Zomaar een week.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Zomaar een week.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Zomaar een week....

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

26 Januari 2014 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Maandagmorgen eerst douchen, ontbijten, oefeningen doen en samen naar de fysio in Baarlo. In de auto vertelde ik Peter van het berichtje van Charlotte, dat we de volgende keer als we in Haarlem zijn een kop koffie in Amsterdam moeten komen drinken... Oke zegt Peter dat gaan we doen!! Maar dan moet je wel 3 hoge trappen op.. Nou dat kunnen we toch proberen!! Nou Charlotte er wordt aan gewerkt dat we eindelijk na 5 jaar een bezoekje 3 hoog gaan brengen!! Bij de fysio ging het supergoed, de oefeningen op de trap waren zwaar maar heel erg goed, oefenen voor de trap in Amsterdam en Peter had thuis ook goed geoefent!! De arm werd getapet en ik maakte voor mezelf ook bij Richard een afspraak voor mijn schouder waar ik al een paar weken last van heb. Na het eten voelde ik me ook niet helemaal lekker en voor het eerst in lange tijd, lekker een poosje op de bank geslapen. De psycholoog belde voor onze afspraak en die is vrijdag 31 januari en de rest van de avond een beetje kalm aan en beetje praten over het gesprek bij de psycholoog en wat we er misschien van mogen verwachten.
Dinsdag was ik er een stuk beter aan en kwam Steef met Pierke en Sien, een poosje buiten geweest en verdere lekker spelletjes gedaan, ze kwamen al op tijd mijn vlees brengen en konden er nog een paar mensen hun portie op komen halen. Terwijl ik achter bezig was ruimde Peter al het speelgoed in de kamer op en als er iemand kwam was hij heel nieuwsgierig en kwam achter kijken.
Woensdag stond er zwemmen met John op het programma en Claudi vroeg of Joep een paar uurtjes mocht komen. Gelukkig had ik al mijn vlees aan de kant en kon ik met Joep bezig zijn. Peter en John kwamen terug van het zwemmen en het had supergoed gegaan, ze hadden het hele bad voor zich alleen gehad en dat kun je goed merken, geen afleiding en dan gaan alle oefeningen veel beter. Joep vond het heerlijk dat Opa weer thuis was en klauterde gelijk bij hem op schoot. Lekker samen met Joep gegeten en na het eten bracht Peter Joep weer naar huis, maar dat wilde Joep eigenlijk niet, hij wilde bij Opa in het grote bed slapen!!! Maar ik moest s middags toch nog het een en ander doen, dus... toch maar naar huis gebracht.Ik begon met mijn ketel zult te maken, voor het eerst sinds 5 jaar weeer een ketel zult!! Er kwamen nog mensen vlees ophalen en ook nu kwam Peter steeds kijken en vooral mee praten en vertellen. De zult was bijna klaar en s avonds kon Peter er nog een boterham mee eten, en hij vond hem toch lekker!!! Ja de liefde van de man gaat door de maag!!
s avonds nog lopen met Willemien en Annemarie en nadat we lekker uitgewaaid waren en een kop koffie gedronken weer naar huis. Zwaailichten op de sevenumsedijk, tja er was ergens iets gebeurt, ik vertelde het Peter en later hoorden we dat er een grote brand was geweest op de Ninnesweg. Tja en naar aanleiding daarvan hadden we een heleboel gespreksstof, over onze brand in 1995 en wat voor impact dat dat toen had!!
Donderdagmorgen ging Peter weer met de taxi naar het afasiecentrum en ik ging boodschappen doen in Panningen, ik moest in best veel winkels zijn, maar alles ging supersnel en was uiteindelijk weer snel thuis. Robert had een afspraak met een andere voerleverancier en ik mocht koffiejuffrouw spelen. Om 4 uur kwam Peter thuis en wilde graag van Robert weten hoe het gesprek was gegaan en had veel vragen. Ja zeer interessant!! Tijdens het eten kwamen de verhalen los over het afsiecentrum en de andere voerleverancier. Ria belde of ze s avonds een kop koffie konden komen drinken, maar Peter gaf aan dat hij toch wel heel moe was, beetje teveel nieuwe informatie!! Lonneke belde nog en het was inderdaad haar laatste werkdag bij de Makro en 1 februari begint ze aan haar nieuwe baan!! Succes Lonn!!
Vrijdag morgen eerder op, er moet gedoucht worden en Pierke en Sien komen, want het is oppasdag!! We ontbijten samen met pierke en Sien en het is supergezellig in de keuken. Sientje in de kinderstoel en peuzelt een broodkorst op en Pierke zit te kleuren en te vertellen terwijl hij een broodje eet. Peter begint aan zijn oefeningen, maar door de kleintjes schiet het allemaal niet zo op. Het is ook eigenlijk te gezellig!! We beleven zoveel pleizier aan de kleintjes!!Maar tegen 10 uur zijn we toch klaar en heeft Peter al zijn oefeningen gedaan. In de kamer krijgt Sien haar fruithapje en dan kan zij naar bed en spelen Pierke en Peter met de duplo, hier hadden ze al een paar weken niet meer mee gespeeld en het valt zelfs mij op hoeveel Peter dan weer vooruit is gegaan. Hoe makkelijk hij alle blokjes benoemt en hoe hij nu verhaaltjes vertelt en hoe ze dat samen doen. Prachtig!! Na het middagslaapje en Sientjes eten gaan we samen met Pierke en Sien naar de bieb in Panningen, Pierke vindt het prachtig, al die boeken, speelgoed en kindercomputer en nadat Peter zijn boek, natuurlijk over Rusland, heeft uitgezocht gaat hij lekker bij Pierke en Sien zitten en kan ik nog wat boeken uitzoeken. Na een klein uurtje zijn we klaar en lopen we naar de auto. Eerst Pierke in de de auto, kan hij alvast niet meer weglopen, dan Sien met de maxi cosi in de auto, het onderstel achterin en vervolgens stap ook ik in. Ho ho zegt Peter, niet klaar!! ik snap er niets van, ik heb toch alles gedaan wat ik moet doen... Nee nee zegt Peter Pierke is los. Wat Pierke is los!! Ik kijk achter in de auto en inderdaad. Ik had Pierke nog niet vastgemaakt, want toen was Peter aan het instappen en dan staat zijn stoel helemaal naar achteren en kan ik moeilijk de gordeltjes van het autostoeltje vastmaken!! Nou maar goed dat Peter zo goed oplet!! Gordels vastgemaakt en Pierke en Sien naar huis brengen!! En zo waren we om half 7 weer thuis, pfff vermoeiend dit alles, maar supergezellig, de duplo wordt opgeruimd en we praatten erover hoe leuk ook Sientje nu met de blokken speelt, we kunnen er uren naar kijken en dit zouden we voor geen goud willen missen!!!
Zaterdagmorgen weer zwemmen met John,ik ruim in huis het een en ander op, want tja daar was de hele week nog niet veel aan gebeurt, maar als je dan een uurtje flink hebt gewerkt ziet het er al een stuk beter uit. Het zwemmen had weer goed gegaan, al was het wel drukker geweest, Willemien belde dat ze smiddags onze voeten wilde pedicuren en dat was prima. Om 3 uur eerst mijn voeten en die zagen er deze keer ook goed uit en toen Peters voeten, die er helemaal perfect uitzagen. We praattten nog over de beginfase met de aangepaste schoenen en hoeveel tegenslag we toen hadden en dat al die deskundigen in Blixembosch, Bucherhorn en Penders er geen drol van snapten!! Terwijl we nog een kop koffie drinken, kwam Claudi op de fiets met Joep en Mees, en wat kon ons Meesje... kruipen!1 Oh zo schattig door de keuken op. Claudi bleef een uurtje en toen wilde Joep natuurlijk weer niet naar huis!!! Tja zegt Peter na het eten, zullen we Joep gaan halen... en dan hier slapen... Nou zullen we dit nu maar niet doen... !! En ook af en toe genieten van onze rust...!!! s Avonds praatten we nog veel over Rusland, Oekrainie en nog meer van die landen, och ieder nadeel heb zijn voordeel en het praten van Peter wordt hierdoor wel steeds beter!! Zo en nu is die ZOMAAR week, toch zomaar weer om, met op de gebruikelijke tijd een bericht, raken jullie niet van slag en kunnen er weer lekker veel berichtjes geplaatst worden.. haha!! GENIET ERVAN.. dan doen wij dat ook!!


