HERFST - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu HERFST - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

HERFST

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

29 September 2013 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Ja het is alweer herfst, maar wat een prachtige nazomer hebben we nog steeds!!!
Zondagmiddag kwam Claudi met Joep en Mees en deden we samen frietjes eten, Peter wilde samen met Joep friet halen, maar dan moest Oma toch ook maar mee gaan... Inmiddels was Johan ook gearriveerd van zijn storingsdienst en zaten we gezellig in de keuken friet te eten. Claudi en Johan gingen met Mees naar huis en Joep bleef een nachtje slapen. Joep vergt heel veel energie want het is zo n bezig mannetje, dus ging ik na het eten nog een poosje naar buiten met hem en kon Peter even bijkomen, weer naar binnen en dan klimt Joep gelijk bij Peter op schoot, boekje lezen... spelletje doen...maar even na 8 uur zei Joep: Oepie gaat slapen en loopt met zijn tutje naar de gangdeur, toch nog even terug Opa een kusje geven en naar boven naar bed gebracht, ja en dan hoor je niets meer tot smorgens half 8. Peter en ik waren al wakker toen we Joep hoorden zingen... Joep uit bed gehaald, Peter verzorgt en naar beneden. Ontbijten oefeningen doen, maar dat gaat met Joep erbij niet zo goed, want hij blijft lachen en zingen en de aandacht van Peter vragen. Maar uiteindelijk toch allemaal gelukt en om 10 uur ging Peter alleen naar de fysio in Baarlo. Joep wilde graag buiten spelen en vroeg maar steeds waar Opa was en dan zei hij heel verwondert.. Opa is wek!!
Maar eindelijk om 11.45 uur was Peter weer terug en Joep sprong bijna over het poortje heen van blijdschap. Jaa nu kon opa weer met hem spelem. Na het eten Peter naar bed gebracht en toen Joep naar huis gebracht. Zo effe rust...
Bij het koffiedrinken hadden we even tijd om bij te praten over de fysio en hoe het was gegaan, ja heel goed, Peter vertelde dat ze de oefeningen met de grote bal weer hadden gegaan en dat hij nu helemaal alleen het evenwicht kon vinden en ook vasthouden. Dat vindt hij zelf heel belangrijk!! En het tapen zag er ook heel goed uit!! Nog een afspraak gemaakt bij de firma Ligtvoet om de rolstoel na te kijken en die zullen vrijdag langskomen.
Dinsdagmorgen kwam Steef met Pierke en Sien en waren we lekker buiten, het tractortje srond nog op de stoep en daar wilde Pierke ook mee spelen. Steef moest even weg maar wij pasten wel op de kleintjes, Sientje de fles geven en na het flesje zit ze dan een poosje bij Peter op schoot, maar ook als ze in de box ligt bij Peter, kraait ze van plezier en lacht heel veel.
Na het eten brachten we eerst Sien naar bed en toen Opa Peter en Pierke, och die ging wel even bij opa liggen, Oma ga jij maar even opruimen doe ik wel op Opa passen... nou ik schoot in de lach en ging naar beneden en toen ik 10 minuten later weer boven kwam was alles in diepe rust. Om 3 uur was alles weer wakker en ging Steef met Sien naar huis, nee Pierke bleef nog bij Opa en Oma, want we moesten nog buiten "werken" Peter was moe en wilde eigenlijk niet mee naar buiten, maar na een kwartiertje kwam hij toch naar buiten en ging grasmaaien, Pierke en ik schoffelen en harken, er lagen al heel veel eikels en die deden we dan in het laadbakje van het tractortje en dan brachten we die samen weg,maar ook in de grote kruiwagen en de schop erbij, zo wat hadden we een plezier!! Robert nam Pierke mee naar huis en Peter en ik waren nog wel tot half 7 buiten bezig, heerlijk!!
Woensdag was mijn vleesdag en voor Peter stond er smorgens niets op het programma, maar hij mocht kiezen van mij, wat aardig he, 10 rondjes lopen of fietsen om de loods of een half uur op de hometrainer, nou en toen koos hij voor de hometrainer, en na een half uur had hij toch weer een nieuw record gebroken, 280 calorien verbrandt (oude was 260) en hij was er niet echt moe van geworden. Ja toch weer vooruitgang!!!
s Middag veel zitten lezen en heel veel gepraat en om half 7 kwam Wil om met Peter te zwemmen en ging ik met Willemien en Annemarie lopen op de Schatberg. Het Zwemmen had supergoed gegaan en na afloop dronken we samen op de Schatberg koffie.
Donderdagmorgen ging Peter met de taxi naar het afasiecentrum en ik had een afspraak bij de opticien voor mijn contactlenzen, nou dat duurde wel wat langer als ik bedacht had en moest ik daarna rap mijn boodschappen doen. Samern met Robert geluncht en toen wilde ik even op de computer helaas... kapot!! Jan gebeld, en kon ik hem gelijk brengen en zou Jan er s avonds naar kijken. Even lekker met Tineke koffie gedronken en weer naar huis, want ik was erwtensoep aan het maken.
He daar kwam de firma Ligtvoet, die zouden vrijdag toch komen... nou deze meneer was heel aardig, en omdat hij hier voorbij reed,kwam hij nu even kijken wat er precies aan de hand was met de rolstoel. Nieuwe handvatten erop gezet en een nieuwe schroef, bandjes opgepomt en hij is weer als nieuw. Ja hij was ook hier geweest met de driewieler, hij vroeg hoe het daarmee ging, nou nog niet zon succes, de hand schiet eraf en Peter kan niet alleen opstappen en de rechtertrapper is niet helemaal goed. Zullen we er samen eens naar kijken.... nou en een kwartier later waren allle problemen opgelost, het bandje bij de trapper met een tirerip versteld, wielrenners tape om het rechterhandvat gedraaid zodat de hand er niet meer zo gemakkelijk van af schiet, de banden opgepompt en naar de accu gekeken. KLAAR!! Nu nog gaan fietsen....
Peter kwam terug van het afasiecentrum en had weer hele verhalen, ja er was een nieuwe meneer, ja die had gewerkt bij de aannemer Janssen van de Ninnesweg, maar hoe hij heette... nou dat is de vraag.. hij wist ook niet of ik deze meneer zou kennen..Komen we binnenkort wel achter, want dat is dan een leuk spelletje, proberen erachter te komen wie Peter bedoelt... Ja en de yoga was niet doorgegaan, maar nu hadden ze gekaart.. maar welk spel... geen toepen engeen jokeren, maar een spel met 7 kaarten op een plankje... Wie het weet mag het zeggen!! Maar het was wel heel leuk geweest. Robert kwam binnen en vroeg of een van ons met hem de auto in Beringe wilde halen, oh geen probleem dat deed Peter wel even.. Ja dat auto rijden is echt super, hij voelt zich dan zo goed!!
s Avonds belde Jan op... de grafische kaart van de computer was stuk, ja en die had hij geen meer liggen..oeps ja zaterdag kon hij ergens in Beringe kijken of er daar nog iets lag... Oeps. Nieuwe computer... He dacht ik misschien heeft John er wel een liggen die bewaart ook alles.. John gebeld, maar natuurlijk had John die nog, hij gaf er wel even eentje af bij Jan...
Vrijdagmorgen eerst eens op ons gemakkie douchen, verzorgen, alle oefeningen en de spiegeltherapie, heel rustig en oh het werkt, ik zie iedere keer een klein beetje meer, en Peter voelt iedere keer een klein beetje meer!! SUPER!!! Nadat we alles gedaan hadden reden we samen naar Kessel, eerst appels en eireren halen en toen naar de kaasboerderij van Piet en Maria, om kaas, yoghurt en karnemelk met smaakje te halen. Pier had ons al aan zien komen en had tijd voor een kop koffie, lekker even bij gepraat en het toeval wilde dat Jac en Ans s middags naar hun zouden komen, maar wij moesten smiddags nog naar de bieb. Nog even de computer bij Jan opgehaald, want die had hem dankzij de kaart van John weer aan de praat gekregen en toen naar huis, Lekker erwtensoep met pannenkoeken, wat een feest en de pannenkoeken waren ook nog goed gelukt!! Na het middagslaapje naar de bieb in Panningen en op de terugweg even bij Claudi een boekje afgeven, Peter wilde niet uitstappen, hij was zo moe.... dus liep ik alleen naar de deur, Claudi kwam met Joep naar buiten, hij kijkt mij aan en roept; waar is Opa.. Hij ziet Peter in de auto zitten en rent er naar toe.. tuut tuut ik kijk om en binnen een minuut zat Joep bij Peter op schoot in de auto, hoe ze dat zo snel klaarkregen is mij een raadsel, maar ik hoorde Peter en Joep schateren, ja echt ze lagen dubbel van het lachen, ja en dan krijg ik een brok in mijn keel , dat is zo'n mooi plaatje!!
Zaterdagmorgen kwam John om met Peter te gaan zwemmen, ze waren best wel snel terug, in ieder geval eerder als ik verwachtte, Nou zegt John, het gaat tegenwoordig zo goed, met aan en uitkleden, met naar het zwembad lopen, het scheelt minstens een kwartier tov 3 jaar geleden, alles gaat zoveel sneller en makkelijker... KLASSE!!!
s Middags moesten we naar de receptie van Tinus en Mien, die waren 50 jaar getrouwd en Peter wilde hier perse zelf naar toe, ik zag er best wel tegenop , want Leanzo is op dit moment ziet gemakkelijk te bereiken, en misschien moesten we wel door los zand lopen, maar och eigenlijk hadden we tijd genoeg en uiteindelijk konden we de auto via de andere kant vrij dichtbij parkeren. We waren nog niet binnen en sprak ons al iemand aan dat ze iedere week deze site leest en wel vaker denkt zal ik eens een berichtje doen, maar dat dan niet doet, ik vertelde haar dat dat toch wel heel fijn zou zijn, en dat wij hier dan weer samen over praten en zo oefenen we onze logoedie, want nu zitten we beiden te dubben hoe deze mevrouw ook al weer eens heette... We moesten lang in de rij staan om te feliciteren, maar zagen steeds bekenden om even een praatje te maken. De hele familie gefeliciteerd en ook dochter Marga las iedere week deze site en was zo dus ook van alles op de hoogte. Lekkere kop koffie stukje vlaai erbij en ging Peter aan de tafel zitten bij buurvrouw Jaan en ik stond even met Annie te kletsen, om later ook bij Peter te gaan zitten. Heel gezellig, maar ja we moesten naar huis, want Pierke en Sien kwamen om te slapen. Steef en Robert kwamen om half 7 de kindjes brengen en was het heel gezellig. Sientje de fles gegeven en Pierke speelde met Opa, puzzles maken en kleuren. Om half 9 kwamen Theo en Minie een kop koffie drinken en Pierke vond het allemaal reuze interessant, hij mocht nog eventjes opblijven en dan moest hij naar bed en kon Oma niet bij hem blijven liggen... Nou dat was niet erg, als oma dan het lampje op de gang aanliet... we hebben de hele avond en nacht niets meer gehoord, en vanmorgen om 7 uur hoorden we de eerste geluidjes van Sien.. tja hoe gingen we dit nu doen... Sientje uit bed gehaald, bij Peter neergelegd, ik naar beneden om de fles te maken, Peter begon met Sien de fles te geven, ondertussen ging ik me aankleden.. en om half 8 werd Pierke wakker en die kwam ook lekker naar het grote bed, en daar lagen ze dan op een rijtje Pierke, Sien en Peter, ja wat een rijkdom, Wat een plaatje, wat brengen deze kinderen ons veel!!!!!SUPER!!!

HEB GEDULD
ALLE DINGEN ZIJN MOEILIJK
VOORDAT ZE GEMAKKELIJK WORDEN

Veel liefs Marlies

• 29 September 2013 - 20:10

Truus Vercoulen:

Hoi Marlies en Peter,

Ja, die"mevrouw" van gister, ben ik dus !!!
    Geweldig ieder week het verslag van Marlies te lezen.
    De vooruitgang van Peter, maar ook het plezier dat jullie beleven aan de kleinkinderen.
    Wanneer komt het boek uit er is al veel stof voor ???!!!
    Ik wens jullie nog veel goeds en voor iedereen die het reisverslag leest veel plezier hieraan.
    Peter wanneer ga je fietsen??

Groetjes Truus en Piet Vercoulen.

• 29 September 2013 - 23:15

Jan -thea:

Wat een reisverslag, super .
    heel veel groetjes uit Reuver,

• 03 Oktober 2013 - 07:28

Hanny Houben:

hoi Peter en Marlies

als ik het zo allemaal hoor kunnen we aankomende zomer wel met de fiets op vakantie,het gaat nog steeds vooruit met Peter ,harstikke goed

grtjes Hanny

• 03 Oktober 2013 - 11:02

Hein Oet Wieërt:

Sorry voor de late reactie maar het is ook hier druk geweest. Ja, en niet alleen door de kermis die gisteravond met een geweldig vuurwerk is afgesloten maar ook met andere zaken. Ik merk nu dat mijn hoofd enorm moe is maar ook dat komt wel weer goed.
    Wat weer een mooi verslag en wat voor een activiteiten. Als je dit leest dan begrijp ik best dat Peter soms moe is. Anderzijds geeft het ook heel veel energie denk ik. ga vooral weer lekker door en maak er nog een fijne week van.