DUIVEN.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu DUIVEN.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

DUIVEN....

Blijf op de hoogte en volg Peter

23 Juli 2012 | Nederland, Grashoek

Hallo Lieve mensen,

Komen we net terug van een paar dagen weg is de site verandert!!!! Tja nu moeten we maar even puzzelen en eens kijken of het allemaal gaat lukken als vanouds..

Maandagmorgen ging ik met Peter naar Venlo oefenen op de driewieler. Nadat we even gewacht hadden, stond Mieke al met de driewieler buiten. Peter moest er gelijk op, met klittenband werd zijn rechtervoet vastgemaakt, zodat deze niet van de trapper kon schieten. Het ging supergoed!!! Hij moest bochtjes maken op het parkeerterrein en even later een bergje op richting de Maas en ook dat ging heel goed. Bergje af liet Peter zich met behulp van de remmen naar beneden glijden, maar Mieke wilde dat hij de trappers gebruikte om te kijken of hij de grond raakte, ja inderdaad hij raakte de grond en nu moeten ze daar iets op verzinnen zodat de trapper horizontaal blijft. Mieke had de papieren bij zich om de aanvraag bij de WMO in orde te maken, ja die procedure moeten we nu opstarten.. en dan zal het nog wel een hele poos duren voordat de driewieler werkelijk in Grashoek is. Maar ja we hebben geduld..
s Middags was er nog een heel positief mailtje van Mieke om als begeleidend schrijven bij de aanvraag te doen.
Na het middagslaapje ging Peter uit zichzelf weer op de hometrainer, ja goed oefenen zodat hij straks een goede conditie heeft!!!
Dinsdagmorgen gingen we samen met Pierke naar de Boerenbond, weer nieuwe laarsjes kopen, want de andere waren al te klein en met al die nattigheid buiten zijn laarsjes geen overbodige luxe. Ook moesten er nog preiplantjes gehaald worden en Steef vertelde ons dat je die op de Kaumeshoek kon kopen..... ja inderdaad... maar dan moet je wel heeeeel veeel geduld hebben.. Maar na een klein uur hadden we toch 100 preiplantjes kunnen kopen en gingen we naar de Boerenbond. Peter ging ook mee naar binnen en samen met Pierke naar de konijntjes kijken, in de winkel pakte Pierke steeds Peters stok af en zette hem dan een paar meter verder neer... al met al schoot dit dus ook niet hard op....maar wel een heel leuk tafereeltje!!!
s Avonds belde Steef op, ze wilde graag Peter aan de telefoon en hem iets vragen, Zo dat ging een potje goed!! Ja of Peter donderdagmorgen mee ging naar het consultatieburo?? Ja dat was goed dat wou hij wel, want dat buro zit in het oude Mavogebouw.. en daar was hij 40 jaar niet meer geweest...
Woensdagmorgen zwemmen met Wim, en dit had weer uitstekend gegaan, Wim ziet iedere week vooruitgang!! Peter is wel moe, maar erg voldaan na het zwemuurtje!!
Woensdagavond gingen we ijs eten met Huub en Hanny, was nog een verjaardagskadootje voor Peter, gelukkig was het droog en we hadden afgesproken dat Peter zou rijden. Om 7 uur waren we bij Huub en Hanny en reden we naar Grubbenvorst. Peter wilde laten zien waar Claudi werkte en daar reden we eerst langs, zo heel gewoon rijdt hij daar naar toe!!! Bij Clevers konden we lekker buiten zitten en hadden we een overheerlijke ijscoupe!!! Op de terugweg wilde Peter nog van alles laten zien, en hij reed van het een naar het ander, en zo hadden we een hele leuke gezellige avond!!!
Donderdagmorgen op tijd op, want om kwart over 9 kwam Steef Peter al ophalen, ik ging met onze auto naar Panningen om boodschappen te doen en dan zouden we wel zien of we samen nog ergens koffie zouden drinken.. Maar het liep allemaal wat uit en besloten we om thuis koffie te drinken. Peter vond het helemaal geweldig, Pierke woog 10,4 kilo ja dat had hij goed ingeschat, want Steef had gedacht dat hij 12 kilo woog en Peter had gezegd 10 kilo. Ja hij had het goed!!! Tja en het gebouw was nog precies hetzelfde als 40 jaar geleden, ja en toen kwamen zijn Mavo verhalen...
Vrijdagmorgen weer op tijd op want nu moest hij om 9.30 uur in Venlo zijn. John ging mee en was het de laatste " driewielerkursus"' John had nog wat tips naar Mieke en strakjes naar de firma Ligtvoet die de aanpassingen moeten gaan doen. Het fietsen ging heel goed en Peter was een zeer snelle en ijverige leerling. Pierke was de hele dag bij ons en na het middagslaapje stelde Peter voor om "stokken" te gaan zoeken, Robert had een stuk haag gesnoeid en daar waren heel veel stokkken!!!
Schitterend, Peter met een stok, Pierke met een stok en dan ruilen en dansen en zingen en springen, Ja wat een therapie!!! Om 6 uur zou Robert Pierke mee naar huis nemen, maar eerst nog wat eten, en daar kwam Claudi met Joep gefietsen, daar nog even mee gespeeld en om half 8 was alles weg en kon ik het koffer gaan inpakken, want...
Zaterdagmorgen gingen we een weekendje weg!! Naar Zevenaar, naar Wil en Jose, we zouden om 11 uur aanrijden, maar om half 11 zat Peter al startklaar, zelf zijn fotoalbums van Rusland in de auto gelegd, en een laatste chech-up van Peter, heb je de pilletjes... heb je het scheerapparaat... heb je de tandenborstel... Ja ik heb alles. Oke dan kunnen we rijden.. Ja hierin zie ik dan ook iedere keer weer de vooruitgang. Meedeken en meepraten of ik alles heb ingepakt!! SUPER!!
We hadden een hotel geboekt in Duiven en na wat vertraging en omrijden in verband met files, waren we er rond 1 uur, ingecheckt maar we konden nog niet op de kamer. Lekker geluncht en heel relaxed zitten praten, oh en dan kan ik soms mijn oren niet geloven!! Wat een woordenschat!! Geweldig!! Ja anderhalf jaar geleden waren we hier ook, maar toen was het toch echt stukken minder!! Ja we waren ook vlak bij Huissen en Angeren, waar Ben woont, de man die toen zijn Rusland reis voorbereidde, ja misschien konden we daar dan op terugweg naar toe..
Na een klein slaapje, zou ik Jose bellen en dan zouden zij ons ophalen bij het hotel, nou dat leverde enige problemen op want ik had het verkeerde nummer in mijn mobiel staan, tja... en dan moet je even slim zijn.. (voor mijn doen heel slim) want Jose had me toevallig donderdag op mijn mobiel gebeld en dat nummer stond er nog in!!!Ja en toen lukte het na een half uur toch!!!
Jose en Wil haalden ons op en hebben we heerlijk gegeten en een erg fijne avond gehad.
Zondagmorgen na het ontbijt kwamen Wil en Jose ons weer ophalen en ginen we rondtoeren in de omgeving. Eerst richting Doesburg, waar we door een prachtige natuur reden, en waar heuse bergen waren. Wisten Peter en ik allebei niet dat hier"bergen"waren, en boven op de berg was een terras waar we koffie dronken en genoten van het prachtige uitzicht!! Op het terras kwamen we aan de praat met twee oudere dames uit Doesburg, over revalidatie en het "brein" Een mevrouw had nog een paar interessante tips om weer een stapje verder te komen. Na de koffie liepen we, ja Peterook lopend, naar de uitkijkpost en keken we over een prachtig dal. Hierna ging de rit verder naar Doesburg, waar we op een terrasje een ijsje aten en daarna reden we richting Emmerich Duitsland, waar we wederom op een terras een broodje aten. Hierna gingen we weer richting Lobith, Zevenaar en om 17.00 uur waren we terug bij het hotel. Peter wilde even rusten, slapen kon hij niet, zoveel nieuwe indrukken, en ik douchen en om half 7 kwam Wil ons weer ophalen om samen te chinezen. Na het eten gingen Wil en Peter samen op het terras de fotoalbums van Rusland bekijken en Jose en ik fotos van vroeger. Heel erg boeiend!!!We hebben echt genoten van alles!!!
Vanmorgen na het ontbijt gingen we huiswaarts, maar Peter wilde toch echt over Huissen/Angeren rijden en kijken of Ben er nog woonde. Met een veerpont over een riviertje en zo kwamen we in Huissen, Tomtom wees ons verder de weg en het laatste stuke reed Peter er feilloos naar toe.Hij wist na 5 jaar nog precies de weg!!! Ik moest gaan kijken of Ben er was en inderdaad hij woonde er nog, in eerste instantie herkende Ben mij niet, hij had een oogziekte en kon met een oog al niets meer zien en met het andere heel wazig, ik gaf hem een hand en stelde me voor... ja en toen begon er toch wat te dagen.. hij vroeg hoe het met Peter ging en samen liepen we naar de auto, waar Peter inmiddels was uitgestapt... en Ben was helemaal verbaast want hij had Peter niet meer gezien sinds zijn bezoek aan hem in 2008 in Blixembosch, Wauw wat een vooruitgang, ja als we zo buiten zaten was het voor hem de Peter van voor het infarct!!! Ja even herinneringen opgehaald en een kop koffie gedronken, gingen we weer verder... maar helaas stonden we al gauw in de file, en weer file en nog file, en met meer als anderhalf vertraging waren we thuis... ja Peter even rusten en ik mijn bericht schrijven, maar nu hebben ze de site verandert, tja en nu hoop ik maar dat ik er alles op kan zetten.... en dat de fotos er nog op staan....
maar we hebben een paar heerlijke dagen gehad, Peter alles gereden en gelopen, want de rolstoel is heel het weekend in de auto gebleven... Weer een stapje vooruit. SUPER!!!!!!

ALLES ZIET ER ANDERS UIT ALS DE ZON SCHIJNT....
MAAR WIE LANGZAAM EN GESTAAG VOORTGAAT
WINT ALTIJD

Veel liefs Marlies

• 23 Juli 2012 - 19:41

HEIN OET WIEËRT:

Ja, dat was inderdaad schrikken toen ik gisteravond op dze site keek. Veranderingen zijn wel nodig maar jammer dat het lettertype en de grootte zijn veranderd. Het is toch lastiger lezen zo. Ik weet niet wat de reactie van anderen is maar ik zou graag een ander en groter lettertype hebben. Ga dit in ieder geval melden via contact.
    Wat een week en wat een weekend.
    Fijn dat het deze week warm wordt zodat jullie lekker buiten en misschien in en bij het zwembad kunnen bekomen.
    Maak er weer een fijne week van

• 23 Juli 2012 - 21:28

Peter Nouwen:

Hallo allemaal!

Heb even wat foto's toegevoegd (van het afgelopen half jaar kort samengevat...!)

Groetjes Steef

• 24 Juli 2012 - 13:20

Christel:

ja, weer een onaangekondigde verandering. Effe aanpassen. Maar alles is te lezen en we kunnen ook reageren. Alles went.
    Het gaat weer uitstekend bij jullie. Blijf maar lekker genieten.

• 24 Juli 2012 - 23:02

Nelly:

Wat fijn dat Peter zich alles zo goed kan herinneren en het verschil zo groot is. Wat zijn eigenlijk de tips waar je het over hebt??? ben wel nieuwsgierig hierna? FIETSEN.... Hopelijk heeft hij superveel plezier van deze fiets. Een zwager van mij zegt dat hij "GOUD" waard is, Hij heeft een elektrische driewieler en deze bevalt echt geweldig goed... ze fietsen wat af. Hij heeft weer een hoop vrijheid gekregen hierdoor, kan zelf overal naar toe of samen als je plannen hebt. Veel SUCCES.... HOPELIJK KRIJGT PETER HEM SNEL................

Groetjes en liefs Jan & Nelly.