NOG KOUDER..... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu NOG KOUDER..... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

NOG KOUDER.....

Door: M

Blijf op de hoogte en volg Peter

24 Maart 2013 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Het lijkt wel of de winter niet ten einde wil komen... wat is het vreselijk koud!!! En dan is het al bijna april... nieuw leven....
Zondagavond gingen we nog naar Eindhoven naar de verjaardag van Joost. Ik dacht dat Peter wel niet zou willen gaan, hij was een beetje moe... maar neef Joost ja daar wilde hij perse naar toe. Ondanks dat er voor ons niet zoveel bekenden waren was het toch heel gezellig.
Maandagmorgen kwam Johan de koelcel repareren en mochten wij op Joep passen. Peter moest om half 11 bij de fysio zijn en ik moest er wat papieren laten tekenen en zo namen we Joep dus mee naar de fysio. Die keek zijn ogen uit!! We moesten even wachten en Joep kroop bij Peter op schoot, want die had wat kleine snoepjes bij zich en dan blijft Joep wel zitten. Richard deed de fysio en Joep stond er met zijn mooie krulletjes gefascineerd naar te kijken. Het lopen met de twee stokken ging weer heel goed en toen we thuis aankwamen was Johan klaar met de koelcel. Gelukkig had hij hem kunnen maken. Samen gegeten en na het eten ging Johan met Joep naar huis. Na het middagslaapje gingen we weer een rondje fietsen. Peter vond het nog niet echt ideaal, hij vond dat het te langzaam ging en het was te koud. Op het pad terug ging hij eens wat versnellingen uitproberen en dat ging al een stuk beter. Ja alles moet geleerd worden!!!
Dinsdagmorgen kwam Pierke en wij moesten naar de gemeente, nieuw paspoort voor Peter en weer een eigen medische verklaring om het rijbewijs te verlengen. Nog een korte discussie met de juffrouw van de gemeente over het rijbewijs dat dat maar voor een jaar verlengd was, en eigenlijk waren het maar 11 maanden en dat we nu dus op het randje van verlopen een nieuw rijbewijs moeten aanvragen, want als we het eerder doen , geld het vanaf dan voor 1 jaar en verloopt het misschien al per 30 april 2014. Maar misschien verlengen ze het nu wel voor 3 jaar.... maar ja ergens moeten ze toch werk en inkomen houden en dan is het gemakkelijk om het rijbewijs maar voor een jaar te verlengen, zodat wij ieder jaar opnieuw moeten betalen. Maar och wat zeur ik.... Peter heeft HET rijbewijs en kan heerlijk auto rijden en dat is toch het allerbelangrijkste!! Pierke gedroeg zich voorbeeldig bij de gemeente en het duurde allemaal niet zo lang, zodat we ook nog even naar de boerenbond konden om poezenbrokjes te halen en naar de konijntjes te kijken.
Woensdagmorgen was er geen zwemmen, ik was druk met vlees en Peter ging op de hometrainer, en als er klanten kwamen kwam hij kijken en praten. Heel mooi, en die vragen die hij stelt... supergoed!! Hij vraagt vaak aan mij dingen, maar dan weet ik ook niet altijd het antwoord en hij wil het dan heel graag weten, en als deze personen dan komen vergeet ik het te vragen, maar nu komt hij er dus zelf mee.KLASSE!!
s Avonds ging Wil met Peter zwemmen maar het was verrekkes koud!! Heel koud. Zo koud dat Peter na het zwemmen helemaal verkrampt was en de schoen niet aan kreeg. Jammer, hij had er de hele avond last van. Wordt echt tijd dat de temperaturen wat omhoog gaan.
Donderdagmorgen ging Peter met de taxi naar het afasiecentrum. Ik ging eerst mijn boodschappen en daarna naar de kapper in de Grashoek. Het lukte allemaal precies., Ik was met Anke aan het praten over revalidatieklinieken en dat ik er niet zo n hoge pet van op had, dat je toch eigenlijk wel alles zelf moet doen. John kwam binnen en mengde zich in het gesprek. En toen kreeg ik toch wel een heel mooi compliment.. volgens hem lag de beste revalidatiekliniek hier in de Grashoek... op de Lorbaan.. wat wij niet allemaal bereikt hadden.. ja dat was helemaal super!!! Het leek wel of ik weer vleugeltjes had gekregen en een hele boost energie, want ondanks de sneeuw en de kou voelde het heel warm en verzette ik thuis nog bergen werk!! Wil en Marian kwamen op de koffie en om 4 uur kwam Peter thuis van het afasiecentrum. Ja het had heel goed gegaan en met de Ipad... ja weet je.... daar kun je fotos mee maken, ja met 1 hand, het was zo grappig hoe hij mij dit uitlegde, ja echt SUPER!! s Avonds ging ik nog lopen met Willemien en Annemarie, het was koud maar het liep zo lekker warm!!!
Vrijdagmorgen kwam Joep en even later kwam ook Pierke, ja heel erg gezellig, liedjes zingen, spelletjes doen, even naar buiten met de kleine mannekes en ze bleven allebei eten. Tomatensoep, Pierke naast Opa en Joep naast Oma, Pierke kijken wat Joep doet, ja die eet.. en Pierke kijkt. Maar uiteindelijk toch allemaal het buikje vol en lekker gegeten. Claudi kwam Joep halen en Peter en Pierke gingen een slaapje doen. Na het slaapje gingen we naar de bibliotheek. Pierke mee en hij snapte niet zo goed dat hij nu zijn boekjes moest afgeven.... maar snel nieuwe boekjes uitzoeken en nadat Peter een nieuw boek over Rusland had uitgezocht kwam hij ook naar de kinderafdeling, Pierke zette een krukje neer, daar moest Opa Stok gaan zitten en hij zou wel met Oma Meliesje boekjes uitzoeken en Opa laten kijken, Bumba.. Nijntje... boerderij... Ja alles moest mee. Na een klein uurtje hadden we toch alle boeken bij elkaar en brachten we Pierke naar huis.
Zaterdagmorgen kwam Wim om met Peter te zwemmen, ik vertelde van woensdagavond en dat hij toen de schoen niet aan had gekregen, en dat we nu weer het oude zooltje in de schoen hadden gedaan en dat het wellicht nu beter ging. Tegen 12 uur wqaren ze weer terug en het was Super gegaan, Wim had Peter lang niet meer zo goed gezien, ja alles ging supergoed!! Zo dat is een lekker opsteker ondanks de kou!!!!
Zo en dan kunnen we ons nu gaan voorbereiden op hele mooi dagen.. lentedagen.... waarin hele mooie gebeurtenissen gaan plaatsvinden.. HEEL SPANNEND!!

IK ADEM IN
EN KOM TOT RUST
IK ADEM UIT EN GLIMLACH
THUISGEKOMEN IN HET NU
WORDT DIT MOMENT EEN WONDER

Veel Liefs Marlies

• 25 Maart 2013 - 10:43

Hein Oet Wieërt:

Ja wat weer een mooi verslag. De temperatuur loopt direct een beetje omhoog of komt dat omdat ik de verwarming maar hoger heb gezet. Hahahaha.
    Ja, Marlies de beste revalidatiekliniek ben jezelf en evt partners, gezin, kinderen , etc etc. Daar heeft John helemaal gelijk in maar het vervelende is dat dit door de deskundigen niet of heel weinig erkend wordt. Ik hoor Henri Honné master neurorevalidatie, tijdens zijn afsluiting van zijn lezing bij Breincafé nog zeggen dat de beste deskundigen de NAH`ers zelf zijn en zeer vaak niet de professionele hulpverleners. Het leven loopt ook niet volgens de lijntjes en dus hier ook niet! Steek je die pluim van John maar gerust op je hoed en als jij/jullie het een keer zwaar hebben dan kijk daar maar naar!
    Fijne week

• 25 Maart 2013 - 13:39

Christel:

de winter ook zo moe? Helaas hebben wij daar niks aan te willen. Maar...................de lente komt eraan. Wachten duurt altijd lang. Wie weet wat april ons brengen zal. (hopelijk geen hoog zomertemperaturen). Alles op zijn tijd graag.
    Gelukkig hebben wij een dak boven ons hoofd, lekkere verwarming en een warm thuis. Dát blijven toch de voornaamste dingen in het leven. Spannende week deze keer. Nietwaar? Laat maar horen wat het is geworden. Geniet van elkaar, dan komt alles goed.

• 26 Maart 2013 - 12:01

Thea-Jan:

Proficiat met de geboort van jullie klein dochter SIEN.
    Ook voor de mamma en pappa.
    Heel veel groetjes