Een nieuwe Lente - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Een nieuwe Lente - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Een nieuwe Lente

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

20 Maart 2011 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

En weer komt er nieuwe lente, een nieuw begin.... nieuw leven, en het einde is nog lang niet in zicht..
Maandagmorgen weer rijles, deze keer ging Herm met hem mee en dat vindt Peter altijd heel fijn. Hij had ook vanalles te vragen, dus dat zat wel snor. De les had heel goed gegaan, alleen nog een beetje oefenen op omleidingen en of Peter borden kan volgen, maar laat ik eerlijk zijn (en velen met mij denk ik) wij rijden ook weleens verkeerd en staan ineens in Horst terwijl we richting Eindhoven moesten hebben!! Maar met de techniek en het bedienen van de auto gaat het helemaal uitstekend, dus over een paar weekjes hopelijk de vlag uit!!
Maandagmiddag was het goed weer en zijn we samen buiten bezig geweest, eerst zonder stok naar de brievenbus en dat ging goed en toen nog zonder stok in een tempo naar de loods gelopen. Zo klasse!! Dat ging erg goed!! Ja hier haal je weer positieve energie uit!!
Dinsdagmorgen fysio, en Peter is er niet zo tevreden over, maar ik weet niet precies wat.. s Middags weer lekker buiten, en Peter met de grasmaaier wat rondgereden, ja dat bromt lekker. s Avonds heerlijk gelopen met Willemien en lekker lente opgesnoven.
Woensdag was er voor beiden een (erg) vol programma. Ik had vlees en Peter ging s morgens met Wil zwemmen, Wil kon hem niet terugbrengen en moest ik Peter op de Schatberg gaan halen. Het zwemmen had super gegaan. Het was erg rustig geweest in het zwembad en dan gaan alle oefeningen heel erg goed. s Middags kwam Chantal om de haren te knippen, kwamen Claudi en Johan eten en s avonds had ik nog een vergadering en om half 11 kwam Wil nog om in te tapen. Oef oef!!!
Donderdagmorgen naar de afasiegroep. Ik moest nog kontakt opnemen met John,de podoloog voor een nieuwe afspraak en dacht dat wel in een paar minuten te doen. Maar er kwam een erg boeiend gesprek van wel een half uur, de podoloog ziet nog heel veel mogelijkheden en kansen, alleen jammer dat de reguliere zorg hier minder aandacht voor heeft. Deze John heeft aandacht voor ons en denkt mee met ons!! Zingend ging ik naar Panningen om behang te bestellen voor de "kinderkamer" s Middags naar Tinekes verjaardag en om 4 uur kwam Peter thuis van de afasiegroep. Ja veel had hij niet aan mij want inmiddels lag ik weer in de clinch met Essent. Ik geloof dat ik er al 10 keer voor gebeld heb, en steeds kloppen de rekeningen niet en worden er weer foute bedragen berekent en afgeboekt. Ja de stroomstoom komt uit mijn oren!!!Mijn goede zin van s morgens was helemaal verdwenen, en dan is er mijn verdriet en onmacht dat ik hier overal achter aan moet gaan, want doe ik het niet, dan betalen we hier duizenden euros teveel!!!
Claudi en Johan kwamen weer eten, want zij zijn de keuken aan het verbouwen en kunnen een paar weken niet koken.....
s Avonds hadden we pas tijd om over de afasiegroep te praten, ja heel erg goed, bij de computerles had hij zelf zinnetjes moeten typen en hij vond het klasse dat hij alle letters zelf had gevonden, zijn zinnen klopten!! Wauw!!
Vrijdag morgen weer fysio en ik moest naar de kapper, ik een beetje haasten wat Peter zou net na elven terug zijn... Net voor 12 was hij pas thuis, ja de taxi had nog andere mensen opgehaald en weggebracht... heel moe... en de fysio ... niks...veel te druk... hij was er verdrietig van. Bij de fysio zijn ze ook aan het verbouwen en er hadden wel 10 werkmannen door de ruimte gelopen, nee zo was het niks, dan kon hij beter thuis blijven.... Hij had er de hele dag last van... Toch maandag maar even kontakt opnemen hoe het nu verder moet
Zaterdagmorgen even naar Claudi en Johan, kijken naar de bouw, Peter wilde niet, hij kon toch niet helpen.... verdriet, onmacht, vermoeid!! Maar toch samen er naar toe. Ja toch wel leuk, nu weet ik waar ze over praten.
Ja en toen s middags barste de bom.... wat een onmacht wat een verdriet, samen huilden we om wat er nog niet kan, en hoe oneerlijk we dat vinden. SHIT SHIT Een heleboel frustratie kwam eruit... en toen na een uurtje draaiden we het om... van helemaal niets kunnen, niet praten, niet lopen, de hand niet bewegen......Kijk eens wat we al allemaal wel kunnen..... Zoveel vooruitgang in het laatste half jaar...grasmaaien, autorijden, lopen op gewone schoenen zonder stok, namen noemen, computer, kleuren, oh zoveel en het allermooiste .... bijna Opa en Oma. En toen kwam er door onze tranen heen toch weer een grote glimlach!!!
Ja en vanmorgen scheen de zon uitbundig, zowel buiten als binnen in ons hart en maakten we samen een vreugdedans door de keuken, om wat we al allemaal hebben bereikt met de positieve inzet van de mensen om ons heen!!!



LOOP OVER HET PAD VAN EEN REGENBOOG
LOOP OVER HET PAD VAN EEN LIED
EN ALLES AAN JE ZAL SCHOONHEID ZIJN
OVER HET PAD VAN EEN REGENBOOG LOOPT EEN WEG
UIT ELKE DONKERE MIST



Veel liefs Marlies

  • 20 Maart 2011 - 17:32

    Theo & Sylvia:

    Ik weet precies wat je bedoelt!
    Ik probeer ook positief te zijn maar dat gaat allemaal zeer moeizaam.
    En dan komt er weer een dag dat het een beetje mee zit.
    En zo is het leven geven en nemen.
    Ik vindt het fijn om iedere week iets van jullie te horen zodat ik niet alleen ,maar met jullie samen door deze moeilijke tijd hoef te gaan.
    Bedankt!
    Groetjes Theo en Sylvia

  • 20 Maart 2011 - 17:53

    Christel:

    och och Peter en Marlies toch. Iedereen, die jullie wel en wee volgt, voelt met jullie mee. En wensen jullie alleen maar al het goede onder de zon. Toch zit het soms niet mee. Maar zoals ook jullie wel weten, na regen komt zonneschijn. En jullie zagen samen de zon al voordat die achter de wolken vandaan kwam. Het ga jullie goed. En voor je het weet, is het mei en dan.........ja dan. Opa en oma. Een nieuwe fase in jullie leventje. We kijken er met z'n allen naar uit.

  • 20 Maart 2011 - 18:21

    Ria En Wiel:

    Inderdaad soms moet je terug kijken om te kunnen zien wat er allemaal weer mogelijk is, en dat is best ook weer veel .
    En verdrietig zijn is toch ook
    menselijk als je toch ook veel niet, of niet meer zo goed kunt. en als dan de zon weer komt ziet er alles weer veel beter uit en maakt die jullie weer blij. En dan met de vooruit zicht van 2 baby,s komt alles weer goed. en komt ook alles weer goed .Positief zijn maakt ook blij. Groetjes van ons

  • 20 Maart 2011 - 19:51

    Hein Oet Wiëert:

    Wat te zeggen. Sprakeloos en hier lopen de tranen ook maar volgens mij heb jij Marlies hier al vaker geschreven : Kijk niet naar wat je niet kan maar naar alles wat je wel kan. Klamp jullie daar aan vast. Het kan/kon zoveel slechter. Ja, en de zon schijnt ook door kleine raampjes, achter de wolken schijnt de zon etc etc. Blijf genieten al is het maar van het groeien van het gras.
    Gelukkig dat de zon zowel letterlijk als figuurlijk is gaan schijnen. Maak er weer wat moois van en af en toe je emoties en frustraties toe te laten is helemaal niet erg.

  • 20 Maart 2011 - 20:44

    Jan-Thea :

    WIJ ZIJN ER WEER ,HET IS OPGELOS.
    EN ALS IK HET LEES IS ER OVERAL WEL EEENS WAT.
    IK PROBEER DAN OOK MAAR POSITIEF TE ZIJN.
    NAAR DAT GAAT NIET ALTIJD,DAN MOET JE MAAR WEER AAN LEUKEN DINGEN DENKEN ZOALS DAT JULLIE IN MEI OPA-OMA MOGEN WORDE.
    EN ZO IS HET LEVEN NU,MAAR WE GAAN WEER DOOR SAMEN ,MET ZE ALLE ZIJN WE STERK.
    HEEL VEEL GROETJES.

  • 23 Maart 2011 - 10:25

    Jaan:

    Marlies en Peter,ik las jullie bericht wat later,maar wil jullie toch effe veel zonneschijn wensen.Dan ziet alles er veel beter uit.Blijf positief ,alles komt goed.Groetjes van Jaan

  • 24 Maart 2011 - 13:57

    Peter Nouwen:

    ik ben nu in venlo.
    computer.
    computer moeilijk.
    maar oefenen.
    beetje helpen.
    moe.
    groeten peter

  • 24 Maart 2011 - 17:41

    Christel:

    SUPER PETER!!! Hier had ik lang op gewacht. HET WAS HET WACHTEN WAARD. Gefeliciteerd met het behaalde resultaat.

  • 24 Maart 2011 - 17:52

    Peter Van Christel:

    Lees het bericht net en zit met tranen. Het blijft vind ik nog steeds gigantisch hoe jullie je er doorheen slaan. Blijf vooruit kijken mensen en tel wat er wel kan... Niet altijd gemakkelijk, maar als je af en toe kan toegeven aan de emoties moet het kunnen lukken. Wat de computer betreft vriend Peter.... Toppie, dat het zo lukt. Heb ik nu een concurrent??? Groetjes en hou jullie taai

  • 24 Maart 2011 - 18:14

    Marie-louise:

    heeyyy Peter,
    Super, zelf wat op je site zetten
    Nog even en we krijgen een heel verslag van jou
    ga zo door

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 690424

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: