Vol verwachting - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Vol verwachting - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Vol verwachting

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

21 November 2009 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ja het was me het weekje weer, gelukkig waren er veel fijne momenten.
Zo gingen we zaterdag eindelijk naar Oirschot naar Zus van de Looij. Hier waren we al bijna 2 jaar niet meer geweest en nu gingen we samen met Zus uit eten. was nog een Sara cadeautje voor mij. Heerlijke avond hebben we gehad, lekker gegeten, maar Peter werd wel om 9 uur ineens heel erg moe. Dan zie je toch dat hij veel heeft ingeleverd. Maar toch een paar fijne uurtjes gehad.
Zondagmiddag moesten we naar Johan van Claudi die maandag jarig was. Toch ook een paar uurtjes geweest en Lisa en Fleur hadden een leuk boek over de boerderij. Met hele duidelijke plaatjes en de woorden er bij geschreven. ja zo n boek zou Peter ook wel willen. Geen probleem, leen maar zo lang. Iedere dag leest Peter hierin en wat blijkt nu, hij kan nu noeiteloos de kleine woordjes lezen. de het en een zijn geen enkel probleem, toch iets positiefs uit de epileptische aanval!!??
Maandag was er geen Neuro, want Teun was ziek, Jammer want we zouden het gesprek over de voortgang hebben, is nu naar maandag verschoven.
Dinsdag fysiotherapie en dit had goed gegaan. s Middags was er geen logopedie want Joyce was ziek. s Avonds nog naar Annie en Frans, waren we al een jaar mee bezig om er naar toe te gaan en steeds kwam er iets tussen, maar nu lukte het eindelijk en was het een hele fijne avond.

Woensdag kwamen Steef en Robert terug van de huwelijksreis en s middags ons de verhalen vertellen. Ze hadden het erg leuk gehad. Maar ook wel weer blij (net als wij) dat ze weer thuis waren. Peter was wel erg moe na al de verhalen en dacht dat hij niet kon gaan zwemmen, maar Wil beurde hem op en ze gingen toch. Goed gegaan!! Gelukkig.

Donderdagmorgen met Wim Lensen naar de neuro in Eindhoven. Ik wist eigenlijk niet goed wat er nu ging gebeuren, of Teun al het nieuwe traject ging starten. Ja hoor, ze zijn begonnen met het trainen van de motoriek. Heel spannend hoe dit nu gaat uitpakken en maandag horen we hier meer over. Ondertussen had ik dr Pop gebeld over de mex. griepspuit en wat we hier mee moeten. Dr. pop adviseerde om toch die spuit te halen want als Peter de mex. griep krijgt zijn we nog veel verder van huis. Hij adviseerde om er paracetemol bij te nemen zodat hij in ieder geval geen koorts krijgt na de vaccinatie, en de kans op een epileptische aanval verkleint.De nieuwe medicijnen (carbamezepine) moeten ook genoeg bescherming bieden om een aanval tegen te gaan. Ik vind het allemaal maar vreselijk spannend!!

Na het middagslaapje liepen we samen naar de loods waar we alles klaargezet hadden voor de Pietenmiddag van vrijdag. Peter werd emotioneel en verdrietig, hij had niet kunnen helpen. En dan word ik ook verdrietig, tjuu toch we wilden zo graag anders...helaas. Samen een flinke pot gehuild en toch de draad weer opgepakt. Ik ging samen met Annemarie lopen (ipv dinsdag) en zo kon ik alles van me af praten,toen ik na 2 uurtjes weer thuis kwam zat er een heel andere Peter in de kamer. Ja we gaan er samen voor en volgend jaar kan ik weer meehelpen!!!Hij was de verdere avond best wel vrolijk!!!
Vrijdagmorgen bij de fysiotherapie had het ook weer goed gegaan. Opluchting en blijdschap bij mij, want s middags was het hier Pietenmiddag van de Buurtvereniging. Alle kinderen(23 stuks) van de buurt kwamen en ook 2 heerlijke Pieten. Voor het derde jaar hebben we voor deze opzet gekozen en het is een groot succes. In de loods, met 20 grote pakken stro, speelden we het Pietenbordspel. Peter kwam ook kijken en vond het geweldig. Ik kan dan echt even alles vergeten en helemaal opgaan in het spel van Sinterklaas. De kinderen die zo oprecht zijn.. iedereen die meehelpt. Ja dit is leuk!!

En vanmorgen zwemmen met Wil en enthousiast kwamen ze terug. Poeh poeh, alle oefeningen waren weer als vanouds. Nog een beetje verminderde conditie maar verder perfect.Gelukkig dan zit er weer schot in de zaak en kunnen we weer vooruit kijken, want vrijdag hebben we een gesprek met de revalidatiearts en zij bepaalt min of meer de verdere therapieen.

NIET ANGSTVALLIG ERLANGS
MAAR DWARS DOOR ALLE LEED EN SMART HEEN
LEIDT DE WEG NAAR WARE VREUGDE

Veel liefs Marlies

• 21 November 2009 - 15:37

Marie-louise:

Zo zie maar weer, alles loopt weer als een stoomtreintje, langzaam maar er zit weer goede vooruitgang in.
    Hou allemaal goede moed, en we gaan stapje voor stapje verder.
    groetjes

• 21 November 2009 - 17:18

Tooske:

ja, ja het gaat niet snel genoeg voor jouw.
    Maare, alles heeft zijn tijd nodig, soms gaat het snel, en jij dan maar denken, wij gaan in dat tempo door, nee lieze zo is het niet.
    Enne geduld is een schone zaak!!!!
    groetjes, en een fijne zondag. van jouw GROTE ZUS.(lies dat snappen wij alleen) dikke kus.

• 22 November 2009 - 12:42

Hein Oet Wiëert:

Hallo, wat weer een gebeurtenissen deze week. Ben enorm benieuwd wat de revalidatiearts gaat zeggen. Maak er een fijne week van dan doe ik dat ook.

• 23 November 2009 - 14:00

Thea-Jan:

Wat weer fijn om te lezen.Zo zie je maar weer ,laat het treintje maar langzaam gaan , en hou de moed er in en wij gaan samen meen.
    Wij wensen jullie samen met de kinderen fijne sinterklaas en een ZAK VOLLE MOED.
    Heel veel groetjes thea-jan

• 24 November 2009 - 18:16

Hein Oet Wiëert:

Ik reageer nog even met het volgende;

WAT ACHTER ONS LIGT
    EN WAT VOOR ONS LIGT
    ZIJN KLEINE DINGEN
    VERGELEKEN MET WAT IN ONS LIGT

• 26 November 2009 - 15:21

Christel:

Marlies en Peter, wat later dan jullie van me gewend zijn. Mam is 80 geworden. Dus groot feest. Het was me wel weer een verhaal zeg. Maar het gaat nog steeds vooruit. Ook ik ben heel benieuwd hoe de nieuwe neuro-feedback gaat uitpakken. En ja, ook Sinterklaas is weer in het land. Dat geeft altijd wel weer gezellige drukte. En voor je het weet, is het 2010. Wat zal het nieuwe jaar weer brengen? Dat blijft voor iedereen een verrassing. Want niemand kan in de toekomst kijken. Hou je haaks. En af en toe samen een potje janken, lucht lekker op. Gedeelde smart is halve smart, nietwaar. Tot gauw weer.

• 26 November 2009 - 15:22

Christel:

wat een onsamenhangend verhaal heb ik weer geleverd. :) Volgende keer beter.