VERANDER JE WENSEN IN DOELEN
EN JE HEBT JOUW LOT IN EIGEN HAND


Veel liefs Marlies

  • 26 Januari 2014 - 19:49

    Loes:

    HALLO MARLIES EN PETER.Wat een gezellige week,heel veel succes Lonneke met de nieuwe baan,
    Hopelijk wordt dit weer zo`n zelfde week,lekker gewoon en vooral ontspannen.
    Heel veel groetjes van een midden in de verhuizing zittende Loes[fredje he]
    Tot gauw


  • 26 Januari 2014 - 22:44

    Babette:

    Hallo,

    Jullie weten, jullie zijn ook hier van harte welkom. En ik heb lekker een lift, dus lekker makkelijk.

    Dikke kus en ga zo door


  • 28 Januari 2014 - 14:21

    Christel:

    Marlies, jij vindt dit een gewone week. Menigeen zou zich eens "duchtig op de kop kratse". Dat blijft maar doorgaan. Nou is dat natuurlijk ook het beste om te doen; gewoon doorgaan. Goed van je om toch eens nee te zeggen tegen Peter en Joep. Heel goed dat je ook aan af en toe rust denkt. ook al ben je nog lang niet oud, piepjong ben je toch ook niet meer. hahahaha..........
    Maar ondanks, dat het dus een gewone week was, staat me daar toch weer een verhaal! Leuk leesvoer voor al je trouwe volgers. Het kan ook niet zo zijn, dat je niks bijzonders te melden hebt en dat je dan ook maar niks schrijft. Dit hoort net zo goed bij je routine, als het vlees op woensdag. :)

  • 29 Januari 2014 - 08:47

    Hein Oet Wieërt:

    Tsja, wat te zeggen over zomaar een week. Ik vondt het desondanks zomaar weer leuk om te lezen en het was zomaar weer een heel ververslag en dat voor zomaar een week. Ook zomaar is zomaar heel bijzonder, vond ik. Sorry voor de late reactie maar ik was jullie gewoon vergeten en gisteren toen ik aan het collecteren was voor de HERSENSTICHTING ( misschien dat ik hier wel te druk mee ben ) viel mij in dat ik vergeten was om te kijken op het verslag. Dus bij deze. Voor degene die het niet weten het volgende: Het is de collecteweek voor de Hersenstichting en dat is dus voor slaapapneu tot CVA en van dementie tot migraine dus alles wat met ons Brein te maken heeft. Kijk eens op hun site. Bij voorbaat dank voor de steun.
    Fijne week

  • 29 Januari 2014 - 17:07

    Theadorssers:

    Hoi familie Nouwen !wat weer een week! Wij ga gewoon door, bedankt voor het kaartje voor onze kleinzoon,maar even druk,we bellen nog,heel veel liefs,en groetjes uit Reuver.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 486
Totaal aantal bezoekers 690338

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: