trouwdag - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu trouwdag - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

trouwdag

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

19 Mei 2008 | Nederland, Grashoek

Goeiemorgen allemaal

Zaterdagavond ging ik met Annemarie naar Peter, Wil Koch was al eerder gegaan en hun hadden een uurtje samen gecommuniceerd. Annemarie en ik zouden wel zien, als Peter moe was ging zij gelijk met Wil naar huis.
Ik had 29 rode rozen bij me. Mijn verbazing was heel groot want in het huisje stonden er al 29, hier hing een kaartje aan door Peter geschreven en hij duidde dat die rozen voor mij waren, en die moesten "Zuhause" staan. Iemand had dat voor hem georganiseerd, maar ik wist nog niet wie. Effe later belde Lonneke en zij had hier voor gezorgd. (samen met anderen) Dus toch op onze trouwdag voor allebei rozen. Was echt heel bijzonder en uit alles bleek dat Peter hier heel trots op was.
De avond was heel gezellig en Peter wilde pas om half 11 naar bed.
We hadden met Simone(verpleging) afgesproken dat err s nacht niemand zou komen alleen als het nodig was zouden wij bellen. Midden in de nacht stond er ineens iemand aan het bed en het verbaasde me enorm. Nou Peter had zelf gebeld en moest plassen, ja naar het toilet. Nou dat deed hij dus een week geleden echt niet!!!!!!

Zondagmorgen had Simone weer dienst en om half 9 kwam ze het huisje binnen en begon lang zal ze leven te zingen. Peter lachte en zong het helemaal mee. Ik niet want ik kon geen woord uitbrengen. Ze had voor het ontbijt extra krentebrood meegenomen en jus d orange. Lief he.Peter werd gedoucht en ik maakte ondertussen het ontbijt klaar en keek ook nog bij het douchen. Simone had heel veel tijd voor ons. Ja zo kan het dus ook. Na het ontbijt hebben we een poosje buiten gezeten bij de fontein. Peter was gelukkig maar maakte zich toch ook zorgen om de toekomst en is bang dat het toch niet allemaal goed komt. Duurt te lang voor hem en wil graag naar huis, ondanks de hele goede verzorging in Blixembosch. Het is voor hem heel onwerkelijk dat hij na 3 weken ziekenhuis en bijna geen verzorging, nu heel veel aandacht van de verpleging krijgt.
Daarna heeft hij even op bed gelegen en kwamen Claudi en Johan. Claudi moest van hem het agrarisch dagblad meebrengen. Hij wilde weten hoe het met de varkensprijzen ging. Hij kon wat woordjes of stukken van woorden lezen, maar als we het hem voorlezen begrijpt hij het goed. Dus gaan we nu ook mee beginnen.
Na het middageten ging hij weer even rusten, want om 3 uur kwamen Gudie en Jose uit Neede(oud klasgenoot). Ik ben toen effe naar het kerkhof geweest waar Hans ligt en heb daar bloemen neergezet.(Hans is 19 mei 14 jaar dood) Peter vond ook dat ik dit moest doen.

Gudie en Jose kwamen en toen hebben we nog samen koffie gedronken en zijn Claudi en ik naar huis gegaan(Johan was al eerder gegaan)
Peter duidde dat Gudie hem wel naar bed kon brengen. Nou mooi toch.

S avonds gingen Jan en Marga nog en ik ben na het aspergesteken nog even naar Wil en Annemarie gegaan. Voor het eerst s avonds ergens naar toe!
Al met al een hele mooie zondag.

Dank je wel voor jullie lieve reacties allemaal. We kunnen het en doen het!!!!!
En Claudje bedankt voor de foto s. En Steef succes vandaag met de meeloopdag.

Dikke kus van Marlies

• 19 Mei 2008 - 06:10

Marie-louise:

fijn zo'n dag om op terug te kijken
    alsnog van harte gefeliciteerd
    en vol goede moed weer verder
    groetjes wim, marie-louise en jeroen

• 19 Mei 2008 - 06:23

Marga Spreeuwenberg:

Wat kan je leven in 1 keer veranderen als er zoiets gebeurd...
    Gelukkig heeft Peter al goede vorderingen gemaakt en gaat het, zij het langzaam, de goede kant op.
    En Marlies, ook petje af voor jou en de kids natuurlijk, want dit moet je samen dragen.
    Heel veel sterkte en positiviteit gewenst.

Groetjes
    Marga

• 19 Mei 2008 - 06:34

Lucia:

Ha Peter, Marlies en meiden
    Hoe bijzonder allemaal. Dit kun je niet lezen zonder kippenvel!!
    Alle dagen zijn speciaal, maar de dagen en weken die nu komen zijn nog specialer! Peter het duurt voor jou misschien wel erg lang, maar je moet maar zo denken, goed herstel heeft tijd nodig, en als je terug kijkt naar de afgelopen week gaat het herstel toch redelijk vlot.
    Kanjers tot het volgende bericht!

• 19 Mei 2008 - 07:02

Tineke:

fijn dat jullie samen weer zo'n mooie dag gehad hebben,en samen met Blixembosch komen jullie er zeker weten.
    Groetjes Jan en Tineke

• 19 Mei 2008 - 09:58

Claud:

Gister bij pap geweest. Het was een leuke dag. Van half 1 tot 5 uur daaggeweest en de hele tijd was pap wakker gebleven. Weer heb ik nieuwe foto's gemaakt, alleen moet ik ze nu nog op de site zetten.
    Wat een lieve berichtjes laten jullie achter! Dit geeft ons weer nieuwe moed om weer verder te gaan! Super! Tot de volgende keer!!

• 19 Mei 2008 - 21:16

Annemarie En Wil:

Mensen,mensen,lieve mensen, wat een maand!! Pluk de dag en neem een voorbeeld aan Marlies, de meiden(en boys) en vooral Peter.
    Je dagelijkse leven kan zomaar in een keer op de kop gezet worden. En dan is het werken om het weer goed op de rails te krijgen. Samen ben je sterk; met hulptroepen kom je een heel eind. Maar je moet het toch allemaal zelf doen. Daarom een ontzettend grote pluim voor hun allemaal de afgelopen maand !!!!! En Lonneke nog even wachten en dan Kreta boeken!!!!!!!!

Annemarie en Wil

• 19 Mei 2008 - 21:41

Marlies:

Ben net terug van Peter, en ook vanavond was heel bijzonder. het was zo wie zo een heel emotionele dag. De sterfdag van Hans, wat 14 jaar geleden een enorme indruk op ons allen heeft gemaakt. En dan is het vandaag precies een maand geleden dat Peter het herseninfarct kreeg. Gelukkig gaat het heel goed met hem en ziet hij het helemaal zitten. Maar hij moet bijvoorbeeld met de kleurenkennis helemaal vooraan beginnen.Is misschien iets voor Sanne en Ankie om dat met hem te gaan oefenen?
    Morgen willen we ook de laptop meenemen en eens kijken of hij daar iets mee kan. Hij gaf aan dat hij dat graag wil proberen, dus neemt Claudi morgen de laptop mee. Ook had hij Claudi even aan de telefoon en dat was heel bijzonder om te zien, hij straalde dat hij dat kon.

Welterusten allemaal en tot morgen.
    Kuss Marlies en Peter

• 20 Mei 2008 - 11:20

Peter En Christel:

2x 29 rozen. Dat is samen 58. Wie weet, wordt dat ook nog werkelijkheid. Nóg eens 29 jaar samen. Het is jullie gegund. Fijn om te lezen, dat het nog steeds allemaal zo positief is. Peter, je komt echt wel weer thuis hoor. Maar eerst maar eens flink oefenen. Die verkes wachten wal. Robert zorgt d'r good veur. En auk de sperjes kumpt wal oët de grônk. Heel veel groetjes van ons allemaal.

• 20 Mei 2008 - 13:31

Jos En Riky V Hal:

We zijn blij te horen dat het zo goed gaat. Geniet hier van. Op naar de 30jaar proficiat.

• 20 Mei 2008 - 17:19

Sanne En Ankie:

wae goan merge probere met Peter of hea alle kleure kint die wea auch kinne. Kome wae heij merge vertelle wat der van gelukt is

Tot merge

Sanne en Ankie

• 21 Mei 2008 - 19:51

Joos En Truus:

Hallo Peter, marlies

proficiat met jullie 29 jarig huwelijk allereerst
    fijn te lezen dat het met flinke stappen
    vooruit gaat, we bellen zeer binnenkort,
    overmorgen hebben we de bruiloft van onze oudste zoon Bart en Kirsten,
    veel groeten en beterschap van Joos en Truus en mijn collega Henk Kusters, leraar bodemkunde aan de HAS