en stapelwoord speelt!! Hoe alert en helder hij is!! SUPERGOED!!! Maar tussendoor kijken we ook het schaatsen, shorttrack deze keer, oef wat gaat dat snel, helaas ze liggen er gauw genoeg uit. Pierke en Sien worden opgehaald door Annie en Frans en dan ruimt Peter de hele kamer op en ik doe ander werk, en s avonds komen Ria en Wiel op visite, we genieten van de lekkere vlaaitjes die Pierke en ik s morgens hebben gebakken , en Peter is heel attent en alert!! Ja een supergezellige avond!! En is het zomaar laat geworden en als Ria en Wiel weggaan wil Peter eigenlijk nog wat zeggen, maar dat begrijp ik even niet goed en precies als ze wegrijden, zegt hij, ja we moeten nog met hun uit eten.... weet je wel 65 ... Och verhip ja helemaal niet aan gedacht, dus nog even een afspraak voor maken, ja en wat in het vat zit verzuurt niet...
Zaterdagmorgen weer geen zwemmen en is het ook wel een keertje lekker, zomaar een beetje aantuttelen en gaat Peter wel op de hometrainer, beetje aan de conditie werken. s Middags de laatste schaatsafstanden en hebben we weer 2 gouden plakken in de koffer, spannend is het in de Oekrainie en is het een beetje switchen welke zender er op mag, want ik wil graag schaatsen kijjken en alles wat daar bij hoort en Peter is meer voor de actualiteit, maar hier komen we samen altijd wel uit. Om half 7 worden Pierke en Sien gebracht, komen een nachtje bij Opa en Oma logeren, en dat is heel gezellig en gaat ook supergoed, want terwijl ik met Sien bezig ben amuseert Pierke zich kostelijk met Opa Peter, letters stempelen, memorie, lotto, en dan is Peter onvermoeibaar!! En alles slaapt de hele nacht door en vanmorgen even bij Opa en oma in bed, ja dat is genieten, en Sien lacht met alles en tettert er boven uit!! En zo gaan we weer beetje bij beetje vooruit, genieten van een vleugje voorjaar en laten we het toch niet te spannend worden!!!

ALS JE WANDELT,
DOE HET LANGZAAM,
ZODAT JE HOORT
WAT ELKE BLOEM JE TE VERTELLEN HEEFT!!

Veel liefs Marlies

  • 23 Februari 2014 - 19:00

    Loes :

    Hallo peter en Marlies, wat een geweldige week en zo

  • 23 Februari 2014 - 19:04

    Loes:

    O wat vervelend het berichtje was afgebroken.
    Het was een echt prima week van jullie,ik heb weer genoten van het verslag ,
    van de kleinkinderen sowiezo,echt superfijn om te lezen.Heel veel groetjes liefs loes

  • 24 Februari 2014 - 07:08

    Hein Oet Wieërt:

    Schaatsen, spelletjes, kleinkinderen, plezier, vleugje lente en de dermatoloog. Wat weer een week. ik wens jullie maar vooral jou Marlies veel sterkte om de komende week door te komen. Ik heb het ook een keer meegemaakt en het werd met de dag spannender ondanks dat ze gezegd hadden dat het er goed uitzag. Nogmaals sterkte en probeer het hoofd een beetje helder te houden.
    Maak er desondanks een fijne week van.

  • 26 Februari 2014 - 07:49

    Hein Oet Wieërt:

    Van Harte gefeliciflapsTAART met je verjaardag, Peter. Ik doe het via deze weg want ik ben totaal vergeten om een kaart te sturen. Heb vandaag geen tijd om een kaart te halen maar dan maar zo.

    Ik hoop dat je een fijne dag hebt. 4ze ein bitje Nogmaals Proficiat

  • 26 Februari 2014 - 11:57

    Christel:

    Peter, gefeliciteerd met je verjaardag. Maak er een gedenkwaardige dag van. Je wordt maar één keer 58. En morgen ben je al 58+.
    Dat wordt vandaag zeker weer genieten van de kinderen en kleinkinderen. Zo te horen, is die Sientje een echt meisje. Die gaat je straks de oren van je hoofd kletsen. De jongens houden opa goed bezig. Wordt Sientje van oma? Zou zo maar kunnen. De tijd zal het leren. Maar gauw leren rennen, Peter. hahahaha............Het is weer weer om te fietsen. Als het tenminste niet te hard waait. Heerlijk, die lentekriebels.

  • 27 Februari 2014 - 10:23

    Jan Dorssers:

    Fijne carnaval.heel veel groetjes.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 454
Totaal aantal bezoekers 690399

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: