Pakjesavond - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Pakjesavond - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Pakjesavond

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

02 December 2012 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Zo en nu maar hopen dat het allemaal gaat lukken, want het internet ligt er de halve tijd uit en dan moet ik allerlei kabeltjes loshalen en weer inpluggen en dan doet hij het weer even.... Morgen even naar de provider voor bellen,
Maandagmorgen stond er niets op het programmma en ging Peter op de hometrainer en ik allerlei klusjes doen. Om 12.00 uur kwam Johan Joep brengen, zodat die thuis aan de nieuwe badkamer kon werken en Joep hier rustig slapen samen met Peter. Om 16.30 uur stond er een afspraak bij de fysio en Wil zou meegaan, Wil zou Peter komen halen, maar dat vond Peter maar niks, nee hoor IK rijd en ga Wil ophalen!! Ja dit geeft nog iedere dag zo'n heerlijk gevoel van vrijheid en eigenwaarde!! Bij de fysio had het supergoed gegaan, Wil had een afspraak na Peter en Peter wacht dan en leest de telegraaf, ja want daar staan advertenties in van allerlei opkopingen en dat vindt hij hoogstinteressant!!
Dinsdagmorgen kwam Steef met Pierke, en hebben we lekker gespeelt en na het middagslaapje kwamen ze de nieuwe biggen brengen. Peter wilde samen met Pierke gaan kijken naar het biggen lossen. Pierke overall en laarsjes aan en daar ging het in optocht naar de nieuwe stal, Pierke loopt harder als Peter en dan zei ik, oh Opa kan niet zo snel en dan draaide Pierke zich om, liep naar Opa toe en begon te "helpen" een beetje aan de stok trekken en zo van Kom op Opa doorlopen, anders zijn we te laat!!! Bij de stal aangekomen kon Pierke mooi op het hek zitten en kijken en Peter "keurde"de biggen ook, ja in zijn ogen waren ze wel groot, en zagen ze er goed uit. Pierke vond het prachtig maar wel op een afstandje of hoog op het hek. Toen de biggen allemaal van de vrachtwagen af waren liepen wij ook de stal in. Peter keek goed rond in de afdelingen waar de nieuwe biggen waren en Pierke... ja die vond het wel een klein beetje eng allemaal. Klein uurtje later waren we weer binnen en dronken we nog een kop koffie.
Woensdagmorgen had ik vlees, en smiddags kwamen Piet en Marietje uiit Sevenum. Oef ik had eigenlijk niets lekkers bij de koffie. Claudi gesmst of zij toevallig in de winkel kwam... Nee. Oh maar zij had wel appelflappen om af te bakken in de vries, kon Pap die niet even komen halen.... Peter vertelt wat er aan de hand was, Oh maar dan ging hij wel even naar Claudi en nam gelijk de das van Joep mee. Na een half uurtje was hij weer terug.. ja hij was binnen geweest en Joep kon bijna stappen, ja nog een paar dagen en dan kan hij stappen!! s Middags kwamen Piet en nicht Marietje vlees halen en op de koffie, Frans kwam ook nog en was het heel gezellig aan de keukentafel. Piet had een fotoboek gemaakt van zijn( en een stukje mijn) familie. Heel erg handig en aan de hand van die fotos kwamen er heel wat verhalen los.
s Avonds stond er nog zwemmen met Wil op het programma, ja Peter zou wel moe zijn... nee hoor Het zwemmen had supergoed gegaan en uit de verhalen van Wil kon ik opmaken dat Peter al alles vertelt had van die dag en heel erg goed!!!
Donderdagmorgen met de taxi naar Blerick en ik moest de auto wegbrengen voor de keuring en een grote beurt. Met een leenauto ging ik naar Panningen de laatste inkpen doen voor Pakjesavond.In Panningen kwam ik Steef met Pierke tegen en nog even samen naar de winkel. Zo alles gevonden wat ik nog moest hebben en om 12.30 thuis om samen met Erik en Robert te lunchen. Kadootjes inpakken, opruimen.... en oeps daar was Peter alweer terug. Koffie gedronken en Peter vertellen.. vertellen... vertellen.. hij had heel veel met Silvia gepraat, en was geschrokken wat die te vertellen had!! Ja dat zat hem behoorlijk hoog want iedere keer begon hij er weer over....
Vrijdagmorgen kwam Steef Pierke al op tijd brengen, oppasdag, en om 9.00 uur kwam Claudi Joep brengen, want Claudi moest naar de naailes. En wij vonden het wel leuk als Pierke en Joep hier samen konden spelen. Ja en dat was superleuk!!! En wat kon onze Joep, ja stappen!!! Heel trots en parmantig liep hij door de kamer, en Pierke vond het reuze interessant, hij probeerde Joep steeds aan het handje te pakken, maar dat wilde Joep nu niet meer, hij kon het zelf. Zo dan zouden we eens naar buiten gaan, prei uitdoen om te eten, toch het duwkarretje mee voor Joep, maar dat wilde Pierke nu natuurlijk hebben ... ja en zo duurde het wel een half uur eeer ik een paar preien had uitgedaan!! Opa Jan kwam Pierke om half 12 halen en zo konden Peter en Pierke nog even "rustig" teletubbies kijken.
Na het middagslaapje moest ik toch nog even naar Panningen, ja ik had donderdagavond toch nog iets bedacht voor de meiden en had hier niet alles voor in huis. Oke geen probleem Peter startte de auto en we namen Pierke mee. Gezellig bij de supermarkt en ondertussen belde Robert, hoelang we nog wegbleven en of we Pierke op de terugweg bij Frans en Annie konden brengen dan kwam hij daar ook naar toe. Ook geen probleem. Om 18.00 uur waren we weer thuis en kon ik alle kadootjes in de keuken zetten en een leuke Sinterklaassfeer creeren. Peter vond het allemaal geweldig. Ja superleuk zag het eruit!!!
Zaterdagmorgen ging Peter zwemmen met John, maar hij was niet helemaal lekker... beetje raar, beetje duizelig en heel moe.... maar toch gaan zwemmen en ik maakte alles verder klaar. Toen ze terugkwamen zei John gelijk dat Peter soms erg duizelig was. Oef... had ik alles toch eigenlijk goed voor mekaar en zou Peter dan ziek worden... s Middags misschien wat langer slapen... ik maakte alles verder klaar en werd even een beetje verdrietig... maar realiseerde me dat dat duizelige eerst veel vaker was en nu al bijna een half jaar niet meer.... oh ja .. en wat zei Lonneke dan altijd..... Na zo'n dipje gaat Pap altijd een sprong vooruit!!! Nou dan misschien nu ook wel.
Om half 5 Peter wakker gemaakt, ja hij had geslapen en geslapen en geslapen!!! Ja en nog wel moe, en een beetje duizelig, ja minder als vanmorgen... Alles stond klaar, in de kamer mooi de tafel gedekt, gourmetstel erop en het feest kon beginnen, Steef,Robert en Pierke waren er als eerste, Lonneke en Jaap gelijk er achteraan, en als laatste kwamen Claudi, Johan en Joep.
Al zeg ik het zelf.. heeerlijk gegourmet, en wat opviel was dat Peter bijna alles zelf deed, vlees erop leggen, omdraaien, ja en piepertjes in zo'n pannetje wilde hij ook wel, ik wilde ze in zijn pannetje doen, maar ook dat kon hij zelf..hoe.. gewoon het pannetje als opschepper gebruiken, ja dat was toch goed... hij kreeg in ieder geval lekker piepertjes te eten. Na het gourmetten mochtten Pierke en Joep kadootjes open maken, ja kei leuk en wat een verschil, Pierke deed het heel bedachtzaam en heel langzaam netjes samen met Opa een pakje open maken, en Joep.. rits rats en dan weer weglopen en met andere dingen bezig zijn. Opa en Oma mochten ook al een kadootje open maken... Opa kreeg een porseleinen koffie/thee serviesje.Kei Leuk, kan hij samen met Pierke en Joep "koffie"drinken en ik had een boekje van het kerstverhaal van Dick Bruna. De kleintjes mochten nog even spelen en toen hier naar bed, zodat wij de rest van de kadootjes konden uitpakken en er een hele mooie avond van konden maken en Peter deed met alles supergoed mee. Ja een SUPER pakjesavond was het!! Wauw, ik genoot van alles... we genoten van alles, van de kadootjes en van elkaar!!!Pierke bleef hier slapen, Lonneke en Jaap vanzelf ook, Claudi en Johan namen Joep mee naar huis. En Pierke sliep vanmorgen tot bijna 8.30 uur.... samen het ontbijt klaargemaakt en Steef kwam Pierke halen, Robert kwam binnen en daar kwam Claudi ook nog met Joep gefietsen, en was het weer supergezellig en om 12.30 uur was iederen naar huis en ruimde Peter alles mee op, hij moest zich nog scheren en de oefeningen doen, jazeker dat doe ik allemaal. En toen zaten Peter en ik bij een broodje knak nog heerlijk na te praten, en zijn duizeligheid was helemaal over.... en zijn praten... ja dat ging supergoed!!En we zeiden tegen elkaar... wat een SUPER leuk Sinterklaasfeest was het weer KLASSE!!!


ALLE BIJZONDERE PRESTATIES
HEBBEN EEN DING GEMEEN
AANVANKELIJK LEKEN ZE ONMOGELIJK....


Veel liefs Marlies

  • 02 December 2012 - 18:24

    Thea-Jan:

    Wat weer lekker een gezelling boel,heerlijk.
    Ga maar lekker zo door met ze alle.
    Heel veel groetjes,uit Reuver.

  • 02 December 2012 - 18:36

    Theo & Sylvia:

    Hallo Peter en Marlies

    Peter en ik heben inderdaad fijn gepraat afgelopen donderdag. Het valt me op dat Peter al heel goed praat, petje af voor Peter.
    En zo te lezen hebben julle, net zo als wij, een leuke sinterklaafeest gehad met de kleintjes.
    Dan geeft zo'n feest weer een extra dimensie met je gezin.
    Binnenkort bellen of mailen we om een afspraak te maken, dat had ik Peter beloofd.
    Groetjes

    Theo en Sylvia

  • 03 December 2012 - 11:30

    HEIN OET WIEËRT:

    Heerlijk om weer te lezen. Als ik het afgelopen jaar even snel probeer terug te halen in mijn hoofd dan hebben jullie weer veel cadeautjes gehad. Niet alleen letterlijke maar ook figuurlijke.
    Nu in deze sinterklaasweek zeg ik hou jullie TAAT TAAI.
    Fijne week

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 690444

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: