Blauwe regen - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Blauwe regen - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Blauwe regen

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

09 Mei 2010 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ja geduld wordt beloont!!!!
Eindelijk na 7 jaar zitten er bloemen aan de blauwe regen!!! Sinds we de nieuwe tuin hebben (2003) staat er een blauwe regen tegen de pergola en nog nooit zaten er bloemen aan.... Ze hadden me wel vertelt dat het een paar jaar kon duren, maar ieder jaar opnieuw de teleurstelling Geen Bloemen en nu dinsdag liep ik door de tuin en wat zag ik..... allemaal blauwe bloementrossen en ik vergeleek het gelijk met Peter.(over 7 jaar is hij ook weer helemaal goed) Het was zo mooi om te zien, ja ook hier werd het geduld beloont!! Ik putte er erg veel kracht en goeie zin uit, ondanks het koude en regenachtige weer. Volhouden en blijven koesteren.

Zondagmiddag na enkele fikse regenbuien gingen we toch maar wat buiten lopen en vroeg aan Peter of hij wat wilde doen. Vaak is dan het antwoord, nee.... beetje moe.... Maar nu wilde hij gaan rondtoeren en naar zijn zusje, eerst naar Panningen gereden maar daar was niemand thuis, ja dan naar Kessel. Het is best wel gek, na 2 jaar zomaar ergens naar toe gaan... we zijn dat zo n beetje ontwent.. we hoefden s avonds ook geen asperges te steken, dus het maakte allemaal niet uit, wat we deden.
We werden allerhartelijkst ontvangen en het waren een paar gezellige uurtjes.
Bij de stoplichten doen we dan de kleuren oefenen en dat is nog steeds lastig voor Peter. Het stoplicht was rood, ik vroeg Peter welke kleur is het? Groen, was het antwoord. Oh dan kan ik doorrijden!! Nee nee stoppen!! Het is zo gek, hij weet in zijn hoofd het is rood en je moet stoppen en zegt dan Het is groen. Wat voor ons een automatisme is om door te rijden, maar peter moet hier erg over nadenken.

Maandagmorgen logopedie en hij had asperges meegenomen voor Joyce. Ze hadden samen het spel Jenga gespeeld en ik legde de link met logopedie niet. totdat Claudi kwam en in het schrift keek. Het ging dus om de woordjes in en uit en op. en rechts links midden. hij moest iedere keer benoemen wat hij deed.
s Middags nog zwemmen met wil en dat had ondanks de grote drukte in het zwembad erg goed gegaan. Ze kregen wel weer niet de nieuwe schoen aan, maar dankzij een tip van Annemarie lukt het nu wel. De voet schiet in een kramp en dan kan hij net de beweging niet maken om in de schoen te komen, maar als hij dan even op blote voeten gaat staan en een paar kniebuigingen maakt is de voet weer uit de kramp en gaat het wel.

Dinsdagmorgen fysiotherapie en Richard en Joost waren erg tevreden over de nieuwe schoen en de conditie van Peter. Richard had een brief erbij gedaan voor de revalidatiearts en daar word ik vrolijk van.
Peter is erg gemotiveerd om nog steeds door te gaan en te verbeteren en er zijn nog heel veel doelen te behalen. Dinsdagmiddag kwam neef Wil om in de moestuin te werken en had ook weer allerlei groenteplantjes bij zich. Peter vindt het helemaal geweldig, en benoemt alle plantjes, dankzij de kaartjes die er bij staan. Alles is oefening en oefening baart kunst!!

Woensdag bevrijdingsdag en Peter keek veel televisie over de oorlog en bevrijding. Ondertussen ging ik naar het tuincentrum om Geraniums te halen voor in de bloembakken. Peter vond wel dat ik niet te veel moest kopen (zuinige Henkie), maar dat maak ik gelukkig zelf wel uit. En als het dan allemaal in bakken staat vindt hij het ook heel fijn.
Tijdens het eten had hij hele verhalen over de oorlog en dat er op de boerderij van Opa ook duitse soldaten waren geweest en die waren... hij noemde het woord: gefusileerd (is doodgeschoten). Ja zo n moeilijk woord zegt hij zomaar. Alleen is de clou, dat we allemaal niet weten of dat ook echt een goed woord is. Gefusileerd, ik weet het niet.
s Avonds moesten we steken en het was bitterkoud!! Dus kwam Peter ook niet koffiedrinken in de loods, er was ook niet veel asperges, maar dat is weer goed voor de prijzen, want die zijn momenteel erg goed te noemen.

Donderdag was er weer afasiegroep in Blerick en Peter gaat er graag naar toe. ook het lunchen tussen de middag. Hij bestelt wel iedere keer hetzelfde. Gemakkelijk.... nee eigenlijk was hij voor het infarct ook zo. Handig, doe maar hetzelfde als de vorige keer!!
Johan en Claudi kwamen s avonds nog lekker wortelenstamppot eten, en ik ging steken, maar ook deze avond was de oogst erg magertjes, jammer want de prijzen waren weer omhoog!!

Vrijdagmorgen weer fysio en s middags moesten we naar de poli in Panningen om een hartecho te laten maken. We waren er beiden van overtuigd dat er niks mis was met Peters hart en dat was gelukkig ook zo. Alles prima in orde en hoeven dus nu niet meer naar de cardioloog.Weer een specialist minder.

Zaterdagmorgen weer zwemmen met John, die net terug was van vakantie in Italie. John had de nieuwe schoenen nog niet gezien en was verrast over de vooruitgang in 3 weken!! s Middags sorteren en steken en er was een klein zonnetje en een beetje warmer, en ja hoor daar kwam Peter weer naar het veld met het scootmobiel!! Na het steken met zijn allen friet gegeten in de loods, ja mensen en dat is zo gezellig!! Flesje bier erbij....sterke verhalen... dat is genieten. Lonneke was inmiddels ook gearriveerd en werd het een gezellige avond.

ONTMOEDIG NOOIT IEMAND

Veel Liefs Marlies

• 09 Mei 2010 - 15:08

Christel:

hoi beste mensen,
    alles gaat zijn gangetje. Iedere dag of week toch een kleine vooruitgang. Soms even iets verder terugkijken. En dan.......WAT HEBBEN WE WEER VEEL GEWONNEN. John had hem 3 weken niet gezien en zag de grote sprong voorwaarts goed. Soms heb je zelf ook zo'n terugblik nodig. Want de stapjes voorwaarts zijn klein, maar wel vooruit. Fijn hè? Alle moeite tot nu toe loont. Dus ga door en hou vol. Wij steunen jullie van afstand. Je staat er niet alleen voor. Laat de zon maar schijnen. Daar genieten wij allemaal van.

• 09 Mei 2010 - 16:23

Marie-louise:

Ja hoor, het gaat prima met Peter, hij zit lekker in zijn vel, en trots op de kilo's die hij al kwijt is.
    Dus met z'n allen gewoon doorgaan, de zon tegemoet
    De gezellige zomer avonden komen er hoop ik weer aan.
    En dan kan hij thuis weer het zwembad in duiken.
    groetjes

• 09 Mei 2010 - 18:00

Ria En Wiel:

Wat fijn dat alles weer zo lekker vooruit gaat. En er toch wel een zonnetje door de wolken komt. Zeven jaren wachten op de blauwe regen is wel lang maar als je niet weet hoelang het duurt is de tijd toch nog vlug om dat heb je met vooruit kijken Veel succes en moed houden

• 09 Mei 2010 - 19:27

Jan -thea:

Hallo wat is het fijn om te lezen dat er vooruit gang is.
    Dus wij gaan weer door met ze alle.
    Peter en Marlies voor op en dan de rest we gaan er voor de gouderegen,de zon ,lekker zwemmen ,biertjes drinken en ga zo maar door.
    groetjes thea

• 11 Mei 2010 - 23:02

Tooske:

Hallo allemaal, wat goed om te lezen dat alles weer vooruitgaat. En ja die seringen, wat is de natuur toch mooi, en hier zie je ook weer, geduld en eindelijk naar7jaren komen de bloemen, zo dus ook bij peter, het heeft even tijd nodig. maar kijk over een paar jaartjes terug, en denkt dan hier hAD IK ALLEEN MAAR VAN KUNNEN DROMEN.JE ZIET DROMEN BESTAAN!!!!!ALS JE ER MAAR IN BLIJFT GELOVEN.

• 12 Mei 2010 - 07:17

Hein Oet Wiëert:

Je ziet inderdaad dat ook na(aan blauwe)regen de zon schijnt( bloemen komen) ook kan het pas na jaren (blauwe) regen gebeuren dus geef nooit de moed op want ook ik leer nog elke dag bij. Al is het door goed voor mijn eigen te zorgen.
    Ja, het brein is echt ongelooflijk want ook mij gebeuren zo`n dingen en ik kan er dan zelf vaak mee lachen. Dat is trouwens een goede remedie om minder gefrustreerd en/of gestresst te worden. Alles lijkt dus automatisch te gaan maar dat is het vaak dus niet maar een prestaties levert dat brein. Daar kom je pas achter als er ergens een kortsluiting ontstaat.
    Ja, bevrijdingsdag dat was voor mij ook speciaal. Ben namelijk in Roermond geweest met mijn jongste zoon en stonden op de eerste rij. heb oa een heel leuk gesprek gehad met Ab Klink, ja die van de gezondheidszorg ( minister of staatssecretaris) en ook op mijn kijk als cva-getroffene op zaken in deze zorg. Het was een geweldig ongedwongen en informeel gesprek en hij kwam zeer geïnteresseerd over. Ik hoop dat hij evt wat aan heeft. Verder genoten van de optredens daar van Guus Meeuwis, Caro Emerald en Miss Montreal. Het was gewoon een geweldige dag.
    Zo voor iedereen weer een fijne week en dat de prijzen van de asperge goed blijft maar hoe kouder hoe hoger denk ik maar ook hoe minder kilo`s en fris/koud is het zeker. Toch een zonnige week en groetse uit het Weertse.

• 15 Mei 2010 - 15:10

Lucia: